Logga in

Visa fullständig version : quadrol

Jocke77
2008-05-01, 16:04
hej har lite problem med lederna,senor i armbågen/underarmen funderar på att köpa quadrol är detta ett "safe" kostillskott? alltså utan biverkningar.

ge mig annars andra tips på andra kostillskott för leder.

Ingredienser per tablett
QUADROL Proprietary Matrix

Cissus Quandrangularis (40:1 extract standardiedto contain not less than 10 % ketosterones [by TLC]), Colenol (Coleus Forskohlii extract, 20%). 600 mg

Pennan
2008-05-01, 19:21
Jag håller på slutet av min kur med Quadrol, och har nu mot slutet har jag börjat få ont i levertrakten( det kan vara något helt annat, men man vet aldrig)
Har även haft mindre aptit och har inte ökat något i styrka.

Förutom det så har jag blivit lite bättre i de leder som jag hade problem med, men det kan också bero på andra saker.
Så är det värt pengarna? Njaaaää jag vet inte.

pclillen
2008-05-01, 20:32
Har inte sett några som helst bieffekter av cissus & forskolin (inte läst några rapporter om att det ska ge bieffekter heller), skulle klassa det som safe. Om man överdoserar cissus kan det dock ha uttorkande effekt på leder.

Quadrol ger inga problem med levern..

Hobbes
2008-05-01, 20:59
Cissus är en väldigt potent kosttillskott. Jag använder det själv sedan några månader tillbaka. Rekommenderar verkligen det - ökar i styrka, återhämtning och bättre leder för att nämna några fördelar.

Pennan: Är du verkligen säker på att det har med quadrol att göra? Att du inte ökat i styrka kan bero på massor med saker såsom din träning, motivation m.m.

Jag använder dock SuperCissus RX från USP Labs, den rekommenderar jag!

Pennan
2008-05-01, 22:31
Cissus är en väldigt potent kosttillskott. Jag använder det själv sedan några månader tillbaka. Rekommenderar verkligen det - ökar i styrka, återhämtning och bättre leder för att nämna några fördelar.

Pennan: Är du verkligen säker på att det har med quadrol att göra? Att du inte ökat i styrka kan bero på massor med saker såsom din träning, motivation m.m.

Jag använder dock SuperCissus RX från USP Labs, den rekommenderar jag!

Nej och det vill jag klargöra att min smärta kring leverområdet och mina mindre bra resultat kan ha med andra orsaker att göra. Men man ska inte glömma att det också kan ha att göra med Quadrol.

Pennan
2008-05-01, 22:34
Efter en snabb sökning så hittar man lite info om att det kan vara skadligt, men jag vet inte hur seriöst man ska ta det.
"Varning! Växten Coleus forskohlii är hälsofarlig, eftersom den kan
orsaka högt blodtryck och påverka hjärtat."
http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200701/19/20070119144243_Icak593/20070119144243_Icak593.dbp.asp