Visa fullständig version : Ishockey VM 2008
von huff
2008-04-27, 07:27
Tänkte starta en tråd nu när VM närmar sig.Verkar som om Kanada har ett bra lag och Ryssland har fått med Ovechkin:(Fast det skall bli roligt att se hur det går.Sverige vinner nog grupp A lätt.I grupp B blir det USA och Kanda som strider om första plats och jag tror att Kanada tar den.Finland vinner nog över Slovakien i Grupp C, men det blir intressant att se om det blir Tjeckien eller Ryssland som tar segern i grupp D.
Tror att det blir Kanda-Ryssland i Final.
Richard85
2008-04-27, 07:37
Sverige har en riktigt usel trupp och kommer max till en kvartsfinal om ens det. Osäker på om man ens går vidare.
von huff
2008-04-27, 07:39
Sverige har en riktigt usel trupp och kommer max till en kvartsfinal om ens det. Osäker på om man ens går vidare.
kvartsfinal kommer dom lätt till.De har den lättaste gruppen tycker jag .
Kebab-Arne
2008-04-27, 10:05
Synd att det går i Canada vilket gör att matcherna går på natten för oss. Känns inte riktigt värt att sitta uppe och kolla på det.
Suomi vinner i år, har hoppats på det i 12 år nu att de skulle bli en repetition av vad de gjorde -95 och fortsätter hoppas på det. Kanada är alltid vassa dock. Sverige hejar jag på om det går kasst för Suomi.
Hockey-vm är otroligt avslaget. Inga HV spelare med :D
Jag såg fram emot vm, synd bara att Sverige har så tråkigt lag. Vi behöver nog ett jävla storspel i kassen och endel flyt. Dock var vi relativt uträknade förra vm också.
Tror ryssarna blir farliga.
The Auditor
2008-04-27, 13:05
Canada vinner. Med Yzerman som GM kan inget gå fel.
tror också kanada vinner. fan de är ju alltid vassa.. och på hemmaplan? vet inte om jag ens vågar titta :Virro
Det känns som att intresset för hockey-VM är otroligt svalt. Fast visst hoppas jag det går bra för svenska laget, fast jag kommer nog inte att titta. Fel tid och annat som är intressantare just nu.
tommie-92
2008-04-27, 13:08
höjer ett varningens finger för suomi!
Finland är alltid farliga, lite overkill att varna för dem väl?
Sluta, finnarna kommer inte vinna.
usa vinner, kanda kommer få prestationsångest.. känns som sverige har ett förvånande dåligt lag iår, måste spela på toppen av sin förmåga för att de ska gå vägen
http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1139534/nystrom-forlustiffrorna-var-smickrande-for-sverige
:laugh:
Halvvägs bytte USA målvakt, från Craig Anderson till Robert Esche.
Ingen av dem behövde duscha efteråt.
bådar inte gott detta alltså ;)
Psychological
2008-04-28, 10:23
Äh, tre kronor är alltid bäst när det gäller. Det blir minst silver.
Ignatius72
2008-04-28, 10:32
Går det överhuvudtaget att missa en kvartsfinal?
Äh, tre kronor är alltid bäst när det gäller. Det blir minst silver.
japp. vitryssland-någon?
Oh, yes. Knappt 30 min till nedsläpp nu!
Lilla Brynolf
2008-05-03, 18:59
Muahaahaa...
Finland svämmar över av skadeglädje just nu! 2-3.
Lilla Brynolf
2008-05-03, 19:01
+32!
Lugn och fin. Det vänder...
Lugn och fin. Det vänder...
Ja, antagligen, men dom spelar ju pinsamt illa. :(
tommie-92
2008-05-03, 19:18
sverige är ju katastrofalt pinsamt dåliga
von huff
2008-05-03, 19:19
ojoj det här blir ju spännande:D
3-4, ett resultat som väcker hemska minnen. :/
"jaaa!!"
"jaaaaaa!!"
"neej!!"
"NEEJ!"
"jaa!"
"NEEEJ!!"
"neeeeeej!"
"JAAAAAAA!!"
..hoppas pojkarna har ett ordentligt snack i pausen..
Richard85
2008-05-03, 19:32
Sverige suger, precis som jag sade innan VM. Detta är bland dom sästa trupperna vi haft på länge..
von huff
2008-05-03, 19:33
Sverige vinner 6-4.
Jo Sverige vinner nog men tror inte Sverige går långt i tuneringen...
Richard85
2008-05-03, 19:45
5-4 vitryssland..
von huff
2008-05-03, 19:45
Sverige vinner 6-4.
*rolleyes*
Förjävlen. In med Liv i målet nu, jag skyller inget på Tellqvist men släpper man in 5 mål mot en blåbärsnation som vitryssland så behövs en förändring...byta målvakt kan va en!
Tycker Sverige kommer med så himla mycket ursäker hela tiden !!!!!!
Varför inte gå ut och säga , vi har inget bra lag i år vi tar en match i taget och inte skylle på allt annat ! FY
Förjävlen. In med Liv i målet nu, jag skyller inget på Tellqvist men släpper man in 5 mål mot en blåbärsnation som vitryssland så behövs en förändring...byta målvakt kan va en!
Japp, skicka in Liv nu och så kan han starta nästa match också.
Japp, skicka in Liv nu och så kan han starta nästa match också.
Låter perfekt. För övrigt tycker jag att det är KATASTROF att sveriges i säklass bästa hockeylag, HV 71 inte har mer än 1 spelare med i en VM trupp med så få NHL proffs som sverige nu har i detta VM slutspelet.
6-5 till Sverige...nu ska dom fan inte tappa detta!
tommie-92
2008-05-03, 20:03
6-5 till Sverige...nu ska dom fan inte tappa detta!
Jorå, dom tappar det ;)
Pretender
2008-05-03, 20:04
Jorå, dom tappar det ;)
Hädelse! :D
Knyt igen säcken nu så vi kan glömma denna matchen!
Ignatius72
2008-05-03, 20:14
Chezzus vad ointressant. Att de visar eländet på 6:an är väl tydligt språk nog. Nä, skippa skiten nu och anordna ett riktigt VM typ vart fjärde år eller något så det blir lite status i det. Att några NHL-stjärnor pliktskyldigast kommer till VM och festar lite och spelar lite hockey är ju fånigt.
jaa herregud.. det var på håret.
von huff
2008-05-03, 20:20
Chezzus vad ointressant. Att de visar eländet på 6:an är väl tydligt språk nog. Nä, skippa skiten nu och anordna ett riktigt VM typ vart fjärde år eller något så det blir lite status i det. Att några NHL-stjärnor pliktskyldigast kommer till VM och festar lite och spelar lite hockey är ju fånigt.
hellre skulle dom kunna lämna bort onödia turnering som karjala cup och såna små skitturneringar.Håller med om att statusen är ganska låg:(
Vem kommer stanna uppe inatt och kolla på Frankrikematchen? *popcorn*
Inte jag.
Bara att hoppas att Bengan kallar in Douglas Murray nu, annars lär jag inte se en minut av VM.
Jag!
Ignatius72
2008-05-05, 20:26
Inte jag.
Frankrike-i hockey? Det låter och är ett skämt. Väck mig när man börjar spela semi. För det går väl inte att missa semi även om man försöker.
Heja Sverige, du kära fosterland.
Frankrike-i hockey? Det låter och är ett skämt. Väck mig när man börjar spela semi. För det går väl inte att missa semi även om man försöker.
Vet inte hur det går till rent tekniskt men med sveriges genomusla lag så är det nog möjligt.
WHITEFOLKS
2008-05-06, 02:47
Vad är så genomuselt med Sveriges lag?
Bara att hoppas att Bengan kallar in Douglas Murray nu, annars lär jag inte se en minut av VM.
http://www.hockeyexpressen.se/vm2008/1.1149308/murray-klar-for-vm
jorå.. satte.
http://www.hockeyexpressen.se/vm2008/1.1149308/murray-klar-for-vm
jorå.. satte.
Ja då är det läge att börja kolla nu, han är grym!
Vad är så genomuselt med Sveriges lag?
Spelarna tex.
Ja då är det läge att börja kolla nu, han är grym!
ja. plus att henrik lundqvist kommer med nu också. kanske inte blir så illa detta trots allt :D
tommie-92
2008-05-06, 19:52
Säger bara: Saku Koivu till Finlands trupp!:thumbup:
Henke e bra i mål, men det måste produceras framåt också, på pappret så ser sveriges spelare inte tillräckligt farliga ut. Men dom har väl lotto o vinner i år igen!
Henke e bra i mål, men det måste produceras framåt också, på pappret så ser sveriges spelare inte tillräckligt farliga ut. Men dom har väl lotto o vinner i år igen!
jojo men en stabil kasse är fan grymt viktigt.. hellre såhär än en kass målvakt och bra spelare på pappret ;)
tommie-92
2008-05-06, 19:59
jojo men en stabil kasse är fan grymt viktigt.. hellre såhär än en kass målvakt och bra spelare på pappret ;)
stabil kasse är ju grunden, synd att dom inte kan göra mål dom som vaktar kassen :D
Vi får iaf ett fint försvar. Murray och Jönsson och Lundqvist längst bak, då behöver man inga bra forwards - bara lite tur :D
tommie-92
2008-05-06, 20:06
Vi får iaf ett fint försvar. Murray och Jönsson och Lundqvist längst bak, då behöver man inga bra forwards - bara lite tur :D
men bara liiiite tur! :D
någonting som är anmärkningsvärt är att slovakien förlorade mot tyskland med 4-2 inatt :O
Breadboy
2008-05-06, 21:59
Såg att Ryssland har med både Federov och Ovechkin. Fan vad nice.
Tolkar jag Tv6 spelschema rätt här:
7 maj Onsdag SWE v SUI 18:30-21:45
8 maj Torsdag 1A v 2D 00:45-03:30
Om vi vinner vår grupp så kommer vi möta 2D ca 3 timmar efter morgondagens match är spelad?
WHITEFOLKS
2008-05-06, 22:49
8:e Maj ska vara 9:e för den andra matchen.
8:e Maj ska vara 9:e för den andra matchen.
Så antog jag det med, men de aviserade att SWE v FRA skulle gått i måndags, såvitt jag vet gick den igår. De verkar inte riktigt ha koll på klockan.
ja. plus att henrik lundqvist kommer med nu också. kanske inte blir så illa detta trots allt :D
Nej de har ju varit nederlagstippade förut och rest sig och till slut vunnit allt så why not, men då ska det till en rejäl tur med motståndarna i kvart och semi.
Är det någon som vet om Murray spelar i matchen mot Schweiz?
Ignatius72
2008-05-07, 08:42
Bar Sverige orkar nu efter en tuff inledning mot stornationer som vitryssland och Frankrike. Det inressanta är att det finns både B och C-VM, vem i helvete spelar där?
Ignatius72
2008-05-07, 08:46
Lite koll nu, det verkar som om blivande motståndare kan heta Mongoliet, irland, armeninen, sydafrika. Snålt att de inte får vara med och spela med de stora pojkarna. VM för alla!
Klippet när han utmanar Lindros är skönt, Lindros kastar inte handskarna utan ser närmast förvånad ut och Barch får istället ta sig an Murray, som ändå vinner fighten. Ska bli förbannat kul att se hur många Murray skickar in i sargen i VM.
Ignatius72
2008-05-07, 09:08
Äntligen en anledning att se på VM!
Richard85
2008-05-07, 09:24
Är han med ikväll?
Är han med ikväll?
Undrar jag också *popcorn* Vet att Liv kommer stå som målvakt så hade varit kul att iaf ha med Murray mot Schweiz
Är han med ikväll?
Troligtvis. Tyvärr lär vi få vänta till torsdag innan vi får se Lundqvist spela..
Troligtvis. Tyvärr lär vi få vänta till torsdag innan vi får se Lundqvist spela..
Den som väntar på nå gott =)
Murray ska enligt TT spela först på torsdag, precis som Lundqvist :/
Btw, jag önskar att vi hade hamnat i samma grupp som japan. Titta hur glad han blir över att få göra mål - även om det är i egen kasse...
x8fXjEJg2s8
Murray ska enligt TT spela först på torsdag, precis som Lundqvist :/
Tur att Sverige kommer gå in med bra inställning och självförtroende ikväll och spela ut Schwezarna då. Behövs ingen snedmunssmiley här.
Tur att Sverige kommer gå in med bra inställning och självförtroende ikväll och spela ut Schwezarna då. Behövs ingen snedmunssmiley här.
Kanske är möjligt att Sverige vinner utan dem ikväll, men det kommer inte bli en tackling från en svensk spelare idag heller och då kan man lika gärna kolla på innebandy.
Motorbreath
2008-05-07, 18:50
Det ser inte så bra ut inför den andra perioden, Sverige ska inte släppa in något utav de Schweiziska målen. Hade varit skönt att se Murray mangla urmakarna ute på isen istället för att sitta på läktaren.
Nä, det där såg inte bra ut.
Hade varit skönt att se Murray mangla urmakarna ute på isen istället för att sitta på läktaren.
+1
forslund
2008-05-07, 18:54
Liknar mer konståkning nu än hockey. De spelar ju så passivt och dåligt att schweiz åker hur de vill typ. :(
Kanske dum fråga men varför spelar inte Lundqvist ??
Kanske dum fråga men varför spelar inte Lundqvist ??
Han har inte hunnit ta sig dit än, kommer ikväll svensk tid och spelar nästa match.
Tack för de snabba svaret :)
Såg andra perioden. Tråkig match.
von huff
2008-05-07, 19:55
Såg andra perioden. Tråkig match.
nej intressant!
men näe vad är detta för fjanterispel från sveriges sida.. nä. här kommer första förlusten i vm.
von huff
2008-05-07, 20:05
så här tror jag att VM kommer att sluta:
1:Kanada
2.Ryssland
3.Finland
4.USA
5.Tjeckien
5.Sverige
Jag tycker att USA har överraskat.Sverige är ett land som ibland överraskar ordentligt likaså Finland
von huff
2008-05-07, 20:07
En ganska rolig sak är att det finns två Ni(c)klas Bäckström i detta VM, bara en bokstav som skiljer:)
Motorbreath
2008-05-07, 20:15
Väck i Quebec :laugh:
jaa men hej och hå, matchstraff av alla ting...
*cry*
Väck i Quebec :laugh:
fnissade också lite åt det :D
130kg finsk sisu
2008-05-07, 20:17
Förlorar Sverige idag så får Finland falla ur i kvarten. :)
Datumet tidigare i tråden måste stämma med tanke på att kommentatorerna nämnt 2 gånger att det blir match imorgon. Tiden däremot är väl inte säker än.
Motorbreath
2008-05-07, 20:27
Skitsämst
Men skitdomare! Och hur tusan kan Sverige förlora....det är helt sjukt! Dags att ta sig i kragen! *spy*
Motorbreath
2008-05-07, 20:33
Jag tror att Douglas och Henke hade styrt upp matchen om de hade varit med, det hade blivit lugnare i försvarszon, så våra forwards hade vågat anfalla ordentligt.
Jag tror att Douglas och Henke hade styrt upp matchen om de hade varit med, det hade blivit lugnare i försvarszon, så våra forwards hade vågat anfalla ordentligt.
yes well.... de får ju chans att glänsa mot danmark imorrn iaf... *rolleyes* *slap*
Datumet tidigare i tråden måste stämma med tanke på att kommentatorerna nämnt 2 gånger att det blir match imorgon. Tiden däremot är väl inte säker än.
Om vi vunnit så hade vi spelat den 9 Maj 00:45 lr nåt sånt, nu spelar vi nog 20:30 den 8 Maj. Stör mig riktigt på att de varken kan säga/skriva rätt dag/datum.
Herr Oberst
2008-05-07, 20:49
Danmark kommer krossa. Håller nästan "mitt" Danmark som bättre än ostarna. Men bara nästan
Heja Bødker og Green!
jaa men hej och hå, matchstraff av alla ting...
*cry*
Jag tror faktiskt att det bara blev ett matchstraff, Wallins, och det var nog ett riktigt matchstaff om man ska kolla regelboken. Edler fick 2+10 och hade inte kunnat vara med något mer eftersom det var så lite tid kvar, var väl därför han skickades direkt till omklädningsrummet. Måste Sverige ligga under med kort tid kvar för att våga tackla, de borde spela aggresivt redan från start och inte bara dela ut nån ful tackling i ren frustration.
De överträffade sig själv i att vara sämst. Inte ens på papperet ska det behöva vara så här illa.
Om vi vunnit så hade vi spelat den 9 Maj 00:45 lr nåt sånt, nu spelar vi nog 20:30 den 8 Maj. Stör mig riktigt på att de varken kan säga/skriva rätt dag/datum.
20.30 it is!
novaline
2008-05-08, 09:23
huä, när blir nästa match för sveriges del?
Nitrometan
2008-05-08, 09:42
huä, när blir nästa match för sveriges del?
Ikväll 20.30 mot Danmark.
Sverige får säkert spö igen... *cry*
Nja men jag gissar att matchen kommer se ut lite som mot Frankrike, första perioden kommer vara värst. Nog kommer vi vinna allt, med både Murray och Lunkan med i spelet.
Hoppas jag. annars ger jag upp :D
novaline
2008-05-08, 11:51
jahh, se där, dom uppdaterade tv-tablån, är det vinna/försvinna som gäller nu?
Nja inte riktigt om jag förstått det rätt så är det ett gruppspel till.. Lagen tar med sig X antal poäng..
Vilken kanal går matchen på?
tommie-92
2008-05-08, 18:57
12.00 gånger pengarna på danmark mot sverige idag, helt klart värt o satsa en slant, man vet aldrig, sverige har inte direkt varit stabila
12.00 gånger pengarna på danmark mot sverige idag, helt klart värt o satsa en slant, man vet aldrig, sverige har inte direkt varit stabila
18.0 på Unibet, t.o.m. Jag är lite sugen, men tror Sverige vinner idag ändå.
von huff
2008-05-08, 19:01
Vad är ställningen nu?
Koettman
2008-05-08, 19:02
12 eller 18 ggr pengarna. Det är ändå ett dåligt spel.
12 eller 18 ggr pengarna. Det är ändå ett dåligt spel.
Det enda dåliga spelet är Tre Kronors. :)
Koettman
2008-05-08, 19:15
Det enda dåliga spelet är Tre Kronors. :)
Det kan jag dock hålla med om :)
Vad är ställningen nu?
Jag gissar på 0-0.
Matchen börjar om 40minuter
Richard85
2008-05-08, 20:27
Kan INTE vara roligt att möta Douglas Murray. Redan bommat ner ett par st
Kan INTE vara roligt att möta Douglas Murray. Redan bommat ner ett par st
Han är väldigt bra !!:hbang:
Tycker att sverige spelar mycket bättre idag, sjukt bättre tempo och inte alls samma usla känsla som igår. Plus att Doug är het. "Vad får dig att backa?" "..backa? vad menar du?" :D
2-0 efter första är helt godkänt från sveriges sida.
Richard85
2008-05-08, 20:42
Hahaha..Komiskt o se Murray, fan vad han smäller på, suttit och tittat på youtube..Han är juh bland dom bästa i NHL på det dessutom..Otroligt att man inte hört mkt om honom innnan..
Min amatöranalys är att Sveriges försvar inte agerar 100% alltid men att inställning och närkampsspel i framförallt anfallszon är klart bättre än förra matchen. Kan de inte försvaret vara lika positionssäkert som de är i boxplay alltid...
"...det accepterar vi inte. händer det igen... så ringer vi till mamma."
:D
4-0 yey :)
Vilka mera är i Sveriges grupp? har inte följt detta precis =)
Ignatius72
2008-05-08, 21:40
Vi snackar Danmark. De har väl inte fler licensierade spelare i hela landet än de som är i truppen? jag tittade tre minuter sen var jag trött på det eländet. My god vilket skit.
:)
Richard85
2008-05-08, 21:48
6-0
6-0
7-0 :D
bara att sikta på tvåsiffrigt nu ;)
snälla 10-0 skulle se fint ut :)
ja denna matchen var nog ett krav för att sverige skulle få upp självförtroendet igen. vilka är det nästa match? ryssland?
neej fanken där rök nollan.
ja denna matchen var nog ett krav för att sverige skulle få upp självförtroendet igen. vilka är det nästa match? ryssland?
neej fanken där rök nollan.
Ryssland - Sverige Lördag 22.30 tror jag.
Tv6 påstår att vi lirar mot Tjeckien innan matchen mot Ryssland är färdig?
10 maj Lördag Ryssland - Sverige 22:00
11 maj Söndag Sverige - Tjeckien 00:45
Hahaha..Komiskt o se Murray, fan vad han smäller på, suttit och tittat på youtube..Han är juh bland dom bästa i NHL på det dessutom..Otroligt att man inte hört mkt om honom innnan..
Men han får ju tillbaka det nu då han är enormt överskattad.
Richard85
2008-05-09, 07:12
Uppenbarligen så har han ett väldigt gott rykte i NHL och har bäst +- statistik. Överskattad? Njae..
Uppenbarligen så har han ett väldigt gott rykte i NHL och har bäst +- statistik. Överskattad? Njae..
Må så vara men han hyllas i Sverige som att han vore gud själv (Foppa) men det klart i ett lag där Johan Andersson platsar är det kanske inte så svårt att vara bäst.
Motorbreath
2008-05-09, 16:22
Känns som att de försöker kompensera för att han inte fått uppmärksamhet tidigare. Han förtjänar beröm för sitt spel, men snubben längst till höger i studion har tagit det lite för långt.
Hockey VM är så fruktansvärt ointressant när inte de stora är med.
Må så vara men han hyllas i Sverige som att han vore gud själv (Foppa) men det klart i ett lag där Johan Andersson platsar är det kanske inte så svårt att vara bäst.
Jag tror att det handlar om att Sverige plötsligt blivit varse att de faktiskt har en fysiskt stark spelare som kan mäta sig med vilken transatlant som helst, det har vi inte haft på den nivån tidigare. Jag är mest förvånad att det inte varit mer snack om honom tidigare, han har varit ordinarie i ett väldigt bra NHL-lag 2 säsonger nu och blir bara bättre, att han dessutom tar sig an vilken fighter som helst och är från Sverige gör ju det hela ännu mer unikt.
Richard85
2008-05-09, 17:58
747: San Jose är knappast något mediokert lag..Dom hade en jävla otur i slutspelet..Vart väl rankat som ett av dom bättre lagen..Dessutom att vara ordinarie enligt dig i ett mediokert lag och spela så bra, tänk vad han presterat ett bättre lag isåfall
von huff
2008-05-09, 19:08
Lite smålustigt Vm..Sverige förlorar mot Lettland,Finland vinner Lettland 2-1
och Norge 3-2, Kanda viner Norge 2-1*screwy*
Iallafall har det bevisats att man inte vinner genom att ha ett bra lag på pappret
Låg han inte på typ plats 7 i den listan? Inte dåligt det heller men inte bäst.
Motorbreath
2008-05-09, 19:26
Låg han inte på typ plats 7 i den listan? Inte dåligt det heller men inte bäst.
Slutade på 24:e plats. 10:e bland backar. Bäst +/- i sitt lag.
Fan Sverige står i 4,10 mot Ryssarna. Det här ska ju vi kunna ta.
tommie-92
2008-05-10, 17:26
Fan Sverige står i 4,10 mot Ryssarna. Det här ska ju vi kunna ta.
Ryssland kommer förmodligen att vinna, jämför lagen på pappret=ryssland vinner, jämför lagen med vad dom presterat hitintills i turneringen=ryssland vinner igen
det är upp till bevis för sverige idag
Du följer inte NHL så mycket va? Inte för att jag är nått Sharks fan, men att ge en sådan kommentar mot ett av de bästa lagen i NHL (jag rankar dem top3) är lite komiskt. Som någon annan sa, de hade otur i slutspelet annars hade dem kunnat rubba Detroit tilloch med.
MacGyver
2008-05-10, 19:56
Ser fram emot kvällens match. Ryssland är givetvis favoriter men jag tycker inte att dem har imponerat (precis som Kanada, USA m.fl). Sverige har presterat ganska skapligt med tanke på av vi bara har 2-3st riktigt bra spelare i årets trupp. Ska bli intressant att se den ryska offensiven med gårdagens match i benen möta en utvilad svensk defensiv med en av världens bästa målvakter i nät. Tror på en marginell svensk seger?
Jag är också riktigt taggad. Ska bli intressant att se om Bengt Åke och compani har något att sätta emot ryssen.
Tror att Sverige kommer få en smärre chock över tempot som ryssarna kommer skruva upp, gissar på en tvåmåls-ledning för Ryssland i första periodvilan, sen kommer kanske matchen jämnas ut lite om ryssarna går ner en aning i tempo och svenskarna kanske lyckas få upp sitt. Tror på en rysk seger med några mål, 4-1 kanske.
Tror tyvärr det blir en tajt match som ryssarna vinner.. Däremot tror jag vi kan se fram emot en het match med en del smällar. *drool*
Motorbreath
2008-05-10, 20:27
Jag tror tempoökningen kommer göra att kronorna presterar bättre än i föregående matcher.
Ignatius72
2008-05-10, 20:28
När är det nedsläpp?
När är det nedsläpp?
22:20-22:30 nånstans skulle jag tro.
Motorbreath
2008-05-10, 20:35
22.30 om jag förstått det rätt
edit: pucktvåa
Hade glömt att Sverige lirade idag, nice! Blir nog pisk idag, även om inte Ryssland var jätteimponerande mot Vitryssland..
Svedberg
2008-05-10, 21:11
Är det bara viasat som sänder spektaklet eller är jag för klen på att läsa tvguiden?
Är det bara viasat som sänder spektaklet eller är jag för klen på att läsa tvguiden?
TV6, ska väl vara gratiskanal om jag inte missminner mig!?
Svedberg
2008-05-10, 21:17
TV6, ska väl vara gratiskanal om jag inte missminner mig!?
Ja sedär, den har jag ju tillochmed. Tackar :)
(edit: det har jag ju inte alls...gdi)
BOOOOM, nu nollar lunkan sen är det game!
Richard85
2008-05-10, 21:46
hahaha där sa det smack
747: San Jose är knappast något mediokert lag..Dom hade en jävla otur i slutspelet..Vart väl rankat som ett av dom bättre lagen..Dessutom att vara ordinarie enligt dig i ett mediokert lag och spela så bra, tänk vad han presterat ett bättre lag isåfall
Jag har inte sagt något om Sharks.
Du följer inte NHL så mycket va? Inte för att jag är nått Sharks fan, men att ge en sådan kommentar mot ett av de bästa lagen i NHL (jag rankar dem top3) är lite komiskt. Som någon annan sa, de hade otur i slutspelet annars hade dem kunnat rubba Detroit tilloch med.
Du följer inte Elitserien så mycket va? Johan Andersson spelar i Timrå och laget jag pratar om heter Sverige.
MacGyver
2008-05-10, 21:47
Action! "Snygg" tackling av Murray :hbang:
Richard85
2008-05-10, 21:47
Det är ingen ful tackling..Lägg ner..
Richard85
2008-05-10, 21:48
Herregud matchstraff..Det är löjligt!!!
Motorbreath
2008-05-10, 21:49
Den där domarn kan ta den långt ner i
Richard85
2008-05-10, 21:50
Får inte ryssen matchstraff?
Domarna verkar dömma för minsta lilla av det jag sett hittils i VM... Bra tackling av Murray imo!
Richard85
2008-05-10, 21:53
Alltså han tacklar med axeln rätt på ryssens axel, han är inte puckförande men pucken e juh precis bakom
Hur går det för grabbarna?
Richard85
2008-05-10, 21:53
Murray > ryssarna, äter dom som smågodis
Jag brukar säga att VM är otroligt ointressant, men denna match verkar kunna bli ett undantag.
Richard85
2008-05-10, 21:55
Tror nog svenskarna kan få otrolig nyttig av denna matchen i kvartsfinalen.
Pretender
2008-05-10, 22:02
Domarna verkar dömma för minsta lilla av det jag sett hittils i VM... Bra tackling av Murray imo!
Det var en fin tryckare... utvisning helt klart, men knappast game penalty.
Blir tufft det här... lundqvist är nyckeln :)
Kul match. Jävligt kul! *popcorn*
Richard85
2008-05-10, 22:11
Har ryssarna fått kulorna avskurna eller? Är juh otroligt griniga..
öppna andra 5-3 blir spännande *popcorn*
Ignatius72
2008-05-10, 22:13
Nu pratar vi äntliegn lite riktig hockey. jag vil inte se några jävla danskar eller fransoser glida omkring, det är ju bara pinsamt. Synd på Murray, han hade varit kul att se om han fått en 10 eller så. Det hade kunnat arta sig riktigt riktigt bra.
Matchen är riktigt underhållande änsålänge, som sagt så är ryssarna riktigt griniga och det kan ju vara till vår fördel som utvisningen vi fick i slutet av 1a.
Det smäller!! 5v3 i 45sek? Tidigt 2-0 och fortsätt reta ryssarna. Börjar tro att det kan gå vägen. http://www5.goteborg.se/prod/kultur/kulturforvaltningen/dalis2.nsf/vyBildArkiv/svenskaliten.gif/$file/svenskaliten.gif
Pretender
2008-05-10, 22:14
"Bollibompa-period" :D Claes Runesson levererar...
Svedberg
2008-05-10, 22:15
2-0 till sverige? vafasen
Detaljerade updates pls. :)
Richard85
Även om vi skulle loosa, det blir värdefullt och få en sån här match.
Motorbreath
"Bollibompa-period" :D Claes Runesson levererar...
Såg att Boorken inte kunde hålla tillbaka leendet
Pretender
2008-05-10, 22:16
Såg att Boorken inte kunde hålla tillbaka leendet
Wikegårdklass på den kommentaren :D
2-0 till sverige? vafasen
Detaljerade updates pls. :)
1-0. Jävligt grinigt. Douglas satte en riktigt grym axeltackling och fick konstigt nog matchstraff tillsammans med en annan svensk. Efter det jääävligt grinigt i allmänhet. Lundqvist storspelar som vanligt.
Richard85
2008-05-10, 22:18
Tycker ryssen agerar fel där..Pucken är vid sargen på väg bort från honom, han borde veta att en svenskback är där..Matchstraff rent för mkt
Jävlar vilken match :hbang: Grymma tacklingar och vodka-nissar som åker i backen!
Richard85
2008-05-10, 22:21
"Tuffingen Murray fick matchstraff sedan han tacklat omkull Alexei Morozov"
" Inför matchen sa Murray:
- De vet vad som kommer. Och de som inte vet - de kommer få veta när matchen börjar.
Den ryske stjärnan Mozorov kontrade med att han inte visste vem Douglas Murray var."
"Det lär han göra nu."
Ignatius72
2008-05-10, 22:22
- De vet vad som kommer. Och de som inte vet - de kommer få veta när matchen börjar.
Den ryske stjärnan Mozorov kontrade med att han inte visste vem Douglas Murray var."
"Det lär han göra nu."
Svedberg
2008-05-10, 22:22
vafasen åsså missar jag den, jag är ointresserad av hockey men sitter och är uppspelt över en match jag inte ens ser....moget
Motorbreath
2008-05-10, 22:23
"Det lär han göra nu."
Var hittade du det där? :D
Pretender
2008-05-10, 22:24
vafasen åsså missar jag den, jag är ointresserad av hockey men sitter och är uppspelt över en match jag inte ens ser....moget
http://www1.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=12008&part=sports
Richard85
2008-05-10, 22:24
Var hittade du det där? :D
Expressen
*gah!* Så nära! *gah!*
mm helt sjukt. Det är inget dåligt Sverige på isen nu!! fint väggspel.
Motorbreath
2008-05-10, 22:47
Roidrage
Svedberg
2008-05-10, 22:54
http://www1.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=12008&part=sports
Oh tackar
Motorbreath
2008-05-10, 23:00
Jaaa!!
sverige har växt rätt bra in i matchen, var lite tveksam när båda backarna åkte men de har banne mig koll på grejerna :) Skönt att avsluta andra med ett till mål till oss.
Svedberg
2008-05-10, 23:07
Coolt. fan vilken bra bild det var på streamen. tillochmed på 40" fullskärm ser det ju "bra" ut.
2-1!!
Douglas verkar lagom bitter i studion. :D Gillar honom, skön snubbe.
Han är en riktig hockeydank.
Motorbreath
2008-05-10, 23:15
Douglas verkar lagom bitter i studion. :D Gillar honom, skön snubbe.
Å vad jag hade önskar att domaren inte varit så snabb på att hålla fast honom efter tacklingen. Han hade bankat skiten ur Kovalchuk. Om han nu ändå skulle få matchstraff så hade han ju kunnat förtjäna det.
surre 40
2008-05-10, 23:22
Nä, nu börjas det, hockey-groggen väntar och sen party!
Pretender
2008-05-10, 23:30
"Du är inte i ryska ligan längre - håll upp huvudet" :devil:
Svedberg
2008-05-10, 23:49
småtufft att komma igen nu
Motorbreath
2008-05-10, 23:52
Igen.
x 3
Bra match från sveriges sida men tråkigt resultat.
Ignatius72
2008-05-10, 23:54
Kul att se en bra match, men om jag får vara lite tjatig. Det är ju första riktiga matschen och inte ens den betyder något.
Nu ser jag fram emot lite mer Murray i nästa match!
Motorbreath
2008-05-10, 23:55
Matchstraffen på Murray och Strålman kan ha avgjort matchen. Fernholm platsar inte i laget imo.
I dagsläget är han avstängd nästa match..
Motorbreath
2008-05-10, 23:56
Om det blir någon..
Om det blir någon..
Sverige är redan klart för kvarten...
Motorbreath
2008-05-10, 23:59
Sverige är redan klart för kvarten...
Syftade på ev. avstäning, väldigt låg bedömningsnivå
Han är avstängd nästa match per automatik som jag förstod det, dom skulle däremot försöka överklaga.
Murray matchens lirare, kul! :D
Syftade på ev. avstäning, väldigt låg bedömningsnivå
Ofta dom höjer hans straff ytterligare en match. En eller ingen matchs avstängning. Match ett Tjeckien, match två kvarten.
Men ok, lite griniga domare.
jakerbest
2008-05-11, 00:26
Vad i helvete sysslar domaren med? Tar ut Murray för en helt schysst tackling? Det var ju axel mot axel och inte ens nära huvudet. Stolt över laget som verkligen kämpar och men tyvärr får den äcklige jävla ovechkin in puckhelvetet. Men vilken lirare Murray är! Ren jävla skit att han åkte ut för jag hade fan gråtit av lycka när han hade knäckt både ilya kovalchuk och ovechkin på mitten om han hade fått vara kvar. Hade jag själv varit på isen hade jag gett Ovechkin en sån jävla cheking from behind i första så att han aldrig mer hade stått upp.
Förresten vad hände med kovalchuk? Fick han matchstraff eller var han skadad? Såg han inte efter slagsmålet
Kebab-Arne
2008-05-11, 00:26
Tråkigt resultat. Dock enligt mig inte helt orättvist, Ryssland var klart bättre sista 10 i tredje. Surt som fan att släppa in målet likväl.
Kul var att Linköpings spelare i form av Mårtensson och Weinis gjorde mål. Mange Johansson dominerade som back. Fernholm har tyvärr inte riktigt kapacitet på denna nivå och med liten rink. Tyckte dock inte att han gjorde bort sig. Känns som han lirar över sin förmåga som det är. Mer underligt är att vi inte har nån annan att sätta in. Ev. Åkerman men offensiva backar har vi i Mange, Strålman och Jönsson. Ferna är väl mer där för han är mer allround.
Domaren var helkass. Ovechkin är nog min nya hatspelare i NHL. Verkar inte vara någon större lagspelare och maken till dumma utvisningar var länge sen man såg. Synd att han fick avgöra.
Vad i helvete sysslar domaren med? Tar ut Murray för en helt schysst tackling? Det var ju axel mot axel och inte ens nära huvudet. Stolt över laget som verkligen kämpar och men tyvärr får den äcklige jävla ovechkin in puckhelvetet. Men vilken lirare Murray är! Ren jävla skit att han åkte ut för jag hade fan gråtit av lycka när han hade knäckt både ilya kovalchuk och ovechkin på mitten om han hade fått vara kvar. Hade jag själv varit på isen hade jag gett Ovechkin en sån jävla cheking from behind i första så att han aldrig mer hade stått upp.
Förresten vad hände med kovalchuk? Fick han matchstraff eller var han skadad? Såg han inte efter slagsmålet
Tacklingen var väl inte klassad som schysst eftersom att inte Morozov var puckförande spelare eller?
Richard85
2008-05-11, 07:46
Men precis som Murray säger, i NHL hade spelaren kollat upp för han vet att det kommer en back där. För mig är det obegripligt hur han inte kollar upp, pucken kommer dessutom i sargen på väg emot honom..Ja, man kan fråga sig vad Murray gjort om domaren inte hållt honom :D Tycker Sverige svarar för en riktigt bra insats. Då saknade vi ändå Murray, Strålman, Kenny, Wallin..4 mkt bra backar..
I tumultet efter tacklingen försökte Atlantas stjärna Ilja Kovaltjuk dra ned Murray bakifrån. Murray kände knappt den hete rysken.
– Han ... vad ska han göra på mig? Han står för mycket snack och liten verkstad, säger väldige Murray.
Lavorini
2008-05-11, 10:13
z9WinnuUEco
Richard85
2008-05-11, 10:27
T.o.m Sergej Federov går ut och säger att Mozorov borde haft mer respekt och att det inte funkar på små rinkar och glida runt nära sargerna och tro att man inte får en propp..Bara det visar på att domarna var totalt fel ute och att Murray har stor respekt i NHL. Tyvärr så är dom här blåbärsdomarna en ren katastrof, inte bara i denna matchen utan varit vid flera tillfällen där dom agerat helt tokigt
novaline
2008-05-11, 10:32
nästa match för sverige?
Richard85
2008-05-11, 10:34
http://www.youtube.com/watch?v=nsOlcKincuQ&feature=related
Kolla den tacklingen Murray gör där. Han är inte puckförande, ingen koll att Murray kommer, får inte ens två minuter. Tack och hej, sopdomare
nästa match för sverige?
Mot Tjeckien natten mellan söndag/måndag, sändningarna börjar 00:45 imorgon.
Speler Federov? Som i legenden som man hade hockeybilder på? Är det honom dom snackar om när dom säger Fjodorov?
Richard85
2008-05-11, 10:51
Ja Sergej Federov
Ja Sergej Federov
Aha. Varför säger inte kommentatorerna det då. *slap*
Richard85
2008-05-11, 11:06
För hans efternamn uttalas precis som dom säger..
För hans efternamn uttalas precis som dom säger..
Njet. Hans efternamn uttalas precis som det stavas och som man sade på rasten i 4:an när man bytte hockeybilder. Alla vet att fjärdeklassare har koll på ryska uttalsregler.*slap*
Tyst nu. ;)
novaline
2008-05-11, 11:12
Mot Tjeckien natten mellan söndag/måndag, sändningarna börjar 00:45 imorgon.
aha, tackar för svar.
tommie-92
2008-05-11, 11:31
angående kommentatorns uttalning på namnen igår,
alexander semin, varför säger kommentatorn alexander somin?
Richard85
2008-05-11, 11:57
Njet. Hans efternamn uttalas precis som det stavas och som man sade på rasten i 4:an när man bytte hockeybilder. Alla vet att fjärdeklassare har koll på ryska uttalsregler.*slap*
Tyst nu. ;)
Kolla upp det igen..
jakerbest
2008-05-11, 17:23
Tacklingen var väl inte klassad som schysst eftersom att inte Morozov var puckförande spelare eller?
Både Morozov och Murray kör för att ta pucken eftersom den ryske backen lägger den i rundeln. Men sedan lyckas hörnquist få tag på den precis innan morozov. Vad vill du då att Murray ska göra? Svänga ifrån? Nej han gör helt rätt och kör över den jäveln! Max 2 min isåfall för interference, inte mer.
Förövrigt störtskön kille. Intervjun i periodpausen med han gör ju att man blir tårögd! Vilken lirare! Äntligen någon som smäller på och inte kör o fittar sig så fort det luktar närkamp.
Kolla upp det igen..
Ok.
--
Såg tacklingen nu på sporten, tyckte inte alls att den var ful. Hård, men inte i ryggen utan axel mot axel. Matchstraff ska det verkligen inte vara.
För övrigt är Ekwall en tomte. Jämför en tackling i ryggen mot det andra lagets största stjärna när han står en meter från sargen med en axel mot axel på öppen is. Gå och lägg dig.
Synd att man jobbar imorgon och ska upp 05:20 :( Hade gärna velat sett matchen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.