handdator

Visa fullständig version : Henke Larsson i truppen!

Jaws
2008-05-13, 17:46
Vilket jäkla bombnedslag, helt underbart.

tp_88
2008-05-13, 17:46
Löjligt.

Fredriiik
2008-05-13, 17:49
uttryck dig gärna mer tp.

Ja tycker det är grymt!
han är helt sjukt bra!

Eddie Vedder
2008-05-13, 17:52
Det var skönt. Han behövs, dels har han ju varit riktigt bra i Allsvenskan och dels är ha otroligt viktig för laget tror jag. Han sliter och har en suverän inställning. Jag är glad.:D

tommie-92
2008-05-13, 17:55
Då blire väl kvartsfinal för sverige.

Men tycker det är lite konstigt från henkes sida att han tackar jag när han så många gånger har tackat nej och sagt att det har varit sista gången för hans del. Väldigt underlig man det där.

Lelle Pelle
2008-05-13, 17:55
Skitkul! En glädjespridare utan dess like!

novaline
2008-05-13, 17:57
hurra Hurra!

egge
2008-05-13, 17:57

Det tror jag icke. Men man kan ju hoppas!

tobbo
2008-05-13, 17:58
Det tror jag icke. Men man kan ju hoppas!

pfft semi minst.

petah
2008-05-13, 17:58

Men tycker det är lite konstigt från henkes sida att han tackar jag när han så många gånger har tackat nej och sagt att det har varit sista gången för hans del. Väldigt underlig man det där.

Han vill slippa träningslandskamperna. Rutinerat. :D

Eddie Vedder
2008-05-13, 17:59

Jag tycker snarare tvärtom faktiskt, tycker det är starkt att svälja stoltheten och faktiskt ställa upp när det är lite kris.

Jag förstår hur du menar och tänkte först på samma sätt. Men jag tycker faktiskt det ör starkt gjort av honom. Just att han struntar i att det kan uppfattas konstigt och faktiskt ställer upp för laget istället när han känner att det är rätt. Hade han varit alldeles för stolt hade han kanske envisats med att stanna hemma och suttit lidandes framför TV:n istället.;)

Jaws
2008-05-13, 18:01
Löjligt.

På vilket sätt är det löjligt? Bästa allsvenska spelaren och fortfarande i toppform trots sin ålder. Som jag ser det så är detta det bästa som kunde hända. Henke kommer att leverera till max. Tror till och med att de andra lagen i vår grupp kommer att bli lite extra nervösa nu när de får reda på det, speciellt spanien. Två spelare i absoluta världsklass i topp, snälla ge oss en final.

Börje H
2008-05-13, 18:01
Kul! Det är ju naturligtvis ett rejält uppsving för laget! Han är förmodligen den enda som Zlatan har respekt för vilket kan hålla honom lite på jorden :thumbup:

petah
2008-05-13, 18:02
Kul! Det är ju naturligtvis ett rejält uppsving för laget! Han är förmodligen den enda som Zlatan har respekt för vilket kan hålla honom lite på jorden :thumbup:

+1 på det

Nitrometan
2008-05-13, 18:03
Han är förmodligen den enda som Zlatan har respekt för
För att båda snackar skånska?

tommie-92
2008-05-13, 18:07

förmodligen, inga kommunikations svårigheter då!

Viktor_Balck
2008-05-13, 18:11

Dom åker ut i gruppspelet. Spanien etta, Grekland tvåa, sen Sverige och sist Ryssland.

Tror jag iaf, men självklart så hoppas jag att jag har fel.

tp_88
2008-05-13, 18:22
Jag tycker det börjar bli en smula patetiskt att hela tiden säga att man spelat klart i landslaget, för att sedan ändra sig mästerskap efter mästerskap.

Givetvis är det ett positivt besked, dock.

Pejij
2008-05-13, 18:28

Zlatan snackar fan inte skånska, han snackar nån blandning mellan persiska å danska

Imni
2008-05-13, 18:36
Bara jag som tycker att det börjar bli lite pinsamt nu? Vart är alla unga? *grr27*

maaherra
2008-05-13, 18:43
Jag tycker det börjar bli en smula patetiskt att hela tiden säga att man spelat klart i landslaget, för att sedan ändra sig mästerskap efter mästerskap.

Givetvis är det ett positivt besked, dock.

Ja herregud vad patetiskt att tacka ja till att uppleva det finaste ögonblicken en fotbollsspelare kan uppleva under sin karriär, gång på gång på gång.

tp_88
2008-05-13, 18:48
Ja herregud vad patetiskt att tacka ja till att uppleva det finaste ögonblicken en fotbollsspelare kan uppleva under sin karriär, gång på gång på gång.
Om han tycker det är det finaste han kan uppleva, varför säger han alltid då: "Najje, jaug skau ijnte speijla ei laandslaouget meer." trots att han sen är med?

Sedan skulle åtminstone jag tycka det vore större/finare att vinna CL än att spela för Svenska landslaget.

Eddie Vedder
2008-05-13, 18:49
Om han tycker det är det finaste han kan uppleva, varför säger han alltid då: "Najje, jaug skau ijnte speijla ei laandslaouget meer." trots att han sen är med?

Därför att det är så han känner vid det tillfället men sedan är han tillräckligt mogen att inse att han ändrat sig.

Helt ofattbart för mig hur man kan tycka det är löjligt. Löjligt vore det om han stannade hemma mot sin vilja bara för envishetens skull.

WHITEFOLKS
2008-05-13, 18:52
Fast då kan man säga att man inte är intresserad för tillfället istället för "det är slut".

tp_88
2008-05-13, 18:53
Därför att det är så han känner vid det tillfället men sedan är han tillräckligt mogen att inse att han ändrat sig.

Helt ofattbart för mig hur man kan tycka det är löjligt. Löjligt vore det om han stannade hemma mot sin vilja bara för envishetens skull.
Varför säger man då helt enkelt inte bara att man inte vet, speciellt när man redan ändrat sig en gång tidigare?

Jag kan inte förstå hur man inte kan förstå att någon kan tycka det är löjligt.

erks
2008-05-13, 18:54

Sedan skulle åtminstone jag tycka det vore större/finare att vinna CL än att spela för Svenska landslaget.

Han kanske har ångrat sig? Sen kanske han inte vill säga "vet ej" till pressen, då de sedan kommer göra honom till en landsförrädare om han tackar nej.

Utöver detta behöver du inte förlöjliga den skånska dialekten, piggey.

maaherra
2008-05-13, 19:01

Av samma princip som en rökare har svårt att stå emot den där ciggen trots att han slutat; det smakar för ljuvt för att stå emot, trots att man har flera skäl till att sluta.

Säkert är det finare med CL-final än att spela en landskamp, men åteminstone jag tycker att det är större/finare att spela gruppspel i EM/VM än att göra det i CL.

tp_88
2008-05-13, 19:01
Han kanske har ångrat sig? Sen kanske han inte vill säga "vet ej" till pressen, då de sedan kommer göra honom till en landsförrädare om han tackar nej.
Ja, uppenbarligen har han det. Har jag påstått att han inte ångrat sig menar du?

Nog för att jag inte har några höga tankar om journalister, men du tror alltså att det enligt dom är mycket värre att tacka nej direkt, än vara osäker och sedan tacka nej? Nu har jag inte hört mycket alls, skillnaden mot om han varit osäker och sedan tackat nej, skulle alltså varit så enorm?

Förövrigt känns det som att denna "diskussion" inte kommer så mkt längre. Jag tycker det är löjligt, ni tycker jag är en idiot. It's all good. Jag stannar där. Fred.

gnagaren
2008-05-13, 19:02
Tycker spelartruppen ser helt okej ut, det enda jag stör mig på är att torrbollen Lagerbäck har tagit ut den eviga sopan
Daniel "den sämre brodern" Andersson. Det finns 100st andra både roligare och bättre spelare att plocka med till EM än denna fula, tråkiga, dåliga skitspelare.

Trance
2008-05-13, 19:05
Tycker spelartruppen ser helt okej ut, det enda jag stör mig på är att torrbollen Lagerbäck har tagit ut den eviga sopan
Daniel "den sämre brodern" Andersson. Det finns 100st andra både roligare och bättre spelare att plocka med till EM än denna fula, tråkiga, dåliga skitspelare.

Han kanske satsar på vem som passar bäst och inte vem som är roligast.

gnagaren
2008-05-13, 19:09
Han kanske satsar på vem som passar bäst och inte vem som är roligast.

Ok jag erkänner att han är tråkig inte har något med prestationen på planen att göra men säg inte att Daniel Andersson är "bäste" man för jobbet.
Som sagt så tycker jag att det finns många bättre spelare som borde fått chansen men Lagerbäck vågar ju inte chansa lite och tar istället med gamla avdankade spelare.

nr16
2008-05-13, 19:13
Förjävligt att man tackar nej till 12 kvalmatcher eller vad det var men när det gäller slutspelet, då jävlar passar det...USCH! Då kan man lika bra ta med samba-thylle

gnagaren
2008-05-13, 19:17
Förjävligt att man tackar nej till 12 kvalmatcher eller vad det var men när det gäller slutspelet, då jävlar passar det...USCH! Då kan man lika bra ta med samba-thylle

Du menar Fylle-Thylle?

nr16
2008-05-13, 19:19
Du menar Fylle-Thylle?

Skrev jag det?

Btw, roligt för Elamander som var sveriges bästa anfallare under kvalet, nu kommer han få antingen sitta på bänken eller spela yttermittfältare

Angel
2008-05-13, 20:42
Vafan, detta är väl andra gången han gör så. Hoppas han inte blir en besvikelse då för då missade han att sluta när han va på topp.

Frantic
2008-05-13, 21:07
Tror att Henke kommer att göra ett bra jobb i EM! Synd bara att Marcus Berg blir utan plats. Hade varit kul att se honom mot bra motstånd när han är i en sån grym målform

thought
2008-05-14, 06:16
Tror att Henke kommer att göra ett bra jobb i EM! Synd bara att Marcus Berg blir utan plats. Hade varit kul att se honom mot bra motstånd när han är i en sån grym målform

Håller helt med. Berg förtjänade en plats. Bra att Henke är med. Han kommer säkert göra en massa nytta. Sen vad Daniel "bakåtpassning" Andersson gör i landslaget är ju en bra fråga. Och varför Granqvist istället för Peter Larsson?

daja
2008-05-14, 06:29
Håller helt med. Berg förtjänade en plats. Bra att Henke är med. Han kommer säkert göra en massa nytta. Sen vad Daniel "bakåtpassning" Andersson gör i landslaget är ju en bra fråga. Och varför Granqvist istället för Peter Larsson?

Enbart p.g.a rutinen, Larsson har inte testats alls i landslaget, iaf inte i någon träningsmatch av dignitet och då är valet rätt lätt tror jag. Den fjärde mittbacken behöver ju inte bli något som bara nöter bänk eller sitter på läktaren, det räcker med en skada eller avstängning på Mellberg/Hansson och så är han plötsligt med för ett inhopp, då krävs det att man tidigare känt på hetluften lite mer än spelat för halvfulla läktare i Allsvenskan. Granqvist har varit med i en den landskamper innan och dessutom spelat, om än sparsamt, i PL.
Samma sak gäller nog vid valet av Andersson framför konkurrenterna med, lite synd kanske att man inte valde Rasmus Lindgren istället men som Lagerbäck själv sa, Andersson är lojal och man vet vad man får.

thought
2008-05-14, 06:57
Enbart p.g.a rutinen, Larsson har inte testats alls i landslaget, iaf inte i någon träningsmatch av dignitet och då är valet rätt lätt tror jag. Den fjärde mittbacken behöver ju inte bli något som bara nöter bänk eller sitter på läktaren, det räcker med en skada eller avstängning på Mellberg/Hansson och så är han plötsligt med för ett inhopp, då krävs det att man tidigare känt på hetluften lite mer än spelat för halvfulla läktare i Allsvenskan. Granqvist har varit med i en den landskamper innan och dessutom spelat, om än sparsamt, i PL.
Samma sak gäller nog vid valet av Andersson framför konkurrenterna med, lite synd kanske att man inte valde Rasmus Lindgren istället men som Lagerbäck själv sa, Andersson är lojal och man vet vad man får.

Jo, du har nog rätt angående Larsson iofs. Tänkte mest att Larsson varit bra mycket bättre än Granqvist i allsvenskan i år. Men han har ju noll rutin, det har du rätt i. Angående Daniel Andersson så kan jag dock inte hålla med. Visst har han mer rutin än de flesta på hans position. Men samtidigt så borde han aldrig någonsin blivit uttagen i landslaget eftersom han alltid varit kass. Det finns lätt tio innermittfältare jag skullle välja framför honom.

Jorgen
2008-05-14, 07:00
Andersson är lojal och man vet vad man får.

Rutin, bakåtpassningar, tråkspel och felpass? ;)

Att ha med Henke i landslaget igen är lite förvånande men samtidigt väldigt bra. Den rutinen han besitter och det lugn han skapar i laget kommer mest troligt att göra mycket gott för truppen.

daja
2008-05-14, 07:06
Jo, du har nog rätt angående Larsson iofs. Tänkte mest att Larsson varit bra mycket bättre än Granqvist i allsvenskan i år. Men han har ju noll rutin, det har du rätt i. Angående Daniel Andersson så kan jag dock inte hålla med. Visst har han mer rutin än de flesta på hans position. Men samtidigt så borde han aldrig någonsin blivit uttagen i landslaget eftersom han alltid varit kass. Det finns lätt tio innermittfältare jag skullle välja framför honom.

Ja man borde ha valt att peta Andersson redan inför EM-kvalet, eller tidigare. Nu är det väldigt svårt att peta en kille som varit med så länge i truppen, jag har ingen stenkoll på vad Andersson presterat i Allsvenskan i år men visst finns det ett antal spelare på hans position som borde på chansen istället. Om Linderoth inte håller är det ju en överhängande risk att Andersson får kliva in direkt i startelvan, om man inte väljer Anders Svensson som defensiv mittfältare, oavsett val känns det inte så kul att behöva spela någon av dem i Linderoths roll i ett EM-slutspel, vi kommer att bli uppätna av lag som Spanien.
Enligt mig borde det vara i kvalen man spelar in de lite yngre spelarna, och inte under ett slutspel, men det är väl där Lagerbäck varit lite feg, då står vi här sen med samma spelare år efter år. Är väl egentligen bara Sebastian Larsson som spelat till sig en plats och som på allvar borde kriga om att vara med i startelvan, det är lite skrämmande.

thought
2008-05-14, 07:37
Rutin, bakåtpassningar, tråkspel och felpass? ;)

Ja, något annat vore väl dumt att räkna med...;)

thought
2008-05-14, 07:40
Ja man borde ha valt att peta Andersson redan inför EM-kvalet, eller tidigare. Nu är det väldigt svårt att peta en kille som varit med så länge i truppen, jag har ingen stenkoll på vad Andersson presterat i Allsvenskan i år men visst finns det ett antal spelare på hans position som borde på chansen istället. Om Linderoth inte håller är det ju en överhängande risk att Andersson får kliva in direkt i startelvan, om man inte väljer Anders Svensson som defensiv mittfältare, oavsett val känns det inte så kul att behöva spela någon av dem i Linderoths roll i ett EM-slutspel, vi kommer att bli uppätna av lag som Spanien.
Enligt mig borde det vara i kvalen man spelar in de lite yngre spelarna, och inte under ett slutspel, men det är väl där Lagerbäck varit lite feg, då står vi här sen med samma spelare år efter år. Är väl egentligen bara Sebastian Larsson som spelat till sig en plats och som på allvar borde kriga om att vara med i startelvan, det är lite skrämmande.

Helt sant att de yngre spelarna borde spelas in i kvalet och i träningslanskamper. Men våra förbundskaptener är ju tyvärr obotligt fega och ser uppenbarligen inte alls till framtiden.

CroCop
2008-05-14, 11:31
Kul med henke i laget!
Dock tycker jag att de borde tagit med Daniel Nannskog han har ju öst in mål i norska tippeligan. Tydligen har han också blivit vald till bästa spelaren NÅGONSIN i tippeligan som många rankar högre än allsvenskan. Alltså om man ser till detta faktum är det ju helt sjukt att han nte kommer med.
Sen är ju heta målskyttar ingenting man borde tacka nej till,de är alltid en bristvara. Hon den där bruden med jobbig röst i fotbollskväll snackade om att han skulle "mogna till sig" Vafan han är 34 bast och stekhet! Jag vet att han kanske har lite dåligt inflytande ibland men han är elak och en riktig vinnarskalle!
Annars var väl truppen ok.

Trance
2008-05-14, 11:37

Svensson har varit enormt stabil i den rollen och jag ser inte någon som kan peta bort honom från startelvan.

Slimfit
2008-05-14, 14:26
:sleep: Nu blev plötslig intervjuerna efter matcherna ännu tråkigare. Finns det någon idrott med så torra och griniga utövare som inom fotbollen? De borde ju vara mediavana efter alla år utomlands men det är ju roliga att se målarfärg torka än att lyssna på deras floskler :sleep:

Jorgen
2008-05-14, 14:29
:sleep: Nu blev plötslig intervjuerna efter matcherna ännu tråkigare. Finns det någon idrott med så torra och griniga utövare som inom fotbollen? De borde ju vara mediavana efter alla år utomlands men det är ju roliga att se målarfärg torka än att lyssna på deras floskler :sleep:

Dom är väl oas där för att spela fotboll och inte gulla med pressen?

Insidedoubt
2008-05-14, 14:34

När han tidigare tackat nej har han spelat fotboll på världsnivå i klubbar utomlands som krävt mycket tid och uppmärksamhet, något som kan vara påfrestande när man också har en familj att tänka på. Landslagsuppdragen på det gjorde nog att det blev för mycket.

Nu är han hemma i Helsingborg och känner väl att han kan och gärna vill ta på sig landslagströjan igen, något som gör mig väldigt glad :)

Henke är otrolig, en grym förebild!

Solros
2008-05-14, 14:50
Kul!

Ska bli intressant att se om han tar en plats i startelvan, eller om han kommer matchas som en giftig inhoppare.

Wiken
2008-05-14, 14:52
Najs, där slapp vi en ringrostig Albäck på fronten

Betar
2008-05-14, 15:00
Är jag ensam om att anse att hans prestationer i allsvenskan (i år) har varit rätt mediokra och inte alls något att hurra över.

thought
2008-05-14, 15:19
Är jag ensam om att anse att hans prestationer i allsvenskan (i år) har varit rätt mediokra och inte alls något att hurra över.

Tror du är ganska ensam om det. Jag tycker att han utan tvekan varit bäst i allsvenskan hittils i år. Och jag skulle tippa på att de flesta tycker att han iaf varit en av de bästa.

daja
2008-05-14, 15:35
Svensson har varit enormt stabil i den rollen och jag ser inte någon som kan peta bort honom från startelvan.

Nej jag hoppas att de satsar på honom och inte på Daniel Andersson, i Svensson får vi ju någon som kan leverera bra pass och bygga upp spelet så backarna slipper få tillbaka bollen av Daniel Andersson, då blir det långbollar från Mellberg igen. Källström får ju då antagligen en plats på det offensiva mittfältet och det är dags att han börjar kliva fram även i landslaget. Sebastian Larsson är mer en kantspelare kanske men om inte Kim sköter sina kort rätt är väl han den enda som kan gå in i den rollen om man inte väljer att helt ändra på grunderna och sätter in Ljungberg eller drar ner Henke till den platsen.

jenJ
2008-05-14, 18:28
tycker berg skulle ha fått vart med,åtminstånde på bänken..det är väll bättre än inget.. sedan så finns det säkert nån i truppen som är sämre än berg..så...
Hade ju vart intressant med både Berg,zlatte och henke på plan...!!!

Einar
2008-05-14, 18:30

*bs* Daniel är kung i defensiven och jobbar alltid till hundra procent för sitt lag, kämpar till sista slutminuten. Sen om han inte är lika bra passningsspelare alltid håller jag med om.

egge
2008-05-14, 21:16
Jag tyckte han så smal ut när dom intervjuade honom i sportnytt.