handdator

Visa fullständig version : Jakten på den försvunna skatten

Kebab-Arne
2008-05-02, 17:33
Kanske inte en helt nödvändig tråd men men...

Ska ni inte ut och supa skallen av er ikväll så missa inte denna underbara film. På 5:an kl 21.00. Filmen är en klassiker men många scener som man sent glömmer. Utan att ge någon direkt spoiler kan jag säga att jag kommer iallafall blunda x-minuter in i filmen när några ormar visas på skärmen. Mest pga att jag är ormrädd.

King Grub
2008-05-02, 17:51
En av mina favoritfilmer, alla kategorier.

christian
2008-05-02, 18:04
Trodde du talade om restskatt.. ;)

sleep is the enemy
2008-05-02, 19:05
Hm, tänker inte du på den andra Indiana filmen nu? Den när han kommer till ett tempel?

Lövbiffen
2008-05-02, 19:11
Hm, tänker inte du på den andra Indiana filmen nu? Den när han kommer till ett tempel?

Nej nej, det är med betydligt fler ormar i den här filmen ;)

sleep is the enemy
2008-05-02, 19:13
Nej nej, det är med betydligt fler ormar i den här filmen ;)

Jo, det minns jag. Men det är väl bra mycket vidrigare i den andra filmen :) (som jag såg första gången när jag var hemma från skolan magsjuk...)

Kebab-Arne
2008-05-02, 19:28
Jo, det minns jag. Men det är väl bra mycket vidrigare i den andra filmen :) (som jag såg första gången när jag var hemma från skolan magsjuk...)

Nu var det länge sen jag såg Indiana Jones och de fördömdas tempel men är helt säker på att den ormscen jag tänker på är med i den första. Vad man själv tycker är vidrigast är ju subjektivt men gillar man inte ormar är scenen i den första ingen höjdare. Hoppas ingen som inte sett filmen blir alltför skrämd. :D

Mass-Tech
2008-05-02, 19:42
Är det nån som vet om Indiana Jones var först med det rullande klotet som fälla?

joriice
2008-05-02, 19:50
Är det den filmen där de tar ut hjärtat på en snubbe? : D

christian
2008-05-02, 19:51
Är det nån som vet om Indiana Jones var först med det rullande klotet som fälla?

Nej, det var Aztekerna och Inka-indianerna.

sleep is the enemy
2008-05-02, 19:52
Är det den filmen där de tar ut hjärtat på en snubbe? : D

Nej, det är tvåan. Tror jag...

Batman
2008-05-02, 20:17

Du menar Indiana Jones Filmen.

Jag har bara sett det i en till film och det är den väldigt kända fantasyfilmen från 80talet med nån känd popsångare som även är med, typ bon jovi med massa smink.
Någon tjej som drömmer och blir bortrövad, hamnar vid 2 portar där dörrknackarna talar, den ena ljuger alltid och den andra säger alltid sanning.
Minns även en glaskula

Rellos_87
2008-05-02, 20:29
Du menar Indiana Jones Filmen.

Jag har bara sett det i en till film och det är den väldigt kända fantasyfilmen från 80talet med nån känd popsångare som även är med, typ bon jovi med massa smink.
Någon tjej som drömmer och blir bortrövad, hamnar vid 2 portar där dörrknackarna talar, den ena ljuger alltid och den andra säger alltid sanning.
Minns även en glaskula

Labyrinth med David Bowie.

http://www.imdb.com/title/tt0091369/