Visa fullständig version : Motivation efterlyses!
Jag vet att det ligger X antal trådar uppe om just samma fenomen, dock anser jag att tipsen där som t ex kolla på en film häjlpte till viss grad, blev helt enkelt motiverad för stunden. Jag tränar alltid ensam..
Är det någon annan som har samma problem? Isåfall, hur gör ni för att få tillbaka er motivation?
Ni andra, tips?
Tack.
Lucky bastard.
Själv har jag inte kunnat köra på i gymet på 2,5 år pga. skada.
Tänk på barnen i Afrika.
Lucky bastard.
Tänk på barnen i Afrika.
Jaja jätte roligt och tufft med sarkastiska kommentarer.
Eldhroka
2008-05-04, 21:36
Gör nått annat då om det inte är kul att träna.
Varför göra nått du tycker är tråkigt.?
Jaja jätte roligt och tufft med sarkastiska kommentarer.
Var ingen sarkasm i mitt inlägg.
Annars håller jag med Eldhroka. Hitta någon kul träningsform.
Eller så sitter du på svaret själv. Hitta en träningspartner.
Viktor_Balck
2008-05-04, 22:06
Lucky bastard.
Tänk på barnen i Afrika.
Hur intressant är det för honom att veta att du inte har kunnat träna på 2½ år? Han lär knappast får någon motivation av det.
Kan vara svårt det där med motivationen, filmer kan hjälpa lite, bra musik likaså. Sen kanske man kan överväga att vila lite från träningen, och tack vare det hitta tillbaks till att man tycker det är kul att träna för det är väldigt viktigt.
Musik
Kolla på snygga brudar
Filmer (Undisputed 1-2, Rocky osv)
Träningspartner
Träningspartner som är starkare än dig, då ger man sig aldrig.
http://i3.photobucket.com/albums/y76/Thechamp316/motivator7989105.jpg
Motivation är svårt, men hoppas det löser sig.
Från Hajime no Ippo hämtar jag motivation, och kampsportklipp med imponerande bedrifter.
märkligt att jag snubblar in i den här tråden..!
jag har känt precis samma sak det senaste året, har själv ingen direkt förklaring till det
det började väl med att man inte längre hade nån att träna med, då snackar vi regelbundet och kontinuitet
jag har kommit fram till att man prioriterar olika saker beroende på var man i livet man befinner sig, därifrån får man motivationen till att gå vidare
på högstadiet var t ex skateboard det enda som rörde sig i huvudet, det första man gjorde när man kom hem från skolan var att slänga läxorna i ett hörn, ta ut brädan och åkte av.
på gymnasiet svalnade det intresset och man började träna istället, allt skulle kretsa kring det. dödsnoga med maten och man kunde sitta och pula i flera timmar för att sätta ihop det ultimata träningsschemat
efter gymnasiet började arbetslivet, i mitt fall blev det bartending och helt plötsligt fanns det ingen tid till träning och man började ägna mer och mer tid åt jobbet.
sen har man ju gjort tappra försök på att komma tillbaka till gymmet, men sen inser man att man jagar sin svans.. det är psykiskt påfrestande att träna på vikterna man värmde upp med när man var som bäst
just nu befinner jag mig i det stadiet där jobbet är prio 1, vem vet... om ett par år kanske det är familjen som är prio 1. har man väl fått en unge eller träffat en tjej, då är det början på ett nytt äventyr... då tvivlar jag på att jobbet kommer vara lika viktigt som det är nu
och med det så vill jag bara ha sagt: allt har sin tid, om inte gnistan kommer tillbaka efter ett par tappra försök, då är det dags att gå vidare och upptäcka nåt nytt för uppenbarligen brinner du inte för samma sak längre
Sätt upp realistiska mål för varje pass.
Okej, tack för de seriösa svaren. Träningspartner har jag försökt skaffa, men mina polare går på andra gym. Och människorna som går på samma gym som jag är oftast 40+ eller så är dem allmänt osociala och går runt med crazyeyes. Det känns som om jag går runt där själv i princip.
Granatgiraffen
2008-05-05, 08:06
Asch träna på gym kan ju vara skittråkigt. Jag gör det mest för att det är nyttigt för mig och för att det är lite roligt att bli starkare.
Mr. Moose
2008-05-05, 10:45
Jag vet att det ligger X antal trådar uppe om just samma fenomen, dock anser jag att tipsen där som t ex kolla på en film häjlpte till viss grad, blev helt enkelt motiverad för stunden. Jag tränar alltid ensam..
Är det någon annan som har samma problem? Isåfall, hur gör ni för att få tillbaka er motivation?
Ni andra, tips?
Tack.
Fan vad jag är avundsjuk på er som inte har motivation!!
Att va 100% nöjd med sin kropp, alltid! För det måste ni ju va om ni inte kan hitta något som bör/kan förbättras.
Själv blir jag aldrig nöjd. Man kan alltid bränna lite fett för det visuella, bli lite starkare, lite större eller smidigare.
watertouch
2008-05-05, 11:15
Att va 100% nöjd med sin kropp, alltid! För det måste ni ju va om ni inte kan hitta något som bör/kan förbättras.
Själv blir jag aldrig nöjd. Man kan alltid bränna lite fett för det visuella, bli lite starkare, lite större eller smidigare.
Inte behöver man ju va nöjd för att sakna motivation. Sen att inte alla har en sån "manisk" approach som du verkar ha till sin kropp är ju en annan femma. Dålig självkänsla? Retad som yngre?
forslund
2008-05-05, 11:18
Kommentarer i journalen och den här sidan i övrigt är nog min största källa för motivation.
theoppositescollide
2008-05-05, 11:32
Min bländande snygghet brukar räcka. Men det hjälper ju inte dig!
Annars brukar dödsmetal vara en god källa för inspiration, iaf när man faktiskt ÄR i gymmet. Kan alltid klämma ut 1-2 extra ryck om det blästrar lite dödsmetal i lurarna.
Mr. Moose
2008-05-05, 11:48
Inte behöver man ju va nöjd för att sakna motivation. Sen att inte alla har en sån "manisk" approach som du verkar ha till sin kropp är ju en annan femma. Dålig självkänsla? Retad som yngre?
Om man inte är nöjd med sig själv, varför skulle man inte försöka att förbättra det man inte är nöjd med? Varför då träna alls? Bättre att sitta framför dator o spela spel/beklaga sig på kolo över uteblivna resultat o hur missnöjd man är.
Manisk?? nej, snarare målmedveten, absoluta majoriteten i min familj är kraftigt överviktiga. Ingen ursäkt för att jag är lite överviktig själv men faktum är att jag går lätt upp i (fett)vikt, kan väl säga att jag har dåliga gener. :em: Om jag inte tränar/håller koll på kost kommer jag att rulla fram! Nu vet jag inte hur gammal/ung du är men jag kan tala om för dig att det blir definitivt inte lättare ju äldre man blir.
Dålig självkänsla? Definitivt inte.
Retad som yngre? Inte mer än vad som var normalt, snarare mindre för jag var ganska snabb till o ge svar på tal o ge tillbaka med ränta.
Kan du utveckla dina "motivationsteorier" för mig.
Om man inte är nöjd, så antingen bryr man sig inte (varför då öht träna?) eller så är man missnöjd. Borde inte då tanken, att man borde göra något, vara tillräckligt som motivation?
Kanske jag missat någonting totalt?
watertouch
2008-05-05, 12:12
Om man inte är nöjd med sig själv, varför skulle man inte försöka att förbättra det man inte är nöjd med? Varför då träna alls? Bättre att sitta framför dator o spela spel/beklaga sig på kolo över uteblivna resultat o hur missnöjd man är.
Manisk?? nej, snarare målmedveten, absoluta majoriteten i min familj är kraftigt överviktiga. Ingen ursäkt för att jag är lite överviktig själv men faktum är att jag går lätt upp i (fett)vikt, kan väl säga att jag har dåliga gener. :em: Om jag inte tränar/håller koll på kost kommer jag att rulla fram! Nu vet jag inte hur gammal/ung du är men jag kan tala om för dig att det blir definitivt inte lättare ju äldre man blir.
Dålig självkänsla? Definitivt inte.
Retad som yngre? Inte mer än vad som var normalt, snarare mindre för jag var ganska snabb till o ge svar på tal o ge tillbaka med ränta.
Kan du utveckla dina "motivationsteorier" för mig.
Om man inte är nöjd, så antingen bryr man sig inte (varför då öht träna?) eller så är man missnöjd. Borde inte då tanken, att man borde göra något, vara tillräckligt som motivation?
Kanske jag missat någonting totalt?
Njae men just i det här fallet motivation, ork, lust, sug att träna. Vad nu än ens mål kan va. Även om viljan finns där så behöver ju inte lusten infinna sig.
DarcyGrahn
2008-05-05, 16:00
Okej, tack för de seriösa svaren. Träningspartner har jag försökt skaffa, men mina polare går på andra gym. Och människorna som går på samma gym som jag är oftast 40+ eller så är dem allmänt osociala och går runt med crazyeyes. Det känns som om jag går runt där själv i princip.
Du eller någon av dina kompisar får väl byta gym så ni tränar på samma?
Viktor_Balck
2008-05-05, 16:05
Sen när började motivation handla om att vara nöjd med sin kropp?
Viktor_Balck
2008-05-05, 16:10
Enbart bör tilläggas.
Scratch89
2008-05-05, 16:13
Byt gym, byt träningsupplägg, börja föra journal.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.