Hasssse
2008-05-11, 17:49
Hej kolo!
Har lagt upp ett deff-schema nu inför beachen '08.
Skulle gärna vilja höra era tankar och åsikter om det.
Till att börja med, 180 cm lång och 75 kg tung -.-
Detta är första gången jag ska deffa, så jag har inga egna erfarenheter utan bara andras. Min förbränning hade jag tänkt att det ska se något liknande detta ;
Exempel
Frukost 07:00 : 1 dl havregrynsgröt med 2 msk krossade linfrön.
Ett ägg.
En kopp kaffe.
Omega-3 som piller.
2g kalcium pyruvat
Cyklar till skolan, högt tempo 5 km.
Lunch 11:00 : Lite mindre än halva talriken grönt, mycket kött, måttligt med den ”varma” kolhydratkällan, sen ett knäckebröd.
1h gympa, varierad intensitet (tar hänsyn till detta, och kanske drar ner lite på träningen över resten av dygnet)
Cyklar hem i högt tempo.
Middag 15:00 – 16:00 : Antingen en varmrätt med samma principer som lunchmålet, eller tonfisk med keso och curry + grönt vid sidan, eller 3 st lingon grova med en burk makrill i tomatsås.
2g kalcium pyruvat
17:00 : 5km lätt jogging i skogen, 1dl vassleprotein med minimjölk direkt efter och en handfull nötter.
Om jag känner mig pigg och har energi efter det så tar jag en runda ner till gymmet också.
19:00 : Kvällsmat,
Så ser en dag ut, dagen efter så kör jag tung styrketräning en si sådär 1-1,5h och intervaller på konditionscykeln i 20 min.
Onsdagar och Lördagar : Vilodagar med bara lite lågintensiv träning såsom promenader eller cykla lite kanske.
Detta är bara hur det skulle kunna se ut sen kan man ju variera lite efter ork, lust och så ;D
Sen lite till vad det gäller kost.
Har tänkt ut lite vad man skulle kunna stoppa i sig under denna perioden.
Här är det jag tänkt livnära mig på :Virro
Hallon, russin, bananer, äpplen
Morötter, isbergsallad, gurka
Tonfisk, makrill, kykling, nötkött, ägg, keso, linfrön
Ris och pasta (fullkorn) potatis, havregryn, rågbröd, knäckebröd
Minimjölk, smör (becel)
Mitt mål är att gå ner 4 kg på 6-9 veckor.
Vad jag är mest rädd för är att jag ska bryta ned mina muskler, så den som har några tips och synpunkter om det vad det gäller mitt schema så var inte rädda för att sjunga ut! Tack i förskott
Mvh Hannes
Har lagt upp ett deff-schema nu inför beachen '08.
Skulle gärna vilja höra era tankar och åsikter om det.
Till att börja med, 180 cm lång och 75 kg tung -.-
Detta är första gången jag ska deffa, så jag har inga egna erfarenheter utan bara andras. Min förbränning hade jag tänkt att det ska se något liknande detta ;
Exempel
Frukost 07:00 : 1 dl havregrynsgröt med 2 msk krossade linfrön.
Ett ägg.
En kopp kaffe.
Omega-3 som piller.
2g kalcium pyruvat
Cyklar till skolan, högt tempo 5 km.
Lunch 11:00 : Lite mindre än halva talriken grönt, mycket kött, måttligt med den ”varma” kolhydratkällan, sen ett knäckebröd.
1h gympa, varierad intensitet (tar hänsyn till detta, och kanske drar ner lite på träningen över resten av dygnet)
Cyklar hem i högt tempo.
Middag 15:00 – 16:00 : Antingen en varmrätt med samma principer som lunchmålet, eller tonfisk med keso och curry + grönt vid sidan, eller 3 st lingon grova med en burk makrill i tomatsås.
2g kalcium pyruvat
17:00 : 5km lätt jogging i skogen, 1dl vassleprotein med minimjölk direkt efter och en handfull nötter.
Om jag känner mig pigg och har energi efter det så tar jag en runda ner till gymmet också.
19:00 : Kvällsmat,
Så ser en dag ut, dagen efter så kör jag tung styrketräning en si sådär 1-1,5h och intervaller på konditionscykeln i 20 min.
Onsdagar och Lördagar : Vilodagar med bara lite lågintensiv träning såsom promenader eller cykla lite kanske.
Detta är bara hur det skulle kunna se ut sen kan man ju variera lite efter ork, lust och så ;D
Sen lite till vad det gäller kost.
Har tänkt ut lite vad man skulle kunna stoppa i sig under denna perioden.
Här är det jag tänkt livnära mig på :Virro
Hallon, russin, bananer, äpplen
Morötter, isbergsallad, gurka
Tonfisk, makrill, kykling, nötkött, ägg, keso, linfrön
Ris och pasta (fullkorn) potatis, havregryn, rågbröd, knäckebröd
Minimjölk, smör (becel)
Mitt mål är att gå ner 4 kg på 6-9 veckor.
Vad jag är mest rädd för är att jag ska bryta ned mina muskler, så den som har några tips och synpunkter om det vad det gäller mitt schema så var inte rädda för att sjunga ut! Tack i förskott
Mvh Hannes