Visa fullständig version : Så länge den får vara kvar......
http://www.nordicnutrition.com/produkter/kreatinpyruvat.php
Eiselts patenrättigheter ? Är Eiselt inte bara en återförsäljare av många i Sverige ? Fairing har ju sålt det mycket länge.
Från Eiselts brochyr: Kreatinpyruvat är patenterat över hela världen och säljs exklusivt i Sverige av Eiselt Research.
fan vad sjukt :( dåligt..
Varför finns det ingen "tummen ner" smiley?
Har köpt Eiselt produkter en gång, gör jag dock aldrig om.
Originally posted by Mr Zero
Från Eiselts brochyr: Kreatinpyruvat är patenterat över hela världen och säljs exklusivt i Sverige av Eiselt Research.
Då kanske Eiselt skulle stämma Fairing då :rolleyes:
Bahh! :booty:
muskelbyggarn
2003-05-30, 06:13
Om vi säger som så här, vi låter Eiselt svara på frågan det är han som vet mest. Fairing också. Så slipper vi spekulationer dessutom.
Men detta med patent handlar som allt annat att tjäna pengar, det kan väl tyckas tråkigt med någon som kontollerar prissättning på produkter men företag måste tjäna pengar. Så i grund och botten är det väl inget fult?
Det är ju ingen som ifrågasätter läkemedelsbolagen som har patent på allt och driver upp priserna på läkemedel som vi som konsumenter dels betalar för i apoteken men som framförallt staten (via våra skattepengar) får betala SURA pengar för!
Vänl,,,
Tobbe
GhostFace
2003-05-30, 06:54
Originally posted by muskelbyggarn
....
Det är ju ingen som ifrågasätter läkemedelsbolagen som har patent på allt och driver upp priserna på läkemedel som vi som konsumenter dels betalar för i apoteken men som framförallt staten (via våra skattepengar) får betala SURA pengar för!
Vänl,,,
Tobbe
Klart vi ifrågasätter och många utöver oss här på forumet.
Men, det är ingen som gör något åt det. Det finns heller ingen som kan påverka det.
Eller ?!?
Som företagare tvinga sjuka äldre människor få betala tusenlappar årligen för hjärtmedicin som gör att en person kan leva åtminstone vad som synligen kan verka normalt liv, när samma medicin skulle kunna vara billigare i åtminstone ett humant perspektiv, får mig att önska de otroligt giriga företagarna, om det nu må finnas, ett brinnande evigt liv hängda upp & ner i Helvetet efter döden...
:devil:
Kapitalism bygger ju på "giriga" företagare....
Troligen har Nordic Nutrition ( eller vad dom heter) sålt Kinesiskt Kreatinpyruvate och därmed stridit mot Degussas patenträttigheter.
Under mer än 2års tid sålde Fairing Kreatinpyruvate med ensamrätt i Sverige men vilket företag som helst kunde köpa råvaran från oss (vilket skulle ha gett oss royaltis) eller förpackat i ett annat land och kringått vår ensamrätt.
Läste i nya B&K att även Weider säljer Kreatinpyruvate nu fast betyrligt dyrare än Eiselt & Fairing.
Undrar bara varför inget köpte mer kreatinpyruvate för 3 år sedan när vi började med denna "super nya" produkt
:confused:
/Lasse
Reklam reklam reklam....ni gjorde väl mindre av ju det.
muskelbyggarn
2003-05-30, 08:20
Exakt, reklam och "snygga" förpackningar ;-) sedan att det förpackas som portionssnus kanske ger ökad försäljning :naughty:
Vänl,,,
Tobbe
muskelbyggarn
2003-05-30, 08:21
>Spökfeja
Tyvärr är det en del av marknadsekonomin, de giriga kommer fram. Vill man så kan man leva i Cuba, Kina, Nordkorea osv. där det är lika för alla :naughty: som är såååå bra :D
Vänl,,,
Tobbe
Nitrometan
2003-05-30, 08:42
Byggis: Kina kunde inte stå emot längre, sen några år tillbaka har de "statskontrollerad marknadsekonomi", vi får väl se hur det går.
De kunde inte begränsa kapitalismen i Hong Kong och Macao.
Nu finns det bara Nordkorea och Kuba kvar att flytta till för de som inte gillar kapitalism.
Muskelsmurfen
2003-05-30, 08:49
Lasse>Eiselt har väl inget patent?
Nitrometan
2003-05-30, 08:51
Det är det tyska företaget Degussa som har patent på produkt och tillverkningsmetod. Eiselt har nånslags ensamrätt på försäljning här i landet, så att de som vill sälja det måste köpa råvaran av Eiselt.
ivandrago
2003-05-30, 10:26
Patent är RÄTT. Utan patent skulle det inte finnas ett skit i läkemedelsväg. Vem vill satsa miljoner på forskning om någon annan som inte satsat någonting kan kopiera produkten rakt av och därmed sälja den billigare? INGEN. Kom ihåg att patent går ut efter något år och det blir då fritt för konkurrenterna att kopiera produkten och då blir det billigare.
Men någon kanske har förslag på ett bättre system än patent att uppmuntra forskning och utveckling?
GhostFace
2003-05-30, 10:28
Originally posted by muskelbyggarn
>Spökfeja
Tyvärr är det en del av marknadsekonomin, de giriga kommer fram. Vill man så kan man leva i Cuba, Kina, Nordkorea osv. där det är lika för alla :naughty: som är såååå bra :D
Vänl,,,
Tobbe
Nej !
Vill inte !
Aldrig !
Finns inget nordamerikanskt proteinpulver att få tag på där så då stannar jag hellre kvar här med isbjörnarna om vintern & giriga affärsmän jagande efter mig & mina hårt förvärvade slantar.....året runt. :D
Jaja, det är bara att acceptera men respektera- det gör jag inte.
Det är Degussa som har patentet och Eiselt har rättigheterna för Sverige, även för Kreatincitrat (som Degussa har på licens från Flamma) och Creapure (men de patenten är inte lika starka).
Vi skulle också kunna ta in kinesiskt kreatinpyruvat för ungefär samma pris som vanligt kreatinmonohydrat, men valde att satsa på Degussas eftersom det är det enda som levereras med en ordentlig kvalitetsdokumentation. Degussa investerar dessutom mycket pengar i forskning och det är ju något som gagnar alla som är intresserade av kosttillskott i längden. Och som alla vet så kostar forskning stora pengar.
Mvh
Henrik
Originally posted by eiselt
Det är Degussa som har patentet och Eiselt har rättigheterna för Sverige, även för Kreatincitrat (som Degussa har på licens från Flamma) och Creapure (men de patenten är inte lika starka).
Vi skulle också kunna ta in kinesiskt kreatinpyruvat för ungefär samma pris som vanligt kreatinmonohydrat, men valde att satsa på Degussas eftersom det är det enda som levereras med en ordentlig kvalitetsdokumentation. Degussa investerar dessutom mycket pengar i forskning och det är ju något som gagnar alla som är intresserade av kosttillskott i längden. Och som alla vet så kostar forskning stora pengar.
Mvh
Henrik
finns folk som manar till bojkott av era produkter nu....
ivandrago
2003-05-31, 08:59
Originally posted by -squat-
varför det?
Varför bojkotta något för att de vill tjäna pengar? Vi lever ju i en marknadsekonomi... Alla företag måste gå med vinst i längden för att överleva på en tuff marknad..
Låter som om vissa föredrar kommunism.... hm... lite hårt kanske, men tänk på vad ni skriver!!
muskelbyggarn
2003-05-31, 11:06
Håller med de två föregående, bojkotta pga. patent eller rättigheter låter lite väl fjantigt, då borde alla star-fantaster bojkotta star efter det är så exlusivt med isolac för sverige...
Vänl,,,
tobbe
Originally posted by -squat-
Hahaha, förlåt, lät som ett påhittat påstående för att du själv blev sur :notme:
Originally posted by hermes
Hahaha, förlåt, lät som ett påhittat påstående för att du själv blev sur :notme:
nej, jag blev inte sur. och det är inget påhitt. finns folk på PB som manar till bojkott. inte jag.
:smash:
Jag förstår inte vad problemet är, vill folk bojkotta eiselt för att dom har patent på kreatinpyruvate och därmed pushar upp priserna? Smakar det så kostar det...inte bojkottar jag alla krogar i stan bara för att en öl kostar 50 spänn
Originally posted by hermes
Jag förstår inte vad problemet är, vill folk bojkotta eiselt för att dom har patent på kreatinpyruvate och därmed pushar upp priserna? Smakar det så kostar det...inte bojkottar jag alla krogar i stan bara för att en öl kostar 50 spänn
nej, men då har du möjligheten att välja en krog som har billigare ÖL. har du möjligheten att välja ett billigare kreatinpyruvat?
Eiselt har inget patent bara rättigheterna för Sverige , ni kan ju alltid handla Fairings Kreapyr som är ORIGINALET
Vart får Fairing råvaran till kreapyr från då om Eiselt har ensamrätt i sverige på degaussas?
en peng till Eiselt kanske ?
Originally posted by Danne
en peng till Eiselt kanske ?
Nej då, inga pengar inblandade!
Enligt säkra källor sker transaktionen "in natura"...
Fairing@Eiselt ----> :kinky:
Originally posted by GhostFace
Som företagare tvinga sjuka äldre människor få betala tusenlappar årligen för hjärtmedicin som gör att en person kan leva åtminstone vad som synligen kan verka normalt liv, när samma medicin skulle kunna vara billigare i åtminstone ett humant perspektiv, får mig att önska de otroligt giriga företagarna, om det nu må finnas, ett brinnande evigt liv hängda upp & ner i Helvetet efter döden...
:devil:
Huh? Om du menar läkemedelsföretagen så är ju alternativet att hjärtmedicinen inte finns alls. Inte billigare. Så varför vill du inte att det skall finnas läkemedelsföretag och läkemedel då alla moderna mediciner betalas av patent? Djupt troende kristen enligt medeltidsideal? Om det nu skulle finnas ett helvete så tror jag mer på att den typen av tankar är ett bra sätt att hamna där.
Nils
Nitrometan
2003-06-01, 15:53
Om man vet hur lång tid det tar att ta fram ett nytt läkemedel så är man inte förvånad att läkemedelsföretagen vill dra in så mycket de kan under de år patentet gäller.
Nitrometan
2003-06-01, 15:57
Bojkotta Eiselt? Det låter ju moget och bra.
Själv föredrar jag iofs Degussas kreatinpyruvat i lösvikt istället för portionssnusförpackningar. Men det är ju en ren smaksak.
Gissa vem som säljer det? :thumbup:
Grahn!
Man kan köpa på avrop och hänvisa till tidigare skrivet kontrakt kanske.
Naturligtvis är det SKW-Trossberg /Degussa råvaran vi använder.
/Lasse
"Nybörjare kör påsar , eliten kör lösvikt"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.