Visa fullständig version : Rage/Trück eller Amino Rush/Esa pro
Vilken skulle ni föredra om ni bara fick välja en? Given att man äter redan tillräcklig med protein?
Jag vet att de fungerar helt annolunda. Ena är är prestationhöjare medan det andra höjer proteinsytensen, men vissa produkter känns ju bara som finlir.
Skulle valet bli annolunda ifall det var under diet eller uppbyggnadsperiod?
Prestationshöjare, utan tvekan. Man märker skillnad, träningen går bättre och det är en extra krydda till träningen. Med EAA kan man visserligen vara sjukt optimal, men det väger inte riktigt upp.
Skulle valt Kreatin Monohydrat och Koffeintabletter för billigare peng. Bästa och billigaste prestationshöjaren.
Ganymedes
2008-05-12, 20:15
Håller med Yankee, EsaPro och AminoRush är bra saker och ser fint ut på pappret. Men du lär inte "märka" något. Det gör du med Rage iaf (har inte provat Trück än). L-Sami har en poäng också. Men har du pengar över så är Rage rätt kul...
Jo, självklart lär man inte märka från aminosyror under träning. Det jag menar är dock för muskeluppbyggnande.
Skulle hårdare träning från prestationhöjare öka muskelbyggande jämfört med ökad proteinsytensen från tillskott av essenciella aminosyror? Produkten är kanske för ny för att kunna jämföras på det sättet.
Finns truck att få¨tag å i Finland har kollat i matvaruaffärer samt i hälsoboden och vid gym men jag hittar inte :confused:
kalle_banan
2008-05-12, 20:56
Finns truck att få¨tag å i Finland har kollat i matvaruaffärer samt i hälsoboden och vid gym men jag hittar inte :confused:
Det måste finnas nån webshop som skickar till Finland? Om det inte framgår kan du alltid maila dom o fråga.
King Grub
2008-05-12, 21:32
EAA. Något som bidrar till faktisk och praktisk, bevisad, muskeltillväxt.
"Prestationshöjare" med arginin försämrar tillväxthormonsvaret vid styrketräning.
Utan att tveka en sekund: EAA.
Nu var jag iofs en non-responder när jag provade Rage (min nyfikenhet gör dock att jag nu ska prova Trück), så ta mitt svar utifrån det. Men EAA har ju en bevisad effekt, och det är dessutom ett smidigt sätt att säkerställa att man får i sig tillräckligt med aminosyror i samband med träning (jämfört med vassle som man måste ta mer av, och som dessutom kladdar ner shakern mer :smash:).
Jag tar mina c:a 10 g EsaPro tillsammans med en liten mängd malto/dextro (också det c:a 10 g) och Fun light precis innan passet, och jag tycker att detta i kombination med att bara komma till gymmet ger mig den energikick jag behöver för att få till ett bra pass. Nån energikick utöver det behöver jag inte! *flex*
Få se om jag blir överbevisad nu när jag beställt en burk Trück som jag ska testa. Jag är dock lite skeptisk mot många av dessa pre-workout-produkter, bla pga att vissa av ingredienserna faktiskt verkar passa bättre att ta efter passet (t ex beta-alanin och kreatin monohydrat).
Återkommer med synpunkter på Trück.
Det måste finnas nån webshop som skickar till Finland? Om det inte framgår kan du alltid maila dom o fråga.
kolzzeum skickar till Finland. Kraven är att man beställer för minst 1000kr och betalar med kort
Jag skulle valt EAA - även om du inte märker det direkt så märker din kropp det.
Finns en del non-responders till Rage dessutom, även om många verkar få bra och kraftfull effekt.
Ganymedes
2008-05-13, 08:17
"Prestationshöjare" med arginin försämrar tillväxthormonsvaret vid styrketräning.
Hur mycket? Såpass att de t.o.m blir kontraproduktiva?
King Grub
2008-05-13, 08:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108367&highlight=arginin
Arginin förbättrar tillväxthormonnivåer utanför träning.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18090659?ordinalpos=13&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum
King Grub
2008-05-13, 08:46
Här handlar r om en produkt avsedd att tas i samband med träning.
Här handlar r om en produkt avsedd att tas i samband med träning.
Finns de EAA-tillskott, t.ex. Amino Rush från Fairing, som innehåller arginin.
edit: kan vara bra att känna till, menar jag :)
King Grub
2008-05-13, 09:05
Kan tillägga, att arginin är inte ett "E" i EAA, dvs den är inte essentiell för vuxna.
Ganymedes
2008-05-16, 08:29
EAA. Något som bidrar till faktisk och praktisk, bevisad, muskeltillväxt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108367&highlight=arginin
Av länken ovan att döma, framgår det att tillväxthormon inte påverkar muskeltillväxten. Tydligen ökar det bara fettförbränningen och att det är muskelbesparande. Så igen: En prestationshöjare med arginin kan oftast få (iaf mig) att köra hårdare på gymmet. Så den ökningen jag gör tackvare argininet, kan kanske ge mig ett bättre slutresultat trotts att arginin minskar tillväxthormonsvaret, än vad totalen skulle blivit med ett lite "latare" pass men med fullt tillväxthormonsvar?
Brownboy
2008-05-20, 12:43
Av länken ovan att döma, framgår det att tillväxthormon inte påverkar muskeltillväxten. Tydligen ökar det bara fettförbränningen och att det är muskelbesparande. Så igen: En prestationshöjare med arginin kan oftast få (iaf mig) att köra hårdare på gymmet. Så den ökningen jag gör tackvare argininet, kan kanske ge mig ett bättre slutresultat trotts att arginin minskar tillväxthormonsvaret, än vad totalen skulle blivit med ett lite "latare" pass men med fullt tillväxthormonsvar?
Har också funderat på just det. Kan inte besämma mig för vad jag ska beställa, en omgång till med rage eller testa esapro..
Ganymedes
2008-05-20, 13:16
Har också funderat på just det. Kan inte besämma mig för vad jag ska beställa, en omgång till med rage eller testa esapro..
Det är ju så klart upp till dig. Själv resonerar jag så här: Esapro eller motsv. ska jag alltid ha hemma. Rage/Trück/etc kör jag med någon gång i ibland, lite som en krydda.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.