Visa fullständig version : Puffy nipples motverkas med muskelbyggande?
Ganska enkel fråga. Kan en person med mycket lätt till måttlig gynekomasti (puffy nipples) bli kvitt/motverka/lindra symtomen genom att bygga upp pectoralis major? (eventuellt andra muskler också kanske, men jag har svårt att tro att det skulle ha någon inverkan)
Jag menar inte att bröstkörtelvävnaden skulle minska i kvantitet, men att den kanske skulle framträda mindre tydligt eller försvinna helt?
Nej. Finns till och med risk att det blir värre eftersom "the puffiness" då endast förskjuts framåt och syns mer.
Puffy nipples är i själva verket förstorade bröstkörtlar. Genom att träna pectoralis major, så kommer komman bli mer tydlig, iochmed att körteln/vävnaden "knuffas" ut.
http://www.plasticsurgery4u.com/procedure_folder/male_breast/gynecomastia_anatomy.html
Scratch89
2008-04-29, 23:10
Äntligen ett ord som stämmer in på mina tuttar! För mig har det blivit bättre, men det kan lika gärna bero på lägre kroppsfettsnivåer.
Är det någon som vet hur man kan bli av med det annars? Är det bara operation ftw?
operation... Har likadant själv, men enbart när det är varmt ;)*gah!*
Okej, det var ju förbannat synd. Får väl ta och deffa av mig några kilo till nu. Känns lite surt bara, ser ju inte direkt snyggt ut även om jag inte har speciellt mycket.. Om det inte hjälper att gå ner till 79kg (väger 85kg nu och är 194cm lång) så kanske jag till och med överväger operation, även om det nog i mångas ögon kan ses som förhastat. Skulle dock vara underbart att slippa ha något som hämmar min träning och mitt självförtroende genom hela livet..
Btw, jag bor i Sahlgrenskas universitetssjukhus stad Göteborg, där borde det ju finnas folk till att fixa det här tycker man. :P Hur bör jag lämpligen ta kontakt med sjukvården? Ringa någon del på sahlgrenska, vart ska jag ringa i så fall? Boka tid på min lokala vårdcentral kanske?
Samt ett sista gripande efter halmstrån, jag är nyss 18 år fyllda och jag har hört om att man kan få puffy nipples tillfälligt under puberteten som sedan försvinner av sig självt, finns det fortfarande hopp för mig att det ska gå bort på det sättet eller är det för sent vid det här laget? Jag utvecklar ju fortfarande skäggväxt och hår på bröstet för fulla muggar liksom..
Finns mediciner som minskar bitchtits, åtminstone då de håller på att utvecklas. Hör med din läkare.
EDIT: ja, boka tid på vc hos en läkare och stå på dig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.