handdator

Visa fullständig version : Sweden Rock 2008

Tricce
2008-04-29, 13:15
Bara 36 dar kvar!!!!

Vilka ska dit?
Vilka band får man inte missa?
Var ska ni bo?

Jag ska obviously dit.

Tänker inte missa:
Volbeat
Judas Priest
Disturbed
Testament
Carcass
Sebastian Bach
Sonic Syndicate
H.E.A.T
Avantasia (när Jorn sjunger)

Vi kommer bo i en husvagn på Runessons camping dit alla är mycket välkomna
"Camp Väsby" :hbang:

http://multimedia.campus.luth.se/deceptor/stuff/srf07.jpg

gnagaren
2008-04-29, 13:40
I'll be there

Banden jag inte missar:

Judas Priest,

Disturbed!!11!!11!!one!11!

Blue Oyster Cult.

Vart jag bor har jag ingen aning om, campa blir det iaf :)

Lelle Pelle
2008-04-29, 14:02
Jag skulle så gärna vilja dra iväg, men man får tydligen ingen tjänstledighet för att fara och leka rock n' roll. Det var kasst, sjukt sugen på Volbeat och Judas Priest!

Spinkot
2008-04-29, 14:32
Torsdag:Uli Jon Roth->ELO->Judas Priest
Fredag:Axewitch->Fastway->Shakin Street->Carcass->Whitesnake->Saxon->Def Leppard
Lördag: Lizzy Borden->Blue Öyster Cult

ska jag se

rolf
2008-04-29, 15:14
Fan jag vill också! *cry*

Mago
2008-04-29, 16:28
Buhu, blir nog inte i år. :(

Se till att inte missa Satriani! 15:00-16:15 på fredagen, Rock Stage.

kimozabe
2008-04-29, 16:35
blir Peace and Love festival i år istället, inga Swerock band som lockar direkt, mycket repriser o dyrt har det blivit, 2 papp + camping 200-300kr.

peace and love va nice förra året iaf, stadsfestival med campingen i parken. :hbang:

HanneJoelsson
2008-04-29, 16:48
Ska väll dit men har dock inget band,

man kan fan inte missa Avantasia ffs!

Tricce
2008-04-29, 17:06
Ska väll dit men har dock inget band,

man kan fan inte missa Avantasia ffs!

Iaf inte dom låtar Jorn är med på :D

oath5
2008-04-29, 17:11
Ska dit på torsdagen. Var bättre band då anser jag. Vill inte missa Disturbed, At The Gates, Primal Fear och Judas Priest! Synd bara att jag missar Avantasia när Jörn ska gästsjunga *cry* Och Whitesnake är alltid bra live med Doug Aldrich på gitarr...

Bullen!
2008-04-29, 18:20
jag bor ganska nära så jag kommer va där =) man hör det om kvällarna ända hem iaf.

volbeat kommer!

Albatross
2008-04-29, 18:36
At The Gates, det får man inte missa! Resten är bonus :D

Tricce
2008-06-01, 22:14
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih så nära nu :hbang:

3dar kvar :D

Rahf
2008-06-01, 22:16
Jag är där! AT THE GATES!!!

Tricce
2008-06-01, 22:18
!!!! Får jag bjuda på en grogg? :D

Rahf
2008-06-01, 22:22
Vi får la si! :D Kommer att dela tält med en amerikan och en norrman. Kommer även umgås med Wiken här på forumet.

Albatross
2008-06-03, 19:07
Imorrn smäller det!

Airbourne, Sabaton och Satyricon på "uppmjukningsdagen", inte illa.

Tricce
2008-06-03, 20:04
Vi skulle dra tidigt som fan imorrnbitti men vi kan inte hålla oss, vi drar .nu TJARÅÅÅ! :D Håll utkik efter en Svart flagga som det står H.E.A.T på och under den en Sverigeflagga, det är vi... Har 4 platser längst ner mot pissmuren på Runessons camping, kom förbi!

gnagaren
2008-06-03, 20:30
Vi skulle dra tidigt som fan imorrnbitti men vi kan inte hålla oss, vi drar .nu TJARÅÅÅ! :D Håll utkik efter en Svart flagga som det står H.E.A.T på och under den en Sverigeflagga, det är vi... Har 4 platser längst ner mot pissmuren på Runessons camping, kom förbi!

Hehe nice :) Själv kommer jag inte ner förrän på torsdag eftersom att flickvännen tar studenten imorgon. Men om jag ser flaggan någon gång så ska jag komma fram och hälsa :D

Rahf
2008-06-09, 13:17
Underbar festival! Sabaton, Def Leppard och Avantasia var nog bäst. Detta trots sistnämndas enorma haveri med ljudet.

Icke att förglömma At The Gates som var sjudundrande grymma.

Mattedextrin
2008-06-09, 13:30
ja har inte så lkångt hår så ja vet inte om ja e tillräcklit cool för att få komma...

The Somberlain
2008-06-09, 14:38
Haha, en natt spenderades i fyllecell i Karlshamn :)

gnagaren
2008-06-09, 14:46

Det höll på att hända mig också; "Har du sovit i fyllecell någon gång?" .. "Då blir detta första gången". Men jag klarade mig med en varning om jag gick och la mig på en gång.... YEAH right :hbang:

Osten80
2008-06-09, 14:51

Det höll på att hända mig också; "Har du sovit i fyllecell någon gång?" .. "Då blir detta första gången". Men jag klarade mig med en varning om jag gick och la mig på en gång.... YEAH right :hbang:

Vafan?
Har de börjat vara så hårda därnere? Jag har i och för sig inte varit där sedan 03, men det har ju alltid varit ett jävla alkoholintag på den festivalen. Diken fulla med folk vid 11-tiden på förmiddagen. Jag har krälat förbi poliser, utan att de har ryckt på ögonbrynen. Ändå är det den lugnaste (minst våldsamma) festivalen jag har varit på.

Big_Vik
2008-06-09, 18:43
Vi var ett gäng lumparpolare som åkte (militärtält givetvis). Första gången för mig, men knappast sista. Vilken jäkla stämning det var! Skulle köra på söndagen och var nykter lördagen men öste som fan ändå.

Volbeat imponerade mest på mig med hur sjukt bra liveband de är. Annars var nog prällarna mäktigast. Stod längst fram och när de körde Painkiller pajade jag förmodligen rösten, som fortfarande är långt ifrån bra. =)

Nu letar jag efter en röjarlåt med Testament som jag hörde på campingen: "Woh-oh-oh, woh-oh-oh.." går den, typ :D Någon?

Big_Vik
2008-06-09, 19:06
När ska jättebiffarna som brottades och hamnade nere i den bajsfyllda ån träda fram? :naughty:

Scratch89
2008-06-09, 19:07
Vik, du såg inte Eric, min sångare? Han var nog där, lika drängfull som alla andra. :D

Big_Vik
2008-06-09, 19:09
Vik, du såg inte Eric, min sångare? Han var nog där, lika drängfull som alla andra. :D

Tyckte faktiskt att jag såg honom en gång..! Vad är din ursäkt då? :)

Tricce
2008-06-09, 19:13
Ugh man börjar så smått återhämta sig, kanon år ur många aspekter men skit ur andra. Tex så fick vi 300cd´s + 2 jeepdunkar + förstärkare + cdspelare snott *grr*

Pallar inte recensera riktigt än hehe.

Edit: Man ser mig förresten lite på klippet SVT gjorde :D
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37591&a=1166180

Scratch89
2008-06-09, 19:13
Tyckte faktiskt att jag såg honom en gång..! Vad är din ursäkt då? :)

Jag lyssnar inte på sån musik, tyvärr.

Rahf
2008-06-09, 19:24
På håll så tycker jag nog att Judas Priest var rätt oinspirerade. Halford var lite rostig och generellt så var de medelmåttiga och det brast även på ovannämnda Painkiller. Bra showplan hade de dock.

Loke
2008-06-09, 21:00
Fan vad svårflörtad publiken på festivaler är. De riktiga fansen blir utblandade i ett hav av folk som är måttligt intresserade och då blir liksom hela folkmassans deltagande halvhjärtat. Jaja.

Saxon var bra få med publiken, Triumph blev en glad överraskning (hade inte hört bandet förr, men det var riktigt sköna riff och improvisationer där) och Axewitch var långt över förväntan. Judas var jag i ärlighetens namn ganska ointresserad av och de levde precis upp till mina låga förväntningar.

Hades
2008-06-09, 21:09
Hade verkligen velat se Avantasia. Och en massa andra band.

Rahf
2008-06-10, 09:25
Fan vad svårflörtad publiken på festivaler är. De riktiga fansen blir utblandade i ett hav av folk som är måttligt intresserade och då blir liksom hela folkmassans deltagande halvhjärtat. Jaja.

Saxon var bra få med publiken, Triumph blev en glad överraskning (hade inte hört bandet förr, men det var riktigt sköna riff och improvisationer där) och Axewitch var långt över förväntan. Judas var jag i ärlighetens namn ganska ointresserad av och de levde precis upp till mina låga förväntningar.

Så är det när 2000 är fans och 25000 står vid sidlinjen. De rutinerade banden förväntar sig inget annat heller men ändå lyckas de rätt bra med att få med större delar av publiken. Avantasia lyckades riktigt bra med detta. Pain of Salvation fick igång folk med deras sista(!) låt, Disco Queen. Apocalyptica gick det också bra för av en enkel anledning: Metallica covers.

Dissector
2008-06-10, 09:38
Jag är fortfarande lite förtvivlad över att jag inte åkte ner iallafall. Hade verkligen verkligen velat se At The Gates. En polare på plats ringde dessutom när dom spelade. Då satt jag här hemma och pillade naveln och funderade på om det var dags att sova snart.

Jobbet är min ursäkt, men man borde nog ändå ha försökt ordna nåt lite tidigare.

Hades
2008-06-10, 09:41
Så är det när 2000 är fans och 25000 står vid sidlinjen. De rutinerade banden förväntar sig inget annat heller men ändå lyckas de rätt bra med att få med större delar av publiken. Avantasia lyckades riktigt bra med detta. Pain of Salvation fick igång folk med deras sista(!) låt, Disco Queen. Apocalyptica gick det också bra för av en enkel anledning: Metallica covers.

Att Avantasia får igång publiken förvånar mig knappast. Jag tror inte jag vet någon annan som är lika bra på det som Tobias Sammet. Den bästa konsert jag sett var Edguy på SRF 2006.

PoS tilltalar väl inte den breda massan, tyvärr. Vad körde de för låtar i övrigt?

Rahf
2008-06-10, 09:56
Att Avantasia får igång publiken förvånar mig knappast. Jag tror inte jag vet någon annan som är lika bra på det som Tobias Sammet. Den bästa konsert jag sett var Edguy på SRF 2006.

PoS tilltalar väl inte den breda massan, tyvärr. Vad körde de för låtar i övrigt?

Väldigt blandat, Ashes och Disco Queen var de enda som stod ut. De har faktiskt en rätt bra show, lite skådespelande kör de med. Sen kuppade resten av bandet under ett av de mer känslosamma partierna och sjöng "Ja Må Han Leva" eftersom Gildenlöw fyllde år.

At The Gates var för övrigt helt jävla magiska, fy faan vad bra det var.

Albatross
2008-06-10, 15:44
At The Gates och Sabaton var mäktiga, och Volbeat var fan inte dåliga heller...

Airbourne och Black Stone Cherry förtjänade större publik.
Bra festival på det stora hela, sånt jävla bra väder :D

oath5
2008-06-10, 15:53
Jag har fortfarande inte hämtat mig från Disturbed och At The Gates spelningar :cool:

gnagaren
2008-06-10, 15:59
Disturbed var lätt bäst, sedan kommer fan Mustasch och ELO, båda två överraskade som fan. Saxon och Prist var precis så bra som jag trodde, BÖC hade jag höga förväntningar på, men det var så sjukt varmt och jag hade bränt sönder kroppen så jag kunde inte njuta av konserten :D.
Deff Leppad, Whitesnake och Poison struntade jag i att se, Leppard för att jag var för full, Whitesnake för att dem sög även fast jag velat se dem. Poison struntade jag i för att jag tycker bandet är bland de sämsta någonsin, dock så träffade jag folk som var av samma åsikt men ändå tyckte att bandet var det bästa på hela festivalen...

At the Gates och Volbeat missade jag, hade så jävla gärna sett båda två, men nu får man väl ta och vänta till nästa gång, de lär ju hänga kvar ett tag till. Roligaste bandet att se var H.E.A.T (eller hur Tricce ;) ) eftersom jag sett dem tidigare, för kanske 1-2 år, sedan spela inför kanske hundra människor då som "förband" (Trading Fate hette dem då va?). Jag blev genast kär i musiken och Kennys (sångaren) röst och däför var det riktigt kul att se några år senare på SRF inför några tusen. Riktigt jävla bra var dem också, även fast Kenny hade blivit fulare med sitt skägg :/

BTW Tricce så försökte jag hälsa på dig efter H.E.A.T, såg ju den där heat-flaggan och Sverigeflaggan (Väsby on tour) och skulle springa fram. Men det var så jävla mycket folk och jag såg flaggorna sväva iväg bland publiken alldeles för fort så jag drog iväg till Mustasch och träffade polarna istället...

Rahf
2008-06-10, 16:08
At The Gates har sin sista turnè nånsin just nu. Volbeat kommer förmodligen igen men At The Gates är det kört med. Enligt dem själva då.

gnagaren
2008-06-10, 16:11
At The Gates har sin sista turnè nånsin just nu. Volbeat kommer förmodligen igen men At The Gates är det kört med. Enligt dem själva då.

Mfker.... Klart man alltid gör något misstag :cryout:

The Somberlain
2008-06-10, 16:23
Dom lär ju göra samma sak med Volbeat '09 som med Hardcore Superstar '07, d.v.s. uppgradera dom till en större scen. Problemet med arrangörerna är att dom överskattar gubbrockens dragningskraft (föredettingar som Triumph får lira på stora scener) och underskattar dom nyare banden.

Rahf
2008-06-10, 16:25
Coheed and Cambria var för övrigt förjävla skumma, rätt åt dom att publiken svek. Att avsluta sitt set med ett trumsolo är inte heller så lockande.

Tricce
2008-06-10, 16:49
Disturbed var lätt bäst, sedan kommer fan Mustasch och ELO, båda två överraskade som fan. Saxon och Prist var precis så bra som jag trodde, BÖC hade jag höga förväntningar på, men det var så sjukt varmt och jag hade bränt sönder kroppen så jag kunde inte njuta av konserten :D.
Deff Leppad, Whitesnake och Poison struntade jag i att se, Leppard för att jag var för full, Whitesnake för att dem sög även fast jag velat se dem. Poison struntade jag i för att jag tycker bandet är bland de sämsta någonsin, dock så träffade jag folk som var av samma åsikt men ändå tyckte att bandet var det bästa på hela festivalen...

At the Gates och Volbeat missade jag, hade så jävla gärna sett båda två, men nu får man väl ta och vänta till nästa gång, de lär ju hänga kvar ett tag till. Roligaste bandet att se var H.E.A.T (eller hur Tricce ;) ) eftersom jag sett dem tidigare, för kanske 1-2 år, sedan spela inför kanske hundra människor då som "förband" (Trading Fate hette dem då va?). Jag blev genast kär i musiken och Kennys (sångaren) röst och däför var det riktigt kul att se några år senare på SRF inför några tusen. Riktigt jävla bra var dem också, även fast Kenny hade blivit fulare med sitt skägg :/

BTW Tricce så försökte jag hälsa på dig efter H.E.A.T, såg ju den där heat-flaggan och Sverigeflaggan (Väsby on tour) och skulle springa fram. Men det var så jävla mycket folk och jag såg flaggorna sväva iväg bland publiken alldeles för fort så jag drog iväg till Mustasch och träffade polarna istället...

Haha gissa vem som höll i heat flaggan hela spelningen? ;)
Kenta som är vår ordinarie fanbärare stod på scen och drack öl.
Och jepp Trading Fate hette dom då, första bandet som lirat på srf utan att vara signade.
Förresten så va vår flagga i tv nonstop under hela Whitesnake, rätt bra reklam :D

Här har du Kenta vår festivalhjälte.
http://multimedia.campus.luth.se/deceptor/stuff/kentaflagga.jpg

Big_Vik
2008-06-10, 18:41
På håll så tycker jag nog att Judas Priest var rätt oinspirerade. Halford var lite rostig och generellt så var de medelmåttiga och det brast även på ovannämnda Painkiller. Bra showplan hade de dock.

Håller med, väldigt oengagerade gubbar, men vad fan, Priest är Priest! :hbang:

Ja, den versionen av painkiller kunde man egentligen kaste åt räva, men jag var så lycklig när jag äntligen fick höra den. :)

Bara jag som såg Sister Sin? Vi mötte sångerskan ute på festivalområdet senare. Alla pekade och skrek men ingen fick fram mer än "UUHÖÖÖHÖH!" Förstummande snygghet? :D

Big_Vik
2008-06-11, 18:57
VA! Heter Tradin Fate HEAT nu? :eek: Fan att man missade dem.

Men vilken jävla tur att de ska lira före Alice Cooper i min lilla håla senare i sommar :hbang:

Rahf
2008-06-11, 18:57
H.E.A.T Ska till Ö-vik!? Fan då blir det till att se dem och skita i mr. Cooper :D

Rahf
2008-06-11, 19:56
För helvete nu har jag lyssnat på H.E.A.T och JÄVLAR I MIG nu vill jag se dem!

Tricce
2008-06-11, 20:02
Hehe kul att så många gillar dom :)

Rahf
2008-06-11, 20:04
Varför sa du inte åt mig att de var grymma? :furious:

Förresten, var det någon som märkte festivalens minsta flagga? Jag tror banne mig att killen med Finlandsflaggan försökte kompensera den minimala storleken med sitt fullständigt galna viftande.

gnagaren
2008-06-11, 20:07
För helvete nu har jag lyssnat på H.E.A.T och JÄVLAR I MIG nu vill jag se dem!

Hehe kul att så många gillar dom :)

Hehe, jag blev helt kär i Trading Fate första gången jag hörde dem, och HEAT var t.o.m bättre, så jag tycker verkligen att du ska ta och se dem.

Tricce
2008-06-11, 20:08
Varför sa du inte åt mig att de var grymma? :furious:

Förresten, var det någon som märkte festivalens minsta flagga? Jag tror banne mig att killen med Finlandsflaggan försökte kompensera den minimala storleken med sitt fullständigt galna viftande.

Jag har ju faktiskt sagt åt dig att se dom fast kanske mer indirekt :D

Måste göra reklam för polarna :D

http://www.heatsweden.com/

Dom kommer lira på Srf också så ni som ska dit måste ju spana in dom där också.
Va rätt kasst ljud på trailern men ptja lyssna igenom och skriv va ni tyckte.

trailermedkasstljud

Review: http://www.melodic.net/latestReviews.asp#6597
Preorder: http://www.ginza.se/index.aspx?dp=1&artnr=15630
Preorder: http://www.cdon.com/main.phtml?prod=903939&nav=4115&navroot=902&page=product

Rahf
2008-06-11, 20:08
Tur att de ska till Örnsköldsvik då, blir lätt att se dem :D.

Tricce! Fixa backstage! Jag ska banne mig piskas för att ha missat deras spelning på SRF :(

Tricce
2008-06-11, 20:14
Blir lite bonusframträdande med dom i Ö-vik som du kanske hört eller sett?
Peter Stormare kommer kliver upp å riffa lite hur coolt är inte det.

Rahf
2008-06-11, 20:16
Jepp, kommer att missa den showen dock. Får se dem i Juli när de är förband till Alice Cooper. Jag skiter fullständigt i Cooper kan jag säga.