Visa fullständig version : Slankare ben?
Knowledge
2003-06-01, 18:00
Har sen länge tyckt att låren och vaderna på min kropp har varit för grova/stora/feta för resten av min kropp. Känns som att det finns en hel del muskler men även fett så jag vill helt enkelt försöka få slankare ben. Är beredd att tappa muskler tills jag är nöjd. Sen tror jag det kan ha en del med genetiken att göra både morsan och farsan har ganska grova ben.
Vad är då bäst för mig? Ta raska morgon promenader innan frukost eller jogga?
ivandrago
2003-06-01, 18:04
det bästa för dig som väger 60 kilo och är 15 år är att lägga ner alla tankar på diet och börja bygga muskler. Om benen är för stora så kompensera med en större överkropp.
King Grub
2003-06-01, 18:05
Jo, det var ju också ett problem. För stora ben. :rolleyes:
Kör långa och intensiva konditionspass, t ex löpning, direkt efter styrkepassen eller direkt på morgonen så skall du se att du förlorar en hel del muskelmassa.
Fettvikt kan du inte minska på något enskilt ställe. Det är en fråga om diet, att ligga på energiunderskott, men fettförlusten kommer att tas jämt från hela kroppen.
Men med tanke på din vikt så avråder jag bestämt från alla försök att minska i vikt eller förlora massa. Du kan helt enkelt inte ha någon muskelgrupp som är för stor med den längden och vikten. Satsa på att öka volymen på de muskler som ligger efter istället, så de kommer ikapp.
Knowledge
2003-06-01, 18:10
Tackar för råden, men tro mig jag har aldrig styrketränat men jag har grova ben, kan lägga upp en bild nån gång bara jag får tag på en digitalkamera, men det där verkar ju vara en bra ide att träna överkroppen och få det att se mer balanserat ut.
Har även ett till STORT problem, jag var ganska överviktig förut och efter en snabb viktnedgång tycks huden fortfarande vara väldigt hängig :cryout: Det har gått 1 er sen jag minskade i vikt, Nån som har nåt tips på vad man ska göra för att bli kvitt överskottshuden?
ivandrago
2003-06-01, 20:09
bygg mer muskler så fyller du upp huden igen :thumbup:
tyvärr går inte hud att strama åt annat än med operation.. vissa säger sig ha fått lite resultat av krämer, men inga stora resultat då.
King Grub
2003-06-01, 20:16
Huden kan dra ihop sig något med åren, men uttänjd hud blir aldrig helt återställt. Det gäller särskilt om du har hudbristningar. Det är något man får leva med.
Knowledge
2003-06-01, 21:19
Som tips säger jag bara att inte deffa för snabbt, överskottshud är INTE kul!
Känns ju nästan som att man aldrig kommer bli hård, men med lite tur så växer man förbi 180cm och då kanske det jämnar ut sig lite grann.
jag har oxå alltid haft stora ben .. spelar ingen roll vilka idrotter jag sysslat med de har ändå bara växt även när jag spelade innebandy så blev de bara större o större
lösningen för mig va helt enkelt inte att försöka få benen mindre utan att få resten av kroppen större!!!
Knowledge
2003-06-01, 22:53
Sounds good :kinky:
feldtarn
2003-06-02, 18:07
Hadde i mina ygre år lite komlex för mina grova ben...
Men nu känns det ganska kul att ha relativt grova ben o bra styrka i dem utan att mera än det senaste halvåret tränat dem seriöst...:smokin:
Men det känns ju som man ligger efter på övriga kroppen endå:(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.