Visa fullständig version : Matilda 4, attackeras av bäver
Kolla på aftonbladets web-tv.. gud i himmelen vad verkligen O-troligt dumma i huvudet vissa människor är.
absolut värt en tråd
nu har jag inte sett filmen men vad förväntar du dig av en fyraårig flicka? Barn lär sig genom att undersöka och röra saker, oavsett potentiell attackrisk.
Svedberg
2008-05-10, 20:45
nu har jag inte sett filmen men vad förväntar du dig av en fyraårig flicka? Barn lär sig genom att undersöka och röra saker, oavsett potentiell attackrisk.
Var det en 4 åring som filmade och lät henne gå nära också?
Var det en 4 åring som filmade och lät henne gå nära också?
som sagt så har jag inte sett filmen, så ja, det är möjligt att det var det ;)
det var väl hennes farsa som filmade allt...... det hördes väl en mansröst som skrek NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ när bävern visade var skåpet skulle stå...
1: bävrar är gnagare
2: bävrar har stora tänder
3: skicka inte fram en unge som ska klappa en bäver
4: gråt inte ut i media
Hittar inte filmen på aftonbladet.
EDIT: Hittade
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2399253.ab
Svedberg
2008-05-10, 21:04
Satt och skämtade på jobbet om att nu har bävern fått blodsmak och målade upp ett scenario likt det med kaninen/haren i Monthy pythons Holy Grail.
:hbang:
Breaking news: Vilda djur är vilda!
Vovvar är glada:
http://i28.tinypic.com/23h6fmd.jpg
Detta var dagens naturkunskap för den moderna människan.
Håller med trådskaparn....folk är idioter.
Låta en liten flicka gå fram till ett vilt djur...grattis!! :smash: *gah!*
haha...ägd for life. Lär nog sätta sköna psykologiska spår.
Tricklev
2008-05-10, 21:56
Bävern befann sig på en åker bredvid en väg. Medan Marcus filmade och hade sonen Alfred bredvid sig i en barnvagn på vägen gick dottern Matilda obemärkt fram till djuret för att klappa det.
Plötsligt ser pappa Marcus i kamerans sökare hur bävern attackerar dottern och börjar bita henne, skriver Östersunds-Posten.
Ja, han sa ju åt sin dotter att gå fram o klappa den också, eller hur? ;)
Haha rolig film.
Men seriöst farsan är dum i huvudet haha.
Håller med trådskaparn....folk är idioter.
Låta en liten flicka gå fram till ett vilt djur...grattis!! :smash: *gah!*
+1
Du sammanfattar det hela ganska bra.
Jag tror det rör sig om en sk kamp-bäver, det nog bäst de utreder det här grundligt samt drogtestar bävern.
Jag tror det rör sig om en sk kamp-bäver, det nog bäst de utreder det här grundligt samt drogtestar bävern.
Lika bra att låsa in han på psyket...som andra galningar!
Lika bra att låsa in han på psyket...som andra galningar!
:D Nädå, det funkar ju för dig *kissass*
:D Nädå, det funkar ju för dig *kissass*
Que?
NiXPhoenix
2008-05-10, 23:14
"ÖP-läsare sa...
Många är snabba att fördömma pappan utan att
veta hela händelsen. Pappan och dottern stog på en väg och bävern var 10-15 meter ifrån när pappan började filma. Efter ett tag hade pappan problem med filmningen och bilden visade bara gräset (den delen är borttagen av Aftonbladet). När pappan fick in bävern igen såg han dottern en sekund innan bävern anföll (som han trodde var bredvid honom men som med snabba steg sprungit mot bävern). Pappan sprang skäckslagen mot dottern för att rädda henne och blev själv attackerad. Det var under filmningen dottern ovetandes tog sig till bävern, han trodde dottern stog bredvid honom hela tiden. Se ÖP op.se (Östersundsposten). Jag tycker många dömmer folk lättvindligt med bara lite information som grund. Det är många som skulle passa på att filma. Kanske även du...
"
Que?
åh titta en blåfink.
"ÖP-läsare sa...
Många är snabba att fördömma pappan utan att
veta hela händelsen. Pappan och dottern stog på en väg och bävern var 10-15 meter ifrån när pappan började filma. Efter ett tag hade pappan problem med filmningen och bilden visade bara gräset (den delen är borttagen av Aftonbladet). När pappan fick in bävern igen såg han dottern en sekund innan bävern anföll (som han trodde var bredvid honom men som med snabba steg sprungit mot bävern). Pappan sprang skäckslagen mot dottern för att rädda henne och blev själv attackerad. Det var under filmningen dottern ovetandes tog sig till bävern, han trodde dottern stog bredvid honom hela tiden. Se ÖP op.se (Östersundsposten). Jag tycker många dömmer folk lättvindligt med bara lite information som grund. Det är många som skulle passa på att filma. Kanske även du...
"
Det var ju en jäkla tur att dottern gick till bävern då ist. för ut på vägen och blev överkörd när papan hade så jäkla dålig koll!!
Tricklev
2008-05-10, 23:24
Ja, för det är verkligen enkelt att HELA tiden ha 100% koll på sina barn, synd att vi inte alla är sådana ûbermänniskor som dig, då skulle det aldrig ha skett några misstag på denna gjord, och vi skulle alla haft långa tungor.
:thumbup:
är filmen klippt, varS? :krampus
Ja, för det är verkligen enkelt att HELA tiden ha 100% koll på sina barn, synd att vi inte alla är sådana ûbermänniskor som dig, då skulle det aldrig ha skett några misstag på denna gjord, och vi skulle alla haft långa tungor.
:thumbup:
Ja men va f*n, låt inte din avvundsjuka vad gäller min tunga förstöra den här tråden :smash:
Har man en dotter på 4 år så släpper man väl inte allt för att filma en stackars bäver??
Och det är för jäkligt att det ens kom i tidningen, är det så lite som händer för tiden?
Ne...tror inte det!
Jag är lite komfunderad - Vem är bad guyen som vi ska hata på? Pappan, Bävern eller Babbett? Eller blev det en tvist någonstans i början och det är numera Matilda?
.....
diskitionstråd ftw :thumbup:
Whistler
2008-05-11, 00:57
Jag tycker vi förbjuder kampbävrar. Eller alla bävrar. Folk borde inte få ha bävrar, och i sådana fall med bäverkörkort och munkorg när de går med bävrarna på stan. Kolla på DreamHack-bävern, det gick helt överstyr, barn grät och så. Det var hemskt...
Tidningsklipp.
Hahaha, Pirre är på hugget! :D
Det var ju en jäkla tur att dottern gick till bävern då ist. för ut på vägen och blev överkörd när papan hade så jäkla dålig koll!!
Kanske har man inte lika stor uppsikt över sina barn när man står ute på ett stort öppet fält som man har när man går efter en väg?
bertbert
2008-05-11, 07:53
.....
:laugh: :hbang:
Jag trodde annars mest att folk blev angripna av bävrar på nattklubbar eller så
rememberence
2008-05-11, 08:55
är filmen klippt, varS? :krampus
Syns ju ganska tydligen strax innan bävern hoppar på na
Men har dem mixtrat med ljudet också? För han skriker ju till när hon blir attackerad, inte när han ser att hon står där framme.
Nej, jag tror faktiskt helt enkelt att pappan var en riktig nöt som trodde att bävrar var lika glada å söta som de skulle varit i en tecknad film. Men å andra sidan skulle jag ju inte bli förvånad över det andra scenariot, aftonbladet alltså..
Rätt åt ungen, man kan väl inte klappa ett vilt djur. Aftonbladet skriver "Attackerad!!" Jag hade skrivit stora nyheter om den inte attackerade, då hade det verkligen varit något avvikande i naturen.
Sånt här är sjukt kul. Skadeglädje ftw! :D
Vad säger ni om bäverns kappmuskler? Smått suspekta enligt mig. :MrT:
Men har dem mixtrat med ljudet också? För han skriker ju till när hon blir attackerad, inte när han ser att hon står där framme.
Nej, jag tror faktiskt helt enkelt att pappan var en riktig nöt som trodde att bävrar var lika glada å söta som de skulle varit i en tecknad film. Men å andra sidan skulle jag ju inte bli förvånad över det andra scenariot, aftonbladet alltså..
+1
:(
"It´s coming right for us!"
Larsa_wee
2008-05-11, 12:28
Sjukt att lyckas komma sådär nära en bäver, dom brukar ju vara skygg som faaasiken ( Bor själv i skogen med bävrarna:D ),
http://i120.photobucket.com/albums/o187/Stoltz123/BR.jpg
Dags för en poll kanake?
Pappan, bävern, Mathilda eller Babbett??
Upptaget
2008-05-11, 18:57
Rätt åt ungen, man kan väl inte klappa ett vilt djur. Aftonbladet skriver "Attackerad!!" Jag hade skrivit stora nyheter om den inte attackerade, då hade det verkligen varit något avvikande i naturen.
Hoppas ditt inlägg var menat som ett skämt? rätt åt ungen? tror du en 4 åring vet vad en bäver överhuvudtaget är för något förutom ett djur?
Hoppas ditt inlägg var menat som ett skämt? rätt åt ungen? tror du en 4 åring vet vad en bäver överhuvudtaget är för något förutom ett djur?
Håller med, vi gör alla misstag, till nästa gång vet hon att hon inte skall springa fram till en vild bäver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.