Visa fullständig version : Underskattade medlemmar
Jag vill i denna tråd att vi radar upp medlemmar som man upplever som underskattade i något avseende, gärna med motiveringar.
lectris - SJUKT jävla SNYGG. Enligt mig den tvivelsutan snyggaste tjejen här, och då har vi liksom några otroligt snygga tjejer på forumet (pony, Nina, lovelysmile, Timme, etc). Jag har varit hemligt förälskad i henne skitlänge nu. Ingen har dock fått veta något. Tror det är få som har fattat hur snygg hon egentligen är.
Trance - myclet lättlärd och har avancerat otroligt mycket som tänkare och debattör, även om våra åsikter oftast går isär. Många tänker nog att han är duktig, men få har förstått hur pass mycket han har avancerat på tämligen kort tid.
Fyll på!
jwzrd - betydligt mer mångsidig än de flesta tror.
Slartibartfast
2008-04-24, 16:58
slarti.
Bolio är bara helt underbar!
Kunskapsmässigt: ALLA styrkelyftare, särskillt de lite mer erfarna, på brädan. Var och en av dem sitter inne med kunskap i form av erfarenhet som sannolikt överstiger summan av alla andra medlemmar. Men de är så ödmjuka att de inte skriver särskillt mycket.
Skriv mer och lägg er i träningsorienterade trådar oftare!
Eddie Vedder
2008-04-24, 16:59
maRRtin. Mjölkkungen på Kolozzeum, han förtjänar cred för att han alltid kommer in med suveräna inlägg. Sparsamt med aktivitet men när han väl skriver så är det suveränt som sagt, till 90% är det mjölkrelaterat.:D
:em:
Kunskapsmässigt: ALLA styrkelyftare, särskillt de lite mer erfarna, på brädan. Var och en av dem sitter inne med kunskap i form av erfarenhet som sannolikt överstiger summan av alla andra medlemmar. Men de är så ödmjuka att de inte skriver särskillt mycket.
+1
Eddie_Vedder - en sån som man vill att ens syster skall bli tillsammans med.
Handcuff
2008-04-24, 17:03
Svårt....men den jag spontant kommer att tänka på nu är whistler. Verkar ödmjuk och leverar gärna långa genomtänkta inlägg i känsliga ämnen :thumbup:
Sen gillar jag givetvis många fler :)
EDIT: Givetvis förstod jag att det handlade om underskattade medlemmar!
Eddie Vedder
2008-04-24, 17:04
Man får tacka för dom fina orden.:em:
Den här tråden handlar förresten inte om vem man gillar eller vem som är bra (Bärs får t.ex. inte nämnas som "duktig debattör" här och jag får inte nämnas som exceptionellt storkukad - alla vet redan det). Här talar vi om vilka som vi tycker är UNDERSKATTADE.
Hon är inte ens 10. Bli inte för glad.
Startade du den här tråden för att få ragga på lectris?
Annars håller jag med om att hon är snygg. JAG är underskattad, varför finns inte jag med på din snyggastlista?
Annars håller jag med om att hon är snygg. JAG är underskattad, varför finns inte jag med på din snyggastlista?
Nej, hon har pojkvän och jag har flickvän och jag tänker inte ragga på någon på ett forum. Så lågt sjunker inte ens jag...
Du är också med på listan. Du är jättesnygg och har hur fina tuttar som helst.
Njaa, han har ju en raggning/rövslickar-tråd för mela med.
(säger inte att mela, lectris mfl. inte förtjänar beröm, bara att det börjar bli för mycket patetiskt ryggdunkande nu)
Njaa, han har ju en raggning/rövslickar-tråd för mela med.
(säger inte att mela, lectris mfl. inte förtjänar beröm, bara att det börjar bli för mycket patetiskt ryggdunkande nu)
Inte ett dugg. Att visa människor uppskattning är det bästa som finns och du är bara bitter för att ingen vet dem du är.
Inte ett dugg. Att visa människor uppskattning är det bästa som finns och du är bara bitter för att ingen vet dem du är.
Bryr mig inte särskilt om att jag inte har en hyllnings/beröm-tråd här, tro det eller ej.
Gissar att de flesta har msn, varför inte byta msn och visa hur mycket ni uppskattar varandra där? När det finns 3-4+ trådar där man hyllar i princip samma personer börjar det bli uttjatat.
maRRtin. Mjölkkungen på Kolozzeum, han förtjänar cred för att han alltid kommer in med suveräna inlägg. Sparsamt med aktivitet men när han väl skriver så är det suveränt som sagt, till 90% är det mjölkrelaterat.:D
Ohoo, jag blir helt rörd.
Men vafan, är det bara 90% mejerirelaterat? Jag får bättra mig.
Angående underskattade medlemmar så, jag har mina favoritskribenter, men jag tror inte att någon av dom är underskattade.
Jacksatan
2008-04-24, 17:21
Det där är inte en komplimang, Eddie ;)
nemo1, vet inte om han är underskattad. Men han är grüm i det dolda.
Det där är inte en komplimang, Eddie ;)
Jo, faktiskt. Han verkar snel och har bra åsikter om det mesta.
Håller med.
JustinCredible - Sjukt kul. Om det är medvetet eller inte vet jag inte. I brist på bättre ord, så känns han äkta på något vis. :thumbup:
Animalistic
2008-04-24, 17:35
+1
+1
+10
lectris - SJUKT jävla SNYGG. Enligt mig den tvivelsutan snyggaste tjejen här, och då har vi liksom några otroligt snygga tjejer på forumet (pony, Nina, lovelysmile, Timme, etc). Jag har varit hemligt förälskad i henne skitlänge nu. Ingen har dock fått veta något. Tror det är få som har fattat hur snygg hon egentligen är.
+1,000
LadyInsane
2008-04-24, 17:42
Deceiver85- Jag vet att ni alla avskyr honom för att han är SD, jag är inget fan av det heller, men han är så grymt mycket mer än det. Jag faller inte för vem som helst, men honom kunde jag inte låta bli att tycka om.
*cupid*
Yankeee, pga respektabel måne som sällan uppmärksammas.
Deceiver85- Jag vet att ni alla avskyr honom för att han är SD, jag är inget fan av det heller, men han är så grymt mycket mer än det. Jag faller inte för vem som helst, men honom kunde jag inte låta bli att tycka om.
*cupid*
Yankeee, pga respektabel måne som sällan uppmärksammas.
Är ni allvarliga? Ser ni dessa två som underskattade?
Är ni allvarliga? Ser ni dessa två som underskattade?
Inom den här kategorin, ja. Inom sossekategorin är Yankee rätt stark, där vore det onödigt hylla honom...
shut teh face
2008-04-24, 17:46
Jag vet inte riktigt. De flesta man skulle vilja skriva är ju INTE underskattade.
Den här tråden handlar förresten inte om vem man gillar eller vem som är bra (Bärs får t.ex. inte nämnas som "duktig debattör" här och jag får inte nämnas som exceptionellt storkukad - alla vet redan det). Här talar vi om vilka som vi tycker är UNDERSKATTADE.
Nej, hon har pojkvän och jag har flickvän och jag tänker inte ragga på någon på ett forum. Så lågt sjunker inte ens jag...
Du är också med på listan. Du är jättesnygg och har hur fina tuttar som helst.
den där är diskvalificerad utifrån dina egna regler.
Inom den här kategorin, ja. Inom sossekategorin är Yankee rätt stark, där vore det onödigt hylla honom...
njao, vet inte om jag håller med dig Baan.
Att Yankees gluteus är välutvecklad har jag för mig är allmänbildning, och personligen har jag aldrig sett Deciever som lika själlös som han först kan tyckas ge intryck av (missförstå mig rätt, han verkar inte själlös, jag hånar bara SD-fördomarna nu).
den där är diskvalificerad utifrån dina egna regler.
Det var inget bidrag till trådens diskussion egentligen, utan endast ett svar på hennes fråga. Hon ville ju veta om jag tyckte att hon var snygg och det gjorde jag, och ville då även ta tillfället i akt att lägga fram en motivering med hänvisning till hennes bröst.
Det var inget bidrag till trådens diskussion egentligen, utan endast ett svar på hennes fråga. Hon ville ju veta om jag tyckte att hon var snygg och det gjorde jag, och ville då även ta tillfället i akt att lägga fram en motivering med hänvisning till hennes bröst.
faller alltså under kategorin skitsnack?
faller alltså under kategorin skitsnack?
Cilia, hjärtat. Jag skulle inte banga på dig heller, det lovar jag dig. Du behöver inte bli sur. :)
njao, vet inte om jag håller med dig Baan.
Att Yankees gluteus är välutvecklad har jag för mig är allmänbildning, och personligen har jag aldrig sett Deciever som lika själlös som han först kan tyckas ge intryck av (missförstå mig rätt, han verkar inte själlös, jag hånar bara SD-fördomarna nu).
Hur kom gluteus in i bilden? Bra måne sa jag ffs.
Jag trodde du snackade måna som i rumpa. För den är väl rätt fin på honom? Äger han månen?
(Ok, ger mig)
Muskelbyggaren
2008-04-24, 18:02
Måne och halvmåne kan ju lätt förväxlas, särskilt om den senare är två till antalet.
fniss
Handcuff
2008-04-24, 18:07
Tur att tråden icke spårade ur ala koloztyle :D
ManuelIT
2008-04-24, 18:16
JustinCredible - Sjukt kul. Om det är medvetet eller inte vet jag inte. I brist på bättre ord, så känns han äkta på något vis. :thumbup:
+1
Kunde inte sagt det bättre. Jag vet inte om hans humor är medveten eller inte, men sjukt roliga/intressanta historier har han iaf.:)
pragmatist får min röst. En vis man som är oerhört allmänbildad och uttrycker sig briljant, men som ej får den uppmärksamhet han förtjänar, troligen för att han inte beblandar sig i alla slicka röv-/ryggdunkar-trådar.
Runner-up: Scratch89. Du nämnde att Trance utvecklats, det anser jag att denna person gjort likaså, av det jag sett sedan jag började läsa här på Kolozzeum. Ung men klok.
Har människor här på kolo fortfarande svårt att skilja på underskatta och överskatta?
haha aaw! you know i'd löv you anytime, baby. ;) *popcorn* *love*
Kan nog inte komma på en enda, däremot ett helt gäng överskattade.
Slarti - han känns så otroligt genuint trevlig och äkta, inte det där vanliga kiss ass eller hylla någon bara för att den just för tillfället är med i kolos "innegäng".
Han bjuder på sig själv utan att slänga ut ett fiskenät stort nog för att täcka halva jordklotet för att håva in beröm och lovord för det.
Slarti - han känns så otroligt genuint trevlig och äkta, inte det där vanliga kiss ass eller hylla någon bara för att den just för tillfället är med i kolos "innegäng".
Han bjuder på sig själv utan att slänga ut ett fiskenät stort nog för att täcka halva jordklotet för att håva in beröm och lovord för det.
Men du kan väl inte påstå att han är underskattad? Han får ju massvis med credd, beröm och hamnar alltid högst i "Vem vill du helst banga" trådar här. Jämförd med Brad Pitt osv osv. Alla älskar Slarti ju.
Eddie Vedder får för lite credd. Lil King Grub, som snittar hundratals vettiga inlägg per dag i kostdelen.
Men du kan väl inte påstå att han är underskattad? Han får ju massvis med credd, beröm och hamnar alltid högst i "Vem vill du helst banga" trådar här. Jämförd med Brad Pitt osv osv. Alla älskar Slarti ju.
Kan jag inte?
Tyckte jag just lyckades alldeles utmärkt med att påstå just det, sedan huruvida andra håller med är upp till dessa att avgöra.
Visst om han får flest röster i vem folk här helst vill banga men det är inte riktigt det jag tänkte på när jag skrev det.
Utan som sagt att han verkar vara så äkta till skillnad mot många andra, han vågar vara sig själv, han vågar tjata om Brad Pitt, han vågar lägga upp kort med überfula miner för att roa folk osv.
Och DET har knappast något med hans utseende eller det faktum att flest vill ligga med honom..dessutom skulle nog flest härifrån vilja ligga med någon av tjejerna med tanke på att majoriteten är män trots allt:D
tntballe
2008-04-24, 19:20
Kan jag inte?
Tyckte jag just lyckades alldeles utmärkt med att påstå just det, sedan huruvida andra håller med är upp till dessa att avgöra.
Visst om han får flest röster i vem folk här helst vill banga men det är inte riktigt det jag tänkte på när jag skrev det.
Utan som sagt att han verkar vara så äkta till skillnad mot många andra, han vågar vara sig själv, han vågar tjata om Brad Pitt, han vågar lägga upp kort med überfula miner för att roa folk osv.
Och DET har knappast något med hans utseende eller det faktum att flest vill ligga med honom..dessutom skulle nog flest härifrån vilja ligga med någon av tjejerna med tanke på att majoriteten är män trots allt:D
Är man underskattad om man bjuder på sig själv? Eller om man är äkta?
LadyInsane
2008-04-24, 19:21
Starta en sån tråd da..:D
Kan jag inte?
Frågan är om han är underskattad dock. Det är som vanligt här tycker jag med skillnaden mellan att uppskatta någon och att tycka att samma sak är underskattat. Slarti är cool och bra och allting rosa men jag tycker nog att de flesta här verkar vara rätt så överrens om det. Underskattad vore om endast ett fåtal insett detta.
Frågan är om han är underskattad dock. Det är som vanligt här tycker jag med skillnaden mellan att uppskatta någon och att tycka att samma sak är underskattat. Slarti är cool och bra och allting rosa men jag tycker nog att de flesta här verkar vara rätt så överrens om det. Underskattad vore om endast ett fåtal insett detta.
+1
Kommer inte på någon kandidat som känns klockren, men:
Mass-Tech - hans trådar som, i min mening, oftast är fantastiskt bra får fruktansvärt lite uppmärksamhet.
Är man underskattad om man bjuder på sig själv? Eller om man är äkta?
Då du ifrågasätter det så får jag svara: uppenbarligen ja.
Sedan kanske denna tråd kan ägnas åt att personer här helt enkelt kan få skriva vem/vilka de anser vara underskattade.
En tråd som faktiskt är menat åt att ägnas åt att vara positiv, lyfta fram människor som man själv tycker borde få bli framlyfta.
Att inte alla kan hålla med om det någon tycker är ju rätt självklart men att smutsa ner en av dom få fina trådarna som skapas i allmäntdelen är trist i mina ögon...
Sedan kanske denna tråd kan ägnas åt att personer här helt enkelt kan få skriva vem/vilka de anser vara underskattade.
En tråd som faktiskt är menat åt att ägnas åt att vara positiv, lyfta fram människor som man själv tycker borde få bli framlyfta.
Att inte alla kan hålla med om det någon tycker är ju rätt självklart men att smutsa ner en av dom få fina trådarna som skapas i allmäntdelen är trist i mina ögon...
Vad är skillnaden mellan att något är underskattat och att något är otroligt bra?
Nu torkar vi tårarna och låter ägglossningen passera som en annan fin underskattad medlem skulle ha sagt.
thatkrillesshow
2008-04-24, 19:31
Tommie_92 är underskattat. Han är en träningsglad o trevlig prick som alltid verkar vara på bra humör:thumbup:
Jean-wim. Vet inte om han skriver längre men jag tyckte han skrev vettiga saker.
Eddie Vedder
2008-04-24, 19:36
Ytterligare en underskattad medlem är Hobbes tycker jag. Kunnig och verkar vara en grymt bra snubbe dessutom. Även Jax förtjänar cred tycker jag, ytterligare en person som inte är jätteaktiv men som alltid skriver bra saker och är dessutom Kolos egen skoexpert.
tntballe
2008-04-24, 19:36
Vill inte smutskasta tråden eller dig. Jag tycker Slarti verkar helsjysst, men han är verkligen inte underskattad.
Scratch89
2008-04-24, 19:39
Runner-up: Scratch89. Du nämnde att Trance utvecklats, det anser jag att denna person gjort likaså, av det jag sett sedan jag började läsa här på Kolozzeum. Ung men klok.
Naaaaw. *cupid*
Kul att någon märkt av mig. :)
Nu torkar vi tårarna och låter ägglossningen passera som en annan fin underskattad medlem skulle ha sagt.
Jag äter p-piller så jag har ingen mens eller mensvärk.
Jag är sjukskriven, pank, plugget har gått åt helvete..ett program jag gillade och som kändes så rätt och underbara vänner i klassen som jag bara älskar.
Jag har en familj som tjatar klagar och gnäller och talar om hur jävla värdelös jag är varenda fucking dag, vänner som knappast är något att hänga i julgranen, jag har en sömnstörning som gör så att jag är konstant trött och mår pissdåligt utan minst 12 timmars sömn per dygn, knaprar uppiggande som inte hjälper tillräckligt bra, läkaren tror det är något mer fel på mig så nu väntar jag på att få röntga skallen för att leta hjärnskador innan jag kan få börja knapra amfetamin..
Så om ni nu ska klaga/gnälla/förlöjliga mig så kan ni vara vänliga att göra det när det är för något relevant och inte för att få er själva att må lite bättre eller få en inbillad tillväxt av er internetpenis ok?
Och nej jag vill inte ha något jävla tycka synd om eller snack om emo och attentionwhore, tro mig jag har hört tillräckligt enbart idag för att vilja ta livet av mig själv 10 gånger om.
Tur det finns några som försöker sprida glädje.
Får avsluta med att Bolios försök att starta positiva trådar på det här forumet är helt klart underskattat av alledles för många här.
Jag hoppas ni alla får en underbar kväll, glöm inte bort att det är helg snart oavsett om ni jobbar då eller ej.
Flash: Vilket program var det du gick egentligen? Håll ut det kommer bli bättre. Kram
Lillgrabben, extremt underskattad.
Ignatius72
2008-04-24, 19:56
Pragmatist, Palm och Dr Snuggles
Jag tycker Semiramis. Tuffare tjej får man leta efter. Dessutom smart och framgångsrik. Sånt imponerar på mig.
Sällan jag skriver i Allmänt men passar på att tacka några som jag tycker gör detta forum värt sina besök.
Pragmatist - En person jag alltid hoppas ska läsa och förhoppningsvis svara i de trådar jag startar i Träning - Vikter & Kondition
Eddie Vedder - Hoppas jag ska se mina trådstarter i Kost & Näring. Riktigt glädjande med en person som bemödar sig med att förklara och därtill pedagogiskt.
Lizard- Skrev ett av de mest läsvärda inläggen jag läst i Allmänt (visserligen för väldigt länge sedan).
Flash: Vilket program var det du gick egentligen? Håll ut det kommer bli bättre. Kram
Kemiteknik. Klart det blir bättre men jag är less på att vänta och inte ens kunna ha råd att roa mig (göra saker för att slippa tänka på det andra) medan jag gör det...annat än tjafsa med folk på kolo förstås:D
Ah ja kram på dig med:D
Trickelv i fråga om det kommer till att se saker i perspektiv.
Tnt_balle om vad det kommer till Kolozzeum-engagemang.
Exidaq i vad det kommer till att vara en surfit*a.
Tigerkotten
2008-04-24, 20:16
Spanat in Lacatus? Ang lectris så är hon het på sin bild, men sett för lite för säga något.
Men Jaaaaaaaaaaag på din bloggbild är du grymt het. Den ville jag se en större variant på.
Ang underskattade, är det isåfall folk som verkar glada för det mesta.
Sådana som pratar rätt ofta i babbla tråden t ex, triclev, sebbe m.fl
LadyInsane
2008-04-24, 20:17
En till underskattad medlem är Doris, han är helt enkelt superkul irl. Många av er kanske inte känner honom, och han skriver ju inte alltför mycket, men fyfan vad han har hjälpt mig med min träning. :)
Jag äter p-piller så jag har ingen mens eller mensvärk.
Jag är sjukskriven, pank, plugget har gått åt helvete..ett program jag gillade och som kändes så rätt och underbara vänner i klassen som jag bara älskar.
Jag har en familj som tjatar klagar och gnäller och talar om hur jävla värdelös jag är varenda fucking dag, vänner som knappast är något att hänga i julgranen, jag har en sömnstörning som gör så att jag är konstant trött och mår pissdåligt utan minst 12 timmars sömn per dygn, knaprar uppiggande som inte hjälper tillräckligt bra, läkaren tror det är något mer fel på mig så nu väntar jag på att få röntga skallen för att leta hjärnskador innan jag kan få börja knapra amfetamin..
Så om ni nu ska klaga/gnälla/förlöjliga mig så kan ni vara vänliga att göra det när det är för något relevant och inte för att få er själva att må lite bättre eller få en inbillad tillväxt av er internetpenis ok?
Och nej jag vill inte ha något jävla tycka synd om eller snack om emo och attentionwhore, tro mig jag har hört tillräckligt enbart idag för att vilja ta livet av mig själv 10 gånger om.
Tur det finns några som försöker sprida glädje.
Får avsluta med att Bolios försök att starta positiva trådar på det här forumet är helt klart underskattat av alledles för många här.
Jag hoppas ni alla får en underbar kväll, glöm inte bort att det är helg snart oavsett om ni jobbar då eller ej.
Okej. Snacka om att dra den på fel person.
Eddie Vedder får för lite credd. Lil King Grub, som snittar hundratals vettiga inlägg per dag i kostdelen.
Håller med när du skriver att han får för lite cred. Dock har jag aldrig fått intrycket av att han på något sätt skulle vara underskattad på Kolozzeum.
Semiramis, Bucyrus, William
Danny Devito
2008-04-24, 20:28
Ola Wallengren!
Snubben är värre än Grub.
Sparven från Minsk
2008-04-24, 20:29
Fultjack helt klart! My dude! *cupid* Stor som ett hus men skryter aldrig över det, ödmjuk kille.
Pepparkakssmurfen
2008-04-24, 20:29
Bronkitkorv skriver ibland lite knäppa inlägg,han är helt klart underskattad.
(Har dock inte sett honom skriva på ett tag nu,har han blivit bannad?:) )
Jag är själv mest oseriös på kolo, jag är jätteunderskattad.
Så då var jag med på listan.
Bolio, wtf på denna tråden ens? Hur är lectris underskattad menar du? Hon borde få mer beröm för sina bröst kanske...? :D
tntballe
2008-04-24, 20:50
Trickelv i fråga om det kommer till att se saker i perspektiv.
Tnt_balle om vad det kommer till Kolozzeum-engagemang.
Exidaq i vad det kommer till att vara en surfit*a.
Nämen *cupid*
Muskelbyggaren
2008-04-24, 20:55
tntballe, har nog sagt det förut men tycker han verkar vara en skön snubbe. Nu såg jag att Krampus precis skrev det, men hade tänkt skriva det redan innan!
thatkrillesshow
2008-04-24, 20:58
Jag måste lägga till Nimille också. Skön och ödmjuk kille som jag tror kan mer än han ger sken av!
Okej. Snacka om att dra den på fel person.
Det märks rätt tydligt att du inte verkar må speciellt bra och jag hoppas verkligen att det blir bättre med allt.
Du förtjänar att må bra men gör det inte på bekostnad av att försöka trycka ner mig när du kan så mycket bättre än det.
Du är mer än "den där tjejen med alla bilder med my spacevinklar och attentionwhoreinläggen" så lyssna inte när dom andra klagar över dig angående sånt för dom är knappast värda det.
Angel är underskattad för sitt kunnande och sina seriösa inlägg.
King Grubs förmåga (tålamod?) att såvitt jag sett alltid bemöta alla trevligt, inte utnyttja sin makt, försöka att förlänga sin internetpenis, utnyttja kolo till att få utlopp för ilska/irritation från annat håll att gå ut över andra är helt klart beundransvärd.
Och ja underskattad.
Därför att alla förväntar sig det, precis som alla förväntar sig att vissa andra skriver (onödigt) negativa och kritiserande saker i trådar lite här och var.
regus och tntballe i form av vettiga (läs oftast bra åsikter) medlemar.
Regus i träningsfrågor också, han kan mycket. Men folk vill inte förstå det.
Fin kille.
Ola Wallengren!
+1
Han börjar värma upp lite och jag tror vi kan vänta oss att han skriver mer. Han verkar förbaskat kunnig.
Eddie Vedder
2008-04-24, 21:11
I kost- och dietfrågor är Jwzrd väldigt underskattad. Underbart hur han går in i vissa trådar och "ryter till" när det blir helt sjukt löjligt onanerande eller rentav tragiskt från vissa håll.
Då är det bra med någon som vågar vara lite hård i tonen och fråga vad vissa egentligen håller på med.
tntballe
2008-04-24, 21:18
regus och tntballe i form av vettiga (läs oftast bra åsikter) medlemar.
Regus i träningsfrågor också, han kan mycket. Men folk vill inte förstå det.
Fin kille.
en solklar +1
tigerofsweden
2008-04-24, 21:20
Givetvis jwzrd och Yankeee, de kommer ofta med klockrena saker, ord o inga visor :thumbup:
Animalistic
Givetvis jwzrd och Yankeee, de kommer ofta med klockrena saker, ord o inga visor :thumbup:
-1
Deceiver85
*cupid* *cupid* Tack älskling *cupid* *cupid*
Jag kan inte komma på någon medlem som är allmänt underskattad. Däremot underskattar jag konstant Jwzrd och Yankeee...
en solklar +1
Jag tror vi förstår varandra bra i saker om oss själva.
Det vettetusan vem jag uppskattar som kan anses underskattad egentligen.
Jörgens goda humör och sociala förmåga verkar lite underskattad (läs, folk verkar tycka att han är en surmule). Karln är ju stark också! Hur mycket han än hävdar motsatsen.
Jwzrd bidrar en hel del till att skapa bra diskussioner samt, som tidigare nämndes, tillföra lite jävlar anamma till analoptimalismen i träningsforumet. Lägg därtill att vissa diskussioner blir rent underhållande att läsa som tredje ej inblandad part.
Det är två stycken som dyker upp direkt.
Ola Wallengren
Sverker
William
Lizard
Tanner
tigerofsweden
2008-04-24, 21:24
+1
-1 *slap*
Deceiver85
2008-04-24, 21:26
Sverker
+1 på det
...visste ni förresten att Sverker kan innebära the salvation of your souls?
maaherra
2008-04-24, 21:29
Snafu - En av kolos största komiker
Pragmatist - Klok. Verkar dock som att många uppmärksammat honom så han kanske inte är underskattad.
LBacker & J_De_koof (eller hur fan han nu skriver sitt nic): Jag tycker om deras filosofiska reflektioner kring saker.
Tntballe - Definitionen av softsnubbe.
Bronkitkorv skriver ibland lite knäppa inlägg,han är helt klart underskattad.
(Har dock inte sett honom skriva på ett tag nu,har han blivit bannad?:) )
Tänkte också nämna honom. Hans inlägg gör ofta att man skrattar gott, eller högljutt.
Kom på några fler: Solros, Kurash, maaherra (har fått ett gott intryck av honom på sistone) och delvis z_bumbi.
+1 Snafu brukar ha jäkligt bra spot-on inlägg.
Jag vill i denna tråd att vi radar upp medlemmar som man upplever som underskattade i något avseende, gärna med motiveringar.
Trance - myclet lättlärd och har avancerat otroligt mycket som tänkare och debattör, även om våra åsikter oftast går isär. Många tänker nog att han är duktig, men få har förstått hur pass mycket han har avancerat på tämligen kort tid.
Fyll på!
Lectrics är nog snygg, nära på snyggare än mig faktiskt men jag har nog sett för få bilder på henne tror jag :(
+1 för sjutton!
Han är helt underbar! Han skriver så att man blir helt glad också. Man vill bara krama honom!
Alltså.. Jag måste ge folk en lektion i själva meningen med ordet underskattad.
Jag försökte men nej. Det finns trådar om det, det har debatterats förut.
Ny tråd :D
gnnahh gud god päron fikon hustler!
THEY DONT UNDERSTAND ME OR UNDERSKATTNING.
Silence, I kill me
Ny tråd :D
det kan jag göra
Ola Wallengren!
+1!
Han är totalt grym. Wallengren ftw och honom gillar jag starkt.
maaherra
2008-04-24, 22:41
Korrekta definitionen av underskatta är att bedöma någon som oviktigare eller sämre än vad denne förefallar att vara inom något område. Det är alltså en subjektiv definition och finns inget rätt eller fel, allt beror om vilket perspektiv man väljer att titta på personen på.
Däremot känns det som att tråden mer refererar till hur mycket uppmärksamhet och utrymme olika forumindivider ges kontra till vad de producerar. Då är det aningen lättare att dra en gräns för vem som kan anses underskattad eller inte.
maaherra
2008-04-24, 22:47
Kollade i babblatråden och måste slå ett slag för Lellan. Hon kan skriva väldigt skönt skruvade inlägg :)
the_PL_man
2008-04-24, 22:53
Guddi skriver mkt intressanta saker, men eftersom vederbörande mest hänger i Rehabdelen så missar många det.
Guddi skriver mkt intressanta saker, men eftersom vederbörande mest hänger i Rehabdelen så missar många det.
Guddi slår jag gärna ett slag för också.
Kom på några fler: Solros
Tackar, skickar pengar senare (msn, cam?)
OT: JustinCredible och Snafu!
Tackar, skickar pengar senare (msn, cam?)
OT: JustinCredible och Snafu!
Löjtnant Blank,Solros och Snafu i den ordningen.
Fast snafu känns inte så underskattad iofs.
Det där är lönlöst. Det har varit uppe hur många gånger som helst. :/
Ola Wallengren!
Detta inlägg gör, i min mening, Grub till en underskattad medlem. :D
Nitrometan
2008-04-25, 06:56
slarti.
OK.
Slarti har varit med länge.men kanske blivit lite mindre uppmärksammad på sista tiden.
Men underskattad? Inte av mig iaf.
OK.
Slarti har varit med länge.men kanske blivit lite mindre uppmärksammad på sista tiden.
Men underskattad? Inte av mig iaf.
Även om jag inte anser att mycket uppmärksamhet nödvändigtvis är = uppskattad medlem då det som uppmärksammas mest med personen kanske inte är samma sak jag anser vara underskattat.
Jag ber ödmjukast om ursäkt för att jag inte innehar samma syn som alla andra här tillhörandes "innegänget"/nuvarande storpostarna, jag antar att jag hängt alldeles för lite på kolo för att ens få ha en egen åsikt av eget slag utan att få denna kritiserad, motarbetad och söndersågad.
Ni är så underbara*kissass* ;)
Jag anser mig själv vara underskattad av majoriteten av de personerna som påstår älska/gilla mig mest. Svårt för er att kommentera dock:)
Fast det faktum att jag inte är nämnd är ett tecken på att man fattat något. Man skriver ju inte att THE JESUS OF GOOGLISM är underskattad.
Mats Loefstroem
2008-04-25, 08:21
Fast det faktum att jag inte är nämnd är ett tecken på att man fattat något.
Ähmen öh... Jag gav ju dig så mycket beröm i "coolaste nick" så du borde sitta nöjd till nästa millennieskifte.
Ähmen öh... Jag gav ju dig så mycket beröm i "coolaste nick" så du borde sitta nöjd till nästa millennieskifte.
Jag missar för många trådar där min person omnämns ser jag. Men tack och bock då.
På tal om underskattade medlemmar bör på fullt allvar herr Löfström tas upp eftersom han kanske inte märkts så mycket i de typiska allmäntrådarna men hänger stenhårt i journaldelen och lättar upp med humor och clairevoyance.
Jacksatan
2008-04-25, 08:30
Jag missar för många trådar där min person omnämns ser jag. Men tack och bock då.
På tal om underskattade medlemmar bör på fullt allvar herr Löfström tas upp eftersom han kanske inte märkts så mycket i de typiska allmäntrådarna men hänger stenhårt i journaldelen och lättar upp med humor och clairevoyance.
Som attentionhoe bör man minst 2 ggr om dagen söka på sitt nick här på kolo. Då missar man inget som skrivs om en. :)
Jag skulle nog säga att många av de kunniga medlemmarna som framför allt postar i alla andra delar av forumet än bara Allmänt forum är underskattade. Dels för att de inte syns så mycket om man bara hänger i allmänt och dels för att de ofta kan betydligt mer än man först kan ana. Jag ser att vissa redan nämnt mina favoriter till titeln och därmed är ju inte dessa direkt underskattade. Jag vill trots allt slå ett slag för Pragmatist, Lizard, Guddi och Master Chief som alla är mycket duktiga pedagogiska. Sedan finns det flera personer som oftast delar min åsikt och framför bra argument. Dock vet jag inte om dessa medlemmar är underskattade utan snarare har de något som jag fastnat för även om den stora massan knappt känner till deras avatar eller nick.
få har väl knappast missat Angel eftersom hon syns i många trådar, men många har nog gått förbi hennes humor. ibland kan man dö av skratt när hon är i högförm :)
mangs är likadan, pojken försöker... men lyckas inte alltid, blixtrar till då och då och då blirre jäääkligt bra. som födelsedagstråden senast.. hohoooo :laugh:
MasterChief och skaparn, till ytan två helt vanliga medlemmar. men som tillsammans skapar en gemytlig stämning i cykeltråden.
Olsson också, det finns nog ingen skruv eller mutter till cyklar han inte känner till, och det han inte känner till är inte värt att veta heller
varje gång jag ser machine gun i trådarna så tänker jag konditionsträning, det är en bra påminnelse eftersom jag alltid "glömmer" den träningsformen
sen vill jag också lyfta fram jacksatan lite, upplevs oftast som väldigt bitter.. inte bara i den här tråden, utan i många trådar faktiskt
den här pojken förtjänar också lite kärlek, så kom in i värmen kompis...
Jacksatan
2008-04-25, 11:40
sen vill jag också lyfta fram jacksatan lite, upplevs oftast som väldigt bitter.. inte bara i den här tråden, utan i många trådar faktiskt
den här pojken förtjänar också lite kärlek, så kom in i värmen kompis...
haha, det är nog mer min jargong. Jag är inte särskilt bitter av mig(och jag skriver små trevliga inlägg då och då också). :)
Eldhroka
2008-04-25, 11:52
Som attentionhoe bör man minst 2 ggr om dagen söka på sitt nick här på kolo. Då missar man inget som skrivs om en. :)
Funkar inte när alla stavar ens namn fel....
:D
Slartibartfast
2008-04-25, 12:46
Många som skriver väldigt snälla saker om mig i denhär tråden. Får nästan en klump i halsen. :em:
Ni e alla på min påskkortslista hädanefter. :thumbup:
Många som skriver väldigt snälla saker om mig i denhär tråden. Får nästan en klump i halsen. :em:
Ni e alla på min påskkortslista hädanefter. :thumbup:
Slart är en bra jävel.
YAY, påskkort!
Slart är en bra jävel.
YAY, påskkort!
+1
stahlberg och alla andra som hjälper människor med sin träning/kost i de andra forumdelarna.
hahavaffan
2008-04-25, 15:00
Funkar inte när alla stavar ens namn fel....
:DEldkråka har jag läst ditt namn som ett par gånger :D
Pragmatist - Klok. Verkar dock som att många uppmärksammat honom så han kanske inte är underskattad.
LBacker & J_De_koof (eller hur fan han nu skriver sitt nic): Jag tycker om deras filosofiska reflektioner kring saker.
Tntballe - Definitionen av softsnubbe.
Yej, tack!
Ola Wallengren
Sverker
Lizard
MasterChief
Stahlberg
Diggler är jäkligt underskattad, så underskattad att han inte ens nämnts i tråden.
Ola Wallengren
Sverker
Lizard
MasterChief
Stahlberg
-1
Sverker är helbra på sin grej (kemi, livsmedelslära etc.). Men det vet folk ju, alltså är han inte underskattad.
Jacksatan
2008-04-25, 16:35
-1
Sverker är helbra på sin grej (kemi, livsmedelslära etc.). Men det vet folk ju, alltså är han inte underskattad.
För att inte tala om Stahlberg.
Eddie Vedder
2008-04-25, 16:41
-1
Ja och även Lizard skulle jag säga. Han har ju rena legendstatusen här på Kolo, räckte ju med att starta en tråd och säga "Hej jag är tillbaka:)" och fick ju en hyllningskör efter sig.
Givetvis förtjänar han det, men det gör honom ju knappast underskattad.
sleep is the enemy
2008-04-25, 16:44
King Grub!
Larsson85
2008-04-25, 16:47
King Grub!
Underskattad?
Han gör sin sak, han gör det jävligt bra och det vet folk om.
Jacksatan
2008-04-25, 16:49
King Grub!
Men sluta. Han har väl mer eller mindre status som Gud här inne.
sleep is the enemy
2008-04-25, 16:51
Underskattad?
Han gör sin sak, han gör det jävligt bra och det vet folk om.
Jag tror nog det är svårt att förstå hur mycket han verkligen gjort här.
Jag tycker också att King Grub är riktigt underskattad, men inte som "kostrådgivare", utan som personlighet.
-1
Jag tror inte att alla vet det, därför är han underskattad! Detsamma gäller stahlberg.
Jag söker och söker, men jag hittar inte mitt nick nånstans här i tråden, nått måste vara fel! :(
Skämt åsido, Jag vet inte om min kandidat egentligen är underskattad, men jag tycker att Eddie Vedder kommer med grymt bra inlägg och besitter väldigt stor kunskap om allt möjligt!
Lizard Är ytterligare en som formulerar sig otroligt bra och skulle kunna bli författare eller något liknande där han får utnyttja sin tallang!
:thumbup:
Eddie Vedder
2008-04-25, 17:31
Skämt åsido, Jag vet inte om min kandidat egentligen är underskattad, men jag tycker att Eddie Vedder kommer med grymt bra inlägg och besitter väldigt stor kunskap om allt möjligt!
Jag kan bara tacka för omnämnandet och även tacka de andra som nämnt mig. Alltid kul att vara UPPskattad. Men jag tycker samtidigt tråden bevisar att jag inte är överskattad eftersom flera uppenbarligen nämner mig.:)
Men visst, tycker någon att jag förtjänar ytterligare cred så kan jag bara tacka förstås. Gör ju så gott jag kan.:em:
Stoltz för sin oerhörda förmåga att vara ödmjuk.
Jag tycker också att King Grub är riktigt underskattad, men inte som "kostrådgivare", utan som personlighet.
Du har en poäng där. Det är inte vem som helst som på frågan "öppnar du dörren för främmande människor" svarar:
"Jag öppnar inte dörren för den svettiga pöbeln"
Med reservation för att ha missat den exakta ordalydelsen.
"Öppnar aldrig dörren för den svettiga pöbeln" ;)
Fjällbrynt
2008-04-25, 19:14
larkan är väl kunglig eller:D
Jag är mest underskattad..störst, bäst o vackrast...glömde jag ödmjukast??
YTS vad gäller det gäller analpreciserade diagram och onödiga uträkningar. Jag vill påstå, MYCKET underskattad.
YTS vad gäller det gäller analpreciserade diagram och onödiga uträkningar. Jag vill påstå, MYCKET underskattad.
:laugh:
För att inte tala om Yngve som arrangör av grepptävlingar!
:laugh:
Och hemsidedesigner!
Arne Persson
2008-04-25, 23:42
Samt min favorit-PT!;)
Eddie Vedder
2008-04-26, 08:30
Jag tycker helt klart Eva_E förtjänar ett omnämnande här också.:) Helt suverän järnlady här på Kolo, tränar på stenhårt och verkar allmänt supertrevlig.
En underskattad medlem som inte gör mycket väsen av sig men som definitivt förtjänar att nämnas.:thumbup:
Jag tycker helt klart Eva_E förtjänar ett omnämnande här också.:) Helt suverän järnlady här på Kolo, tränar på stenhårt och verkar allmänt supertrevlig.
En underskattad medlem som inte gör mycket väsen av sig men som definitivt förtjänar att nämnas.:thumbup:
Jag skriver under på det.
Kollade i babblatråden och måste slå ett slag för Lellan. Hon kan skriva väldigt skönt skruvade inlägg :)
Naaw, sweet...*cupid* Förmodligen en unik åsikt, men tack så mycket iaf! :)
Tror inte att jag har någon underskattad/överskattad lista, uppskattar ett gäng medlemmar dock! ingen nämnd, ingen glömd?
Dumleman
2008-04-26, 18:58
130 kg finsk sisu är en underskattad bänkpressare.
130 kg finsk sisu är en underskattad bänkpressare.
Särskilt i bröstbänkpress
"skriver under på det"
Mest underskattade lemmar är Allans ben på en inscannad bild i svartvitt. *drool*
Ja, han är en sträng mod. Men hans ben är ... vackra. Eller kanske var, är ej uppdaterad.
"skriver under på det"
*cupid*
Samt min favorit-PT!;)
Naaaw..vad söt du är
Riktigt mysig tävling. :thumbup:
rememberence
2008-04-26, 20:45
Jag?
Jag sitter här och läser, ibland slänger jag ur mig en totalt obetydlig mening eller kommentar :D
grisbil3n
2008-04-26, 21:10
Dissector, han är fan gud.
stahlberg
2008-04-26, 22:49
Jag tycjer trots allt att Bolios penis är underskattad. Visst vet alla att den är stor, men jag tror inte vi kan förstå hur stor. Det är med Bolios penis som med universum : alla förstår att det är stort, men det mänskliga förnuftet kan inte förstå hur stort.
Det är med intresse jag läser att flera medlemmar tycker att jag är underskattad. Jag kan hålla med i någon mån.
Vore jag på skämthumör skulle jag förstås skriva att alla underskattar mig här utom jag själv. (Varför kan inte alla tycka att jag är en gud, som en skribent i Damirs journal på Body ansåg? Tyvärr blev jag tvungen att dementera.)
Många av dem som läser styrkelyftsavdelningen underskattar mig sannolikt inte. Däremot blir jag då och då underskattad av nybörjare inom styrketräning (och troligen av sådana som mest är aktiva här i Allmänt). Redan Medusa misstänkte mig för att vara en bitter föredetting och Besserwisser. Ibland är det en smula irriterande att vara underskattad - men oftast är det verkligt roande. Jag tycker faktiskt alltsomoftast att det att någon underskattar mig är bland det allra roligaste med Kolozzeum.
Det finns en oerhört stor samlad kunskap om styrkelyft på Kolozzeum. Denna kunskap är kanske underskattad såtillvida att den är ganska okänd annat än på SL-avdelningen.
Själv har jag tyvärr underskattat Ola Wallengren eller vad han hette. Kan inte minnas att jag läst ett enda inlägg av människan (iof minns jag nästan inget annat heller, men iaf). Jag ska dock skärpa mig och läsa inlägg av Wallengren.
Jacksatan
2008-04-26, 23:07
Skriver du ofta inlägg i fyllan, Stahlberg?
bear.flowertwig
2008-04-27, 00:00
Skriver du ofta inlägg i fyllan, Stahlberg?
hahahahaa
stahlberg
2008-04-27, 09:05
Jacksatan unerskattar mig när han tror jag var berusad när jag skrev mitt föregående inlägg i denhär tråden. Senast jag drack alkohol var i början av september 2007. Jag var inte direkt berusad då heller. Dethär är allmänt, här behöver man väl knappast vara särskilt seriös när man skriver?
För att Jacksatan ska kunna se lite nyktrare på mitt inlägg får jag väl förklara mig. Det är inte säkert att det hjälper. Jag har märkt att så fort jag skriver något i tränings- eller SL-forumet (där jag oftast försöker hålla en seriös nivå på mina inlägg) så är det någon som missförstår det. Jag kanske är missförstådd och inte underskattad här?
Först drev jag lite med Bolios påstådda stora penis. Därefter påpekade jag att jag är i någon mån underskattad på Kolozzeum. De som underskattar mig är oftast noviser inom styrketräning. Det är oftast mycket roande att bli underskattad av noviser.
För min del rör det mig inte i ryggen om jag är underskattad. Det viktiga är att vare sig jag eller mina adepter underskattar mig. Om någon annan här underskattar mig så är det helt egalt. Men när rena nybörjare gör det så blir det rätt komiskt.
Därtill konstaterade jag att det finns stor samlad SL-kunskap här på forumet.
Nu har jag skrivit samma saker på två olika sätt. Få se om jag blir underskattad igen. Tyvärr har jag ännu inte hunnit läsa Wallengren.
Ryska_raketen
2008-04-27, 09:07
Hoppas (för din skull) att du inte är lika tråkig i verkligheten som du är på nätet, stahlberg.
Jacksatan unerskattar mig när han tror jag var berusad när jag skrev mitt föregående inlägg i denhär tråden. Senast jag drack alkohol var i början av september 2007. Jag var inte direkt berusad då heller. Dethär är allmänt, här behöver man väl knappast vara särskilt seriös när man skriver?
För att Jacksatan ska kunna se lite nyktrare på mitt inlägg får jag väl förklara mig. Det är inte säkert att det hjälper. Jag har märkt att så fort jag skriver något i tränings- eller SL-forumet (där jag oftast försöker hålla en seriös nivå på mina inlägg) så är det någon som missförstår det. Jag kanske är missförstådd och inte underskattad här?
Först drev jag lite med Bolios påstådda stora penis. Därefter påpekade jag att jag är i någon mån underskattad på Kolozzeum. De som underskattar mig är oftast noviser inom styrketräning. Det är oftast mycket roande att bli underskattad av noviser.
För min del rör det mig inte i ryggen om jag är underskattad. Det viktiga är att vare sig jag eller mina adepter underskattar mig. Om någon annan här underskattar mig så är det helt egalt. Men när rena nybörjare gör det så blir det rätt komiskt.
Nu har jag skrivit samma saker på två olika sätt. Få se om jag blir underskattad igen. Tyvärr har jag ännu inte hunnit läsa Wallengren.
Jag förstår inte. ÄR du, eller är du INTE en föredetting och besserwisser?
Jacksatan
2008-04-27, 09:34
Det är klart det rör dig i ryggen att folk inte förstår vilken kunskap du besitter inom SL. Jag vet inte hur många gånger du slängt upp dina meriter både här och på body. För någon som inte bryr sig verkar ju det beteendet jävligt konstigt.
Muskelbyggaren
2008-04-27, 09:50
Haha, ett sällsynt insiktsfullt och passande inläggen i tråden! Även om YTS visat prov på egendomligheter är det nog få som förstått hans fulla kapacitet
Haha, ett sällsynt insiktsfullt och passande inläggen i tråden! Även om YTS visat prov på egendomligheter är det nog få som förstått hans fulla kapacitet
Ja. Få...
underskattad vet jag inte om hon är men anna maria lacatus (henrik janssons dam) är ju jordens vackraste människa utan någon som hellst konkurans. såg henne för första gången för säkert 8 år sen och har tyckt så sen dess. galet vacker.
underskattad vet jag inte om hon är men anna maria lacatus (henrik janssons dam) är ju jordens vackraste människa utan någon som hellst konkurans. såg henne för första gången för säkert 8 år sen och har tyckt så sen dess. galet vacker.http://www.fitness-magazine.com/april07/gifs/rumpa.jpg
Finns mkt hetare. :smash:
För att Jacksatan ska kunna se lite nyktrare på mitt inlägg får jag väl förklara mig.
Jag tror att jag pratar för många när jag ber dig om att inte göra det nästa gång du känner dig missförståd.
Ståhlberg, du får dagens kram. Du verkar inte att ha fått någon på länge.
Du är jätteuppsakattad i träningsdelen, jag lovar. Torka tårarna nu.
http://farm2.static.flickr.com/1243/1041811244_de828aaa68_o.jpg
Men snälla, en liten, liten kopp självdistans innan sängående varje kväll start from idag..
Ok? :)
Den här tråden har en intressant/irriterande/obehaglig/underhållande/välj själv tendens att spåra ur från sitt ursprungliga ämne mot ett skitkastar-dito. Man ber om skärpning på den fronten, tack.
Den här tråden har en intressant/irriterande/obehaglig/underhållande/välj själv tendens att spåra ur från sitt ursprungliga ämne mot ett skitkastar-dito. Man ber om skärpning på den fronten, tack.
Ehrrmm.. Jag är nog skylldig där. Förlåt.
Ehrrmm.. Jag är nog skylldig där. Förlåt.
Du var inte ensam. :)
Herkulez är underskattad nuförtiden. Han var/är en bra man.
walter_skepper
2008-04-27, 16:05
LBacker är en ytterst underskattad medlem. Hans intellekt överträffas enbart av hans penis storlek!
LBacker är en ytterst underskattad medlem. Hans intellekt överträffas enbart av hans penis storlek!
Ehm, tack. Stalker. :)
walter_skepper
2008-04-27, 16:10
Ehm, tack. Stalker. :)
I know your name and your adress!
stahlberg
2008-04-27, 21:27
Krampus : Tack för kram och blombukett. Men i övrigt har du fel. Jag tvingas ofta upprepa mig. Det kommer jag nog att göra i också i fortsättningen. Retar det någon så bjuder jag på det.
LBacker: Det är en smaksak. För dig är jag alldeles det du själv väljer.
Ryska Raketen : Jag är inte känd för att vara rolig. Somliga människor är tråkiga. När det gäller dig sitter dock tråkigheten i betraktarens öga. En av skillnaderna mellan dig och mig är att jag vet att jag är tråkig medan du inte vet att du är tråkig. Ju flera skillnaderna mellan oss är desto gladare är jag.
Jacksatan : Du tycks ha problem med det logiska tänkandet. Att jag är stolt över mina SL-kunskaper och meriter är en sak. Att jag inte bryr mig om huruvida andra tror på dem eller inte är en helt annan sak. Det finns inget ologiskt i det. Ta en liten sup så kanske tankeförmågan återvänder.
Tolkia: Om du menar att det är jag som blivit offer för skitkastning så passar det faktiskt mycket väl i tråden. Skitkastningen utgör nämligen ett tydligt exempel på hur jag alltid blir underskattad (vilket är ämnet för tråden) :så fort jag skriver något - framförallt i Allmänt - så är det någon som gläfser.
Jag underskattade nog stahlbergs förmåga att "äga" folk. Den om ryska_raketen var inte nådig. Tyckte nästan synd om honom där ett tag.
Annars tycker jag det är svårt att avgöra vilka som är underskattade. Både Pragmatist och Ola Wallgren verkar många ha trott var underskattade, men det visade sig att många förstod vilken kunskap de båda herrerna besitter. Bara för att vissa användare inte gör så mycket väsen av sig så behöver de inte vara underskattade.
Tricklev
2008-04-27, 21:58
Spene är bäst i världen.
Spene är bäst i världen.
Too soon man. Lägg inte en sån där efter en totalt intetsägande skitpost.
I vilket fall är nog Tricklevs förmåga att suga *** underskattad. Jag sitter fortfarande med ett leende på läpparna.
Jag tycker att jag är skitunderskattad.
-1 :D
Stahlberg är min tränare och han är vansinnigt rolig. Varje gång vi träffas (brukar väl bli 4-6 tillfällen/år) så får han alltid mig till att garva.
Liten Men Fet tycker jag är underskattad. En såndär person som kombinerar intressanta tankar med en trevlig attityd, det är det inte många som lyckas med!
Jag tänkte först inte skriva det eftersom jag tror jag hyllade honom i en annan tråd för några månader sedan, och jag vill ju inte framstå som att jag raggar (på ett allt för desperat sätt). Men vad skulle Bolio gjort, liksom? Det är klart jag kan hylla en gång till.
*ägningar*
HAHAHA :laugh: du är grym
stahlberg
2008-04-28, 06:56
För att för ett ögonblick gå något off-topic så lär ett långt liv med många och långa (ibland hetsiga) debatter en människa att "äga", eller - som vi sa på Napoleon Bonapartes tid - att göra avsågningar. I synnerhet är det lätt att göra avsågningar om den man ska såga av råkar vara utrustad med en skalle av trä, som bevisligen är ett av de bästa materialen att såga i.
Om den man ska äga ännu dessutom underskattar en och samtidigt överskattar sig själv blir det inte precis svårare.
De facto är det i många sammanhang en fördel att vara underskattad. Man kunde t.om säga att det är underskattat att vara underskattad. Flera gånger här i livet har jag haft orsak att uppskatta att jag blivit underskattad. I synnerhet i affärslivet kan det vara till stor fördel.
http://www.fitness-magazine.com/april07/gifs/rumpa.jpg
Finns mkt hetare. :smash:
inte i mina ögon iaf =) fina tjejer på nätet finns det gott om. men anna-maria är en söt tjej man sett på byn år efter år och hon är alltid lika flott.
men det e klart. "it´s in the eye of the beholder"
http://img204.imageshack.us/img204/8920/bb2nk6.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8183/nnamariaij9.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8641/resize20of20ff0720184ld7.jpg
nä, det e inte jag på bild.
(bilder jag hittade på nätet precis som du så jag antar att det är ok att länka till dom)
men egentligen skulle man bara se henne gå förbi istället för arrangerade bilder. det är då det är svårt att ha sån klass som fröken lacatus.
Eddie Vedder
2008-04-28, 08:55
Jag tycker Bollio är underskattad faktiskt, nej inte trådskaparen med Bolio utan Bollio med dubbla L.
Han är kul att diskutera med, kändes från början som en vanlig "jag-hatar-SLV-och-Stephan Rössner!!!"-fanatiker men är numera betydligt mer sansad och jag tycker väldigt ofta han har intressanta saker att komma med. Hans kemikunskaper ger honom dessutom ofta trovärdighet i fettdiskussioner anser jag.
Jacksatan
2008-04-28, 11:19
Jacksatan : Du tycks ha problem med det logiska tänkandet. Att jag är stolt över mina SL-kunskaper och meriter är en sak. Att jag inte bryr mig om huruvida andra tror på dem eller inte är en helt annan sak. Det finns inget ologiskt i det. Ta en liten sup så kanske tankeförmågan återvänder.
next joke, please
Jag tycker Bollio är underskattad faktiskt, nej inte trådskaparen med Bolio utan Bollio med dubbla L.
Han är kul att diskutera med, kändes från början som en vanlig "jag-hatar-SLV-och-Stephan Rössner!!!"-fanatiker men är numera betydligt mer sansad och jag tycker väldigt ofta han har intressanta saker att komma med. Hans kemikunskaper ger honom dessutom ofta trovärdighet i fettdiskussioner anser jag.
Håller med. Han skriver mkt vettigt men är nog inte så välkänd här.
Jag tycker inte att Lacatus är snyggare än lectris, men sen har jag aldrig varit ett särskilt stort fan av den typen av utseende heller. Hon ser ut som en brud i en porrfilm och jag kan tänka mig att de allra flesta killar gillar sånt. Not me though. Men fin är hon, och verkar sympatisk och cool.
För att för ett ögonblick gå något off-topic så lär ett långt liv med många och långa (ibland hetsiga) debatter en människa att "äga", eller - som vi sa på Napoleon Bonapartes tid - att göra avsågningar. I synnerhet är det lätt att göra avsågningar om den man ska såga av råkar vara utrustad med en skalle av trä, som bevisligen är ett av de bästa materialen att såga i.
Om den man ska äga ännu dessutom underskattar en och samtidigt överskattar sig själv blir det inte precis svårare.
De facto är det i många sammanhang en fördel att vara underskattad. Man kunde t.om säga att det är underskattat att vara underskattad. Flera gånger här i livet har jag haft orsak att uppskatta att jag blivit underskattad. I synnerhet i affärslivet kan det vara till stor fördel.
Parallellerna är nog tydligare till Don Quijote än till Napoleon.
Tolkia: Han ber om det.
Tolkia: Han ber om det.
Det var en allmän iakttagelse. Och ett dito påpekande.
Animalistic
2008-04-28, 16:21
+10
keep it up! :thumbup:
stahlberg
2008-04-28, 16:40
LBacker anser - om jag tolkar honom rätt - att parallellerna (från mig?) är tydligare till Don Quiote än de är till Napoleon Bonaparte.
Jag är benägen att ge honom rätt till 100 %. Det väder han för - som han själv sannolikt anser vara bitska kommentarer - är inte mycket värt. Att "strida" mot detta väder för osökt tanken till Don Quiotes kamp mot väderkvarnarna. Skillnaden mellan Quiote och mig är väl snarast den, att Quiote trodde att han stred på riktigt, medan jag mycket väl inser att LBackers väder är rena struntpratet.
Orsaken till att jag inte ville jämföra mig med Don Quiote från början var den att jag trodde att jag kanske hade för låga tankar om LBacker - att jag underskattat honom. Men nu har han visat att han har lika låga tankar om sig själv som jag har, så då är det väl fritt fram för mig att hålla med.
Jag konstaterar härmed att jag trodde att jag underskattat LBacker. Men jag har nog inte gjort det ändå. Men om jag har gjort det så har han också gjort det själv.
Granatgiraffen
2008-04-28, 16:42
LBacker anser - om jag tolkar honom rätt - att parallellerna (från mig?) är tydligare till Don Quiote än de är till Napoleon Bonaparte.
Jag är benägen att ge honom rätt till 100 %. Det väder han för - som han själv sannolikt anser vara bitska kommentarer - är inte mycket värt. Att "strida" mot detta väder för osökt tanken till Don Quiotes kamp mot väderkvarnarna. Skillnaden mellan Quiote och mig är väl snarast den, att Quiote trodde att han stred på riktigt, medan jag mycket väl inser att LBackers väder är rena struntpratet.
Orsaken till att jag inte ville jämföra mig med Don Quiote från början var den att jag trodde att jag kanske hade för låga tankar om LBacker - att jag underskattat honom. Men nu har han visat att han har lika låga tankar om sig själv som jag har, så då är det väl fritt fram för mig att hålla med.
Jag konstaterar härmed att jag trodde att jag underskattat LBacker. Men jag har nog inte gjort det ändå. Men om jag har gjort det så har han också gjort det själv.
Crystal meth?
stahlberg
2008-04-28, 16:55
Granatgiraffen : Försöker du sälja eller köpa? Vi ska hoppas att bådadera är förbjudna här. Ut tillbaka på gatan, du har kanske bättre lycka där.
På tal om underskattningar så trodde jag alltså att jag underskattat LBackers förmåga att ge svar på tal. Men det hade jag troligen inte (se mitt förra inlägg). Eftersom jag inte kände LBacker inser jag dock nu, att jag underskattat hans kunskaper i t.ex litterattur. Som en tanke till moderatorerna så borde man kanske ha en kulturavdelning här på Kolozzeum, där de som är kulturella och allmänbildade men som inte förstår sig något vidare på träning skulle kunna komma mera till tals? Det finns ju så många träningsavdelningar för oss träningskunniga och -intresserade, men bara en (dvs Allmänt) kulturnissarna och världsförbättrarna.
Skönt att se stahlberg applicera "Debatt-teknik 101 för äldreboenden" på ett Internetforum.
stahlberg
2008-04-28, 17:17
Jag medger gärna att min debatt-teknik är något omodern för internet, även om en fördel här är att man inte nödvändigtvis behöver använda ett helt korrekt språkbruk. Man behöver alltså inte sitta och planera hur man ska formulera sig, utan kan skriva sas direkt ur hjärtat.
Tyvärr har det Sverige-svenska språket - och i all synnerhet internetspråket - förändrats och förenklats på ett sätt som inte alls tilltalar mig. Exempelvis har skillnaderna mellan talspråk och skriftspråk i det närmaste raderats ut. När man läser somliga texter får man för sig att allt som heter språkkänsla och formuleringskonst håller på att försvinna.
Man kan mao säga såväl att jag underskattar många kolomedlemmars formuleringskonst, som att det är ömsesidigt. Ju torftigare språk en kolozzeummedlem använder desto säkrare är det att han inte uppskattar mitt sätt att utrycka mig på.
Men det är kanske så när man blir gammal (även om jag ännu inte bor på äldreboende) att man inte förstår sig på nymodigheter. Avsaknad av språkkänsla, briljans och elegans räknas förstås numera som en dygd i Sverige. Min gamle lärare i svenska, professor Cederlöf, skulle vända sig i sin grav om han vore där - men han lever ännu, den baddaren.
Som tur är håller sig min debatt-teknik ännu mycket bra IRL. Och det är förstås där man har nytta av den.
Haha, stahlberg lägger ju inte sköna inlägg i tråden eller vad :D
stahlberg
2008-04-28, 17:32
De intelligenta kan hoppa över detta inlägg.
Men - eftersom flera Kolozzeummedlemmar är språkliga amöbor och inte kommer att märka det själva - så har jag i mitt förra inlägg, utan att ens en gång nämna Yankees namn, låtit antyda att han saknar språkkänsla och formuleringskonst, har ett torftigt språk, samt saknar briljans och elegans i sitt sätt att utrycka sig. Och allt detta har jag gjort utan att underskatta honom det minsta!
(Visst är det roligt att få späda på lite här i Allmänt emellanåt)
De intelligenta kan hoppa över detta inlägg.
Men - eftersom flera Kolozzeummedlemmar är språkliga amöbor och inte kommer att märka det själva - så har jag i mitt förra inlägg, utan att ens en gång nämna Yankees namn, låtit antyda att han saknar språkkänsla och formuleringskonst, har ett torftigt språk, samt saknar briljans och elegans i sitt sätt att utrycka sig. Och allt detta har jag gjort utan att underskatta honom det minsta!
(Visst är det roligt att få späda på lite här i Allmänt emellanåt)
Å andra sidan så behöver man inte prata "uppstyltat" för att bevisa sin "briljans och elegans".
Bara säger det, jag är inte allt för mycket för det så kallade internetspråket heller.
http://img.photobucket.com/albums/v643/taylovesmoocows/orly.gif
Skönt att se stahlberg applicera "Debatt-teknik 101 för äldreboenden" på ett Internetforum.
Maaaaaahahahaha!!! :laugh:
Ibland får du till det unge man!
Seså barn. Jag orkar inte plocka fram http://www.loboo.se/prodspics/l61600.jpg för att ni tvunget måste internetkriga.
Mao, vänligen upphör med detta bajskastande genast.
Tack.
Seså barn. Jag orkar inte plocka fram http://www.loboo.se/prodspics/l61600.jpg för att ni tvunget måste internetkriga.
Mao, vänligen upphör med detta bajskastande genast.
Tack.
Eftersom jag fortsätter på temat så borde det vara ok?
Stålis, jag ger dig en chans till att förstå. Gör vad du vill med det.
http://farm2.static.flickr.com/1022/754356724_5397681c4d.jpg
Klartext: Du jagar din egen svans i hälften av inläggen inom just denna tråd. Kampen förs mot missförstånd som ingen annan än ditt ego skapar (väderkvarnar) o.s.v.. Kanske har ditt intellekt blivit isolerat och rakt av tröttnat på att bli motarbetat av dumhet. Vilket är synd; för du är nämligen intelligent och borde kanske låta ditt sinne dansa med andras från stund till annan.
stahlberg
2008-04-28, 20:31
Jorgen : För min del har jag i mina inlägg försökt anknyta till trådens huvudämne, underskattning.
Beträffande Yankeee märker jag att jag inte underskattade hans språkbruk. När de svenska orden tryter övergår han till engelska istället.
Krampus har jag snarare överskattat än underskattat. Ett inlägg ska tydligen vara högst 10 ord långt för att han ska förstå det.
Summering hittills kunde väl vara att jag inte underskattat särskilt många av de kolomedlemmar som uttalat sig i tråden. Ryska Raketens tråkighet, LBackers smått högmodiga ironi och Yankees torftiga språkbruk har inte varit underskattningar, utan fullständigt med verkligheten överensstämmande. Krampus har jag dessutom överskattat.
Det jag hittills underskattat tycks vara att LBacker är så allmänbildad att han kan stava till Don Quiote.
Tråden handlar förstås inte om vilka medlemmar man personligen underskattar, utan vilka som rent allmänt är underskattade. Det är väl inte så många det heller, vad det verkar.
stahlberg
2008-04-28, 20:36
LBacker : Jag förstod vad du menade redan i ditt Don Quiote-inlägg. Förtydligandet gör varken till eller från.
Nu råkar det vara så att jag tycker om att skriva. Att få regrediera lite här i Allmänt är extra roligt, eftersom jag hinner göra det så sällan.
Även om jag skrivit till stor del för att retas lite, så är det inget någon behöver ta åt sig (om han inte känner sig träffad, förstås! :D ). Men den som på allvar ids ta åt sig av vad någon obekant skriver på ett internetforum är npg verkligen en överskattad person.
Jorgen : För min del har jag i mina inlägg försökt anknyta till trådens huvudämne, underskattning.
Beträffande Yankeee märker jag att jag inte underskattade hans språkbruk. När de svenska orden tryter övergår han till engelska istället.
Krampus har jag snarare överskattat än underskattat. Ett inlägg ska tydligen vara högst 10 ord långt för att han ska förstå det.
Summering hittills kunde väl vara att jag inte underskattat särskilt många av de kolomedlemmar som uttalat sig i tråden. Ryska Raketens tråkighet, LBackers smått högmodiga ironi och Yankees torftiga språkbruk har inte varit underskattningar, utan fullständigt med verkligheten överensstämmande. Krampus har jag dessutom överskattat.
Det jag hittills underskattat tycks vara att LBacker är så allmänbildad att han kan stava till Don Quiote.
Tråden handlar förstås inte om vilka medlemmar man personligen underskattar, utan vilka som rent allmänt är underskattade. Det är väl inte så många det heller, vad det verkar.
Haha, valet blev lite jobbigt när det enligt wikipedia fanns en spansk stavning också. SVÅRT NU! Tänkte jag.*gah!*
ser ut som en brud i en porrfilm .
Det är inte det jag vill lyfta fram eller ser iaf. jag ser klass och stil.
nog om detta. jag svarade på på topictiteln. respekterar din åsikt oxå.
Jag måste lägga till Nimille också. Skön och ödmjuk kille som jag tror kan mer än han ger sken av!
*cupid*
mattilainen
2009-01-22, 23:28
vet inte hur många som skrivit Eddie_Vedder men han är kanske inte så underskattad längre :p
Litecore
2009-01-23, 01:15
åh, jag tror jag dör.. "språkliga amöbor" ROFLCOPTER! :D
pragmatist levererar alltid.
Lelle Pelle
2009-01-23, 09:17
åh, jag tror jag dör.. "språkliga amöbor" ROFLCOPTER! :D
+1
Hade klara svårigheter att hålla kvar frukosten i munnen..!:D
Jag tycker de medlemmar som vågar stå för en egen åsikt trots massiva påhopp är underskattade. I denna tråd är *Flash* en ny bekantskap som levererar. Stahlberg imponerar också. Maaheera tycker jag är underskattad. Ung, klarsynt och klipsk samtidigt som det inte saknas humor eller självdistans.
Lellan är underskattad för sitt djup.
Ojdå, underskattas fler kvinnor än män i mitt inlägg! :em:
Hahaha. För de som missat det vill jag rekommendera stahlbergs inlägg ett par sidor bakåt i tråden. Haha! :D Är han likadan irl?
Hahaha. För de som missat det vill jag rekommendera stahlbergs inlägg ett par sidor bakåt i tråden. Haha! :D Är han likadan irl?
underbart :D
Nitrometan
2009-01-23, 12:52
Är han likadan irl?
Ja.
Bärs. För två år sedan var han inte det. Idag är han det. Folk har helt enkelt glömt hur otroligt överlägsen han är som debattör samt vilka enorma kunskapsreserver han ruvar på.
shadowfire
2009-02-20, 22:55
ah, sicken livlig tråd.
Skulle nog säga mini här annars.
Kanske framgår som en klimakteriehäxa i vissa trådar, men det är tufft av en kvinna o kliva fram i en kanske mansdominerad sport o sätta en o annan på plats. Ofta med huvudet på skaft och ett vettigt sätt att argumentera på. Dessutom svensk mästarinna, wtf? Sjukt underskattad.
(o starkare än mig i mkt, wtf)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.