Visa fullständig version : Ländryggssmärta vid latsdrag
JohnRick
2008-05-07, 17:00
Kan jag få ibland. Varför? Har det att göra med att mitt bäcken är "låst" i och med min sittande position, till skillnad från chins/pullups där hela kroppen flyter med?
obesogen
2008-05-07, 17:03
Kan jag få ibland. Varför? Har det att göra med att mitt bäcken är "låst" i och med min sittande position, till skillnad från chins/pullups där hela kroppen flyter med?
Eller att du forcerat lutar dig för mycket bakåt/framåt i draget.
Arne Persson
2008-05-07, 17:06
Kör chins bakom nacken* så lär du knappast kunna fuska allt för mycket.
* En helt underbar latsövning!:bow:
JohnRick
2008-05-07, 18:12
Eller att du forcerat lutar dig för mycket bakåt/framåt i draget.
Jag har tänkt på det också, men jag vill inte påstå att jag lutar mig tillbaka mer än precis nödvändigt för att nudda bröstet. Dessutom känns det i länden redan de första centrimetrarna under neddraget.
Bakom nacken kör jag också, men har inte märkt ngn nämnvärd skillnad ländryggmässigt. Får se om det blir bättre.
Borde kanske övergå permanent till enbart chins.
Arne Persson
2008-05-07, 18:50
Jag har tänkt på det också, men jag vill inte påstå att jag lutar mig tillbaka mer än precis nödvändigt för att nudda bröstet. Dessutom känns det i länden redan de första centrimetrarna under neddraget.
Bakom nacken kör jag också, men har inte märkt ngn nämnvärd skillnad ländryggmässigt. Får se om det blir bättre.
Gott! Då får du dessutom lite traktion av din stackars rygg vid utsträckningen.... som skall vara total.
Mr. Moose
2008-05-08, 05:48
I mitt tycke är chins bättre men om man är svag (som jag) och inte klarar av så många reps man vill köra kan man ändra tekniken i latsdraget.
När du sitter i maskinen, sitt inte med knäna framåt utan se till att de är rakt under höfterna med fötterna bakom dig.
Inte exakt som chins/pull-up men mycket närmare än "standard " lats drag.
JohnRick
2008-05-08, 16:54
När du sitter i maskinen, sitt inte med knäna framåt utan se till att de är rakt under höfterna med fötterna bakom dig.
Inte exakt som chins/pull-up men mycket närmare än "standard " lats drag.
Ok. Men jag antar att du menar "sitt inte med fötterna framåt"? För annars blir det svårt för mina knän.
Mr. Moose
2008-05-09, 02:34
Ok. Men jag antar att du menar "sitt inte med fötterna framåt"? För annars blir det svårt för mina knän.
Då kan man verkligen kalla det fågelben om du klarar det.:em:
Knäna ska peka mot golvet, alltså rakt ner, då blir det naturligtvis lite svårt att få fötterna framför dig. Dubbel-jointed? :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.