Visa fullständig version : Börja köra halvt disco tills efter sommaren.
Jag tror jag ska börja träna hemma igen tills efter sommaren, och köra disco. Nästan helt disco iaf, kan ju köra rakbensmarklyft.
Jag har lagt upp schemat så här. Tycker ni det är för mycket att dra igenom överkroppen 2 gånger med detta schema. Eller ska jag ta bort några övningar. Jag är van vid hård träning.
Jag ska försöka att inte köra till fail.
Mån: Rygg,Trapz,Biceps
Stångrodd 3set
Stångschrugs 5set
Stångrodd till hals 3set
Omvända Flyes 5set
Stångcurl 5set
Koncentrations curl 3set
Tis: Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress 3set
Lutande Hantelpress 5set
Militäpress 3set
Sidolyft 5set
Smalbänkpress 3set
Hantelextencions 5set
Ons: Mage, Baksida lår
Magövningar?
Rakbensmarklyft set?
Tors: Rygg, Trapz, Biceps
Stångrodd 3set
Stångschrugs 5set
Stångrodd till hals 3set
Omvända Flyes 5set
Stångcurl 5set
Koncentrations curl 3set
Fred: Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress 3set
Lutande Hantelpress 5set
Militäpress 3set
Sidolyft 5set
Smalbänkpress 3set
Hantelextencions 5set
Lörd:Vila
Sön: Vila
Mvh.
Juste.
Passen kommer ligga på ca 1h. Kort vila 1min-1:30sek.
Va?! Jaha.. ehm.. Nej jag tror inte det är för mycket. Om det är för mycket lär du märka det och då kan du ju alltid dra ner på träningsdosen? geez
Ser väl inte så tokigt ut? Om du nu skulle känna för att köra lite ben hemma är detta två bra övningar:
Q7IOa5WxfDQ
jEBol54EjVE
Behövs inte mycket vikter eller utrustning för att göra dem riktigt utmanande. Även utfall är bra för hemmaträning.
Det är mycket övningar för övre delen av ryggen utan så mycket vila med shrugs ena dagen och axelpressar andra dagen.
Det är en väldig fokus på trapsen överhuvudtaget, vore det inte bättre att lägga in marklyft så får du med hela benen och så får trapsen lite på köpet?
Hur utför man stångrodd till hals?
Z_Bumbi
Jo det blir nog lite väl mycket styrke för trapzen. Ska jag helt enkelt skippa shrugsen?
Jag körde grymt mycket marklyft under hela min förra bulk. Tycker inte jag fick så mycket trapz av den övningen. Jag tror mina muskler behöver rätt så mycket fokuseringstryk för att växa. Eller Så kanske mina traps helt enkelt blev övertränade under bulken, likaså mina underarmar.
Jag kan köra marklyft hemma, men det blir jobbigt då jag bara har 80kg i småvikter tar sån jävla tid att ladda stången. + Att jag tränar inne, och släppa ner stången är kanske inte så smart. Även om jag gör det sakta kan det bli skadligt då min teknik inte är den bästa + vikterna är "små" så de blir längre väg ner till golvet.
Jag har:
4st: 5kg
14st: 2,5
Resten: 1,5 - 1,25 - 0,5kg + Stången 7kg.
Stångrodd till hals: Du står 90grader lyfter stången till övre bröst typ. För fokusering på baksida axlar.
Ser väl inte så tokigt ut? Om du nu skulle känna för att köra lite ben hemma är detta två bra övningar:
Q7IOa5WxfDQ
jEBol54EjVE
Behövs inte mycket vikter eller utrustning för att göra dem riktigt utmanande. Även utfall är bra för hemmaträning.
Va?! Jaha.. ehm.. Nej jag tror inte det är för mycket. Om det är för mycket lär du märka det och då kan du ju alltid dra ner på träningsdosen? geez
Tack :) Ska tänka på saken! Visste knappt om övningarna ;)
Fjällbrynt
2008-05-03, 09:55
stepup med hantlar funkar också för ben!
Fjällbrynt: :thumbup:
Om jag kör såhär så lär jag inte bli övertränad.
Fokusering, triceps, axlar.
Mån:Rygg,Biceps
Stångrodd 3set
Stångrodd till hals 3set
Omvända Flyes 5set
Stångcurl 5set
Koncentrations curl 3set
Tis: Vila
Ons:Bröst, Axlar, Triceps
Bänkpress 3set
Lutande Hantelpress 5set
Militäpress 3set
Sidolyft 5set
Smalbänkpress 3set
Hantelextencions 5set
Tors: Vila
Fredag:Mage, Obliquez, Trapz, Triceps, Sido axlar.
Magövningar? - abroller, situps, osv.
Sidolutningar med hantel för obliquez
Shrugs
Smalbänkpress
Hantelextencions
Sidolyft
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Är det inte lite dumt att inte träna ben om du vill att din överkropp ska växa? Så vitt jag vet så är det hormonella utskottet i kroppen när ben tränas mycket högre än när de inte tränas.
Rätta mig om jag har fel :)
KaptenKnäsvag
2008-05-03, 11:18
Kort vila på över 1 minut?
Försök att vila ~20 sekunder mellan repen istället.
KaptenKnäsvag
2008-05-03, 12:33
uuuh. Seten menar jag givetvis
Är det inte lite dumt att inte träna ben om du vill att din överkropp ska växa? Så vitt jag vet så är det hormonella utskottet i kroppen när ben tränas mycket högre än när de inte tränas.
Rätta mig om jag har fel :)
Jo det tror jag stämmer. Men jag kan ju inte träna ben hemma. Jag vill ju köra knäböj och benpress!
Nej tack. Jag vill bygga massa inte bli uthållig.
Jag kan ju träna ben. Men vill helst köra maskiner och knäböj och benpress.
Men ska testa lite övningar hemma. Bla, dem tips som finns i tråden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.