Visa fullständig version : varning
Pudzianovski
2002-05-11, 12:13
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,163745,00.html
ngn mer dum jävel här....antar det...
King Grub
2002-05-11, 12:23
Skrämmande!
Mannen på bilden har en egen hemsida (som inte har något med Aftonbladets artikel att göra):
http://www.bicepmania.net/
Ruskiga bilder! :eek:
[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: King Grub ]
Ser bra ut på dom tidiga bilderna.
Det är dagis-journalistik som Aftonbladet håller på med. Drar upp rubriken som om det vore oljorna som orsakat döden, men läser man vidare i artikeln som finner man inget samband mellan dem, tvärtom finns det att utröna:
"Enligt dopningsexperter Aftonbladet talat med är det i sig inte farligt att injicera oljor i musklerna.
- Kroppsbyggare dör inte av olja i kroppen."
"Ingemar Thiblin, överläkare vid rättsmedicinen i Stockholm, har undersökt ett 50-tal dödsfall bland kroppsbyggare.
Han har hittills aldrig hört talas om att någon dött av olja i musklerna."
Rubriken och skrämselpropagandan är på en väldigt låg nivå då det gäller Aftonbladet.
Visserligen brukade han säkerligen oljorna och han är död. Så rubriken "Sprutade olja i musklerna – dog" Är ingen osanning, men att skriva den till "Drack vatten – dog" är också det korrekt, men det väcker ingen sensation. Kvällstidningarna är sensationsinriktade för att sälja lösnummer. Man bör därför vara väldigt aktsam då de kommer med nya rön.
Dom flesta företag i usa som säljer synthol skriver även om riskerna med att ta detta preparat.
If this stuff is accidentally injected into a vein or artery, it could be transported into the lungs, possibly causing a "pulmonary embolism" or perhaps even into the brain, causing a "cardioembolic stroke." It's also known that injecting fatty acids into the system can lead to a condition where blood clots can develop, resulting in coronaries and strokes."
Så jag tycker det är helt rätt av Aftonbladet att gå ut med detta.
löjlig artikel men det e ju aftonbladet så vad ska man förvänta sig? dock e man ju retard typ om man sprutar in sånt förstår ja inte såg ju hellt kefft ut typ.
Skulle gissa att det är nog inte bara en av deltagarna på Mr O. som injicerat Synthol för att få fram lite massa på vissa kroppsdelar..........
Synthol ja, men alla byggare använder inte ens det, eftersom det är relativt dyrt.
Jag vet byggare som kokat matolja och sedan använt det som synthol........
Hulken:
Det är knappast att "gå ut med" något Aftonbladet gör. Dom skriver bara en massa dynga som vanligt och försöker sälja så mkt som möjligt.
Jonas, jo självklart så gör dom det för att tjäna pengar,men samtidigt så kan det ju vara bra att yngre och mer oerfarna personer får se hur det kan gå om man håller på med saker som man inte kan eller vet någonting om,aftonbladet och expressen har ju en förmåga att förstora upp saker och ting,men dom är ju som vilka tidningar som helst,i slutändan så vill ju alla tjäna pengar på det folk läser.
Paladia: Tror förvisso att rubriken "20-årig kroppsbyggare ville ha större muskler, drack vatten och dog" skulle sälja en del lösnummer ;)
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>Paladia: Tror förvisso att rubriken "20-årig kroppsbyggare ville ha större muskler, drack vatten och dog" skulle sälja en del lösnummer</STRONG>Mycket möjligt :) Men då skulle säkerligen även Märta, 85 i Småland förstå att eftersom hon och alla hon känner druckit vatten hela sitt liv utan att dö pga det, så kanske det inte är så farligt trots allt. Lättare att lura folk med för dem okända preparat. Dock är ju en av favoritrubrikerna för just Aftonbladet "Kaffe, ger upphov till cancer" dylika löpsedlar ser man varje vecka i kvällstidningarna.
Han är äcklig...onaturlig och fy fan!
Hur långt går folk för att få större muskler?
Ser dom ingen sundhet i det hela?..att man mår
bra om man är i hyfsad form?...asså han biceps är större än hela mig och han ser ut som en seriefigur!
Asså om man dopar sig, ofta man tar olja och sprutar in..."hmmm jag undrar hur lite hallonsylt skulle värka"
Och en sak till..vad fan händer när han slutar träna?...han lär ju falla ihop...fan om jag såg han skulle jag sparka sönder han!
Han är så himla fjollig...typ oljar in sina muskler i fett och glänser...och sen när det väl kommer till pass så är han svag som en fluga!
fyfan så äckligt :/
Gigantiska ppsvällda muskler, han ser inte ens stark ut. Jag hörde att det verkar så att när man sprutar in oljan bildas en inflamation i musklerna som gör att de sväller upp - med andra ord kan han inte må bra.
Du frågan är inte " om han mår bra" , den är "vart han mår dårligt?"
Jag sätter 100 på huvet!
stefannn
2002-05-12, 23:34
men han på biceps mania ser ju ut mer som en clown....typ som att han har en väldigt sarkastisk humor och vill driva med kroppsbyggare...men så är ju itne fallet ...kan ju ine vara kul att se ut sådär ..folk måste ju skratta åt han
Frågan är varför vissa på det här forumet verkar haka upp sig mer på Aftonbladets sensationsjournalistik än på att människor injicerar allehanda oljor o.d. i kroppen samt dopar sig för att få en visuellt mer muskulös kropp?
Thomas
[ 13 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Cuddly ]
Hard Gainer
2002-05-13, 12:24
Jag antar att det är för att Aftonbladet är media vars uppgift är att förmedla nyheter och fakta som är sanningsenligt och opartiskt. När de då skriver artiklar som tydligen inte går att styrka med bevis så förstår jag att folk som kan just det ämnet blir upprörda. Kanske mest för att att folk som läser det förlitar sig på det som skrivs och drar negativa slutsater om exempelvis bodybuilders.
-Om då en enskild individ gör si och sådär så tänker men snarare: "j-a idiot!" och så är det bra med det. Inte riktigt samma slagkraft liksom. :rolleyes:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.