handdator

Visa fullständig version : träna 2x

mangemani
2003-05-30, 19:42
finns det nån muskelgrupp som man eventuelt kan träna 2 grr per vecka?hört att biceps ska vara rätt så snabbt at återhämta sej,skulle man kunna träna biceps om man först tränar den på onsda och sen kanske träna den på lörda?

King Grub
2003-05-30, 19:48
Visst kan du träna alla muskelgrupper flera gånger per vecka om du vill. Det finns många bra byggare som har gjort det. Men om du inte klarar av att återhämta dig från så pass täta pass bryter det ner mer än det bygger, och återhämtningsförmågan är individuell och påverkas av mängder av faktorer. Det finns bara en lösning: prova själv och se om du får bättre eller sämre resultat av två pass.

För mig tar det mellan 6-8 dagar innan jag kan puckla på en muskel igen, men som sagt, det är individuellt. Och mage och vader kan jag definitivt köra oftare än så.

Survivor
2003-05-31, 09:24
Originally posted by King Grub
...återhämtningsförmågan är individuell och påverkas av mängder av faktorer.
Mängder av faktorer?! Inte så många fler än hur hårt man tränar, hur väl man sköter återhämtningen samt vilken muskelgrupp det är frågan om väl?! :D :confused:

Fultjack
2003-05-31, 10:09
hur bra man äter, hur bra man sover osv

mangemani
2003-05-31, 10:17
Originally posted by Fultjack
hur bra man äter, hur bra man sover osv

hmm,men om man säger så här då,om man nu äter grymt mycke(som jag gör för tillfället utav den maten som gynnar musklerna)också sover man typ 7-6 timmar per natt,hur skulle det då funka?vet att det är svårt för er att svara på det,är ju som grub sa,individuelt,men vad tror ni?

föresten,vatten är väl en utav dom viktigaste sakerna som man måste få i sej om nu musklerna ska kunna återhämta sej va?

z_bumbi
2003-05-31, 11:06
mangemani: Omöjligt att svara på om just du klarar av att träna oftare, varför vill du göra det ?

Det finns inget som är viktigare för att bygga muskler än vatten, syre, protein, fett, kolhydrater, vitaminer, mineraler, vila, träning osv.. Det går alltså inte att välja ut bra en sak och sen koncentrera sig på det.

Jon2
2003-05-31, 11:59
Tänk på att biceps och triceps aktiveras i rygg,bröst och axelträning också