Visa fullständig version : Pontus träningsjournal
Ålder: 27 (född ’80)
Längd 179 cm
Vikt: 74 kg morgonvikt
Träningsbakgrund
Styrkelyft kanske inte speglar min träningsbakgrund på rätt sätt! Tennis är den sport jag har växt upp med, började spela från sex års ålder. Har spelat på elitnivå, och tävlat väldigt mycket, kan eventuellt ha ngn nytta av det när man ska knyta ihop sina nerver. Under min tenniskarriär har jag tränat en del styrketräning, lätta knäböj samt lätta marklyft, framför allt rygg o bål. Men den stora biten har varit kondition och kort intervall träning. Styrketräningsbiten har inte varit min starka sida, man tränade för att hålla kroppen i någorlunda form.
Mål med min träning
Som en tävlingsmänniska jag är så har jag satt ribban högt när det gäller de mål jag har. SM kvalgränserna i bänkpress och i SL har jag satt som mål att klara. Med hård träning och en massa teknikjusteringar är det inte orimligt att de gränserna är slagna inom räckhåll. Jag tror inte att jag hade börjat med Styrkelyft om det inte vore för de fina människor som vi har på vår klubb, Luleå atletklubb. Den hjälp man får på träningen är fantastisk. De två stora hjältarna är Patrik Hedqvist och Joakim Lakso. Dessa två coacher hjälper till med att hålla motivationen uppe, samt att man känner en stor trygghet i allt man gör på träningen. Min första tävling var Lucialyftet 2007! Efter den tävlingen har jag hunnit med serie 1 och norrlandsmästerskapen.
Personliga rekord
Knäböj: 172,5kg
Bänkpress: 125kg
Marklyft: 192,5kg
TheGredde
2008-04-24, 11:55
Välkommen amer, äntligen har du styrt upp din vardag :)
Lycka till med träningen
Amer :hbang:
Trevligt att du fixar journal så det går att hålla koll på dig :MrT:
Seriöst fighting face *flex*
Foto: Mr Gradin
Arf Pingvin
2008-04-24, 12:23
Välkommen :hbang:
Seriöst fighting face *flex*
Foto: Mr Gradin
Välkommen amer, äntligen har du styrt upp din vardag :)
Lycka till med träningen
Välkommen :hbang:
Tack för ert fina välkomnande! *kissass* Jag har bara en sak att säga....
GE MIG ETT L :hbang:
GE MIG ETT L :hbang:
O :hbang:
LAK, Luleå 2008-04-25
bänkpress:
20x10
60x5
80x2
95x1
Tröja
120x2 (13cm)
130x2 (9cm)
130x2 (9cm)
130x2 (4cm)
130x1 (4cm)
140x1(11cm)
Marklyft:
60x5
90x3
110x3
Markdräkt
150x3x3
Kommentar:
Äntligen fick jag min tröja insydd av den snälle mannen (coach) Patrik, och som den satt :hbang: Det var bara att klossa ner för att hitta den rätta träffen. Det gick så där från början, men sen så lossnade och flöt på bättre, sista lyftet på 140 gick förvånansvärt lätt upp, kan ah varit coach Patrik som stod bakom och bad en bön :thumbup: Marklyften var lätta pass, en förberedelse inför nästa vecka, då ska det bli pers.
A.Pahkamaa
2008-04-25, 19:42
Kör hårt Pontus!
http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0007/27/pontus.jpg
Kör hårt Pontus!
http://wwwc.aftonbladet.se/noje/0007/27/pontus.jpg
HAhahhaha den var klockren
LAK, Luleå 2008-04-28
Knäböj
20x10
60x5
80x4
90x4
110x3
dräkt+lindor
130x3
140x2
150x2
165x3 PB
Mage
Det fick bli ett pass senare ikväll med tjejen ;)
Kommentar:
Idag var det bara knäböj på schemat. Från början gick det lite segt, kände mig lite less o sliten på dräkt o lindor, mina knän är inte vackra :Virro
Men sen tände jag till och då kan man böja bra :hbang: Måste verkligen tacka alla som hjälpte till idag med linda knäna o peppningen. Lakso som kom med fina tips om hur man ska böja, måste säga att jag var inte alls på humör för några knäböj idag men tack vare de fina männsikor man har runtomkring sig blir allting lättare.
TheGredde
2008-04-29, 10:36
LAK, Luleå 2008-04-28
....måste säga att jag var inte alls på humör för några knäböj idag men tack vare de fina männsikor man har runtomkring sig blir allting lättare.
Tack för det. Du är så gullig du Amer....
Tack för det. Du är så gullig du Amer....
:D
Amer är en fiiiin kille. Den enda som gett mig en härlig kram sedan jag lindat hans knän. Bara en sån sak *cupid*
edit; du är fin du också Freddan, på ett mer reserverat sätt. Lite som Garbo kanske.
TheGredde
2008-04-29, 11:04
Amer är en fiiiin kille. Den enda som gett mig en härlig kram sedan jag lindat hans knän. Bara en sån sak *cupid*
edit; du är fin du också Freddan, på ett mer reserverat sätt. Lite som Garbo kanske.
Haha, kramar har jag svårt att tilldela killar, annan närhet är fullt ok, men just kramar, nååååeee det går inte....
130kg finsk sisu
2008-04-29, 14:28
Kör hårt!
Och om du lider av dålig motivation så lägg på min sång till Lule AK då! :)
Kör hårt!
Och om du lider av dålig motivation så lägg på min sång till Lule AK då! :)
Din sång finns alltid med på mitt harjoitusvuoro, "kaunis musiikki" :hbang:
LAK, Luleå 2008-04-30
bänkpress:
20x10
60x5
80x3
100x1
Tröja
120x2 (13cm)
120x2 (9cm)
130x2 (4cm)
135x1 (4cm)
135x1 (4cm)
135x1 (4cm) PB
145x2 (11cm) PB
Knäböj (Explosiva)
20x10
60x5
80x3
80x3
80x3
Latsdrag
70x3
70x3
70x3
Rodd
Någonting, minns ej
Bordtennis
3 set
Kommentar:
Idag var det bänkpress på schemat, det gick väldigt bra, personbästa. Måste tacka Ante och Patrik som såg till så att tröjan satt ordentligt. Problemet är att jag har en sån dålig brygga när jag bänkar, måste jobba på det där så att det blir bra. Annars var det ganska lugnt med knäböjen, explosiva. Och nu till huvudpunkten, av alla människor på denna jord har coach patrik med sig pingisrack smygandes med sig till träningen. Vi spelade 3 set och jag måste säga att det finns talang i den där människan, som han kan skruva :thumbup:
www.luleaak.se
LAK, Luleå 2008-05-02
bänkpress (med stopp)
20x6
60x5
80x3
95x3
95x3
95x3
Marklyft
50x5
80x5
100x5 (bälte)
130x5 (bälte)
Marklyft(med dräkt)
140x3
150x2
165x1
185x1
185x1
185x1
Mage
Gott o blandat
Kommentar:
Hade träningsvärk i benen efter att ha varit i stallet igår, rekommendera alla att rida 3 ggr i veckan, väldigt bra träning :hbang: Nu kanske en del av er tänker att det är ngt fel i huvdet på den där pojken, men stallet med all dess lukt hmm.
Idag var det medeltungt bänkpress pass, gick lite segt om jag ska vara ärlig, inget tryck i armarna. Marklyften var huvudträningen idag, uppvärmningen gick bra, samt även dräkten. Förra vecka stämde det inte alls med dräkten men idag gick det bättre. Jag skulle ha gått på max i dag men fick restruktioner från Lakso att köra medletungt, jobba med tekniken. Sista lyftet var det bästa lyftet, på serie 2:an då ¤#"# ska det sättas personbästa.
Dagens ros går till Fredrik som drog 205 kg i marklyft, STORT grattis min vän.
www.luleaak.se
Hade träningsvärk i benen efter att ha varit i stallet igår, rekommendera alla att rida 3 ggr i veckan, väldigt bra träning :hbang: Nu kanske en del av er tänker att det är ngt fel i huvdet på den där pojken, men stallet med all dess lukt hmm.
Jag tycker hästskit luktar gott, men inte lika gott som kobajs!
Jag tycker hästskit luktar gott, men inte lika gott som kobajs!
Hahaha, hästskit det e bra grejer det :thumbup:
TheGredde
2008-05-02, 18:22
........Dagens ros går till Fredrik som drog 205 kg i marklyft, STORT grattis min vän.
Tack amer! du är snäll du som tänker på mig.
Det här hade jag missat =D hejehj
Arf Pingvin
2008-05-02, 22:16
LAK, Luleå 2008-04-30
Latsdrag
70x3
70x3
70x3
Rodd
Någonting, minns ej
LAK, Luleå 2008-05-02
Mage
Gott o blandat
Det här kan inte vara vår pontus. Vår pontus spelar bara böj, bänk och mark. Tror aldrig jag sett dig göra nånting annat faktiskt. Du får säga till nästa gång du ska köra en komplementövning så jag kan ta fram kameran :laugh:
LAK, Luleå 2008-05-05
Knäböj
20x10
60x5
75x4
90x5
100x3
115x2
dräkt+lindor+bälte
130x3
150x3
160x2
172,5x2 PB
180x0 (Obalans, mental bom)
200x3 1/4 knäböj (lättare än 180 lyftet)
Bänkpress (explosiva)
60x3
60x3
60x3
Mage
situps, och sida
Kommentar:
Huvudträningen var knäböj! Nöjd med allt innan 180 kilos lyftet, samt även utgången på 200. Jag blev riktigt besviken efter 180 kilos lyftet, fick revanschera mig på utgången, kändes betydligt bättre då. Bänkpressen kändes bra, kände ingenting i axeln alls. Tobbe var väldigt imponerad av min brygga :) , jag har ingen brygga alls, måste verkligen träna stenhårt på det under sommaren. Annars var det bra stämning på klubben idag :thumbup:
www.luleaak.se
A.Pahkamaa
2008-05-05, 19:29
Bra jobbat idag, balansmissen på 180 är inget att göra åt, den vikten får du sätta på tävlingen istället :)
Nämen vad skådar mitt trötta öga?
Ser ju riktigt najs ut det här! :)
Har härmed lagt upp mig som stalker på din journal, hehe :D
Har härmed lagt upp mig som stalker på din journal, hehe :D
Lyllo dig Amer :)
Beträffande böjarna idag så var det ett kanonfint genomfört pass. Suttit och kollat på din 180 kg´s böj nu flera gånger och det som händer halvvägs upp i lyftet är att du får bakvikt och vid korrigeringen viker in båda knäna precis i övergången till sluttryck. Du bör även komma ihåg att ett "omtag" på en vikt tar förutom mycket tid även mycket kraft. Jag är 100% säker att du kommer att fixa denna vikt under tävlingsförhållanden den 17:e :thumbup:
En sång till din ära Amer!
The spirit of the hawk
x_C9xqE1r2E
130kg finsk sisu
2008-05-07, 19:21
Baara att fortsätta och kötta på!
Bänkteknik kan man utveckla. Fundera på brygga,grepp och vinklar!
Baara att fortsätta och kötta på!
Bänkteknik kan man utveckla. Fundera på brygga,grepp och vinklar!
Det finns massvis som Amer kan jobba med och det allra roligaste är att han vill lära och jobba. Grundförutsättningarna; lång, smal, långa armar och halvsned (efter all tennis :D ) är inte de allra bästa men med vilja och kämpaglöd kommer han nå långt!
Knäböj explosiva Bälte)
65x5
90x3
90x3
90x3
Bänkpress med stopp
60x5
85x3
100x2
100x2
100x2
Axelövningar gott o blandat
Mage situps och sida
Kommentar
Dagens pass var inte riktigt tänkt som det skulle vara, det visades sig att jag inte kom in på gymmet, de öppnar 1600. Jag fick istället träna på min arbetsplats (källaren). Där nere finns det 3 bänkar, alla från tidigt 80 -tal, stänger med inbyggd spinn funktion, samma som på bilfälgar. Det gick bra o knäböja. explosiva. Bänkpressen hmmm..... Det var meningen att jag skulle göra x3, men problemet var att bänken som jag låg på var så smal att halva kroppen var utanför, och den inbyggda spinn efffekten i stången fick vikterna att snurra så att jag blev yr :Virro Men jag e glad att jag fick till ngt pass idag :thumbup: Det var ändå ett lätt pass idag så jag ska inte gnälla, för det e trots allt min födelsedag idag och medans jag har er på tråden så vill jag tacka alla för gratulationerna.
Jag märkte idag på jobbet när jag tränade att jag inte skulle ha hållt på styrkelyft om det inte vore för de jag tränar med, halva nöjet med att få styrketräna är att man får vara med de kanske allra finaste grabbarna i Norrland. Saknade verkligen Patriks kommentarer idag på träningen *cry* spec ordet mother#"¤#".
... det e trots allt min födelsedag idag och medans jag har er på tråden så vill jag tacka alla för gratulationerna.
Jisses, såg den biten först nu :em:
Grattis på födelesedagen!
... i efterskott då då *host*
Grattis på födelesedagen!
... i efterskott då då *host*
För att känna mig ung och vital så gör jag en +1 på den undersköna Enduras inlägg :thumbup:
För att känna mig ung och vital så gör jag en +1 på den undersköna Enduras inlägg :thumbup:
Äh, få mig inte att rodna nu... :D
Äh, få mig inte att rodna nu... :D
Gammal man gör så gott han kan ;)
Jag vet inte om gammal passar in på dig Patrik? De människor som skulle se hur du rör dig och hur du svingar vid ett pingisbord skulle nog tro att det var en tonåring som spelade :hbang:
Man kan bara sammanfatt med dig med ett ord "Vacker atlet"
Är det klubben för inbördes beundran här? :D
David-Tajik
2008-05-08, 21:40
Pontus journal, så jävla klockren:laugh:
Är det klubben för inbördes beundran här? :D
Du är varmt välkommen *flex*
Bah! 75'a? Du är ju bara 4 år äldre än mig! :D
Hur ser ditt träningsupplägg ut Amer? Har du fått hjälp med att lägga upp träningen helt, är det med ren SL-inriktning?
Har du släppt tennisträningen helt?
Bah! 75'a? Du är ju bara 4 år äldre än mig! :D
Är ju bara en jargong man kör för att invagga de yngre i säkerhet :devil:
Jag har ju länge haft som mål att vara bäst som M1:a, dvs +40, och dit är det ju lååång tid kvar!
Hur ser ditt träningsupplägg ut Amer? Har du fått hjälp med att lägga upp träningen helt, är det med ren SL-inriktning?
Har du släppt tennisträningen helt?
När det gäller tennisen så kan man säga att jag la av när jag var 24 år gammal, jag måste säga att jag är riktigt nöjd med min tenniskarriär. Som junior låg jag bland de bästa i Sverige, som 18 åring sista året som junior var jag 2:a i Sverige. Efter det har det blivit spel utomlands, mycket i europa, där jag bland annat spelat och slagit spelare som idag är bland de bästa i världen. Tyvärr vid 24 års åldern så drog jag på mig för mycket skador, jag hade för ont i ryggen och i axlarna, jag såg min karriär segla bort och det blev för tråkigt att gå ut på banan och ha för ont.
När det gäller SL-träningen så har jag ett träningsupplägg som jag kör efter, "hvudgrenarna" är bänk, knäböj, och marklyft, dessa tre är relativt nya för mig så det blir mycket sånt träning, dels för att hitta den rätta tekniken. Jag har träningsupplägg för varje gren som mina coacher har lagt upp till mig, jag måste nog säga att jag blir bortskämd när jag får allt serverat av de. Just dessa upplägg är ren SL-inriktning, men så tränar jag massa andra saker utöver det. Det är inte bara i gym man tränar, finns massa andra sporter som jag älskar.
Träna har jag alltid gjort, ända sen från 6 års åldern då jag började med tennisen, så ge mig en utmaning så ska jag träna och träna tills jag blir bra :thumbup:
Vad härligt att höra att du kan se tillbaka och vara nöjd med din prestation :)
Många hade nog snarare varit bittra och låtit sig grävas ner, du har istället hittat en ny motivation, kanon!
Suck... ja, nog är det bortskämt att få bli coachad så pass! Men visst, att ta sig tid att själv lära känna sin kropp och hur just den fungerar är en prestation i sig. Beroende på hur ens coach är, riskerar man att bara göra det man blir tillsagd om, och aldrig egentligen förstå varför...
Men jag skulle inte tacka nej till att bli coachad en period... finns alltid nåt man kan förbättra eller nyupptäcka, plus att det är en otrolig sporrning!
LAK, Luleå 2008-04-30
Bänkpress:
20kgx10
65kgx5
85kgx2
95kgx2
105kgx1
Tröja
120kgx2 (13cm)
120kgx2 (9cm)
130kgx2 (9cm)
125kgx1 (4cm) med start, stopp signal
130kgx1 (2,5cm) med start, stopp signal
137,5kgx1(4cm) PB
150x*cry* (11cm)
Marklyft:
50kgx5
80kgx5
100kgx5
130kgx3
Markdräkt
140kgx3
165kgx2
180kgx1
Mage:
situps+sida
Kommentar:
Det var bänkpress som stod på scgemat idag.Det gick förvånansvärt lättare än vad jag drömt om. vikten på 137,5 kg gick snabbt ner och snabbt upp, tekniken var betydligt bättre med. Äntligen börjar det släppa nu, inte långt nu kvar till sm kvalgränsen 150kg. Måste tacka alla som har hjälpt till med att dra i tröjan och all support, spec tack till min bänkcoach Börje H :thumbup: Ett stort tack även till Pahkamaa. Marklyften var lättare pass idag, eftersom det är tävling nästa vecka så vill jag inte ta ut mig, så jag sparar på krutet.
Snyggt jobbat! Kul med en massa PB'n överallt!
Måste vara vårkänslor som spirar :D
Snyggt jobbat! Kul med en massa PB'n överallt!
Måste vara vårkänslor som spirar :D
Eller så är det koffeintabletterna som spirar :)
Luleå 2008-05-11
Stallet
Borsta: (utan bänktröja)
106 gånger PB
Rykta:(utan knäböjslindor)
64 gånger PB
Ridning, 45 min (utan knälindor)
1/8-böj 3600
Mocka:
3 kg bajs
Kommentar:
Tänk om livet bara bestod av att träna i gym, räkna kalorier, antal reps, kolla vikten varje dag och hoppas på mirakel. Men jag måste erkänna, det finns ingen häst som kan ersätta Patrik :cool:
Borsta: (utan bänktröja)
106 gånger PB
Rykta:(utan knäböjslindor)
64 gånger PB
Ridning, 45 min (utan knälindor)
1/8-böj 3600
Mocka:
3 kg bajs
Kommentar:
Tänk om livet bara bestod av att träna i gym, räkna kalorier, antal reps, kolla vikten varje dag och hoppas på mirakel. Men jag måste erkänna, det finns ingen häst som kan ersätta Patrik :cool:
2008-05-11, 21:26
Grattis till så många personbästa! SPeciellt i så viktiga basövningar som mockning :Virro
Arf Pingvin
2008-05-11, 22:04
Alla som tränar i det där jävla hålet har fan tvivelaktig läggning :D
Hahaha det kan ligga nåt i det. Tar mig friheten och quotar en kille som tydligen bor i Skövde men som ändå har koll på läget.
HÅLL DIG TILL LAK!
Young man, there's no need to feel down.
I said, young man, pick yourself off the ground.
I said, young man, 'cause you're in a new town
There's no need to be unhappy.
Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.
It's fun to stay at the ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ.
They have everything that you need to enjoy,
You can hang out with all the boys ...
You can get yourself clean, you can have a good meal,
You can do whatever you feel ...
Young man, are you listening to me?
I said, young man, what do you want to be?
I said, young man, you can make real your dreams.
But you've got to know this one thing!
No man does it all by himself.
I said, young man, put your pride on the shelf,
And just go there, to the L.A.K.
I'm sure they can help you today.
You can get yourself clean, you can have a good meal,
You can do whatever you feel ...
Young man, I was once in your shoes.
I said, I was down and out with the blues.
I felt no man cared if I were alive.
I felt the whole world was so jive ...
That's when someone came up to me,
And said, young man, take a walk up the street.
It's a place there called the L.A.K.
They can start you back on your way.
LAK
It's fun to stay at the ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
Young man, young man there's no need to feel down
Young man, young man pick yourself off the ground
LAK
It's fun to stay at the ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
Young man, young man are you listening to me?
Young man, young man what do you wanna be?
ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
you'll find it at the ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
no man, young man does it all by himself
young man, young man put your pride on the shelf
ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
then just go to the ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
young man, young man I was once in your shoes
young man, young man I said, I was down and out with the blues.
ÄÄÄL-AAA-KÅÅÅÅ
/Zqvirk @ hälso (http://www.halso.info/forum/t-30243-21.html)
TheGredde
2008-05-11, 22:33
Hahaha det kan ligga nåt i det. Tar mig friheten och quotar en kille som tydligen bor i Skövde men som ändå har koll på läget.
Det är vackert speciellt då den "riktiga" låten snurrar i bakgrunden, känslan är total och tankarna förs direkt ner till lokalen :)
LAK, Luleå 2008-05-12
bänkpress:
20x10
60x5
80x3
95x1
Tröja
125x2 (13cm)
125x1 (9cm)
125x2 (4cm) signaler
125x1 (2,5cm) signaler
125x1 signaler
Knäböj
20x8
60x5
80x3
100x2
115x1
dräkt+lindor
135x3
155x2
170x1
Mage
situps+sida
Kommentar:
Då var det äntligen måndag, 5 dagar innan tävling. Jag kände verkligen att kroppen inte är på topp, nedbryten som´!"#¤. Men det är ju på lördag som jag ska vara på topp :thumbup:
Bänkpressen kändes bra, gick lätt på 125kilo, sparar krutet till tävlingen. Knäböjen var ganska lugnt det med, men tekniken var inte den bästa på 170, ska verkligen träna stenhårt under sommaren för att få till den perfekta knäböjsstilen. Annars var det ganska lugnt, härlig stämning med härliga kommentarer.
www.luleaak.se
TheGredde
2008-05-12, 20:42
... träna stenhårt under sommaren för att få till den perfekta knäböjsstilen....
Oj, hur ser den perfekta knäböjstilen ut?
Arf Pingvin
2008-05-12, 20:51
Tomme la upp ett klipp i sin journal nyss... helt sjukt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2982762&postcount=495
TheGredde
2008-05-12, 20:59
Tomme la upp ett klipp i sin journal nyss... helt sjukt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2982762&postcount=495
Verkligen...
... 5 dagar innan tävling.
Ville bara ta chansen och önska lycka till!
Jag hinner dra till Egypten innan (torsdag) så jag får be om uppdatering om resultatet när jag kommit hem :D
Kram på er! :)
Vad gullig du är Endura! Vi på Lak ser dig som en familjemedlem, du ska bara veta vilka samtalsämnen vi har om dig :cool: Du får komma upp och gästräna hos oss ngn gång, kanske i sommar? Då ska du få se farmen, lokalen, och om du vill då så får du självklart rida, häst alltså.
När du är i Egypten så får du passa dig för araberna, om de erbjuder dig kameler så är det viktigt att de är i topptrim. Jag skulle nog säga att du kan begära 12 kameler i topptrim, inte mindre. Sen så får du akta dig för att gå omkring i linne och shorts, kan bli mycket *drool* Men det är klart det kan ju höja din kamelstatus :thumbup:
Vad gullig du är Endura! Vi på Lak ser dig som en familjemedlem, du ska bara veta vilka samtalsämnen vi har om dig. Du får komma upp och gästräna hos oss ngn gång, kanske i sommar? Då ska du få se farmen, lokalen, och om du vill då så får du självklart rida, häst alltså.
När du är i Egypten så får du passa dig för araberna, om de erbjuder dig kameler så är det viktigt att de är i topptrim. Jag skulle nog säga att du kan begära 12 kameler i topptrim, inte mindre. Sen så får du akta dig för att gå omkring i linne och shorts, kan bli mycket *drool* Men det är klart det kan ju höja din kamelstatus.
Hehe, vill jag ens veta vad som diskuteras..? :D
Lät som ett riktigt najs erbjudande och tanken har faktiskt slagit mig redan. Ni verkar vara ett skönt gäng och jag känner på mig att magmusklerna skulle få sig en rejäl omgång i skrattmaraton, hehe :laugh:
Jag har varit i Egypten ett par ggr redan, det är inte favoritresmålet, men det är nära, bra klimat och schysst standard på hotellen (dessutom fick vi sjukt bra rabatt iom Apollo är kunder till företaget, hehe) så jag vet vad jag har att vänta, tack för omtanken ändå!
Hehe, min slanka, blonda lillasyster som bl.a ska med, brukar vara främsta fokus vad gäller att diskutera "kamelstatus" så jag klarar mig nog... araberna är inte så impade av tränade brudar av nån anledning...
Jag får hoppas på trevliga killar bland övriga turister där, men på ett all-inclusive hotell är det nog att glömma som vanligt, så buffémat, volleyboll, jetski och horisontalläge är mina förväntningar! :cool:
TheGredde
2008-05-13, 14:21
....Jag har varit i Egypten ett par ggr redan, det är inte favoritresmålet, men det är nära, bra klimat och schysst standard på hotellen ...
Jag brukar alltid ställa en fråga till personer som ska till egypten och den lyder: Ska du bli magsjuk?
Min egna statistiska undersökning bland mina vänner har visat att i kring 90 procent av fallen har personerna blivit magsjuka där i egypten, är det nått du råkat ut för eller räknat med när du rest dit tidigare?
Jag brukar alltid ställa en fråga till personer som ska till egypten och den lyder: Ska du bli magsjuk?
Min egna statistiska undersökning bland mina vänner har visat att i kring 90 procent av fallen har personerna blivit magsjuka där i egypten, är det nått du råkat ut för eller räknat med när du rest dit tidigare?
Jag har både klarat mig och fått problem, och då främst med hård mage, men de ggr jag fått problem tror jag främst är pga hur jag väljer mat från en buffé: främst kött/fisk/fågel och en massa grönsaker... jag är dålig på att välja stärkelserika produkter och överkonsumerar fiberrika ting (som proppar igen magen/tarmarna) när det finns i överflöd... i kombination med mindre aktivitet och ökat behov av vätska...
Så fort jag sen kommit hem och börjat med min vanliga mat igen, med mackor, potatis, ris och dyl har det blivit ordning igen.
Denna gången har vi alla förberett med ProBiotika-tabletter för säkerhets skull, så vi får se hur de går :)
TheGredde
2008-05-13, 15:58
Jag har både klarat mig och fått problem, och då främst med hård mage, men de ggr jag fått problem tror jag främst är pga hur jag väljer mat från en buffé: främst kött/fisk/fågel och en massa grönsaker... jag är dålig på att välja stärkelserika produkter och överkonsumerar fiberrika ting (som proppar igen magen/tarmarna) när det finns i överflöd... i kombination med mindre aktivitet och ökat behov av vätska...
Så fort jag sen kommit hem och börjat med min vanliga mat igen, med mackor, potatis, ris och dyl har det blivit ordning igen.
Denna gången har vi alla förberett med ProBiotika-tabletter för säkerhets skull, så vi får se hur de går :)
Ok, då sätter jag in dig i ledet över den lyckliga skara som klarat sig. Du är en av få med en mage av stål, både utvändigt och tydligen även invändigt...
LAK, Luleå 2008-05-14
knäböj:
20x8
60x3
60x3
60x3
Bänkpress:
20X8
60X3
60x3
60x3
Marklyft:
20x5
100x1
100x1
100x1
Kommentar:
Lätt pass idag! Nu är det bara att vila fram till lördag. Fick bra tips från Patrik att ladda upp med film på fredag, han rekommendera att se "den där Mary", bra uppladdning, spec inför bänken.
Serie 2, Öjebyn - 2008-05-17
Knäböj:
170kg 000
177,5kg 000
180kg 000 PB
Bänkpress:
125kg 000
125kg 000
130kg 000 PB
Marklyft:
185kg 000
195kg 000 PB
200kg 000 PB
Kommentar
Personbästa i alla tre grenar, man måste bara vara nöjd :thumbup: Knäböjen började väldigt bra då jag satte första enkelt, andra lyftet var jag lite för grund tyckte domarna, men tredje var perfekt med djupet. Bänkpressen började oroväckande, träffade rätt, men sjönk ihop totalt*screwy* Andra lyftet bryggade jag upp mer och fick ett bättre lyft. Tredje lyftet fick jag till en bra träff och satte den. Marklyftet gick bra där med, personbästa redan i andra lyftet, en höjning med 5 kg fick räcka, jag ville verkligen ha 200 kg. Som sagt så blev det personbästa i alla 3 grenar och det får jag vara nöjd med.
Jag vill tacka alla som hjälpte till idag, utan er grabbar hade det inte blivit några pers :hbang:
Du var sannerligen i gott slag idag Amer :)
A.Pahkamaa
2008-05-17, 19:20
Bra jobbat idag Amer! :hbang:
Nu begär jag endast en grej av dig:
DU SKA GÅ UPP I VIKT!
Arf Pingvin
2008-05-17, 19:23
DU SKA GÅ UPP I VIKT!
...och BRYGGA!:hbang:
Flikar in även här!
RtjPAoniYvU
DU SKA GÅ UPP I VIKT!
Du förstår inte det vackra i sub75kgvärlden =)
Serie no II naturligtvis :)
...och BRYGGA!:hbang:
Det blir din uppgift till sommaren Tobbe :thumbup:
130kg finsk sisu
2008-05-18, 11:52
Riktigt starka och fina lyft! Även om stoppet på 130kg inte var världens längsta, men det blev ju godkänt så varför lipa...
Riktigt starka och fina lyft! Även om stoppet på 130kg inte var världens längsta, men det blev ju godkänt så varför lipa...
Hahaha det är sant, men jag vet att jag har mer i kroppen*flex*
LAK, Luleå 2008-05-26
Knäböj
10x20kg
5x60kg
5x80kg
3x100kg
1x115kg
1x130kg
1x137,5kg
knäböj (exentrisk)
3x125kg
3x125kg
3x125kg
Benpress(30 sekunders vila mellan)
8x130kg
8x130kg
8x130kg
Bänkpress
10x20kg
8x60kg
8x80kg
1x90kg
1x100kg
Mage (utrullningar)
8
8
8
situps
Kommentar:
Efter en hel veckas vila och mycket mammas mat så var det dags igen för lite träning. Det var lika bra o börja veckan hårt med exentrisk träning i knäböj, det kommer bli en del exentrisk under sommaren. Jag kan säga som så att det inte är på något sätt roligt, väldigt svårt att bromsa in sista biten, spec om man är trött i benen. Det var mitt första exentriska pass, förmodligen kommer man att behärska tekniken bättre framöver. Bänken kände jag lite på, kommer bli tuffare på onsdag. Annars så var det skönt att vara tillbaka och träffa vännerna, Patrik lyste med sin frånavaro genom att vara hemma o vila upp sig, men han är tillbaka på onsdag.
Gissar att det kräver en hel del passning med excentrisk träning på så höga vikter? Lyxlyx...
Hur gick tävlingen förresten? :)
Gissar att det kräver en hel del passning med excentrisk träning på så höga vikter? Lyxlyx...
Hur gick tävlingen förresten? :)
Jo jag måste säga att det är lyxigt, men hade du varit här så hade du fått samma lyx :)
Tävlingen gick väldigt bra, personbästa i alla tre grenar, det står mer om det lite längre upp på sidan. :hbang:
Jo jag måste säga att det är lyxigt, men hade du varit här så hade du fått samma lyx :)
Hehe, du vet hur du ska lägga pikarna ser jag :D
Tävlingen gick väldigt bra, personbästa i alla tre grenar, det står mer om det lite längre upp på sidan. :hbang:
Ahh var det då!?
Jag fatta inte att det var samma tillfälle, grattis!! :hbang:
David-Tajik
2008-05-27, 14:45
satan vad vackert de lät näru sjöng om lule ak, även fitness movie 6 var mycket bra:bow:
David-Tajik
2008-05-27, 14:49
satan vad vackert de lät näru sjöng om lule ak, även fitness movie 6 var mycket bra:bow:
VAFAN FEL JOURNAL
LAK, Luleå 2008-05-28
knäböj:
8x20kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
Bänkpress (statisk)
8x20kg
6x60kg
3x87,5kg
1x100kg
Bänkpress (exentrisk)
3x95kg
3x95kg
3x95kg
Bänkpress (statisk 1 min vila mellan)
10x65kg
8x70kg
6x60kg
Biceps
körde blandat, lite exentrisk, vanliga etc
Triceps
blandat
Kommentar:
Körde ett lätt knäböjspass, har världens träningsvärk efter måndagspasset. Provade idag att köra exentrisk träning i bänken, ville inte lasta på mycket alls, dels för att känna på och för att kunna bromsa in på rätt sätt. Det gick väldigt bra. sista setet på 60 kg statiskt var roligt, armarna bara skakade :hbang: Avslutade träningen med lite biceps och triceps, kände mig lite fånig när jag körde biceps, kände mig som en kroppsbyggare *flex*
Nu är det inget fel på att vara en kroppsbyggare, jag förstår de som är det, alla kan inte ha bra självförtroende ;)
A.Pahkamaa
2008-05-28, 18:56
Bra jobbat idag Amer!
Dina vanliga bänkar idag var koncentriska :) Statiska bänkar skulle innebära att du höll vikterna helt stilla.
Bra jobbat idag Amer!
Dina vanliga bänkar idag var koncentriska :) Statiska bänkar skulle innebära att du höll vikterna helt stilla.
Hahahah självklart ska det vara koncentriska, tack Andreas det är tur att du håller koll på mig *kissass*
Arf Pingvin
2008-05-28, 20:26
Avslutade träningen med lite biceps och triceps
*slap* Helt onödigt :cool:
*slap* Helt onödigt :cool:
Men jag vill få fina armar som dig, och kom inte säg att du bara har kört chins o rodd etc :whipped:
... alla kan inte ha bra självförtroende ;)
Skrytpelle! :D
Bra jobbat för övrigt... känns som man inte behöver lägga nån möda på att ge dig nån peppande dunk på axeln, hehe ;)
Helt onödigt
Med Amers tennisarmar är inga övningar onödiga :)
Alla kan ju inte träda ur livmodern med 45 cm´s ådriga guns. Jag känner en kille som går under namnet Stark-Tobbe som verkar ha gjort det *flex*
Skrytpelle! :D
Bra jobbat för övrigt... känns som man inte behöver lägga nån möda på att ge dig nån peppande dunk på axeln, hehe ;)
Nej säg inte så, jag behöver mycket pepp o dunk på axeln, spec från din sida. Nu får jag mycket sånt från grabbarna, men om det kommer från dig så känns det mer i hjärtat *cupid* Nu under sommaren har jag printat ut stora bilder på dig som jag har hängt uppp i hela lokalen, nu ska jag bara muskelbygga och då finns det ingen bättre förebild än dig :hbang:
Nej säg inte så, jag behöver mycket pepp o dunk på axeln, spec från din sida. Nu får jag mycket sånt från grabbarna, men om det kommer från dig så känns det mer i hjärtat *cupid* Nu under sommaren har jag printat ut stora bilder på dig som jag har hängt upp i hela lokalen, nu ska jag bara muskelbygga och då finns det ingen bättre förebild än dig :hbang:
Hahaha! Försöker du ge mig storhetsvansinne!? Hybris blir ju bara mellannamnet... :laugh:
Självklart kommer jag fortsätta peppa dig, fattas ju bara annat!
Tycker det är underbart med likasinnade som kan hjälpa till med att hålla flaggan i topp! Kör hårt! :)
LAK, Luleå 2008-05-30
Marklyft:
10x60kg
5x100kg
3x130kg
Marklyft sumo:
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
Mage
situps med vikt
Kommentar:
Premiär idag för sumo marklyft, omskolning på gång. Det gick relativt bra, kan inte påstå att tekniken var den bästa men det kändes ok, nu körde jag förvisso bara på 100kg. Kommer nog att höja lite i taget, hoppas bara att sumo är ngt som passar mig.
Syltryggen
2008-06-02, 08:31
Pontus den mörka främlingen från Arabien. Idag ska jag brotta ner dig på träningen:smash:
Jag ska mörda min kropp i sommar. Sommarträning ala disco rules!
LAK, Luleå 2008-06-02
Marklyft:
10x60kg
5x100kg
3x120kg
Marklyft sumo:
5x100kg
5x100kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg
Bänkpress:
5x60kg
3x80kg
1x90kg
1x100kg
1x105kg
Knäböj:
10x20kg
5x60kg
3x100kg
1x110kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg
Mage
situps med vikt
Kommentar:
Idag gick det lite bättre i marklyften, men inte teknikmässigt, känner mig verkligen ovan med sumo. Jag passade på att böja o bänka lite med, kändes ok. Nu blir det ingen träning på en vecka, ska åka bort till södra Sverige och njuta av allt.
130kg finsk sisu
2008-06-02, 18:35
Skall du besöka skåne och njuta!
Nej tacka vet jag Norrbotten där de kala fjällen visslar i vinden, där generation efter generation druckit hembränt och mått illa. Där skotern är viktigare än sitt eget barn och den rutiga skjortan är som en folkdräkt. Och svar JA, jag är ett pucko!
Nämen massiva pass du radar upp! Kör på!
... känner mig verkligen ovan med sumo. Jag passade på att böja o bänka lite med, kändes ok. Nu blir det ingen träning på en vecka, ska åka bort till södra Sverige och njuta av allt.
Nu kommer "Frk Okunnig" igen... vad menas med att träna sumo?
Hehe, hur långt ner innebär "södra Sverige" för en norrlänning då? Dalarna? :D
David-Tajik
2008-06-02, 22:55
sumo marklyft = står brett menar han väl ? :)
luleå är ju förfan södra sverige ! :D
Sumo är när man har på sig konstiga svarta läder kalsonger som skär in i rumpan. I det här fallet så ska man försöka rulla ner stången på huvudet på den personen som kör bänkpress.
Södra Sverige, Göteborg. Sen så vet jag inte om jag är berättigad om jag får kalla mig för norrlänning, har bara bott i Luleå i 4 år, jag är annars från Uppsala. :cool:
Skall du besöka skåne och njuta!
Nej tacka vet jag Norrbotten där de kala fjällen visslar i vinden, där generation efter generation druckit hembränt och mått illa. Där skotern är viktigare än sitt eget barn och den rutiga skjortan är som en folkdräkt. Och svar JA, jag är ett pucko!
Nämen massiva pass du radar upp! Kör på!
Hahhaha, men det beror på vad man har för skoter, har man en som Patriks då kan jag förstå att barnet kommer i andra hand
Sumo är när man har på sig konstiga svarta läder kalsonger som skär in i rumpan. I det här fallet så ska man försöka rulla ner stången på huvudet på den personen som kör bänkpress.
Södra Sverige, Göteborg. Sen så vet jag inte om jag är berättigad om jag får kalla mig för norrlänning, har bara bott i Luleå i 4 år, jag är annars från Uppsala. :cool:
Rulla ner stången på huvudet? Hmmm... kalsonger som skär in i rumpan fattar jag, men den där beskrivningen förbigick min fantasi, hehe :D
Får be Patrick hitta fram en film som kan visa hur det går till :)
Ahh ok! Ja du... när man väl börjat säga spontant "hemma" om där man bor, är det nog dags att se sig som en del av det...
Insåg själv att jag efter snart 3 år borde börja se mig själv som en Stockholmare, med allt vad det nu innebär... :Virro
Dock kommer Dalarna alltid vara "hemma" ändå :D
Vad händer i Götet då?
TheGredde
2008-06-04, 13:38
Ahh ok! Ja du... när man väl börjat säga spontant "hemma" om där man bor, är det nog dags att se sig som en del av det...
Insåg själv att jag efter snart 3 år borde börja se mig själv som en Stockholmare, med allt vad det nu innebär... :Virro
Dock kommer Dalarna alltid vara "hemma" ändå :D
Själv är jag stockholmare och säger alltid att "jag åker hem" oavsett vars jag är. Befinner jag mig i luleå så är "hem" stockholm och vice versa.
2008-06-18
Knäböj:
10x20kg
5x60kg
3x80kg
3x100kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
Benpress;
10x60kg
8x100kg
6x140kg
8x160kg
8x160kg
8x160kg
Biceps;
Hantelcurl ingen aning vad jag hade
Hantlar 8x20kgx3
Mage;
situps med vikt
sida
Kommentar:
Idag fick jag träna själv på jobbet, då jag jobbar sent idag. Knäböjen gick bra, tänkte mycket på tekniken och andra grejer. Biceps är kanske den absolut tråkigaste övningen som finns, men mitt mål är att kunna ha en tshirt där mina biceps ser uppsvällda med ett fantastiskt tryck.:hbang:
Fint Amer!
Hoppas det kändes fin med böjarna. Och dina biceps mår bara gott av lite misshandel.
Du, ikväll håller vi tummarna *flex*
Fint Amer!
Hoppas det kändes fin med böjarna. Och dina biceps mår bara gott av lite misshandel.
Du, ikväll håller vi tummarna *flex*
Det är synd att jag inte kan se matchen med dig, det är ingen som har lika mjuka kinder som dig :cool:
Idag fick jag träna själv på jobbet, då jag jobbar sent idag. Knäböjen gick bra, tänkte mycket på tekniken och andra grejer. Biceps är kanske den absolut tråkigaste övningen som finns, men mitt mål är att kunna ha en tshirt där mina biceps ser uppsvällda med ett fantastiskt tryck.:hbang:
Välkommen tillbaka, hoppas du haft de gött! :)
Hehe, du understryker verkligen alla tidigare tjejliknande gliringar med att kommentera bicepsträning som tråkig! :D
Brukar inte förorda disco-träning, men i ditt fall kanske man ska göra ett undantag? :naughty:
;)
[QUOTE=Endura;3051405]Välkommen tillbaka, hoppas du haft de gött! :)
Hehe, du understryker verkligen alla tidigare tjejliknande gliringar med att kommentera bicepsträning som tråkig! :D
Tack så mycket! Det har varit underbart härligt, jag spenderade väldigt mycket tid ute i stallet, blev mycket häst ridning, och vädret var kanon.
Jag vet att du älskar dina biceps och att du älskar att träna biceps, jag måste erkänna att jag är avundsjuk på dina biceps. Anledning till att jag skriver att det är tråkigt och att det är en värdelös muskel är för att jag mörkar min bicepsträning, egentligen njuter jag när jag får lyfta hantlarna.
Känns som det är dags att liva upp den här tråden igen... vad händer? :)
Känns som det är dags att liva upp den här tråden igen... vad händer? :)
+1
Med tanke på förberedelserna var det ett fint pass idag Amer :thumbup:
I höst blir det :whipped:
130kg finsk sisu
2008-09-15, 20:25
Vill se kung amer på kolo mera!
Världens coolaste arab!
Knäböj
6 x 60 kg
5 x 80 kg
3 x 100 kg
1 x 120 kg
Knäböj (dräkt+lindor )
3 x 140 kg (dräkt uppe)
2 x 160 kg (dräkt uppe)
1 x 170 kg (dräkt uppe)
3 x 185 kg (negativt)
3 x 185 kg (negativt)
3 x 185 kg (negativt)
Benpress
8 x 150 kg
8 x 150 kg
8 x 150 kg
Kommentar: Skönt att vara tillbaka på kollot och skönt att få börja på mitt nya schema som coach Patrik har snickrat ihop, ser verkligen fram emot att få utvecklas och umgås med grabbarna på klubben. Dagens pass var verkligen en rejäl start då de negativa böjen kändes som att taket hade rasat ner och hamnat på axlarna *spy* Det är bara att bita ihop och en vacker dag så är man stark och stilig :hbang: Kul att se att det går bra för de flesta på kollot med träningen.
A.Pahkamaa
2008-09-17, 21:31
LAK's stiligaste lyftare! Bra jobbat :D
Skönt att vara tillbaka på kollot och skönt att få börja på mitt nya schema som coach Patrik har snickrat ihop, ser verkligen fram emot att få utvecklas och umgås med grabbarna på klubben.
Just dagens pass är det en annan tjockis som skall ta åt sig äran utav :)
Nu kör vi så det ryker under hösten så skall du se att rejält med frukter får skördas!
Welcome back Pontus *cupid* :hbang: :whipped:
Va fan, han lever juh!? :D
Kul att du är tillbaka Amer!
Nu får du allt ligga i och visa upp lite resultat! *flex*
Va fan, han lever juh!? :D
Kul att du är tillbaka Amer!
Nu får du allt ligga i och visa upp lite resultat! *flex*
Jag är tillbaka och jag får i efterhand säga stort grattis till bronspengen, bra jobbat :thumbup: fina bilder förresten från tävlingen, du e brunare än vad jag är *grr27*
130kg finsk sisu
2008-09-18, 19:44
kollade filmen på er negativa träning!
Allt såg ju skitbra ut för dej! Förutom lutningen på 3 repset!
Nåväl kör hårt och så syns vi nån gång!
Och låt inte Lule-pöjkarna jävlas! Ring mej om det blir problem! ;)
du e brunare än vad jag är *grr27*
en gång om året kan du unna mig det ;)
trösta dig med att jag 2v senare fortfarande är fläckig av all jäkla färg... min hud är inte av den bästa kvalitéen om man uttrycker det så... :(
Och låt inte Lule-pöjkarna jävlas! Ring mej om det blir problem! ;)
Jag ska ringa på en gång *bs*
اسمي عامر هو واحد. أحب قوة والمساء دافئ في الداخل.
Davidzor3
2009-07-03, 16:24
اسمي عامر هو واحد. أحب قوة والمساء دافئ في الداخل.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA :D:laugh::laugh::laugh:
vad hände med denna journal Amer !!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.