handdator

Visa fullständig version : Vill bli större och starkare

Ali
2008-05-02, 22:35
Tjenare, har gymmat i ungefär 1.5 år med lite uppehåll för skada etc. Men gymmar mycket seriöst. Kör 5 split pass på gymmet och tycker det funkar bra.
Tänkte börja köra med mass-fuel som protein och kolhydrat tillskott. Undrar om man skall slänge på lite kreatin också och kanske rage?

Gymmar 5 dagar i veckan och tar gymmet seriöst

Längd : 180cm
Vikt : 74 kg

Sniggel
2008-05-02, 23:48
Kreatin kan ju inte vara fel om du vill bli större och starkare.
Annars är det mat i stora mängder som gäller. Märker du inte av någon viktuppgång efter en tid bör du öka matintaget, oavsett hur mycket du tycker att du redan äter.

Ali
2008-05-02, 23:53
vill inte lägga på mig mycket onödigt fett, eller är det skitsamma för bygga upp och bli mycket större sedan bry sig om deff etc?

Wiken
2008-05-03, 00:15
En eventuellt viktuppgång brukar alltid betyda en uppgång i andel fett

Eddie Vedder
2008-05-03, 05:07
vill inte lägga på mig mycket onödigt fett, eller är det skitsamma för bygga upp och bli mycket större sedan bry sig om deff etc?

Se då till att gå upp i lagom takt. Om vågen sakta men säkert pekar uppåt, om dina vikter sakta men säkert blir tyngre, om du ser resultat i spegeln etc. så vet du ju att du är på rätt väg.

Du kommer inte vakna upp en morgon och upptäcka att du bulkat på dig 10kg fettvikt bara sådär.;) Så ta det lite lugnt men sträva efter en kontinuerlig viktuppgång och följ ökningarna i gymmet.:thumbup:

Alfred Nobel
2008-05-03, 08:13
Som Eddie säger, lär känna din kropp och ligg på ett moderat överskott så du hela tiden har koll på läget. Att vakna upp en morgon, med dålig sömn, kanske lite tjaffs med bruden eller polarna och sedan klämma sig på magen med största andel fett kan leda till tråkigheter. Been there, done that.

Men en kombination av konditionsträning för hälsan och styrketräning för brudarna tror jag ger dig den kropp du behöver :)

Jag rekommenderar dig att testa kreatin, det har givit mig en del positiva saker på gymmet. Spec. så känner jag mig mer laddad inför varje pass.

Lycka till!

HyperCello
2008-05-03, 12:00
Själv tycker jag det är så jävla svårt att ligga på ett överskott... Någon med tips på bra och billiga kaloribomber?

Eddie Vedder
2008-05-03, 12:03
Själv tycker jag det är så jävla svårt att ligga på ett överskott... Någon med tips på bra och billiga kaloribomber?

Sök i kostforumet.