handdator

Visa fullständig version : EVE Online - några som lirar? (mmorpg)

stevebc
2008-05-17, 21:02
Funderar på att börja spela EVE på riktigt. Bara lirat trial innan, dels som miner och dels som trader. Nu har min polare börjat lira och det hade varit mysigt som fan att sitta och pressa på regniga, jobbfria sommarlovsdagar.

Någon här som lirar/lirat det? Vad tyckte ni? Konceptet är onekligen intressant. 100% användarstyrd ekonomi.

6EzuaNfYn0s

Kurash
2008-05-17, 21:04
Finns det inga NPC-handlare alls?

Dav0d
2008-05-17, 21:05
Kört en hel del, men väntar tills de släpper ambulation. Alltså när det är möjligt att börja gå runt i stationerna och vara "social" :)

Men spelet är onekligen underbart om du är sci fi-fan, bästa och nästan det enda riktiga MMORPGet ute på marknaden.

Tricce
2008-05-17, 21:05
Är det någon som spelar Eve Online?

Japp jag har börjat lite igen, för 4e gången eller så. Har börjat och slutat börjat och slutat men nu testar jag igen efter man slutade med wow.
Satsar på att köra som "militär" eller vad dom kallar det för, inte miner eller trader iaf, kan försvara mot pirater om ni minar :D

Pvp´n i detta lir ska tydligen vara bland det bästa.

Dav0d
2008-05-17, 21:06
Finns det inga NPC-handlare alls?

Nej

stevebc
2008-05-17, 21:12
Finns det inga NPC-handlare alls?Priserna på olika material varierar inom galaxerna så man kan leva som trader. Dvs köpa ett fett jävla fraktfartyg o glida runt medan inkomsterna ökar exponentiellt (allt eftersom man köper större skepp). Men det är nog roligare att jobba i miner-pirate-lag.

Potentialen är iaf enorm. Kan se riktigt feta rymdkrig mellan fraktionerna framför mig *drool*

Kurash
2008-05-17, 21:16
Priserna på olika material varierar inom galaxerna så man kan leva som trader. Dvs köpa ett fett jävla fraktfartyg o glida runt medan inkomsterna ökar exponentiellt (allt eftersom man köper större skepp). Men det är nog roligare att jobba i miner-pirate-lag.

Potentialen är iaf enorm. Kan se riktigt feta rymdkrig mellan fraktionerna framför mig *drool*

Jag antar att man kan crafta skepp m.a.o.?
Spelade Pirates of the Burning Sea några månader, där var också ekonomin helt spelarstyrd, riktigt skojigt. Jag spelade just trader, åkte runt med min feta båt och sålde prylar över hela världen. Mina polare åkte runt och plundrade andra traders och jag följde med och plockade loot.
Hur funkar det med resurserna?

Tricce
2008-05-17, 21:17
Jag antar att man kan crafta skepp m.a.o.?
Spelade Pirates of the Burning Sea några månader, där var också ekonomin helt spelarstyrd, riktigt skojigt. Jag spelade just trader, åkte runt med min feta båt och sålde prylar över hela världen. Mina polare åkte runt och plundrade andra traders och jag följde med och plockade loot.
Hur funkar det med resurserna?

Japp det finns blueprints för olika skepp, man minar för att få material/resurser till att bygga.

Trance
2008-05-17, 21:22
Jag funderade på att spela det ett tag. I teorin så kan det nog vara det häftigaste spelet ute där, men orkar inte lägga ner tiden som krävs.

Spelargjord reklam-film. Ganska bra gjord
OPsRFT-PaGU

Jihad swarm som är en del av Goon Swarm(Something Awful-forumen). Jag tycker de är rätt tråkiga egentligen men jihad swarm är rätt roligt och radikalt fenomen med självmordsattacker.
jLFbuMILmnI

Mr.Cosybear
2008-05-17, 21:22
Funderar på att återuppta mitt spelande efter sommaren. Något alla måste kolla på är denna länk, man blir fan alltid impad över hur stora skeppen kan bli :) Drömmen är ju att få se något av de största skeppen http://www.eve-files.com/media/12/eve_chart-rmr.jpg

stevebc
2008-05-17, 21:34
Tentaperioden har precis börjat och jag sitter och laddar ner skiten. Tackar Trance med sina högst övertygande youtubefilmer :P

Beepfaaarp
2008-05-17, 21:41
Spelat sen release.

Tricce
2008-05-17, 21:47
Jahapp, vad heter ni nudå ingame? :)

<- Deceptor

Beepfaaarp
2008-05-17, 22:03
Magma Diver.

The Draf
2008-05-18, 10:44
Nån som kan ge en uppdate på hur det går med kriget mot BoB. Har dom blivit utrotade än?

MAXX
2008-05-18, 12:31
Nån som kan ge en uppdate på hur det går med kriget mot BoB. Har dom blivit utrotade än?

japp. slakta dom igår kväll. en ion-cannon rakt in i skrovet gjorde susen. fina grejer.

Tricce
2008-05-18, 14:14
Död titan
http://killboard.goonfleet.com/km/207962

Andy.da.wohoo
2008-05-18, 18:36
Verkar astufft och funderar på att prova det lite. Finns det någon sorts trial man kan spela i typ 10 dagar innan man måste skaffa själva spelet?

Tricce
2008-05-18, 18:42
Japp 14dars trial finns http://www.eve-online.com/

Andy.da.wohoo
2008-05-18, 18:49
Japp 14dars trial finns http://www.eve-online.com/

Gott:) Är det uppdelat med servrar som på WoW? Eller bara en stor server?

Tricce
2008-05-18, 19:02
Gott:) Är det uppdelat med servrar som på WoW? Eller bara en stor server?

Nej bara en stor värld, ca 30-37k folk online samtidigt.

stevebc
2008-05-18, 23:36
Nä tusan också! Satte in auto-pilot på en fin trade-route efter typ 3 timmars konstant tradande för att bygga upp cash och så blev jag gankad. Förlorade allt nu (ingen försäkring osv)... finns det nåt säkert/effektivt sätt att börja sin karriär?

Beepfaaarp
2008-05-19, 20:46
Träna caldari skills till 3-4, skaffa en caracal, kör missions. Träna lite till, skaffa en Drake, kör missions osv...

Fördelen är att du har pew pew skills ifall du lessnar på empire och du tjänar ungefär lika mycket som mining.