handdator

Visa fullständig version : Min dag. Låter okej?

ekkke
2008-04-29, 20:27
Hej, jag blev lite orolig nu när jag läste någon tråd att jag kanske får i mig för lite fett. Därför så ska jag lägga upp min dag idag också vill jag att ni kritiserar, det vore snällt. Just nu deffar jag lite så smått. Jag väger 80kg, 190cm och är 16år. Jag har tränat i ett år och nu vill jag deffa bort gammalt hängande skit så att säga. ;)

Frukost: Naturell youghurt med hälsosamma nötter. En dubbelmacka med jordnötsmör och sallad. Ett glas mjölk. En vitamintablett. Kaffe.

Lunch: Skollunch, idag var det kött och grönsakssoppa. Vatten.

Efter skolan: Kaffe. tog några mandlar.

Middag: Köttfärsbiff med bovete. grönsallad och tomater.

Kvällsmål: Jasminté och en morot.

Vid mina mål försöker jag att öka salladen och sänka framförallt på kolhydraterna men också lite på fettet.

Kommentarer? :em:

ekkke
2008-04-29, 20:28
I youghurten var det inte bara nötter utan även frön.

Rex
2008-04-29, 20:58
Rapsolja till maten, olivolja till salladen och lite nötter lite då och då borde räcka. Ser inte ut som att du får i dig 160g protein dagligen.

Men det ser bra ut annars.

Johan_P
2008-04-29, 22:08
Skippa vitamintillskottet, och ersätt ev. med grönt och/eller frukt :thumbup:

ekkke
2008-04-30, 09:44
Men om jag byter ut vitamintabletten så får jag i mig kalorier och jag vill gå på ganska hyffsat mycket minus.

Rex
2008-04-30, 09:46
Men om jag byter ut vitamintabletten så får jag i mig kalorier och jag vill gå på ganska hyffsat mycket minus.Va inte rädd för grönsaker / frukter.. det är skräpmat du ska skippa.

Ajin
2008-04-30, 21:17
Samtidigt är det svårt att säga hur många kalorier du förbränner, framför allt för att jag (vi) inte vet vad din kaloribalans ligger på men främst nog för att du fortf. antagligen är i puberteten, vilket leder till att du även växer.

Sen att du får i dig relativt lite fett vid deff tycker jag låter som en utmärkt idé? Lunchen och Middagen bör ge dig tillräckligt utav det.

foxx
2008-05-03, 13:48
80kg på 190cm är inte mycket att hänga i granen imo, bulka istället, pass på.