handdator

Visa fullständig version : Meditation? Trädgårdsarbete ftw

Snafu
2008-05-12, 09:14
Hej,

Jag hjälpte till att fixa till en övervuxen trädgård igår och jag tror jag har blivit gamling på kuppen. Det var förbannat avslappnande att påta omkring i en trädgård faktiskt, något jag faktiskt aldrig trott var möjligt? Visst växte jag upp med föräldrar som påtade omkring i trädgården men på dom lät det aldrig riktigt som något dom EGENTLIGEN ville göra. Det var snarare någonting som var nödvändigt för att bevara grannfriden. Jag kan dock förstå om det är jobbigt om man har en superstor trädgård.

Nu var den inte alls särskilt stor - max 30-40 kvm. Det fanns buskar som var halvdöda, en massa maskrosor och 2-3dm högt gräs. Sen fanns det diverse växande grejor jag inte kunde identifiera.

2-3 timmar senare var trädgården tillfixade och jag hade med mina armar dragit upp buskar som satt fast och jag kände mig grymt manlig, särskilt efter kommentaren "you are so strong". Nu kanske det var enbart den kommentaren som fick mig att tycka om trädgårdsarbete men jag misstänker faktiskt att det var hela upplevelsen faktiskt.

Har vi någon annan här på bräden som uppskattat trädgårdsarbete?

Jag kan till och med förstå folk som skaffar kolonilotter nu. *gasp*

Eddie Vedder
2008-05-12, 09:18
Först startar du en tråd om konditionsträningens beroendeframkallande egenskaper. Nu har du upptäckt det meditativa med vacker natur.

Du är snart löpare Snafu, det kan jag läsa mellan raderna utan problem.:D

Snafu
2008-05-12, 09:24
Först startar du en tråd om konditionsträningens beroendeframkallande egenskaper. Nu har du upptäckt det meditativa med vacker natur.

Du är snart löpare Snafu, det kan jag läsa mellan raderna utan problem.:D

haha jag spelade fotboll i lördags, och det är också riktigt kul. Idag kan jag dock inte gå :thumbup:

Jag tror jag morphat tillbaka sissådär 20 år och börjat spela fotboll nu, istället för då. Jag har tidshoppat framåt 20 år i tiden och börjar se det härliga med trädgårdsarbete.

Identitetskris? Fan vet, idag säger jag antagligen upp mig på jobbet också :laugh:

Nitrometan
2008-05-12, 09:38
jag kände mig grymt manlig, särskilt efter kommentaren "you are so strong". Nu kanske det var enbart den kommentaren som fick mig att tycka om trädgårdsarbete men jag misstänker faktiskt att det var hela upplevelsen faktiskt.
"Oh, snafu, you're so strong! You're a real man!"

Det är så lätt att manipulera män...

Du är lurad...

Var det "isdrottningen" som tyckte du var stark? :laugh:

Snafu
2008-05-12, 09:45
"Oh, snafu, you're so strong! You're a real man!"

Det är så lätt att manipulera män...

Du är lurad...

Var det "isdrottningen" som tyckte du var stark? :laugh:

Yes to all of the above. Hon har faktiskt tinat upp på sistone :D

Män är extremt lättlurade. Särskilt jag.

Trance
2008-05-12, 09:54

Hon har bara knäckt dig och format dig till den form hon vill ha. Från drickande cyniker till friluftsnisse som gillar trädgårdsarbete och löpning.

joriice
2008-05-12, 10:08
You´re turning gay.

Igår hjälpte jag att spetta upp ett träd, gräva ner två andra samt rensa ogräs.. rätt avslappnande kanske, men jobbigt för ryggen.

Nitrometan
2008-05-12, 10:19
Män är extremt lättlurade. Särskilt jag.
Japp.

Det bör man vara medveten om.

Asch. Det tror du bara. Hon har bara lärt sig hur hon ska manipulera dig. Hennes mamma har säkert godkänt dig nu. *slap*

Snafu
2008-05-12, 10:20
Hon har bara knäckt dig och format dig till den form hon vill ha. Från drickande cyniker till friluftsnisse som gillar trädgårdsarbete och löpning.

:D

Drickande cyniker, den gillade jag! Friluftsnisse-genen har legat latent.

Trädgårdsarbete - den får jag ta - det var hennes trädgård. :D

Löpning, det är mest för att jag blivit sådär förhållande & jobbfet så där får du halvrätt!

Snafu
2008-05-12, 10:25
You´re turning gay.

.

Om man tänker sig en gay-skala där 1 är din arbetskollega du aldrig misstänkt var bög, men faktiskt är bög och 10 är Christer Lindarw (stava) så är en svensk i England alltid fem snäpp högre än den minst bögiga personen i landet. Helt automatiskt. Jag har faktiskt jobbat hårt för att vara mindre bögig men nu när du säger det får jag fanimig platt acceptera att fallerat :D

Things to make you look less gay:

1. Man ska inte ha tighta jeans, sådär svensktajta. Det har jag fått skippa totalt
2. Skjortor med bra passform är det bara att skippa rakt av
3. Läderskor på fritiden kan du fetglömma - du ska ha sneakers eller någon halvhybrid
4. Du bör egentligen inte ha någon frisyr helst - det är rätt bögigt.
5. Du bär absolut definitivt aldrig sitta med benen i kors, ni vet ballkrossar-i-kors. Det är så förbannade jävla överbögigt enligt alla engelsmän.
6. Du bör fanimig aldrig hjälpa till med disk, städning eller något dylikt - förutom kanske enstaka gånger, bara för att visa att du egentligen är kapabel men vägrar - just för att du är en man. Män diskar inte för helvete.
7. Du bör fanimig inte dansa när du går ut.
8. Du bör bara dricka öl.
9. Du bör absolut inte snacka om känslor.
10. Du bör regelmässigt gå och titta på fotboll med dina mates, flickvänner är inte välkomna.

Jag följer ovanstående rätt slaviskt, men fallerar starkt på skjortpunkten när jag får ut på lokal. Genast får jag bögar efter mig. Allvarligt.

babbett
2008-05-12, 11:02
Tar det bara 2-3 timmar för att få det snyggt så är det lätt att uppskatta trädgårdsarbete. Så är det väl med allt....lite provsmakning är nytt och kul, när det blir rutin kräks man.
Fast jag uppskattar det, absolut.
Tex. ogräsrensning kan vara något av det bästa som finns, det kräver inget av en...tankarna kan vara precis var som hellst. När man går hem bär man det inte med sig i huvudet....som med många andra jobb man gör.
Skulle man göra det varje dag hela sommaren dock... *spy*
Stackars skolungdomar som sommarjobbar i kommunen :whipped:

Nitrometan
2008-05-12, 11:09
Hmmm. I Finland tycker de att vi svenskar är bögar.

I England tycker de att vi svenskar är bögar.

Jag tycker att italienska killar på många sätt är, om inte bögiga så iaf rent metrosexuella (fast de hjälper inte till hemma).

Nitrometan
2008-05-12, 11:10
Kanske finns det nånslags homosexualitetsranking för män i olika länder?

Den toppas givetvis av Ryssland och Finland...

babbett
2008-05-12, 11:11
Att bli kallad bög borde man ta som en komplimang!
De bögar jag känner är snygga, trevliga och tar väl hand om sig själv och sin omgivnad.

Magmavargen
2008-05-12, 11:12
man får bra glutte av trädgårdsarbete åsse skulle kwånne säjj himself! :thumbup:

Snafu
2008-05-12, 11:17
Att bli kallad bög borde man ta som en komplimang!
De bögar jag känner är snygga, trevliga och tar väl hand om sig själv och sin omgivnad.

Alltså dessa bögar har jag faktiskt inte träffat på, rent utseendemässigt. Majoriteten av bögar jag träffat är varken snygga eller vältränade. Vanligtvis är de flesta bögar sådär lite smålönnfeta och ser ut som vanliga svenssons. Antingen lönnfeta eller Lindarw-smala. Nu kanske det här bara är engelska bögar, svenska bögar har jag inte haft alltför mycket kontakt med (Ö-vik och Umeå). Stockholm är säkert en annan femma.

Snafu
2008-05-12, 11:17
man får bra glutte av trädgårdsarbete åsse skulle kwånne säjj himself! :thumbup:

True that. Jag klippte gräs med en sax igår så det var fanimig face to the grass, så att säga. Bra för baksida lår helt klart!

Nitrometan
2008-05-12, 11:39
True that. Jag klippte gräs med en sax igår så det var fanimig face to the grass, så att säga.
Hahahaha!!! Då njöt hon...

Gissa vad hon kan skryta för sina vänninor sen.

När jag hör om engelska bögar så tänker jag på "Little Britain". :D

http://www.bbc.co.uk/comedy/littlebritain/images/396/daffyd1.jpg