Visa fullständig version : Ska du festa ikväll/demonstrera imorgon?
Scratch89
2008-04-30, 12:28
Ja, som topic säger. Själv ska jag inte festa alls ikväll, blir troligen ett konditionspass och sen lite skolarbete. Jag förstår inte riktigt vitsen med att festa på Valborg. Vad firar man?
Inte heller ska jag demonstrera imorgon, det är inte riktigt min partifärg som ordnar upp allting, sen så har jag det rätt så bra ändå.
Man skrämmer bort häxorna.
Scratch89
2008-04-30, 12:31
Det gjorde man väl redan under påsken med alla smällare? På vilket sätt kommer fulla Chalmerister att vara skräckinjagande?
EDIT: Eller jaha, du menar majbrasorna?
Jag tror dom kommer imorgon ändå. :/
Festa är nog fel ord. Ett eller två glas vin med ett par goda vänner och en brasa. :)
Demonstration blir det inte.
Scratch89
2008-04-30, 12:40
Självklart ville jag ha en öppen poll. Kan någon snäll mod fixa det?
På fråga 1 svarar jag: jobba.
På fråga 2 svarar jag: nej, är ej sousse.
Värsta vädret, första sommardagen ffs. Blir grillning och utgång.
Ska slänga ihop ett gäng polare och försöka återuppväcka Heliga Walpurgis och använda hennes skräckinjagande spöke för att en gång för alla försöka kristna de hedniska tyskarna!!!
Och om inte det funkar så blir det lite GTA IV och bira.
Nej jag är 30+ det betyder att det inte går att köra en fjårtisfylla på stan, demonstrera är rent katabolt.
Ser ut som jag kommer hänga med lite snälla pojkar och charmiga flickor. Det vi firar är såklart att våren är här, riset ska brännas och att man nu kan äta och festa ute!
Demostrera kommer jag inte, partipolitik är inte min grej.
göra och grilla hamburgare, bränna av en brasa, lira biljard..orka festa.. det bor ändå bara massa skränande bönder här :/
bertbert
2008-04-30, 13:23
Nej jag är 30+ det betyder att det inte går att köra en fjårtisfylla på stan, demonstrera är rent katabolt.
+1 +1 +1
Också över 30
Ingen demonstration för mig
Fylla blir det inte heller
+1 +1 +1
Också över 30
Ingen demonstration för mig
Fylla blir det inte heller
Weee! 3 månader kvar för mig, så jag får göra vad jag vill.
Träna?
kalajset
2008-04-30, 13:30
Nyss hemkommen från jobbet, så nu är det bara fest som gäller, ligger lite efter de andra bara, men jobbar på det. (Studenter, vad annars ?) :thumbup:
amincissez
2008-04-30, 13:31
Ida e de fullt ös medvetslös:)Ne inte riktigt,,men idag e de fest
+1
+ att jag är hårdrockare som vanligt men det blir inget Lidl.
Nitrometan
2008-04-30, 13:55
Vad firar man?
Våren! FFS!
Vintern är äntligen slut. Den härliga våren är här.
Imorgon är det revelj här i stan med Marinens Musikkår som marscherar i stan. En tevlig tradition sen 1700-talet.
Förkrök hos någon (säger inte vem:Virro ) sedan fest gånger 6
LadyInsane
2008-04-30, 18:31
Idag har det blivit styrka och mys. Detsamma imorgon! BEEEN!!!:hbang:
mystic[-_-]
2008-04-30, 18:34
Nein jag har inget att göra och börjar jobba 06.30 imorgon
Självklart ska jag demonstrera! Drar igång på mynttorget vid 07.00 och kör hela dagen.
Självklart ska jag demonstrera! Drar igång på mynttorget vid 07.00 och kör hela dagen.
För/mot vad?
Josef266
2008-04-30, 19:24
Våren är här! fjortizfylla på stan:thumbup:
Granatgiraffen
2008-04-30, 19:31
För/mot vad?
Kapitalet.
Kapitalet.
Glöm inte staten!
Glöm inte staten!
Ses där då.
Josef266
2008-04-30, 19:39
Har hört rykten om att man ökar minst 30kg i alla basövningar om man dricker 25 cl sprit innan träning. Vet inte om det är sant
ArnoldOnLehmä
2008-04-30, 19:40
Chelsea-Liverpool och 4-pack starobrno. Kasta diskus imorgon, ska försöka att inte träffa en demonstrant.
Fyllan värmer bäst, gymma gjorde jag nån gång i forntiden och att demonstrera demonstrerar jag mot.
Nitrometan
2008-04-30, 19:49
Kasta diskus imorgon, ska försöka att inte träffa en demonstrant.
Är det inte bättre att ha nåt att sikta på?
Inte heller ska jag demonstrera imorgon, det är inte riktigt min partifärg som ordnar upp allting, sen så har jag det rätt så bra ändå.
Rosa? :)
Nitrometan
2008-04-30, 19:54
Rosa? :)
Ja! De rosa elefanterna!
Scratch89
2008-04-30, 19:55
Ja! De rosa elefanterna!
Exakt! Varför välja något som alla andra väljer, när de rosa elefanterna står till förfogande?
christian
2008-04-30, 20:16
full ffs. opti.
Nej, är för ung och dum för att bry mig om någotdera :Virro
Scratch89
2008-04-30, 21:09
Nu ska jag iväg o träffa maaherra. Förhoppningsvis äter han inte upp mig.
Gustaven
2008-04-30, 22:09
Jisses ni borde läsa mitt första majtal :D själv funderar jag på att dra en vända nedåt staden nu och försöka klara mig igenom kvällen utan missöden så man är pigg och alert imorgon :)
Ingetdera blir det för mig, ser inte poängen i att festa på valborg bara för att, går ut på fredag istället. Sen är jag inte så pass politiskt aktiv att jag ska demonstrera. Imorn ska jag träna och ta mig till blodcentralen och anmäla mig som blodgivare!
Edit: Inte stängt....
Ska på klassresa :D (tidigt)
Därav den obefintliga utgången idag.
Jag kom nyss hem..har grillat, ätit, småfrusit lite, fått regn på mig och sen agerat fylletaxi.
Nu ska jag se på tv tror jag:D
Demonstrera låter alldeles onödigt jobbigt så nej.
nej, inget av det, har jobbat ikväll och jobbar i morrn..:(
extra tråkigt när INGEN vettig är msn..
Varken festat eller demonsterat. Tillbringade gårkvällen på akuten och idag jobbade jag. Var en j***a massa att göra så fort demonstrationen var över.
Demonstrera är för mesar, jag satsade på kristusfylla!
Festade - nope.
Demonstrerade - japp
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.