Visa fullständig version : Skipper o Bastu
MIn tjej sitter o ser på Anna Skipper, där hjälper hon Kikki D och installerar en bastu som värmd med infravärme!
Enligt Anna så bränner man fett i den, man bränner 700-900kcal i timmen tror jag det var.
Alltså,finns det något belägg för det?Kan det överhuvudtaget stämma?Isf drar ja o köper mig en direkt:D
700-900kcal i timmen hahaha! :smash: :D Kan stämma om hon joggar där också samtidigt som hon bastar.
Det krävs energi för att sänka kroppsvärmen, men knappast så mycket som nämnda siffror.
Eddie Vedder
2008-05-06, 19:20
Det är helt hutlösa siffror. Nog för att hon vrider och vänder lite på sanningar och har lite väl mycket mumbo jumbo för sig men det där är ju löjligt.
Nu var det väldigt längesedan jag såg programmet då jag inte längre har kanalen men i dom flesta fall har jag inga större problem med det faktiskt. Hon påstår mycket strunt och kan ha en lite väl taskig attityd, men samtidigt är det ett underhållningsprogram och INGET annat. Den som tar allt på fullt allvar får helt enkelt skylla sig själv anser jag.
Och om man retar sig på hennes beteende är det ju TV3 man ska gnälla p åeftersom det är TV3's bestämda "roll" hon spelar.
Men som sagt, det där med bastuns enorma energiförbrukning stämmer INTE.;)
tntballe
2008-05-06, 19:34
låter ganska vettigt. tv-shop säger att den här bränner liknande mängder kalorier.
http://www.tvshop.com/WMS/Upload/ProductImages/6506/large_image_SE.jpg
J.Saarela
2008-05-06, 19:59
[QUOTE=tntballe;2971606]låter ganska vettigt. tv-shop säger att den här bränner liknande mängder kalorier.
http://www.tvshop.com/WMS/Upload/ProductImages/6506/large_image_SE.jpg[/QUO
hahah bra uppbackning:hbang:
Hon kanske menar kalorie och inte kilokalorier. :D
Jag har lite svårt för henne att tvinga alla till äta och dricka vidriga saker som pressad gräs och liknande. Ok att hon tycker det är super nyttig med antioxidanter men det ska vara hållbar i längden. Stegvis ändra inställning till hälsosammare mat är nog mycket bättre. Ändring av livstil sker inte på två dagar.
Scratch89
2008-05-07, 06:46
Hon kanske menar kalorie och inte kilokalorier. :D
Jag har lite svårt för henne att tvinga alla till äta och dricka vidriga saker som pressad gräs och liknande. Ok att hon tycker det är super nyttig med antioxidanter men det ska vara hållbar i längden. Stegvis ändra inställning till hälsosammare mat är nog mycket bättre. Ändring av livstil sker inte på två dagar.
Du menar till skillnad från alla sextonåringar som registrerar sig här och börjar sörpla esapro och malto när resten av kosten består av bullar och Gorbys, och träningen är två timmars pingis i veckan? ;)
Ganymedes
2008-05-07, 08:00
Du menar till skillnad från alla sextonåringar som registrerar sig här och börjar sörpla esapro och malto när resten av kosten består av bullar och Gorbys, och träningen är två timmars pingis i veckan? ;)
:laugh:
Både i den svenska och den brittiska versionen av Du är vad du äter tycker jag mig ha märkt energiåtgången för diverse aktiviteter överdrivs kraftigt.
Slartibartfast
2008-05-07, 12:05
Kikki D kanske skrattar sist när hon går på beachen sen och har Pony-fysik. *popcorn*
Whistler
2008-05-07, 12:50
Ja, Sauna-belt kanske inte nådde hela vägen runt Kikki, så hon fick ett helt rum istället?
Multivitamin
2008-05-07, 14:00
Slutresultatet är skrattretande... Ny frisyr , nya kläder + smink.
Slutresultatet är skrattretande... Ny frisyr , nya kläder + smink.
Hon hade, enligt Skipper, minskat från 118 cm till 100 cm i midjemått - dessutom minskat en hel del kroppsmassa.
Larsson85
2008-05-07, 14:07
Aha, jag satt och undrade varför hon hade en bastulåda i sovrummet när jag tittade på berg flyttar in. Nu vet jag.
Det krävs energi för att sänka kroppsvärmen, men knappast så mycket som nämnda siffror.
Hmmmmmmm... Hur går detta till? Endotermisk förbränning? :MrT:
Larsson85
2008-05-07, 14:14
Hmmmmmmm... Hur går detta till? Endotermisk förbränning? :MrT:
? Kroppen börjar svettas för att kyla ner. Kroppen strävar efter att hålla 37 grader, och jobbar konstant med att kompensera för faktorer som försöker ändrar kroppstemperaturen.
? Kroppen börjar svettas för att kyla ner. Kroppen strävar efter att hålla 37 grader, och jobbar konstant med att kompensera för faktorer som försöker ändrar kroppstemperaturen.
Jaha. Ja det är ju klart. Ganska marginell skillnad dock, svettas gör man ju (i princip) hela tiden.
Larsson85
2008-05-07, 15:05
Jaha. Ja det är ju klart. Ganska marginell skillnad dock, svettas gör man ju (i princip) hela tiden.
Men markant mer när du sitter i en bastu som håller 90+ grader. Dock är det som sagt vansinne med de siffror som skipper raljerar med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.