handdator

Visa fullständig version : Styrketräning kombinerat med cardio vid deff

Ch4rles
2008-05-05, 11:35
Hej!

Om jag förstått saken rätt är det inte optimalt att kombinera styrketräning och cardio vid samma pass. Gäller detta också vid deff? Jag tänker att eftersom man ändå inte kan bygga muskler så gör det inget om cardion "hämmar" muskeltillväxten. Kanske tänker jag helt åt skogen, men det vore intressant att höra vad ni hade att säga om saken.

Exhale_
2008-05-05, 11:36
Det är, under deff, fortfarande inte optimalt att kombinera dessa två.

Pirken
2008-05-05, 12:05
Jag tänker typ som du. Man är ju trots allt inte ute efter muskeltillväxt när man deffar, och skippar man cardion måste man ju dra ner så innihelvete på maten :/

Däremot tränar jag inte både styrka och cardio under ett och samma pass, utan delar hellre upp det på två samma dag.
Exempel: styrkepass 16.00-17.30, och sedan nån halvlätt joggingtur på sisådär 8 km kring 21.00.

Pepz
2008-05-05, 12:05
Hej!

Om jag förstått saken rätt är det inte optimalt att kombinera styrketräning och cardio vid samma pass. Gäller detta också vid deff? Jag tänker att eftersom man ändå inte kan bygga muskler så gör det inget om cardion "hämmar" muskeltillväxten. Kanske tänker jag helt åt skogen, men det vore intressant att höra vad ni hade att säga om saken.

snarare ännu mer viktigt under deff.

Musklerna stimuleras av träning. under deff så behövs denna stimulin för att behålla musklerna(stimulera muskeltillväxten). kör du hård cardio så minskar stimulin och du kanske inte behåller lika mycket muskler.

Kör cardio! men sära gärna på styrka och cardio. eller kör HIIT