handdator

Visa fullständig version : Boken bakom filmen Hitch

plexmar
2008-04-27, 20:21
Någon som vet vad den heter? Hört att den ska vara ganska rolig att läsa. Någon här som läst den och kan kommentera?

Slartibartfast
2008-04-27, 20:32
Det är väl Real Social Dynamics.

Kolla up Decode the Blueprint av Tyler Durden.

Har själv hört igenom en fjärdedel av materialet som ljudbok under mina promenader. Det är sådär halvintressant. Mycket självklarheter.

plexmar
2008-04-27, 20:37

Har själv hört igenom en fjärdedel av materialet som ljudbok under mina promenader. Det är sådär halvintressant. Mycket självklarheter.

Okej, tack!

Vad handlar boken om, inte bara ragga tjejer hoppas jag?

Slartibartfast
2008-04-27, 21:22
Vad handlar boken om, inte bara ragga tjejer hoppas jag?

Jo, det verkar onekligen så. Det handlar om att förändra den man är i grunden till det bättre, och det kan appliceras även på andra aspekter av livet, som föreläsaren säger. Men tyngdpunkten är absolut på ragga brudar. Så jag tror inte jag orkar höra igenom resten.

plexmar
2008-04-27, 22:26
Jo, det verkar onekligen så. Det handlar om att förändra den man är i grunden till det bättre, och det kan appliceras även på andra aspekter av livet, som föreläsaren säger. Men tyngdpunkten är absolut på ragga brudar. Så jag tror inte jag orkar höra igenom resten.

Okej :( Tack för svaren!

sundvall
2008-04-27, 22:40
Va? Ligger RSD bakom Hitch? wtf? :D

Khyron_
2008-04-27, 22:49

Svara inte på frågor som du inte kan...
Filmen Hitch släpptes 2005.. Blueprint 2008.. Hur kan Hitch baseras på Blueprint?

Hitch är heller inte baserad på "The Game" av Neil Strauss eftersom filmen kom 6månader före boken..

Hitch är skriven av en kille som heter Kevin Bisch helt enkelt..

Slartibartfast
2008-04-28, 07:44
Svara inte på frågor som du inte kan...
Filmen Hitch släpptes 2005.. Blueprint 2008.. Hur kan Hitch baseras på Blueprint?

Det skrev jag väl inte? Jag skrev att den är baserad på real social dynamics. Sen refererade jag till det mest updaterade materialet inom det området.

Innan jag skaffade Blueprint så kollade jag upp RSD på wiki, och då stod det att Hitch var baserad på RSD. Nu verkar den sidan vara deletad. :D

Bra sätt att sälja sin affärsidé iofs, men inte helt smart sen när det inte stämmer.

plexmar
2008-04-28, 11:30
Så vad heter boken nu då? :)

Slartibartfast
2008-04-28, 11:35
Så vad heter boken nu då? :)

Du vet ju vad författaren heter.

Och det är väl inte en bok. Han har skrivit manuset.

plexmar
2008-04-28, 19:11
Du vet ju vad författaren heter.

Och det är väl inte en bok. Han har skrivit manuset.

Jo, sökte på författaren utan resultat. Ingen bok? Hmm, då måste jag ha hört fel :/

babidi
2008-04-28, 19:13
RSD har inget med hitch att göra. Dock så går de lite under samma genre där man har en person som är "kunnig" social och på så sätt kan ge råd till folk är lite ute och cyklar.