Visa fullständig version : Dave Mustaine Vs. Lars Ulrich
En fråga som hållit mig vaken många nätter i rad nu... Dave Mustaine mot Lars Ulrich - vem vinner? Rent allmänt alltså, ni får själva bestämma i vilken gren.
Jag tycker båda är gnälliga jävlar... Vette fasiken vem som vinner dock :/
hahavaffan
2008-05-17, 16:23
Dave vinner i att vara sämst. Ulrich är starkt idolmaterial.
Tänkte först skriva att Mustaine vinner i gnällighet, men ändrade mig blixtsnabbt till en oavgjord :D
Dave vinner i äventyrssporter.
Dave vinner i gitarr duell.
Dave vinner i taktkänsla.
Lars vinner i gnäll tävlingen.
Dave vinner the beauty contest. (ask the chicks)
Vem har bäst röst då?
Lars pratar allmänt väldigt fult medan Dave lyckas låta förkyld och bajsnödig samtidigt...
Ulrich vinner i att skrika "fuuuuuck".
Vem som vinner gnälltävlingen? Hursomhelst en episk matchup där.:thumbup:
Dave vinner nog i längden ;)
Kul jämförelse förresten.
Lars har deltagit i "Vem vill bli miljonär" och Dave har varit med i "Jeopardy". Om Dave varit med i svenska "Jeopardy" med Härenstam hade vi haft en solklar vinnare, men nu känns det som det blir jämt skägg även här.
harald_hårfager
2008-05-17, 17:16
Mustaine, såklart.
Slartibartfast
2008-05-17, 17:32
Lars är väl den mest störande personen nånsin, så han vinner i åtminstone det.
De är dumma i huvudet båda två.
Nitrometan
2008-05-17, 17:34
Lars är väl den mest störande personen nånsin, så han vinner i åtminstone det.
Där har han en poäng.
Men ingen kan gnälla som Dave.
Herr Mustaine (mustalainen?) vinner.
MasterChief
2008-05-17, 17:40
Ulrich är skaparns idol åtminstone. Det får han pluspoäng för; Ulrich alltså.
Skaparn är egentligen den riktige Lars Ulrich.
Mot Lars Ulrich?? Dave Mustaine såklart. Varför jämföra dem, Mustaine vs. Hetfield vore rimligare.
Varför jämföra dem, Mustaine vs. Hetfield vore rimligare.
Var inte löjlig nu.
Jag tycker faktiskt att Mustaine vinner gnälltävlingen. "I've allways felt like number two" säger killen och lipar över att han "bara" sålt 20 miljoner skivor. Dessutom är han inte lite känd för att bråka med sina bandmedlemmar... Gnällighet: Ulrich - Mustaine: 0-1.
Dave måste ta sig samman och inse att han har åstadkommit minst lika mycket med Megadeth som Ulrich gjort med Metallica. Han är patetisk i "Some Kind Of Monster".
Jacksatan
2008-05-17, 18:05
Dave måste ta sig samman och inse att han har åstadkommit minst lika mycket med Megadeth som Ulrich gjort med Metallica. Han är patetisk i "Some Kind Of Monster".
Du kan ju inte gärna jämföra Metallica och Megadeth på det sättet. Skiljer ju ljusår.
Du kan ju inte gärna jämföra Metallica och Megadeth på det sättet. Skiljer ju ljusår.I sålda plattor, playtime i radio, uppmärksamhet osv. Men jag tycker banden är likvärdiga sett vad dom skapat. Det är synd att Megadeth inte fått lika mycket uppmärksamhet, för det tycker jag de förtjänar. Men att böla över det och spotta sig själv i ansiktet som han gör tycker jag är löjligt. Och ett hån mot bandets fans.
Eddie Vedder
2008-05-17, 18:15
Oavsett tävling vinner Lars Ulrich.
Han inleder med frasen "Det är mig han älskar" och syftar på James Hetfield. Då bryter Dave Mustaine ihop och lämnar walkover.
Oavsett tävling vinner Lars Ulrich.
Jag tycker inte frågan är lika enkel... men nu över till något helt annat - vad gör du i den här tråden? Borde inte du fixa en "Vedder Vs. Cobain"-tråd? Vavava?
;)
Eddie Vedder
2008-05-17, 18:20
Borde inte du fixa en "Vedder Vs. Cobain"-tråd? Vavava?
;)
Jag törs inte, risken finns för att jag bryter ihop.
Alternativt bannar en jäkla massa folk av ren ilska.:D
Fast du kan ju alltid dra till med att Eddie i varje fall är vid liv fortfarande. ;)
53VRr-w7mac
Intervjun
"My little danish friend" lul ser ni Dave vinner haha
Whistler
2008-05-17, 18:40
Jag har aldrig fattat varför de två banden jämförs...
Megadeth är i mitt tycke i nivå med band som Ugly Kid Joe när de rockar loss lite, och det innebär... inte mycket.
Metallica spelar i en liga för sig. De enda som kan mäta sig med Metallica inom deras egen genre är vissa Slayer-låtar och till viss del Death.
Megadeth är nån form av hårdrock. Metallica är metal.
Eldhroka
2008-05-17, 18:43
Dave är snyggare..
Dave vinner the beauty contest. (ask the chicks)
Dave är snyggare..
;)
Arf Pingvin
2008-05-17, 18:50
Jäkla svår fråga. Jag vet faktiskt inte.
De är dumma i huvudet båda två.
Ja, finns inte mycket mer än det att säga faktiskt. Men kul poll.:thumbup:
Megadeth är i mitt tycke i nivå med band som Ugly Kid Joe när de rockar loss lite, och det innebär... inte mycket.
Metallica spelar i en liga för sig. De enda som kan mäta sig med Metallica inom deras egen genre är vissa Slayer-låtar och till viss del Death.
Du har aldrig lyssnat på nåt av de band eller genrer du nämner va?
Whistler
2008-05-17, 19:05
C.E.J verkade inte fatta tonen och undermeningen i mitt inlägg, vilket antagligen innebär att andra inte heller gjorde det, så vi droppar det här och konstaterar helt enkelt att alla har olika smak. :)
billmaier
2008-05-17, 19:27
Mustaine
Kl. 21:30 tänkte jag presentera rätt svar här i tråden, bara så ni vet...
Lars lär dominera i tennis och spittekakabakning. Skönt att han kan något i alla fall.
När det kommer till att bli intervjuad av Vanessa Warwick så vinner Dave Mustaine (fast han i The Almighty äger dem båda då det bandet fick minst en halvtimme varje vecka, inte så lite beronde på att han var gift med Vanessa). Dave var med ungefär varannan vecka och fick dels tala om han fru, hans barn, hans rehab, hans återfall, hans kristna tro, hans böjelse för det republikanska partiet och inte minst om alla hans flanellskjortor.
Men det ska sägas att Megadeth är ett bra hårdrocksband. Mustaine kan skriva riff, o gosse.
Du har aldrig lyssnat på nåt av de band eller genrer du nämner va?
Den frågan är egentligen alltid på sin plats när någon hävdar att Metallica är det fuckin bästa hårdrockbandet ever!½!!!!!11 Och med ever här menas hela perioden sedan vederbörande tog studenten 2006.
Ulrich är skaparns idol åtminstone. Det får han pluspoäng för; Ulrich alltså.
Skaparn är egentligen den riktige Lars Ulrich.
http://farm1.static.flickr.com/247/450978945_17444743c2.jpg
Mustaine kan skriva riff, o gosse.
Vilket Lars inte kan. Därför vinner Mustaine. Plus att Mustaine är mer 90-tals tonårsrevolt(sen om det faktiskt är något bra låter jag vara osagt...).
G-DJPyMldjg
aggression
2008-05-17, 20:31
När det gäller att kläcka ur sig roliga grejer så vinner dave.
http://en.wikiquote.org/wiki/Dave_Mustaine
Whistler
2008-05-17, 20:36
Den frågan är egentligen alltid på sin plats när någon hävdar att Metallica är det fuckin bästa hårdrockbandet ever!½!!!!!11 Och med ever här menas hela perioden sedan vederbörande tog studenten 2006.
Vem har sagt att Metallica är det bästa? ;)
Jämfört med Megadeth menar jag att de spelar i en helt annan liga, men Metallica är knappast det bästa bandet genom tiderna i mina ögon. Ehrm... öron.
Finns många band som över lag passar mig bättre. Men, men... Smaken är som baken.
Mja, lite tvärtom. Jag ger dig lite helpful links
http://www.metal-archives.com/band.php?id=125
http://www.metal-archives.com/band.php?id=138
P.S. Jag vet att du väger 80+ kg och att man inte lyssnar på vem som helst då men ja..
Ja, om det är något band som har en lite softare (inget som per automatik är dåligt!!111) sida är det väl isf Metallica med många MTV-vänliga ballader (till skillnad från Megadeth vars egna "ballad" censurerades pga textinnehåll).
Båda band räknas generellt som de stora inom Thrash Metal.
Dave´s röst failar dock live, han försöker för hårt att låta grym så det blir bara pinsamt. Ändå en av dom bästa spelningar jag sett Megadeth live i solnahallen 89 (Jag sa ju att jag va gammal) tillsammans med Suicidal Tendencies, Testament och Slayer
"Clash of the Titans" :hbang:
Dave´s röst failar dock live, han försöker för hårt att låta grym så det blir bara pinsamt. Ändå en av dom bästa spelningar jag sett Megadeth live i solnahallen 89 (Jag sa ju att jag va gammal) tillsammans med Suicidal Tendencies, Testament och Slayer
"Clash of the Titans" :hbang:Omg! Vilken sjuk spelning! Knappt så att de bästa av festivaler har så stora namn samtidigt.
(förresten så va det 1990 kom jag på)
Dave höll på med skydive också har jag för mig vilket gör honom lite coolare än Lars som spelade tennis (sorry Igge72 ;) )
Jacksatan
2008-05-17, 21:30
I sålda plattor, playtime i radio, uppmärksamhet osv. Men jag tycker banden är likvärdiga sett vad dom skapat. Det är synd att Megadeth inte fått lika mycket uppmärksamhet, för det tycker jag de förtjänar. Men att böla över det och spotta sig själv i ansiktet som han gör tycker jag är löjligt. Och ett hån mot bandets fans.
Jag tycker också att Metallica och Megadeth är rätt likvärdiga i vad de skapat. Så är det dock inte i de flesta människors ögon. Och ja, Dave Mustain är ett skämt som än är bitter över det där.
mustaine solo'in on holy wars:hbang:
Arf Pingvin
2008-05-17, 22:08
Jahaaa. Dave vann. Musikaliskt har det aldrig varit någon tvekan, Dave krossar Lars varje dag i veckan och två gånger på lördag. Men vad Lars har skapat i och med Metallica väger rätt tungt ändå. Dave är bitter, Lars är dryg. Ingen har riktigt hanterat sin situation riktigt bra. Jag trodde det skulle vara en kuggfråga.
Jahaaa. Dave vann. Musikaliskt har det aldrig varit någon tvekan, Dave krossar Lars varje dag i veckan och två gånger på lördag.
+1 på den.
Rust in Peace är ett av de bästa albumen som skapats i den här genren.
+1 på den.
Rust in Peace är ett av de bästa albumen som skapats i den här genren.
:hbang:
le bump :D
Den alltid så ödmjuke Dave!
jE2qBMv1d1E
Mustaine på musikalitet och Ulrich på personlighet och musiksmak
Kunde inte låta bli att lolla lite åt vad som sades i Tricces yt klipp. Mustaine är förvisso jäkligt kreativ riffmakare men just jazzinslagen på de två första skivorna var sannolikt ganska mkt tack vare Chris och Gar som spelade just fusion/jazz innan de började i Megadeth (Chris gör det fortfarande) *rolleyes*
Mustaine tycks vara en riktig douche och det märks att han har mindervärdeskomplex, dock kan man ju inte annat än älska megadeths skivor 85-94
Albatross
2011-05-17, 15:51
Hur kan man ogilla Dave Mustaine?
Arf Pingvin
2011-05-17, 16:19
Han är verkligen ingen bra sångare.
le bump :D
Den alltid så ödmjuke Dave!
yt]jE2qBMv1d1E[/yt]
Vad heter låtarna som spelas i klippet?
hahavaffan
2011-05-17, 16:52
Vad heter låtarna som spelas i klippet?Peace Sells hörde jag iaf. Resten vet i fan, för dom har inte Ulrich skrivit :Virro
Brickhead
2011-05-17, 16:53
Slash.
Men annars Lars Ulrich
Killing is my business... ...and business is good!
Haha, det är kul när man tror att det skapats en ny tråd och man gör sig redo för att svara.
Läser första svaret och ser att det är exakt formulerat som jag tänkte skriva "Jag tycker båda är gnälliga jävlar".
Sedan inser man att tråden är 3år gammal och att man dessutom svarat...
Krampus2011 vill dock påpeka för Krampus2008 att Dave Mustaine dock är en stor musikbegåvning.
Krampus2008 låter meddela att både Lars Ulrich och Dave Mustaine så klart är begåvningar på sitt och att Krampus2011 borde banta men att han dock gillar nya frillan.
Krampus2020 sänder Krampus2008 en fruktkorg.
De har ju personligheter sköna som en locktång i arslet. Propp skulle de ha, bägge två, kanske till och med ett par stycken.
Fan vet om Mustaine inte förtjänar proppen mest ändå. Jag känner mig osäker här.
De har ju personligheter sköna som en locktång i arslet. Propp skulle de ha, bägge två, kanske till och med ett par stycken.
Fan vet om Mustaine inte förtjänar proppen mest ändå. Jag känner mig osäker här.Plüs-uno.
Mustaine ska stfu n luta sig tillbaka och njuta av det han har skapat.
Lars Ulrich ska stfu n skämmas lite.
Men... vem skulle vinna i en ultimatestreetfajturkaratefajt?
kottovic
2011-05-17, 20:15
Men... vem skulle vinna i en ultimatestreetfajturkaratefajt?
Lars Ulrich med sina 165/55kg är ingen match
Dave vinner.
Lars är mest gnällig dock.
Lars skall ALLTID gnälla oavsett vem/vad det gäller
Ea63wqXwhbg
Haha ja Lars vinner maskot-tävlingen
Peace Sells hörde jag iaf. Resten vet i fan, för dom har inte Ulrich skrivit :Virro
Killing is my business... ...and business is good!
Bra, då har vi 2/3. Kom igen nu kolo rockers, don't let me down. Vilken är låten vid 0:18?
Ah hittade klippet ja
En av mina favorit-Megadethlåtar!
WAKE UP DEAD!
_-60HA3exyo
Ah hittade klippet ja
En av mina favorit-Megadethlåtar!
WAKE UP DEAD!
[yt]_-60HA3exyo[/y.t]
*gilla* :thumbup:
En annan Megadeth jag gillade förr
Det var antingen Wake up Dead eller Holy Wars i spelarn!
Holy Wars!
71ww3XH4zEg
Dave vinner.
Lars är mest gnällig dock.
Lars skall ALLTID gnälla oavsett vem/vad det gäller
Ea63wqXwhbgAhahahah! Underbart klipp det där. Man får ändå ge det till honom; han gnäller, men han gnäller med stil.
Den beskriver ganska koncist gruppdynamiken. Frånvarande Hetfield, snäll och resonerande Hammet, Trujillo i bakgrunden och en gnällig, högljudd Ulrich.
En annan Megadeth jag gillade förr
Det var antingen Wake up Dead eller Holy Wars i spelarn!
Holy Wars!
[yt]71ww3XH4zEg[/y.t]
Jag gillar din smak ärade Kwon!! Jag har den där t-shirten som synes https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc3/25435_329207270887_721665887_3691867_6959277_n.jpg ? (om länken funkar för mina non fb friends)
OMG! GÖTT Tricce!
Jag har bara KREATOR-tröjjor :D
Har kvar denna fortfarande!
http://www.shirt66.de/newimages/products/cache/142243_a-500x500.jpg
OMG! GÖTT Tricce!
Jag har bara KREATOR-tröjjor :D
Har kvar denna fortfarande!
IMG]http://www.shirt66.de/newimages/products/cache/142243_a-500x500.jpg[/IMG]
e d du på bilden Kwon? Biccarna ser bra ut, kul att du börjat gymma igen, jag kör bänk på måndag, kanske syns på gymmet dårå? Tja!
e d du på bilden Kwon? Biccarna ser bra ut, kul att du börjat gymma igen, jag kör bänk på måndag, kanske syns på gymmet dårå? Tja!
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQmFQPgCOSiTC8iDVJ7XMFGO9zu4Oneo ZwNrSuLtMyBej48Yp_x
Haha nej inte mina biccar
Min tröja har dessutom fått ett antal hål
Köpte den 1987-88 om jag minns rätt. Den har några år på nacken
Mitt favorit-omslag bland alla Kreator-skivor var denna
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dd/Pleasure_To_Kill.jpg
bear.flowertwig
2011-05-18, 09:40
Haha, det är kul när man tror att det skapats en ny tråd och man gör sig redo för att svara.
Läser första svaret och ser att det är exakt formulerat som jag tänkte skriva "Jag tycker båda är gnälliga jävlar".
Sedan inser man att tråden är 3år gammal och att man dessutom svarat...
Krampus2011 vill dock påpeka för Krampus2008 att Dave Mustaine dock är en stor musikbegåvning.
Krampus2008 låter meddela att både Lars Ulrich och Dave Mustaine så klart är begåvningar på sitt och att Krampus2011 borde banta men att han dock gillar nya frillan.
Krampus2020 sänder Krampus2008 en fruktkorg.
:thumbup:
Ontopic tycks jag själv ha oändligt med tålamod med Mustaine. Jag vet inte om det beror på att han känns som en luggsliten underdog men hans gnäll upplever jag mest som charmigt och rätt harmlöst.
Lars å andra sidan är som en liten hund som blivit stor men fortfarande fortsätter att skälla på samma sätt. Napster-rage...
MasterOfPetterz
2015-04-07, 19:09
Jag imiterar både Dave Mustaine och Lars Ulrich :D
I slutet av detta klippet.. hoppas ni gillar det..
https://www.youtube.com/watch?v=UPmBkp-XlbM
Latissimus Dorsi
2015-04-08, 12:06
Båda förlorar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.