Visa fullständig version : Köpa bil - billån?
Jag vill köpa en mini cooper, någon som har några tips. Även tips om billån e välkomna: :)
Ny eller begagnad?
Har inte så mycket råd att komma med förutom att dem är jävligt fräna :D
http://www.blocket.se/vi/15764516.htm?ca=14_s
Jag håller också på att köpa en bil, tog mitt lån som medlemslån i banken. Fördelen med medlemslån är att det inte är bundet till bilen och man måste inte köpa den av företag.
Just nu verkade det för mig iaf som att billånet blev dyrare än medlemslånet, förut vet jag att billånet blev något billigare.
Ny eller begagnad?
Har inte så mycket råd att komma med förutom att dem är jävligt fräna :D
http://www.blocket.se/vi/15764516.htm?ca=14_s
Blir en begagnad, 07, utagen i november så den är så gott som ny, skall åka och kolla på den om en timme.
Jag håller också på att köpa en bil, tog mitt lån som medlemslån i banken. Fördelen med medlemslån är att det inte är bundet till bilen och man måste inte köpa den av företag.
Just nu verkade det för mig iaf som att billånet blev dyrare än medlemslånet, förut vet jag att billånet blev något billigare.
Okej, medlemslån. Det skall jag kolla upp... Tack
Säg nej till annuitetslån!
Då betalar du samma belopp hela tiden...oavsett hur mkt du betalat av...
Har du ett "vanligt" lån så betalar du mera i början...och samtidigt som din skuld minskar så minskar även beloppet du bet. varje mnd.
Om du inte planerat att göra som förra ägaren då...sälja bilen efter 6 mnd.
Köper man ny bil vart annat-tredje år så är väl annuitetslån ok, men planerar man att ha bilen en längre tid så tror jag ett vanligt lån är bättre.
Arnesson
2008-05-05, 17:07
Många handlare kan förmedla "billig" finansiering (om du nu köper från en handlare), kan vara värt att kolla upp. Om de får förmedla finansieringen (som de tjänar pengar på) så kan det bli ett bättre prutläge med.
Äger du en bostad kan det ju vara en bra att stoppa in billånet i bolånet om utrymme finns.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.