handdator

Visa fullständig version : Blir väldigt törstig + svårt att andas när jag springer mycket.

nickemannen86
2008-05-14, 14:41
Mja, märker det när jag lirar innebandy (två dagar i veckan i en timme).. beror detta på dålig kondis eller? för överviktig är jag inte.

sen kan jag också märka att jag ibland har väldigt bra med energi o kan springa hela tiden och ibland är jag jäkligt seg o okoncentrerad, vad kan det bero på?

tsp
2008-05-14, 14:43
Adhd?

Edit: Ursäkta!

Mitt råd är att ringa närmsta sjukhus för en allmän hälsoundersökning, låter allvarligt när du säger att du får andnöd. Antagligen är det ingen fara, men att kolla upp hälsan ordentligt skadar inte ändå!

Pecto
2008-05-14, 14:51
dålig kondis kanske, sen blir man törstig om man springer mkt och det botas med en liter vatten =)

nickemannen86
2008-05-14, 15:57
Tror inte det är nån fara med andningen, man är tvungen o vila o andas mycke bara.

Har märkt att jag dricker mycket mer vatten än andra också.

King Grub
2008-05-14, 16:00
Är du alltid törstig och dricker mycket? Man bör inte oroa i onödan, men det är ett av tecknen på diabetes, och bör kollas upp.

ARMSTARK
2008-05-15, 08:37
Törst vid träning är naturligt, drick. Andnöden kan bero på extremt dålig kondition, men det brukar gå över så jag tippar på ansträngnings astma. Det är vanligare än man tror och brukar förväxlas med just dålig kondition. Att du har det bara ibland kan bero på att du då har blivit utsatt för något annat som du är allergisk mot, tex pollen, och då blir det extra påtagligt. Kolla upp hos doktorn, får du recept på nån inhallator så brukar det underlätta rätt bra.

johanw
2008-05-15, 08:45
Jag lider av väldigt lätt astma som bara blivit diagnostiserad off paper så att säga. Blir också sjukt anfådd då jag kör cardio nu på våren. Törstig blir man om man inte dricker tillräckligt, men som Grubben sa - går du jämt och ständigt omkring och är törstig och har ett lite klibbigt/sockrigt saliv (svårt att förklara) bör du nog kolla om du inte har diabetes. Har man diabetes är man dock VÄLDIGT törstig och hängig.

nickemannen86
2008-05-15, 13:43
Jag är allergisk mot pollen men har faktiskt inte märkt av det så väldigt mycket iår, har bara nyst litegrann men tar lite tabletter mot allergin.. men tror inte det är allergin som gör en så seg eftersom det vart såhär innan våren kom.

hmm jag är inte alltid törstig, vissa dagar kan man dock vara mer töstig än andra dagar och dricka rätt mycket.. det beror på hur mycket man anstränger sig den dagen, typ vid nån fysisk aktivitet eller liknande.. sötsaker, t.ex. godis brukar jag bli törstig av också.

Lite hängig är jag nog mån-fre eftersom jag inte får tillräckligt med sömn då, morgnar är jävligt jobbiga hehe..