handdator

Visa fullständig version : Hundfoder den ultimata frukosten?

lejonet
2008-05-11, 20:15
Jag satt och funderade lite och då slog det mig att man kanske skulle börja äta hundfoder till frukost. Det är näringsrikt och går fort att äta sen så kan det ju inte smaka så illa heller, djuren äter det ju. ;) Är det kanske någon här på forumet som redan provat? Erfarenheter? Va tycker ni andra är det en bra ide eller är den bara knäpp?

EDIT: Kom också på att det borde bli billigt. Något för studenter kanske?

PowPow
2008-05-11, 20:16
Helt klart en bra idé om du är en hund.

Handcuff
2008-05-11, 20:17
Hahahaha.....först världens skummaste träningsprogram och nu äta hundmat :laugh:

lejonet
2008-05-11, 20:19
Hahahaha.....först världens skummaste träningsprogram och nu äta hundmat :laugh:

Men egentligen.. Varför inte? :P Förresten va tycker du om programmet?

spange
testa doggy småbitar i filmjölk..kan ju inte vara värre än All bran
avlägg sen rapport, bilder etc.

nej men allvarligt talat...vafan?

Stoltz
Jag satt och funderade lite och då slog det mig att man kanske skulle börja äta hundfoder till frukost. Det är näringsrikt och går fort att äta sen så kan det ju inte smaka så illa heller, djuren äter det ju. ;) Är det kanske någon här på forumet som redan provat? Erfarenheter? Va tycker ni andra är det en bra ide eller är den bara knäpp?

EDIT: Kom också på att det borde bli billigt. Något för studenter kanske?

Logic is the shit.

spange
2008-05-11, 20:20
Logic is the shit.

som sagt, min syrras hund sopade just i sig ett halvkilo hästskit..så det kan ju knappast smaka illa.

Handcuff
2008-05-11, 20:21
Men egentligen.. Varför inte? :P Förresten va tycker du om programmet?

Har för mig att det var du som hade något slags "ut i skogen och lyfta stenar"-program. Inget konstigt med det iofs...men i kombination med en burk "Vov" så blev det lite kul :)

Stoltz
2008-05-11, 20:22
som sagt, min syrras hund sopade just i sig ett halvkilo hästskit..så det kan ju knappast smaka illa.

En gång jobbade jag som hundvakt. Då kom det sig så att den förste hunden sket, och sen åt den andre upp det.
Jag undrar fortfarande idag vad fan den där hunden tänkte.

lejonet
2008-05-11, 20:22
testa doggy småbitar i filmjölk..kan ju inte vara värre än All bran
avlägg sen rapport, bilder etc.

nej men allvarligt talat...vafan?

Hmm undra om fodret smakar köttaktigt, det kanske inte passar så bra till fil :P Annars har jag hört att Arnold använde det *rolleyes* ¨Så frågan är ju varför inte alla på kolozzeum gör det :P

Stoltz
2008-05-11, 20:26
Hmm undra om fodret smakar köttaktigt, det kanske inte passar så bra till fil :P Annars har jag hört att Arnold använde det *rolleyes* ¨Så frågan är ju varför inte alla på kolozzeum gör det :P

Jag har hört att Arnold åt aphjärna. Du ska inte beställa lite? Använde han märket Pedigree?

Men allvarligt - testa du hundfoder. Smakar det gott så kör på. Jag håller mig gärna till en helstekt biff med klyftpotatis och grönsaker.

Trance
2008-05-11, 20:26
Hundar är ju kända för sin kräsna smak så om de äter det så..

Fast om du skall äta det så verkar burkvarianten bäst:

http://www.doubleviking.com/dv_images/roadwarrior/7.jpg

EDIT: Du kan inte ha hund va?

lejonet
2008-05-11, 20:28
Jag har hört att Arnold åt aphjärna. Du ska inte beställa lite? Använde han märket Pedigree?

Men allvarligt - testa du hundfoder. Smakar det gott så kör på. Jag håller mig gärna till en helstekt biff med klyftpotatis och grönsaker.

Aphjärna är det nog inge fel på folk käkar ju falukorv. Men visst jag föredrar också riktig mat men vi snackar frukost och vem har tid att ställa sig och steka en biff då?

Animalistic
2008-05-11, 20:28
kan inget ge ett svar på hurvida det skulle funka eller ej istället för att förlöjliga trådskaparen?

egge
2008-05-11, 20:29

Till frukost?

-Mamma, jag vill också bli en sånn wrestlare när jag blir stor.

Stoltz
Aphjärna är det nog inge fel på folk käkar ju falukorv. Men visst jag föredrar också riktig mat men vi snackar frukost och vem har tid att ställa sig och steka en biff då?

Jag.
Sen finns en hel del alternativ, men som sagt, gillar du hundmat så fungerar det väl. Jag tror dock inte det smakar höjdare.

lejonet
EDIT: Du kan inte ha hund va?

Nej :D Inte katt heller och det är jag glad för. Det borde finnas en lag som säger att man får skjuta katter som skiter på ens gård. :banned

Fed up
2008-05-11, 20:30
Jag är ledsen att avslöja att det oftast är jäkla skitkött och sånt i djurmat, lägsta kvalitet. Annars skulle ingen tycka sig ha råd att köpa det.

lejonet
2008-05-11, 20:31
Jag.

Arbetslös eller bara en lååång sovmorgon?

Stoltz
2008-05-11, 20:32
Till frukost?

-Mamma, jag vill också bli en sånn wrestlare när jag blir stor.

:laugh:
Jag har ätit det till frukost av och till, speciellt under bulk. Fixar det dagen innan. Tycker inte om så mycket av den "typiska" frukosten, typ gröt, smörgåsar och ägg, på morgonen. Flingor kan jag äta väldigt mycket av dock, men hade en liten paus på det dock :)

Trance
2008-05-11, 20:33
Nej :D Inte katt heller och det är jag glad för. Det borde finnas en lag som säger att man får skjuta katter som skiter på ens gård. :banned

Tänkte nästan det. Djurägare vet hur maten luktar vilket oftast räcker för att avskräcka.

Stoltz
2008-05-11, 20:33
Arbetslös eller bara en lååång sovmorgon?

Studerande med viss framförhållning nog att fixa sådant dagen innan utifall att man orkar det, menar inte att alla ska göra så istället. Det var min lilla "weirdo" grej när det gäller min kosthållning, men jag trycker hellre i mig det än några kilo0 gröt som tar längre tid att äta för mig :)

Deceiver85
2008-05-11, 20:34
Glöm inte att hund och kattmat innehåller lite drygt 5-6% aska också för deras magar...

lejonet
2008-05-11, 20:34
Jag är ledsen att avslöja att det oftast är jäkla skitkött och sånt i djurmat, lägsta kvalitet. Annars skulle ingen tycka sig ha råd att köpa det.

Ok, kanske inte så kul att trycka i sig sega köttbitar :S . Men fodret kanske det inte är något större fel på, isf skulle det vara smaken. :P

lejonet
2008-05-11, 20:35
Tänkte nästan det. Djurägare vet hur maten luktar vilket oftast räcker för att avskräcka.

Skämtar du? Det luktar ju gott :P Eller iaf det jag luktat på, viskas eller va det hette.

joriice
2008-05-11, 20:37
Är inte det typ mixade köttdelar? Öron, osv.

Kattmat - tonfisk däremot luktar och smakar exakt som tonfisken i vatten, men det står fortfarande "kattmat"

lejonet
2008-05-11, 20:37
Studerande med viss framförhållning nog att fixa sådant dagen innan utifall att man orkar det, menar inte att alla ska göra så istället. Det var min lilla "weirdo" grej när det gäller min kosthållning, men jag trycker hellre i mig det än några kilo0 gröt som tar längre tid att äta för mig :)

Låter bra men maten smakar långt ifrån lika gott då den är uppvärmd. Fast det kanske är något man ska börja med.

Trance
2008-05-11, 20:38
Glöm inte att hund och kattmat innehåller lite drygt 5-6% aska också för deras magar...

Va?

lejonet
2008-05-11, 20:38

Är det bra eller dåligt för människor?

lejonet
2008-05-11, 20:40
Är inte det typ mixade köttdelar? Öron, osv.

Kattmat - tonfisk däremot luktar och smakar exakt som tonfisken i vatten, men det står fortfarande "kattmat"

Fodret?

Om den är billigare, smakar likadant och är nyttigare så är det ju lika bra att köpa kattmaten. Orsaken till att man inte gör det är bara för att någon har satt på en ettikett där det står kattmat.

Trance
2008-05-11, 20:40
Är det bra eller dåligt för människor?

Det som skrivs ut som aska är mineraler etc. Finns i våran mat också.

tjabon
2008-05-11, 20:41
:laugh: :laugh: :laugh:

Det här var den bästa tråden på länge !!!!!
Vilka sköna inlägg !!!

Keep it coming.....*popcorn*

lejonet
2008-05-11, 20:42
Det som skrivs ut som aska är mineraler etc. Finns i våran mat också.

Intressant.

lejonet
2008-05-11, 20:49
King Grub kanske har någon medicinsk rapport som visar hur stora fördelarna är?

spange
2008-05-11, 20:53

lol..jo var fan ska man göra av krematorieaskan annars:D

Shululu
2008-05-11, 20:54
Köp ditt torrfoder istället för sitta här på kolozzeum och tro att en normal människa sitter och trycker i sig hundmat. Vad får dig att tänka på att vi skulle äta torrfoder, eller skulle ha någon uppfattning om du gott det är?

lejonet
2008-05-11, 20:56
Köp ditt torrfoder istället för sitta här på kolozzeum och tro att en normal människa sitter och trycker i sig hundmat. Vad får dig att tänka på att vi skulle äta torrfoder, eller skulle ha någon uppfattning om du gott det är?

Lugn nu, inga sånna dära negativa tankar.

hahavaffan
2008-05-11, 20:57
Torrfoder smakar skit, det vet alla som haft hund under barndomen. Sån där sinnesjukt ofräsch hundmat/gelé-skit som kostar helvete framkallar ju kräkningar bara av stanken, så smaken lär ju vara därefter. Men prova du.

z_bumbi
2008-05-11, 20:58
Hills sponsrar nog nästa bb-sm.

lejonet
2008-05-11, 20:59
Torrfoder smakar skit, det vet alla som haft hund under barndomen. Sån där sinnesjukt ofräsch hundmat/gelé-skit som kostar helvete framkallar ju kräkningar bara av stanken, så smaken lär ju vara därefter. Men prova du.

Ok verkar inte som hundmat är något höjdar alternativ. :S Får nog köra på med Stoltz upplägg.

lejonet
2008-05-11, 21:00
Hills sponsrar nog nästa bb-sm.

Skulle inte förvåna mig :P BBs trycker ju i sig alla möjliga pulver.

Shululu
2008-05-11, 21:05
Ok verkar inte som hundmat är något höjdar alternativ. :S Får nog köra på med Stoltz upplägg.

Vad får dig tro att [B]stoltz[/B ]har de ultimataste upplägget.

Vad går du på Diet? Eller bulk?

Ifall bulk, tryck i dig så mkt gröt,mackor,fil och flingor,yogurt.ägg du kan.

Ifall deff, minska på kolhydraterna, Kvarg, ägg, grovt bröd med pastrami eller något fettsnålt.

lejonet
2008-05-11, 21:08

Ifall deff, minska på kolhydraterna, Kvarg, ägg, grovt bröd med pastrami eller något fettsnålt.

Det skulle bara sitta jäkligt fint med köttfärssås till frukost *drool* .

Just nu så dietar jag, jag kör på känsla (vågen) och utan någon form av mat upplägg.

hahavaffan
2008-05-11, 21:09

Ifall deff, minska på kolhydraterna, Kvarg, ägg, grovt bröd med pastrami eller något fettsnålt.Shit, där har vi det. Är det ok om man lånar detta upplägg inför nästa års bulk och deff?:naughty:

Shululu
2008-05-11, 21:11
Det skulle bara sitta jäkligt fint med köttfärssås till frukost *drool* .

Just nu så dietar jag, jag kör på känsla (vågen) och utan någon form av mat upplägg.

Köp 1-1,5 kg blandfärs,lök,mjöl,tomatpure osv på ICA eller vart du handlar. Laga köttfärsen, ta olika burkar och häll upp i, ställ i frysen så har du småportioner.

Sen på morgonen vaknar du och värmer en burk i microvågsugnen

Istället för stå och laga köttfärssås varje frukost.

Shululu
2008-05-11, 21:12
Shit, där har vi det. Är det ok om man lånar detta upplägg inför nästa års bulk och deff?:naughty:

försök inte leka lustig, jag försöker hjälpa den här killen, du försöker bara leka häftig på ett internetforum

hahavaffan
2008-05-11, 21:17
försök inte leka lustig, jag försöker hjälpa den här killen, du försöker bara leka häftig på ett internetforumHaha men det lät jävligt ball. Han fick fyra-fem saker han skulle käka, och det var kanske inte världens bästa förslag heller. Men du försökte iallafall, det gjorde inte jag. 1-0 till dig. Precis som mellan Chelsea och Man utd snart.

Scratch89
2008-05-11, 21:17
Shululu, att du aldrig lär dig ang. attityden...

jaaaaag
2008-05-11, 21:18
Hahahahah =d

Shululu
2008-05-11, 21:19
Shululu, att du aldrig lär dig ang. attityden...

Du vet själv att han försöker leka lustig på andras bekostnad.

Stoltz
2008-05-11, 21:20
Låter bra men maten smakar långt ifrån lika gott då den är uppvärmd. Fast det kanske är något man ska börja med.

Som sagt, det är endast för att jag itne är så mycket för vanlig frukostmat. Jag ser till att få i mig allt jag behöver men lägger ingen större vikt vid "OMGZOR, MÅSTE ÄTA GRÖT PÅ MORGONEN" ;)

För att Jag > dig?

Äh, vem sjutton sade att jag hade ett ultimat upplägg? Om han vill testa nya saker för frukost och testar att göra som jag och äta andra saker än de typiska frukosträtterna, är det väl ingenting som kommer skada honom mer än vad hundmaten hade gjort?

Shululu
2008-05-11, 21:22
Som sagt, det är endast för att jag itne är så mycket för vanlig frukostmat. Jag ser till att få i mig allt jag behöver men lägger ingen större vikt vid "OMGZOR, MÅSTE ÄTA GRÖT PÅ MORGONEN" ;)

För att Jag > dig?

Äh, vem sjutton sade att jag hade ett ultimat upplägg? Om han vill testa nya saker för frukost och testar att göra som jag och äta andra saker än de typiska frukosträtterna, är det väl ingenting som kommer skada honom mer än vad hundmaten hade gjort?

Äger mig, pfft nu har du nog fått något bakom bakhuvudet

Nipkiss
2008-05-11, 21:22
hundmat är väl hundens mat?*screwy*

Eddie Vedder
2008-05-11, 21:24
King Grub kanske har någon medicinsk rapport som visar hur stora fördelarna är?

Fördelarna med mineralämnen?

Dom är ju essentiella mikronutrienter helt enkelt, järn, magnesium, zink etc. Mängden aska är, precis som Trance säger, inget annat än mineralvikten när man plockat bort vikten för vatten, kostfibrer och makronutrienter.

Ontopic. Om man gör någon rätt med lite andra råvaror och faktiskt försöker göra det mer smakrikt och välkomponerat så äter jag i alla fall hellre hundmat än kräfter.*spy*

Stoltz
Äger mig, pfft nu har du nog fått något bakom bakhuvudet

Äger? Vad pratar du om? Om du menar ">" så skämtade jag, det trodde jag var rätt självklart. Ifall det inte var det så vet du det nu :)

Så som sagt, vem sade att mitt upplägg var optimalt? Jag vill tacka honom, och sen kanske rätta honom lite.

lejonet
hundmat är väl hundens mat?*screwy*

Det är hundens mat eftersom det står det på ettiketten. Om det hade stått att det var biff på burk hade du med säkerhet smakat det.

Nipkiss
2008-05-11, 21:27
Det är hundens mat eftersom det står det på ettiketten. Om det hade stått att det var biff på burk hade du med säkerhet smakat det.

nja biff på burk låter inte som en höjdare...

lejonet
2008-05-11, 21:30
nja biff på burk låter inte som en höjdare...

Hur som helt det är texten på ettiketten som avgör.

Shululu
2008-05-11, 21:32
Äger? Vad pratar du om? Om du menar ">" så skämtade jag, det trodde jag var rätt självklart. Ifall det inte var det så vet du det nu :)

Så som sagt, vem sade att mitt upplägg var optimalt? Jag vill tacka honom, och sen kanske rätta honom lite.

Lejonet, skrev "jag får nog följa stoltz upplägg då"

Nipkiss
2008-05-11, 21:33
Hur som helt det är texten på ettiketten som avgör.
det är ju självklart. var för övrigt inte så seriös med mitt första inlägg.

Stoltz
2008-05-11, 21:34
Lejonet, skrev "jag får nog följa stoltz upplägg då"

Jag hittar inte ordet optimalt där dock.

Nithian
2008-05-11, 22:02
Jag åt hundmat som liten, det smaka helt okej, drog i mig lite då och då. Men tillslut blev Simba arg och bet mig i näsan, så jag fick ett litet ärr.