Visa fullständig version : Proteindrink vid deff?
Tjenare!
Nu är det så att jag ska dra en liten deff till sommaren, jag undrar bara om proteindrinkar nästan är ett måste för att tappa så lite muskelmassa som möjligt eller räcker det att äta proteinrik mat? Blir keso blandat med tonfisk varje dag förutom till mdidag*popcorn*
King Grub
2008-05-07, 21:17
Det blir ingen skillnad på, säg, 150 gram protein från mat + 50 gram protein från pulver jämfört med 200 gram protein från mat. Eller någon annan kombination. Det är bara vanligt mjölkprotein i proteindrinkar. Inget fel med dom, använd om du vill, men vänta dig ingen märkbar skillnad jämfört med samma totala mängd protein från andra fullvärdiga källor.
Oftast bättre med vanlig mat då det mättar mer, även om pulver har sina fördelar ibland också (t ex kring träning eller för att öka proteinintaget ytterligare).
Om inte annat kan du ju dricka protein för att slippa såsa i dig så mycket käk!
Tänk på att mindre magsäck = lättare mätt = enklare att deffa (du slipper vara hungrig!).
Om inte annat kan du ju dricka protein för att slippa såsa i dig så mycket käk!
Tänk på att mindre magsäck = lättare mätt = enklare att deffa (du slipper vara hungrig!).
Fast det där låter ju lite tveksamt... Det är ju som att svara "Ät mindre" på frågan "Hur ska jag göra för att minska hungern?" Eller hur? ;)
Under deff vill åtminstone jag ha mat som fyller ut magsäcken och mättar så mycket som möjligt per kalori, och då rankar jag inte proteindrinkar så högt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.