handdator

Visa fullständig version : Brutit tre ben i foten

R1ck
2008-05-21, 16:13
jaa.. då var det första gången men bröt något ben i kroppen, och vad skulle inte vara bättre om man gjorde det stort ?

Igår hände det, spelade fotboll och blev glidtacklad och killen låste min fot och jag la hela tyngden på foten. Vilket resulterade i ett helt avbrutet ben och två sprickor i två andra.

röntgenbilden;

[img=http://img357.imageshack.us/img357/7578/bild002mb7.th.jpg] (http://img357.imageshack.us/my.php?image=bild002mb7.jpg)

shut teh face
2008-05-21, 16:26
Aj!

Hur länge tar det och läka?

duce
2008-05-21, 16:33
tjao , visst suger det :/
bröt min fot förra söndagen.
hur fick du bilden så snabbt? jag ville se mina bilder ..men nej nej nej :(

Rex
2008-05-21, 16:34
helvete.. fick rysningar i hela kroppen efter jag så bilden :\ hoppas att du återhämtar dig snabbt

Mapa
stackars dig

R1ck
Aj!

Hur länge tar det och läka?

Ska gå 5 veckor utan att belasta foten någonting alls. Och sen efter 5 veckor så ska jag börja stödja mig mer och mer och få igång rörligheten i foten.

Antar att det kommer att ta 6-8 veckor minst för att bli återställd.

R1ck
2008-05-21, 16:36
tjao , visst suger det :/
bröt min fot förra söndagen.
hur fick du bilden så snabbt? jag ville se mina bilder ..men nej nej nej :(

efter att jag hade vart på röntgen så kom doktorn in med bilden direkt och gav mig den.

shut teh face
2008-05-21, 16:36
Det är fantastiskt hur kroppen kan läka sej på alla möjliga sätt, inbyggda försvarsmekanismer. Tänk er möjligheterna ifall vi kan manipulera kroppen till att göra vad vi vill.

duce
2008-05-21, 16:39
ok fan vad snabbt .. fick iaf vänta 10 timmar på att få mitt gips röntgen tjejjen sa ingenting om bilden fast man frågade. doktorn sa att den var trasig bara i stort sett ..

men har liknande fraktur ..

fick dom dra i tårna för att räta ut benet ? :)
hehe va ju rätt skönt :P

R1ck
2008-05-21, 17:27
ok fan vad snabbt .. fick iaf vänta 10 timmar på att få mitt gips röntgen tjejjen sa ingenting om bilden fast man frågade. doktorn sa att den var trasig bara i stort sett ..

men har liknande fraktur ..

fick dom dra i tårna för att räta ut benet ? :)
hehe va ju rätt skönt :P

Ah han drog i tårna och tryckte där benet var av.. kändes ju lite,
fast till min förvåning fick jag varken gips eller operera in stift.. så ska gå med bara bandage,

Mr. Moose
2008-05-22, 02:22
Du har faktiskt lite tur.

Benbrott läker ganska snabbt utan komplikationer, det hade tagit mycket längre tid om du dragit sönder några ledband istället.

Lyckost. :em:

Krya på dig.

Scratch89
2008-05-22, 05:16
Enligt den där bilden så ser det ut som om din fot kommer skramla om du skakar runt lite med den. :D

Se det här tillfället som perfekt för att titta på serier och filmer som du tänkt titta på, men alltid haft annat för dig att göra.

Nitrometan
2008-05-22, 06:34
Det är fantastiskt hur kroppen kan läka sej på alla möjliga sätt, inbyggda försvarsmekanismer. Tänk er möjligheterna ifall vi kan manipulera kroppen till att göra vad vi vill.
Du menar typ att lyfta saker för att bli starkare? *screwy*

Tolkia
2008-05-22, 06:56
Du har faktiskt lite tur.

Benbrott läker ganska snabbt utan komplikationer, det hade tagit mycket längre tid om du dragit sönder några ledband istället.
Mycket sanning i det här. Ett råd är att vara noga med rehab/rörlighetsträning när du skall börja med det senare; det är astråkigt, men sparar dig mycket ont och jävelskap senare.

Prepare for fotsvamp. :D

obesogen
2008-05-22, 09:14
Vilka ben fick du sprickor i?

oath5
2008-05-22, 09:40
Äre det där dem kallar metatarseln? Såg inte skönt ut nånstans iaf :(

R1ck
2008-05-22, 12:33
Mycket sanning i det här. Ett råd är att vara noga med rehab/rörlighetsträning när du skall börja med det senare; det är astråkigt, men sparar dig mycket ont och jävelskap senare.

Prepare for fotsvamp. :D

Jo det är sant, lär ju inte bli några tunga böj eller markar på ett tag.
Fick inget gips, så har endast bandage, så är lätt att ta av och göra rent, om det nu var det du syftade på :)

Vilka ben fick du sprickor i?

Vet inte vad benen heter, men "pekfinger-tån" gick ju av helt, och sen "fuck you-tån" och "ring-tån" fick jag sprickor i.
Hoppas du förstår :)

R1ck
2008-05-22, 12:36
Enligt den där bilden så ser det ut som om din fot kommer skramla om du skakar runt lite med den. :D

Se det här tillfället som perfekt för att titta på serier och filmer som du tänkt titta på, men alltid haft annat för dig att göra.

haha, inget jag har vågat testat än iaf ,
får se detta som en liten bulkperiod på 7-8 veckor :D

hahavaffan
2008-05-22, 13:44
Jag hade exakt samma skada för några år sedan. Dock uppkom min skada lite annorlunda... jag var sinnesjukt full, och halkade på en isfläck med en tjej i famnen, och landade på fotstackarn.

Det blir bra ganska fort. Jag satt ner och duschade ett tag, för det gör så jävla ont i foten när en massa blod kommer ner i den. Jag fick inget gips heller. Och ingen röntgenbild :(

R1ck
2008-05-22, 14:14
Det blir bra ganska fort. Jag satt ner och duschade ett tag, för det gör så jävla ont i foten när en massa blod kommer ner i den. Jag fick inget gips heller. Och ingen röntgenbild :(

skönt att höra, ja det är en jädra tur att man har ett badkar som man kan duscha av sig i :)

Herr Oberst
2008-05-22, 20:36
Os metatarsale II, III och IV.
Kunde varit värre, tror det är bättre med mellanfotsbenen än t.ex. kilbenen eller båtbenet.