handdator

Visa fullständig version : Springa bort magen?

Viking76
2008-05-12, 07:34
Hej

Skulle behöva lite tips. Kör styrketräning regelbundet men har lite mycket fett på mage/bröst. Springer regelbundet på sommarhalvåret och sprang en hel del 2006-2007 men fettet minskade inte mycket på mage/bröst. Så nu inför 2008 tänkte jag be om hjälp.

Så tips om hur min löpträning skall bita på magen emottages tackasamt!
Springa långt?snabbt?ofta? % av maxpuls osv.

Inga problem med kondisen så långa rundor går oxå bra.

mvh

ps. äter regelbundet och hyffsat bra

Eddie Vedder
2008-05-12, 07:38
Löpningen i sig kommer inte göra att fettet på magen försvinner, än mindre olika former av löpning hit och dit.

För omfördelning av det viskerala bukfettet är konditionsträning gynnsamt, där har man även observerat en ytterligare gynnsam effekt vid högre intensitet. Det är den typen av fettansamling som anses extra riskabel för många av negativa metabola hälsofaktorer. Så att minska den fettansamlingen är en stor hälsovinst men inget som ger dig snyggare rutor.

Rutorna kommer fram när du förlorar kroppsfett, kroppsfett förloras via kaloriunderskott och det kan du uppnå både med och utan konditionsträning.

Viking76
2008-05-12, 07:57
Ok....

Förra året satsade jag på springa snabbare och snabbare och längre och längre hela tiden, körde på väldigt hög puls. Tänkte om det kunde vara idé att köra på lite lägre puls och inte jaga bättre tider hela tiden....... Har lite problem att dra ner på kalorierna då jag inte orkar lyfta skrot lika tungt.....

Tyckte benen krympte rätt så mycket under 2006-7, märks speciellt i knäböj*grr*

Armar och axlar är lagon med deff men inte inte mage/bröst.....