Visa fullständig version : Lite hjälp till en blivande seriös tränande!
steelgurra
2008-05-12, 22:47
Hej!
Började träna på gym för ungefär 2 månader sedan och har bara kört helkroppspass, men funderar nu på att dela upp kroppen på olika dagar. Problemet är bara att jag inte fattar vad alla övningar man läser om i tips på övningar heter. Finns det någon länk? :)
Hej!
Började träna på gym för ungefär 2 månader sedan och har bara kört helkroppspass, men funderar nu på att dela upp kroppen på olika dagar. Problemet är bara att jag inte fattar vad alla övningar man läser om i tips på övningar heter. Finns det någon länk? :)
När jag var nybörjare brukade jag kolla på den här hemsidan:
På den hemsidan finns det mycket mer än bara namn på olika övningar.
Lycka till med träningen, brushan ;)
Titta nästan längst upp i det här forumet. Nybörjarprogram signerat z_bumbi. Det är en bra start.
www.exrx.net har tonvis med övningar, dock på engelska.
Finns ju redan Övningsbanken här på Kolozzeum. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071)
Vem ska du träna?
Jag tror han helt enkelt var lite för snabb när han skrev trådrubiken ;)
Mr. Moose
2008-05-13, 13:02
Hej!
Lite hjälp till en blivande seriös tränare!
Eller menar du;
Lite hjälp till en blivande seriös tränande!
Kort sagt, att börja träna folk efter 2 månader fungerar bara inte! Glöm det och du skadar ingen.
Hoppas du menade tränande.
Lite hjälp till en blivande seriös tränare!
Eller menar du;
Lite hjälp till en blivande seriös tränande!
Kort sagt, att börja träna folk efter 2 månader fungerar bara inte! Glöm det och du skadar ingen.
Hoppas du menade tränande.
Man fattar väl att han menar "tränande" när man läser hans första inlägg. :whipped:
steelgurra
2008-05-13, 18:07
Titta nästan längst upp i det här forumet. Nybörjarprogram signerat z_bumbi. Det är en bra start.
www.exrx.net har tonvis med övningar, dock på engelska.
Som sagt, så behöver jag få veta vad namnen betyder
steelgurra
2008-05-13, 18:07
Finns ju redan Övningsbanken här på Kolozzeum. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071)
Tusen tack! :thumbup:
Läs?
Du kommer inte hitta någon bättre sida.
Raschmus
2008-05-13, 22:06
Men övningsbanken för hilvite?!
Man fattar väl att han menar "tränande" när man läser hans första inlägg. :whipped:
Ser du någon skada i man påpekar skillnaden mellan begreppen? En förutsättning för ett vettigt diskussionsforum är väl att kalla saker vid rätt namn. Äpplen är äpplen och päron är päron. Ogillar när folk försvarar språkfel, jag får för mig att de känner igen sina egna brister och blir defensiva.
Ser du någon skada i man påpekar skillnaden mellan begreppen? En förutsättning för ett vettigt diskussionsforum är väl att kalla saker vid rätt namn. Äpplen är äpplen och päron är päron. Ogillar när folk försvarar språkfel, jag får för mig att de känner igen sina egna brister och blir defensiva.
Nu har jag ändrat rubriken så kan ni sluta tjafsa om det.
Det är tydligt att alla inte förstod att killen menade tränande och inte tränare, vilket iofs kan tyckas lite konstigt när man läser den första posten. Men alla är vi olika.
Kör hårt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.