handdator

Visa fullständig version : Arginin

Martin Löwgren
2008-04-28, 13:54
Jag tar en portion Tryck 45min innan träning och en portion Amino Rush cirka 10min innan träning.

Nu vill jag komplettera med lite extra arginin då det ger mig en enorm skjuts under passet.

Frågan blir då - Med vilket pulver bör jag då kompletera med arginin (båda innehåller det som bekant men vill boosta lite)?

Mvh Axon

Langster
2008-04-28, 14:04
Både Amino Rush och Trück innehåller ju Arginin, så behöver du verkligen mer? Hursomhelst skulle jag nog ta det med det av dem som innhåller minst arginin. Men den enorma skjutsen du får är nog mest placebo tyvärr.

King Grub
2008-04-28, 14:10
Arginin i samband med träning sänker tillväxthormonfrisättningen signifikant.

Martin Löwgren
2008-04-28, 14:37

Jag tar inte arginin p.g.a dess effekt på GH utan för dess indirekta effekt på vasodilationen.

(http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=108367&highlight=arginin)

Jag har läst den tråden och om de stämmer verkar de väldigt korkat att tryck, rage, amino rush med mera just innehåller arginin.

Durre
2008-04-28, 14:38

Jaha och jag som beställt rage :(

King Grub
2008-04-28, 14:55
Jag tar inte arginin p.g.a dess effekt på GH utan för dess indirekta effekt på vasodilationen

Det är motsatsen - vasokonstriktion - under träning, som bygger muskler. ;)

Johan_P
2008-04-28, 19:09

Så varför tillsätter man arginin, om det nu sänker tillväxthormonfrisättningen? Låter lurigt. Har det andra fördelar?

selmir
2008-04-28, 19:12
Är det inte till för att man ska få "pump" under träningen som man tilsätter arginin ???

Eddie Vedder
2008-04-28, 19:12
Har det andra fördelar?

Effekten är gynnsam i vila. Studien finns länkad här på Kolo någonstans, har även behandlats i någon av de senaste BODY faktiskt.

Den ökade effekten av träning var lägre tillsammans med argininsupplementering. Basnivåerna i vila kunde dock ökas av supplementeringen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2798215&postcount=1

Sverker
2008-04-28, 19:39

:confused:

Man stryper blodflödet till musklerna och ökar proteinsyntesen. Skulle mer mjölksyra bygga mer muskler ? Jag är inte alls med.

King Grub
2008-04-28, 19:41
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92902&highlight=stryptr%E4ning

Sverker
2008-04-28, 19:46
Hade jag ingen aning om. Men går det inte att uppnå samma vasokonstriktion/strypning av blodflödet genom muskelkontraktion är det inte intressant för min träning.

Guddi
2008-04-28, 22:32
Hade jag ingen aning om. Men går det inte att uppnå samma vasokonstriktion/strypning av blodflödet genom muskelkontraktion är det inte intressant för min träning.Jag vet att det finns någon studie där man tittat på effekten av mildare strypnin (typ tajta vulkanskydd) än den klassiska och hur det påverkade styrketräning. Jag minns dock inte resultatet :Virro , troligen var det inte så imponerande för annars hade man väl gjort det :cool:

Ola Wallengren
2008-04-29, 07:23
Hade jag ingen aning om. Men går det inte att uppnå samma vasokonstriktion/strypning av blodflödet genom muskelkontraktion är det inte intressant för min träning.

Jag har haft lite diskussioner med Mathias Wernbom, som forskar på occlusionsträning, om detta och han menar på att vanlig högreps träning (typ 12-20reps) är så pass tung att blodflödet stryps på ett likartat sätt om man inte vilar mellan repetitionerna och att detta kan vara en del av "bodybuilding-style/pumpa-pumpa" träningens effektivitet. Han tror även att ren occlusionsträning inte ger speciellt mycket för vältränade utan förmodligen främst har sin tillämpning inom rehabträningen.