Visa fullständig version : Nicorette under styrketräning?
Serenade
2008-04-21, 21:24
Hej, nu är det så att jag styrketränar 5 dagar i veckan och tuggar 2 - 3 nicorette om dagen. Har nikotinet någon negativ effekt på träningen?
Tack på förhand.
Rökning nedreglerar proteinsyntesen, är det nikotinet eller rökningen som gör det undrar jag.
Drar väl ihop blodkärlen också?
Drar väl ihop blodkärlen också?
Japps, det gör det!
Eddie Vedder
2008-04-23, 11:41
Kan ha en anorektisk effekt samt påverkar energiförbrukningen något. Så har du jätteproblem med att få i dig tillräckligt med energi kan ju det vara en negativ sida.
Den ökade energiförbrukningen är ju marginell (den är inte obefintlig men marginell), dock vet jag inte hur pass stor påverkan det kan tänkas ha på aptiten. Men som sagt, jag har ju ingen aning om huruvida detta är ett problem eller ej. Har du inga problem att äta massa mat så kommer just den effekten inte spela så stor roll antagligen.
Hur kommer det sig förresten att du frågar om nikotinets effekt i fråga om nikotintuggummi just? Det är ju fortfarande bättre än rökning/snusning och jag antar att du tuggar för att sluta med något sånt?
Måste ju spela in på återhämtningen väl. Blodet trasporterar syre till musklerna. Nikotinet försämrar väl detta? :S
Vilopulsen ökar och flåset blir kraftigt försämrat:(
Prova och jogga en runda med en snus inne, gör ganska mycket skillnad
Vilopulsen ökar och flåset blir kraftigt försämrat:(
Prova och jogga en runda med en snus inne, gör ganska mycket skillnad
Ja, det är typ som att springa med skyddsmask 90.
Jogga med snus ska försämra flåset? Det kan ju inte stämma.. Det kanske smakar illa.
Kastar du ut snusen nån timme innan, eller under tiden så måste man väl ändå ha samma flås. Nikotinet lämnar inte kroppen lika fort som snusen!
Okej att snusen ligger inne och skickar in nikotin.. men näää.. kanske obehagligt.. men det kan inte stämma :)
Jogga med snus ska försämra flåset? Det kan ju inte stämma.. Det kanske smakar illa.
Kastar du ut snusen nån timme innan, eller under tiden så måste man väl ändå ha samma flås. Nikotinet lämnar inte kroppen lika fort som snusen!
Okej att snusen ligger inne och skickar in nikotin.. men näää.. kanske obehagligt.. men det kan inte stämma :)
Pröva, jag garanterar att du aldrig gör om det sen:)
Men niktonitet har ju försvunnit ur snusen på typ 10 min eller vad det är. Jaja du kan ju prova själv.
Det tar ca 4 timmar för niktonet att lämna kroppen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.