Visa fullständig version : Liliaceae tappar sin fat-suit
Liliaceae
2008-04-19, 11:26
Egentligen är jag inte alls sugen på att publicera bilder och mått i nuläget, men tanken är väl att man efter någon månad eller två ska se en markant skillnad och utbrista "oj, vilken SKILLNAD!" Har man då inga före-bilder så är det ju inte så lätt att se...
Hur som helst;
planen är att banta bort 10kg av min kroppshydda med hjälp av styrketräning, löpning (nåja, jag joggar kanske mer än löper...) och bra kost!
Har medvetet försökt att gå ner i vikt i över ett år men nu står jag och pendlar lite på ungefär samma vikt. Äter bra i några dagar, sen fuskar jag dagen efter och så håller jag på så. Med den här självutlämnande journalen så kanske jag håller mig i skinnet?
Bilder och mått kommer så snart jag återfått min laptop.
Gårdagens pass:
benböj i maskin
30kg (+ stång av okänd vikt) x 12 lyft
3 repetitioner
marklyft med raka ben
27 kg x 12 lyft
3 repetitioner
Abduction för låren
35 kg x 12
3 repetitioner
Adduction för låren
30 kg x 12
3 repetitioner
Rear kick (heter det så?) för rumpan
20 kg x 12
3 repetitioner
Resultat: sjuk träningsvärk...
Trevligt med en ny journal!
Det där med maten känner jag också igen "Äter bra i några dagar, sen fuskar jag dagen efter och så håller jag på så." Därav gubbmagen misstänker jag :D
Lycka till och kör hårt!
Abduction Adduction för låren är det gynstolen?
I så fall tycker jag du ska satsa på mer kvalitativa övningar och om du vill köra dom lägga till dom som slutövningar för att ev pumpa ut det sista.
vet inte vad rear kick är. Hur gör du övningen?
Välkommen till jounalträsket *s*
Liliaceae
2008-04-21, 08:26
Ok, dags för lite mått
Vikt: 63,8 kg (har tydligen gått upp 2kg på 2v- nice...)
Längd: 163 cm
Midja: 76 cm
Mage: 94 cm
Ben: 59 cm
Rumpa: 101 cm
Under bröst: 79 cm
Vad: 35 cm
Överarm: 29 cm
Tricce och Cilia: Tack för välkomnandet! Kicken jag pratade om går till som så här; man fäster en ögla längst nere vid golvet på en multifunktionell maskin. Sen står man lite framåtlutad, med rak rygg och håller sig i maskinen, trär foten i öglan och så för man benet rakt bak, uppåt taket och så tillbaka. Hänger ni med?
Abd/Add är mkt riktigt gynstolen. Vad tycker du att jag ska ersätta med?
Du vill alltså banta bort 10kg?
Jag tror du kommer få problem att "gå ner i vikt" till en början, eftersom du kommer lägga på dig muskelmassa och då tappa i fett istället.
Stirra dig inte blind på vågen och utgå från måtten istället är mitt tips så ska det här gå utmärkt. Och välkommen hit.
Du vill alltså banta bort 10kg?
Jag tror du kommer få problem att "gå ner i vikt" till en början, eftersom du kommer lägga på dig muskelmassa och då tappa i fett istället.
Stirra dig inte blind på vågen och utgå från måtten istället är mitt tips så ska det här gå utmärkt. Och välkommen hit.
Inte om han ligger på negativt kaloriintag :)
Kör på och LYCKA TILL!
Inte om han ligger på negativt kaloriintag :)
Kör på och LYCKA TILL!
Tiden man kan ändra sitt inlägg försvinner fort *gah!*
Jag menar negativ kaloribalans såklart. Svårt att stoppa i sig negativa kalorier.
Liliaceae
2008-04-21, 21:32
Anhn82 och Perg - självklart kommer jag att äta kalorisnålt så att viktminskningen går lite fortare, men målet är inte att bli en speta - jag vill vara vältränad också!
Summerar dagen:
Vikt: 63,8 kg
Kalorier: 1260
Protein: 100g
Kolhydrater: 127g
Fett: 40g
Motion: ingen alls - kände mig febrig i morse så jag tog det säkra före det osäkra.
Godnatt!
Liliaceae
2008-04-22, 12:07
Tänkte lägga in bilder idag, men det verkar inte funka? Får upp att jag ska ange URL för min bild - är jag helt ute och cyklar eller?
Hur som helst; fortfarande seg i kroppen så jag vilar idag med men imorgon får det vara nog, då blir det gymmet igen!
Eldhroka
2008-04-22, 12:20
Klicka på det lilla gemet, så kan du ladda upp bilder.
48631
Liliaceae
2008-04-22, 20:20
Summa dag 2
Kalorier: 1500
Protein: 86g
Kolhydrater: 193g
Fett: 43g
Motion: nej
Till kvällsmat försökte jag piffa upp keson lite genom att mixa den fluffig med en banan. Det blev riktigt äckligt om jag ska vara helt ärlig...
Kanske fungerar bättre att mixa proteinpulver och vatten med något så att det får en fastare konsistens - någon som provat?
Letade runt i forumet och hittade något mousseliknande med Double Pro så jag hoppas kunna göra något liknande med mitt pulver eftersom det såg väldigt gott ut!
Det blir träning tidigt imorgon - mycket att göra!
Summa dag 2
Kalorier: 1500
Protein: 86g
Kolhydrater: 193g
Fett: 43g
Motion: nej
Till kvällsmat försökte jag piffa upp keson lite genom att mixa den fluffig med en banan. Det blev riktigt äckligt om jag ska vara helt ärlig...
Kanske fungerar bättre att mixa proteinpulver och vatten med något så att det får en fastare konsistens - någon som provat?
Letade runt i forumet och hittade något mousseliknande med Double Pro så jag hoppas kunna göra något liknande med mitt pulver eftersom det såg väldigt gott ut!
Det blir träning tidigt imorgon - mycket att göra!
Hade riktigt svårt för Keso jag också i början tyckte konsistensen va som spya osv :D Men efter att haft det på macka och över det en bit röktskinka eller liknande så kände man inte så mycket av det och nu kan jag tom äta keso "rent" (nästan ;) )
Liliaceae
2008-04-23, 08:45
God morgon!
Precis kommit hem från gymmet, helt mör efter armar/axlar. Glömde både pulsmätare, sport-bh, anteckningsblock och träningsschema så jag fick improvisera lite vilket ledde till att det blev lite ostrukturerat. Inte så mycket cardio av förståeliga skäl...
Det blev så här (ifall jag minns rätt)
biceps med hantel
8kg 12 lyft
3 ggr
hantellyft åt sidan
4kg 10 lyft
3 ggr
bröstpress med hantlar
6 kg 10 lyft
3 ggr
triceps pushdown
20kg x 10
3 ggr
axelpress med hantel upp över huvudet
4kg x 10
3ggr
triceps med hantel bakom huvudet
8 kg x 10
3ggr
Mina axlar är jättesvaga, men jag tror att det har att göra med en gammal skada. Försöker köra på så gott det går ändå men slutar alltid direkt om det börjar göra ont.
Tricce: jag älskar keso egentligen, men just i mixad form med banan så blev det bara en sötsliskig sörja. Jag får nog hålla mig till att äta den naturell i fortsättningen!
Mr. Moose
2008-04-23, 09:09
Prova att blanda ananas med keson, inte helt fel. *drool*
Liliaceae
2008-04-23, 18:19
Summa dag 3
Vikt: 62,6 (tappat 1,2kg sen i måndags! Antagligen mest vätska, but still)
Kalorier: 1418
Protein: 131g
Kolhydrater: 118g
Fett: 47g
Motion: styrketräning armar/axlar
Liliaceae
2008-04-24, 08:19
Dagens vikt: 61,9kg (-1,9) hehehe...
Liliaceae
2008-04-24, 16:06
Träning dag 4
Nu har jag satt igång ett nytt träningsschema! Kommer ha 3 styrketräningspass i veckan och det här är ett av dem:
Uppvärming 20min:
gick 1km
sprang 2km i lugnt tempo
Knäböj i Smith (heter det så?)
20kg + stång x 10
30kg + stång x 10
35kg + stång x 10
(vad väger den där stången egentligen? Finns det någon standard?)
Benspark
30kg x 10
35kg x 10
40kg x 10
Liggande lårcurl
20kg x 10
22,5kg x 10
25kg x 10
Mage i maskin - kan heta crunches?
30kg x 10
35kg x 8
30kg x 10
Rear kick för rumpa
20kg x 10
20kg x 10
22,5kg x 10
Nu är jag HUNGRIG!
Liliaceae
2008-04-24, 21:57
Summa dag 4
Vikt: 61,9kg (-1,9)
Kalorier: 1350
Protein: 111g
Kolhydrater: 112g
Fett: 50g
Motion: styrketräning ben/rumpa
Hoppas att det flyter på lika bra i helgen!
Liliaceae
2008-04-27, 08:23
Dag 7
Börjar dagen med 5,3 km jogging och sen 40 min promenad hem. Slingan tog nästan 31 min så det var ett ganska långsamt tempo...
Pulsklockan stannade på 640 kcal när jag var hemma igen.
Liliaceae
2008-04-27, 19:10
Summa dag 7
Kcal: 1370
Protein/kolhydrater/fett-fördelning är lite svårt att säga eftersom jag åt sushi till middag som jag inte gjort själv.
Motion: 5,3km jogging + 40 min promenad
Slarvig helg och det lär väl visa sig på vågen imorgon befarar jag...
Liliaceae
2008-04-28, 08:39
Dag 8
Vikt: 62,5 kg (-1,3 på 1v)
Visste väl att 61,9 var lite för bra för att vara sant...Nåja, denna veckan blir det mer motion!
Hade inte tänkt att träna idag, men resten av veckan skulle kunna se ut så här:
tis: styrketräning
ons: styrketräning
tors: jogging
fre: vila
lör: jogging
sön: styrketräning
Nästa inlägg blir ikväll...
Vikten kanske man inte ska stirra sig blind på utan jag får väl köra med klyshan "kolla i spegeln" :D Iom att du styrketränar kommer du ju få muskler som väger, du vet hela den svängen blablabla :) (mao som anhn82 skrev tidigare ungefär)
Angående smithen har jag sett allt från 15kg till 30kg, finns en del variationer. Fråga på gymmet vad just eran väger eller så skriver du tex Benböj (vikt utan stång): 40kg
Liliaceae
2008-04-28, 20:46
SUMMA DAG 8
Vikt: 62,5kg (-1,3 sen dag 1)
Kcal: 1014
Protein: 87g
Kolhydrater: 104g
Fett: 28g
+ proteindrink på 35g pulver (130 kcal) som jag inte har räknat in.
Tricce: Ja, jag ska sluta stirra mig blind på vågen! Men i början så är det ju den enda måttstocken man har, beviset på att det går framåt liksom...Måttbandet åker fram imorgon igen så håll tummarna för en förändring!
Jag brukar alltid vara själv på mitt gym eftersom jag tränar när ingen annan tränar, men jag ska se om jag hittar någon som kan svara på min Smith-fråga imorgon!
Liliaceae
2008-04-29, 15:11
Dag 9
40 min morgonpromenad i kuperad terräng + ett pass på gymmet.
Raka marklyft
22kg x 10
32kg x 10
37kg x 10
42kg x 8 sen gled stången ur mina händer
47kg x 2 samma sak här, ryggen känns stark men det är för tungt för händerna...
Latsdrag till bröstet
20kg x 10
25kg x 6
20kg x 10
Skivstångsrodd (aldrig gjort förut så jag var lite osäker på tekniken)
22kg x 8
12kg x 10 ok, det var för lätt men nu vet jag att jag gjorde rätt i alla fall
17kg x 8
Hantelpress (sittandes)
6kg x 10
6kg x 10
6kg x 10
Sidlyft
4kg x 10
4kg x 10
4kg x 10
Enligt pulsklockan:
130 kcal för promenaden och 322 för styrkan
Liliaceae
2008-04-29, 21:03
SUMMA DAG 9
Vikt: 62,0kg (-1,8 sen dag 1)
Kalorier: 1414
Protein: 97g + 35g proteinpulver
Kolhydrater: 100g
Fett: 55g
Motion: styrketräning 40 min, promenad 40 min
Förbrända kcal: 322+130 = 452
Liliaceae
2008-05-02, 08:56
Dag 12
Nä, idag gick det inte alls bra. Kände mig svag som en spagetti, men hoppas på att det var för att jag inte åt frukost innan passet?
Så här såg det ut:
Hantelpress på sned bänk
6kg x 10
8kg x 10
10kg x 6
8kg x 10
Flyes
4kg x 10
6kg x 10
4kg x 10
Bänkpress
5kg + stång av okänd vikt x 10
10kg + stång x 10
5kg + stång x 10
Tricepsextensioner, dubbelfattning
8kg x 10
10kg x 8 (9kg hade varit perfekt, men det fanns ej)
8kg x 10
8kg x 10
Sidolyft med hantlar
4kg x 10
4kg x 10
Ländrygg,svank (man ligger i en ställning med huvudet mot golvet, lyfter sig upp)
med 10kg i famnen x 10
med 15kg i famnen x 10
med 20kg i famnen x 10
Bicepscurl sittandes med hantlar
8kg x 20 (10 på varje arm eftersom jag alternerar)
6kg x 20
Mmm, bättre än så blev det inte
Liliaceae
2008-05-04, 18:40
Dag 14
Idag blev det ben och rumpa.
20 min uppvärming på bandet. Gick 5min av dem och sprang 3,2km
Benböj i Smith
40kg + stång x 9
40kg + stång x 10
40kg + stång x 9
Tyckte först att det var sjukt tungt vilket förvånade mig, ända tills jag insåg att jag lagt på 40kg istället för 20 som jag hade tänkt att värma upp med...Jo, det var tidigt på morgonen...Benspark i maskin
35kg x 10
40kg x 10
45kg x 7
Lårcurl i maskin
25kg x 8
20kg x 8
22,5kg x 7
jag vet inte riktigt vad som hände här, men jag hade ingen ork alls
Marklyft, stela ben
22kg x 10
32kg x 10
32kg x 10
Liliaceae
2008-05-05, 00:32
Summa dag 13 och 14
Dag 13
Kcal: 1151 (+ en glass på 270kcal)
Protein: 96g
Kolhydrater: 114g
Fett: 33g
Dag 14
Kcal: 1104g
Protein: 104g
Kolhydrater: 79g
Fett: 41g
Motion: ben/rumpa + 3,2km löpband
Förbrända kcal: 615
Imorgon ska jag väga mig...Misstänker att jag kommer att bli besviken - tycker att det här går alldeles för långsamt!
Jasså du är också uppe sent http://forum.swedishsimracers.com/images/smiles/new_sleeping.gif skulle du inte kunna skriva vad du åt för att få i dig det där antalet proteiner, kolhydrater mm som du redovisa. Sen tror jag även om du kanske blir besviken på vågen att det tar ett tag för kroppen att ställa om sig på att börja förbränna mer, jag hoppas det själv iaf då jag inte tycker min lilla plutgubbmage försvinner nämnvärt fort :(
Men det kommer det kommer, ge inte upp :whipped:
Liliaceae
2008-05-05, 10:06
Nya mått...
Vikt: 62,0kg (-1,8 sen start)
Längd: 163 cm
Midja: 74 cm (-2cm)
Mage: 94 cm (+-0)
Lår: 59 cm (+-0)
Rumpa: 102 cm (+1) kom igen, den ska bli minst 105!
Under bröst: 79 cm
Vad: 34 cm (-1cm)
Överarm: 27,5 cm (-1,5)
Tricce: Jasså du är också uppe sent skulle du inte kunna skriva vad du åt för att få i dig det där antalet proteiner, kolhydrater mm som du redovisa
Absolut! Det ska jag göra från och med idag faktiskt!
Men det kommer det kommer, ge inte upp
Tack! Jag ska försöka att hålla modet uppe, men ibland känns det bara så hopplöst. Tålamod har aldrig varit min grej...
Det går ju verkligen framåt! Kommer går bra det här! :thumbup:
Liliaceae
2008-05-05, 15:21
Åå, vad jag blir trött på mig själv! Först så sitter jag och gnäller över att viktminskningen går så sakta, sen hittar jag 60g choklad i skåpet som jag trycker i mig?! Näe, det blev straffrunda på det!
Promenad till spåret 20 min, 5,3km löpning i hällregn (29 min) och så promenad/springa tillbaka.
Sammanlagt 67 min, 645 kcal förbrända. Nu blir det mat!
Måndagsunderhållning haha; taget för ca 6v sen, men jag misstänker att det ser likadant ut nu. Hoppas på lite mer muskler och lite mindre fett - hur svårt ska det vara?!
Vadå det ser ju ut att finnas en del bulor där redan då ju *flex*
Kör hårt tjejen! :thumbup:
Liliaceae
2008-05-05, 20:39
Summa dag 15 (måndag 5e)
Frukost:
Keso 60g
Kalkonpålägg 30g
äpple 130g
Fika:
choklad 66g
Lunch:
couscous 32g (okokt)
kalkonpålägg 44g
isbergssallad 166g
keso 50g
Middag:
kycklingfilé 120g
keso 100g
Summa: 985kcal
Protein: 82g
Kolhydrater: 83g
Fett: 36g
Motion: löpning 5,3km, tider:
3km på 14 min
4km på 20 min
5,3km på 29 min
+ promenad till och från spåret
+ kvällspromenad 45 min
Tricce: Hm, så du tror att det finns något under det där? Jag hoppas du har rätt!
Plina: kul att du tittade in! Jag är 100år ifrån magrutor så än så länge får jag avundsjukt kika på dina haha!
Det ser verkligen ut att vara lite mat jag tycker det är starkt av alla som klarar hålla en riktig diet, jag har nog själv för dålig självdisciplin.
Såg ju ut att vara riktigt bra löpt!
Och min kommentar till bilden va att jag menade att man redan där såg bulor (läs muskler) så absolut lär det finnas saker där *flex*
the_infinite_linda
2008-05-06, 14:45
Kikar in och säger Grattis till din viktnedgång!!
Liliaceae
2008-05-06, 20:47
Summa dag 16 (tisdag 6e maj)
Frukost:
50g kalkonpålägg
50g keso
hade en apelsin till det här med, men den var så torr att jag inte kunde äta den
Fika:
kesella 2,5% 110g
färska jordgubbar 110g
Lunch:
kycklingfilé 120g (före stekning)
couscous 30g (okokt)
broccoli 150g
Mellanmål:
mjölk 160g
30g proteinpulver (ej med i totalen, men värt 100 kcal)
Middag:
ägg 100g
färsk sparris 92g
lök 50g
champinjoner 150g
+stekfett ca 10g
Summa:
Vikt: 61,7kg (-2,1 sen dag 1)
Kcal: 873 + 100 från proteinpulvret
Protein: 94g +25g pulver
Kolhydrater: 59g
Fett: 30g
Motion: 45 min promenad
Förbrända kcal: 164
Tricce: ja, hittills så går det bra! Måste jobba för att komma upp lite högre i protein bara, men det är svårt...
Linda: Tack! Jag ska hålla koll på din viktresa också!
Liliaceae
2008-05-07, 07:38
Dag 17
61,5 kg (-2,3kg)
Nu börjar det hända något! Hinner inte till gymmet idag utan måste skynda iväg till bibblan och limma fast mig på en stol där tyvärr. Solen skiner och det är säkert 22 grader ute - hade varit väldigt trevligt med en morgonjogging, men den timmen snoozade jag ju bort alldeles nyss...
Kikar in under dagen.
Härligt! Vad är målet viktmässigt??
Liliaceae
2008-05-07, 13:05
Luttis: Jag vet inte riktigt faktiskt. Just nu sa kanns det som att jag skulle behova ga ner till 52 for att fa bukt med min gigantiska mage, men det kanske ar en overdrift? Jag satsar pa 54 till en borjan och sa tar jag det darifran. Mycket beror ju pa hur traningen formar min kropp ocksa.
Hellre vaga lite mer och vara fit, an att bli smal som en sticka utan muskler!
Liliaceae
2008-05-07, 21:16
Summa dag 17 (onsdag 7 maj)
Toppen, har trott att det var tisdag hela dagen så nu känns det som att jag har blivit lurad på en hel dag!
Har inga magiska måltider att redovisa idag eftersom jag inte varit hemma...Nackdelen med att sitta på bibliotek och läsa är att man blir fet eftersom man inte får laga sin mat själv.
Idag blev det baguett till lunch till exempel.
Har suttit och funderat lite på vad det är som gör att jag kommer lyckas gå ner den här gången? Som så många gånger förut så går jag ner x antal kilo för att ett halvår senare vara tillbaka på ruta 1. Har lite svårt att föreställa mig hur min kropp kommer att se ut när jag är klar med viktresan. Hur kommer det kännas att vara tillfreds, hur känns det att ha en platt mage och vara utan sina lovehandles?
Får man någonsin veta?
the_infinite_linda
2008-05-08, 15:18
Summa dag 17 (onsdag 7 maj)
Toppen, har trott att det var tisdag hela dagen så nu känns det som att jag har blivit lurad på en hel dag!
Har inga magiska måltider att redovisa idag eftersom jag inte varit hemma...Nackdelen med att sitta på bibliotek och läsa är att man blir fet eftersom man inte får laga sin mat själv.
Idag blev det baguett till lunch till exempel.
Har suttit och funderat lite på vad det är som gör att jag kommer lyckas gå ner den här gången? Som så många gånger förut så går jag ner x antal kilo för att ett halvår senare vara tillbaka på ruta 1. Har lite svårt att föreställa mig hur min kropp kommer att se ut när jag är klar med viktresan. Hur kommer det kännas att vara tillfreds, hur känns det att ha en platt mage och vara utan sina lovehandles?
Får man någonsin veta?
Jag har varit i precis samma situation som du. Gått ner massa och lagom till man börjar bli hyfs nöjd med sig själv så händer någor och man tappar allt bara sådär och börjar gå in i "gamla" vanor igen och vips har man gått upp alla kilo och lite till. Tror det är lite det du precis skriver, att du har svårt att se dig själv med platt mage och utan love handles. Det kan vara det som är boven i dramat (bara spekulationer) Ofta är det just det som är felet tror jag. Att man ser sig själv i en viss genre,som kraftig,rund,tjock, vad det nu kan vara. har man den bilden av sig själv så blir ju allt annat främmande om man är på väg dit så att säga. Därför är det lätt att man hamnar tillbaka i gamla spår eftersom man känner att man hör hemma där på ett sätt. Jag har alltid sett mig själv som tjock,alltid. Även om jag gått ner. Varje gång jag gått ner har de känns främmande osv. men på något skumt sätt har jag ändrat bilden av mig själv, jag tänker mig smal. Jag tror det kan hjälpa på vägen. Att försöka tänka sig smal. Jag är ju ej smal så nu men jag tänker mej smal och att jag ej tillhör en tjock genre som ja i hela livet har gjort. Det hjälper faktiskt! Lättare sagt än gjort men bara kämpa på. När du gått ner några kilo och känner dig hyfs nöjd försök hålla kvar där ett tag. Så du hinner vänja kroppen och tankarna vid det nya. Låter säkert som att du är rejält stor men vad jag kan se på bilder och vikt så tycker jag det verkar som du ej behöver gå ner något. men man ska ju vara nöjd själv. Detta är bara mina egna spekulationer utifrån mig själv. Lycka till!! Kört hårt:-)
*flex*
Liliaceae
2008-05-08, 18:39
Summa dag 18 (torsdag 8 maj)
Löpning i 26 grader och kvällssol! Underbart! Synd att jag suttit instängd hela dagen och helt missat hur varmt det var. Hade på mig hoodie och blev helt otroligt varm! Note to self: kolla tempen innan du drar ut...
Frukost:
keso 70g
kalkonpålägg 30g
Fika:
30g proteinpulver ca 100 kcal
50g choklad (inte ultimat att bränna 200 kcal på det, men det var sjukt gott)
Lunch:
kyckling 120g (före tillagning)
couscous 30g
sallad 70g
sparris 90g
Middag:
ägg 100g
sallad 100g
lök 50g
champinjoner 90g
keso 80g
+ 15g smör till stekning osv
Kcal: 1030 + 100 från proteindrinken
Protein: + 30g från proteindrinken (är väl inte 100% protte men ca)
Kolhydrater: 65g
Fett: 50g
Motion: jogging + promenad sammanlagt 80 min
Kcal förbrända: 634
Linda: Jag ser mig nog snarare som en smal person i en tjock kropp. Blir alltid lite förvånad när jag ser foton på mig själv osv. Men det ska det bli ändring på! Jag är nog lite delad där förresten - ofta så sätter jag mig nog i det tjocka facket som du säger...
Liliaceae
2008-05-08, 20:14
Correction: det skulle stå 80 + 30g från proteindrinken...
Liliaceae
2008-05-12, 11:27
Tillbaka på ruta 1...
Vilken katastrofhelg! Dålig sömn, obefintlig träning, stress och kass mat har resulterat i att jag inte ens törs ställa mig på vågen idag. Har ingen mat i kylskåpet och eftersom det är helgdag är allting stängt, bortsett från småbutiker som mest säljer godis...
Well, jag drar ett streck över det här. Från och med nu så blir jag duktig igen.
Tillbaka på ruta 1...
Vilken katastrofhelg! Dålig sömn, obefintlig träning, stress och kass mat har resulterat i att jag inte ens törs ställa mig på vågen idag. Har ingen mat i kylskåpet och eftersom det är helgdag är allting stängt, bortsett från småbutiker som mest säljer godis...
Well, jag drar ett streck över det här. Från och med nu så blir jag duktig igen.
Kommer alltid katastrofhelger det är den stora bilden som räknas (wei älskar klyschor :D)
I längden vinner du! :thumbup:
Liliaceae
2008-05-13, 10:35
Kommer alltid katastrofhelger det är den stora bilden som räknas (wei älskar klyschor :D)
I längden vinner du! :thumbup:
Ja, jag hoppas att du har rätt för idag visade vågen 64,5kg! Är det här ett skämt? Kan man gå upp 4kg på bara några dagar - är det ens fysiskt möjligt?! Det verkar som att det räcker med att titta på en glass så blir jag fet.
Med arga steg och skumpande mage klampade jag iväg till gymmet och körde lite allt möjligt:
Uppvärming: 5 min jogg
Latsdrag till bröstet
20kg x 10
25kg x 7
20kg x 10
Rear kick (bakåtspark med foten i en ögla)
20kg x 10
25kg x 10
30kg x 10
Hantelpress, lutande bänk
8kg x 10
8kg x 10
8kg x 10
Sidlyft
4kg x 10
4kg x 10
4kg x 10
Hantelpress, sittandes
4kg x 10
6kg x 10
6kg x 10
Ryggresningar (i den där ställningen där man fixerar från låret och ner)
med 15kg i famnen x 10
med 20kg x 10
med 20kg x 10
Avslutade med 10 min jogg på bandet
Liliaceae
2008-05-13, 10:55
Ja, man kan inte anklaga mig för att vara stark i alla fall...
Eldhroka
2008-05-13, 11:17
Ja, jag hoppas att du har rätt för idag visade vågen 64,5kg! Är det här ett skämt? Kan man gå upp 4kg på bara några dagar - är det ens fysiskt möjligt?! Det verkar som att det räcker med att titta på en glass så blir jag fet.
Helt normalt skulle jag vilja påstå.
Det är inte fett, det är vatten.. Gå tillbaka till dina normala rutiner
nu och du kommer märka att det släpper relativt fort.
Ge inte upp.
Liliaceae
2008-05-13, 21:28
Summa dag 23 (tisdag 13 maj)
Frukost: äggröra
ägg 100g
kalkonpålägg 50g
lök 45g
proteinpulver 20g
Fika:
äpple 100g
jordnötter 30g
Lunch:
couscous 24g
kalkonpålägg 50g
lök 20g
Mellanmål:
bröd 50g
philadelphia 10g
Middag:
bröd 65g
kesella 92g
kalkon 35g
philadelphia 10g
Kalorier: 1200kcal
Protein: 72g + 20g proteinpulver
Kolhydrater: 99g
Fett: 47g
Motion: styrketräning + lite jogging
Förbrända: 524 kcal
Eldhroka: Jag ska försöka släppa taget om vågen lite grand och lyssna på det sunda förnuftet istället!
Liliaceae
2008-05-14, 09:08
Sitter fangslad pa biblioteket idag - ingen traning ifall jag inte kommer harifran innan klockan 22. Men det tvivlar jag pa.
Idag: 63,3kg - det formodade vattnet ar pa vag bort!
Liliaceae
2008-05-15, 09:46
Annu en dag pa bibblan. Hann atminstone med 5,3 km jogging och promenad fram och tillbaka till banan. Var ute sammanlagt 80 min om jag inte minns fel.
Sa hittills ser det ut sa har:
Man: vila
Tis: styrketraning (64,5kg)
Ons: 45 promenad (63,3kg)
Tors: 5,3km jogging (62,5kg)
/ L
Liliaceae
2008-05-15, 20:58
Summa dag 25
Kcal: 1407
Protein: 112g
Kolhydrater: 147g
Fett: 40g
Motion: 5,3 km jogging, promenad ca 40 min
Förbrända kcal: 564
Tror dina resultat kommer att äga. Bara en föraning jag har. Lycka till :hbang:
Liliaceae
2008-05-17, 12:03
Reflektioner dag 27
Nu har det gått nästan en månad sen jag startade journalen och jag måste säga att det har gått mycket långsammare att tappa i vikt än vad jag hade önskat och hoppats på men jag är vid närmare eftertanke oerhört nöjd!
Startvikten låg på 63,8 och idag väger jag 62. Däremellan har jag både skött mig exemplariskt och slarvat, varit nere på 61,5 för att nästa vecka toppa med 64,5.
Just nu är det tidsbristen och viktiga tentor som sätter käppar i hjulet för att jag ska hinna motionera så mycket som jag vill, men jag kan lova att det blir ändring snart!
Ytterligare positiva saker med den här dieten är att jag märker stor skillnad på mitt mat-tänk. Självklart är jag fortfarande sugen på något gott ibland, men jag frossar inte längre och har med mig kalori-tänket hela tiden utan att det blir påfrestande.
Vid tidigare bantningstillfällen har jag bannlyst allt onyttigt och blivit mer eller mindre besatt av att bara äta nyttigt och ytterst lite. "Äter man under 1000 kcal så får man medalj, typ". Nu tar jag det lite lugnare och är snällare mot mig själv och känner verkligen att denna metoden är mer hållbar än mina tidigare "allt eller inget"-försök.
Jag vill att detta är sista gången jag kämpar med mina kilon så det får ta den tid det tar helt enkelt!
Trevlig helg ni som läser!
Trevlig helg på dig med och dessutom har du ju nu folk som hejjar på dig, kommer gå bra detta.
:bpump:
Liliaceae
2008-05-17, 15:55
Tror dina resultat kommer att äga. Bara en föraning jag har. Lycka till
Trevlig helg på dig med och dessutom har du ju nu folk som hejjar på dig, kommer gå bra detta.
Vad snälla ni är! Tack! Jag ska tänka på era ord när det känns kämpigt med dieten!
Liliaceae
2008-05-26, 08:27
Mandag 26 maj
Det har kan vara dag 36 sen jag startade journalen om jag inte har raknat fel.
Start: 63,8kg
Idag: 61,6
Alltsa: - 2,2 kg
Battre an ingenting!
Låter som en bra viktminskningstakt om du siktar på att behålla ev muskelmassa! Keep up the good work :thumbup:
Liliaceae
2008-06-02, 08:26
Galet sonderstressad och har inte haft tid att skriva har. Gardagen avslutades med en snabb loptur i 28 gradig hetta. Hoppas pa att gora detsamma ikvall!
L
Liliaceae
2008-06-26, 13:17
O M S T A R T
Nej, 2 månader utomlands kombinerat med tentastress och för lite tid för träning och matlagning gjorde inte direkt underverk för dieten, men nu är jag tillbaka och redo att skärpa till mig. Naturligtvis har jag gått upp i vikt, men det är inte så mycket att lipa över - jag kör igång istället!
Söndag
vikt: 64,4kg
72 min promenad (235 kcal)
52 min promenad (167 kcal)
mat: 1036 kcal
protein: 92g
kolhydrater: 103g
fett: 28g
Måndag
vikt: 63,8kg
72 min promenad med 2km jogging inkluderad (469 kcal)
mat: 1233 kcal
protein: 86g
kolhydrater: 142g
fett: 35g
Tisdag
vikt: 63,8kg
vila
mat: ca 1600 (åt ej hemma)
Onsdag
vikt: 63,2kg
70 min promenad med 2km jogging inkluderad (430 kcal)
mat: 1114kcal
protein: 69g
kolhydrater: 146g
fett: 27g
Liliaceae
2008-06-26, 22:15
Torsdag
vikt: 63,2kg
75 min promenad (256 kcal)
Mat: 1196kcal
protein: 64g + 50g proteinpulver
kolhydrater: 138g
fett: 21g
Känns verkligen som att jag borde vara hungrigare, men jag känner mig ganska tillfreds faktiskt. Funderar dock på ifall jag får i mig för lite protein?
Imorgon blir det förhoppningsvis en lite längre joggingtur innan frukost.
Sikta på åtminstone 2 gram per kg kroppsvikt under deff. När du bulkar eller ligger i energibalans är det inte lika viktigt som under en deff.
En aning mer fett skulle heller inte skada men annars ser det bra ut tycker jag :)
Liliaceae
2008-06-27, 10:44
Morgonpromenad med ett försök till lite intervaller. Kände mig väldigt seg i kroppen, men fullföljde ändå.
60 min, sprang ca 4km och förbrände 465kcal.
Nästa vecka ska jag börja styrketräna igen, det ser jag fram emot!
Exhale: Fint att du håller koll på mig!
Liliaceae
2008-06-27, 21:29
Summa fredag 27e juni
motion: promenad + jogging sammanlagt 60 min (465kcal)
mat: 1183 kcal
protein: 89g
kolhydrater: 142g
fett: 30g
Slö dag med tryckande huvudvärk som började med jogging och promenad och avslutades med grillad kyckling, en snutt nybakt bröd och lite lättglass med jordgubbar.
Liliaceae
2008-06-28, 22:12
Summa lördag 28 juni
vikt: 62,8kg
motion: 65 min promenad (295 kcal)
mat: 1377 kcal
protein: 76g + 14g proteinpulver
kolhydrater: 160g
fett: 38g
Liliaceae
2008-06-29, 19:20
Summa söndag 29 juni
vikt: 62,6kg
motion: 80 min promenad med 2km jogging inkluderat (413 kcal)
mat: 1334 kcal
protein: 72g + 25g proteinpulver
kolhydrater: 104g
fett: 58g
Känner mig lite seg och långsam i joggingspåret så jag ska öka till 1400kcal per dag nästa vecka för att få mer energi att orka motionera ordentligt. Samtidigt är jag rädd att inte gå ner lika fort och därmed tappa motivation, man vill ju gärna ha resultat fort, fort, fort...
Oh well, det blir nog bra det här.
Tjena kul och se dig tillbaka :) Skynda långsamt!
Liliaceae
2008-06-30, 22:02
Summa måndag 30 juni
vikt: 62,2kg
motion: 72 min promenad (244 kcal)
mat: 1368 kcal
protein: 72g + 35g proteinpulver
kolhydrater: 135g
fett: 45g
Har sovit 4h i natt så den planerade turen till gymmet byttes ut mot en promenad istället.
Tricce: Tack! Vart har din träningsjournal tagit vägen by the way?
Tricce: Tack! Vart har din träningsjournal tagit vägen by the way?
Aaah eeeh joo det vart en offline journal istället :)
Liliaceae
2008-07-02, 00:04
Summa tisdag 1 juli
vikt: 62,8kg
motion: vila
mat: 1350 kcal
protein: 93g + 30g proteinpulver
kolhydrater: 138g
fett: 54g
Stressig dag samt sjukt sugen på något som man absolut inte får äta när man bantar. Det onyttigaste kylen hade att erbjuda var ost så jag gjorde en liten pudding på DoublePro istället - en räddare i nöden!
Liliaceae
2008-07-20, 12:36
Tillbaka igen! Kände att jag var tvungen att pausa från den här journalen ett tag, men nu är jag på rätt spår igen!
De senaste 2 veckorna har gått jättebra och jag tappar vikt sakta men säkert!
Fortsättning följer, snart är det lunch!
Liliaceae
2008-07-20, 22:40
Idag har jag latat mig och enbart gått en promenad. Men den var lång så pulsklockan stannade på ca 400 kcal, vilket får ses som ett godkänt i alla fall!
Mätt är jag också - sjukt lyxig matdag som trots allt gott stannade på 1200 kcal!
Frukost:
kesella med hallon och en skvätt fun light
Fika:
coke zero
en mini-Magnum (170 kcal)
Lunch: 300 kcal
hjortfilé
sallad
rostade rotsaker i ugn
mangochutney i matlagningsyoghurt
mineralvatten
Fika:
päron
blåbärsfluff
Middag: 360 kcal
smörstekta kantareller på fullkornsbröd
Ugh sitter lite små hungrig så här på söndagsnatten och så slänger du upp den där otroligt smaskiga bilden grrr!! ;)
Men middag får du ta och bättra på va? :D
Härligt att viktminskningen går super. Fortsätt på den inslagna vägen :thumbup:
Liliaceae
2008-07-22, 08:54
Tisdag morgon; mer minus på vågen och sol ute! Ingen vind dock...
Dags för en promenad minsann!
Liliaceae
2008-07-22, 20:30
Ingen träning i dag heller, men jag summerar dagsmenyn i alla fall!
Frukost:
kesella med pumpafrön, solrosfrön och russin
päron
Lunch:
blodpudding
osötad lingonsylt
Fika:
blåbärsfluff
Middag:
grekisk sallad
baguette
Kvällsmat:
äpple
vaniljkesella
pumpafrön, russin
Summa: 1086 kcal
Liliaceae
2008-07-24, 22:53
Ååå, vilken dålig matdag! Har förvaltat mina kalorier helt fel vilket resulterat i att jag är darrig i hela kroppen och har sjukt ont i magen. Känner mig svag och hungrig så nu måste jag trycka i mig lite kesella trots att jag redan ätit 1200 kcal idag.
När jag började dieta med hårdhandskarna så tänkte jag ligga runt 1400kcal/dag men nu har den gränsen helt plötsligt sänkts till 900-1200 och äter jag mer än det så känns det lite som ett misslyckande. Jag får skärpa mig, men det är svårt när viktminskningen går i snigelfart och jag inte tycker mig se någon skillnad alls...
/L
Liliaceae
2008-07-25, 11:15
Tillbaka från en svettig löprunda. Var ute i 1h och brände 448 kcal. Sprang inte hela tiden dock utan gick fram och tillbaka till spåret, men ca 4km var löpning i alla fall och det får räknas som godkänt en dag som den här.
Nu: shopping!
Liliaceae
2008-07-25, 19:18
Idag har jag gjort lite mätningar och jämfört med för 3v sen ungefär. Har tappat ca 2-3 cm på samtliga ställen så jag är ganska nöjd även att det inte händer så mycket på vågen. Inbillar mig även att jag ser förändringar på midjan, men det kan också vara en synvilla...Det återstår att se. Nya kort kommer upp den 1 aug.
To be continued...
Liliaceae
2008-07-26, 19:36
Lördag:
Summa kcal: 1343
Protein: 100g
Motion: nej...
Liliaceae
2008-07-27, 21:02
Söndag
Summa kcal: 1200
Protein: 80g
Motion: 70 min promenad, 190 kcal
Liliaceae
2008-07-28, 07:35
Måndag
Supertrött och energilös...Borde ut och springa men jag måste nog äta lite frukost först för som det känns nu så orkar jag knappt hålla ögonen öppna.
Eftersom jag slarvade och fick lite för mycket av det goda någon gång i början av juni så stod vågen på 64,4kg när jag för några veckor sen (22 juni) började banta på allvar igen så det är dem siffrorna jag sätter inom parantes och jämför med numera.
Så här ser det alltså ut efter 4v:
Vikt: 61,0 (64,4)
Längd: 163
Överarm: 27,5 (29)
Under bröst: 78 (80)
Midja: 75 (79)
Bilring: 94 (99)
Höft: 95 (96) Mäter där byxorna sitter...
Rumpa: 101 (103)
Lår: 58 (60)
Vad: 33,5 (35)
Enligt siffrorna så har det ju helt klart hänt lite, ändå kan jag inte låta bli att tänka att jag kanske har mätt lite fel, eller att det visar mindre just idag för att jag kanske inte har så mycket vatten i kroppen och bla bla bla. Var jag kanske supersvullen då jag fick de första siffrorna, eller har jag stramat åt måttbandet för mycket när jag mätte idag?
Sen kan jag inte låta bli att gräma mig att jag inte fullföljde min diet när jag startade denna journalen utan tillät mig att slarva så pass länge att jag faktiskt var gick upp till 64,4 från att ha legat på 61,2...Tänk vad fin jag hade varit om jag hade kunnat hålla mig till strikt schema från början? Nu känns det mer som att jag är tillbaka på ruta 1, trots att jag tappat 3,8kg.
Nä, nu börjar jag bli lite tjatig här - bäst att äta frukost!
/L
Liliaceae
2008-07-28, 11:05
Underskattade värmen lite och gav mig ut på en 70 min lång runda. Tanken var att jag skulle springa långt idag, men det orkade jag helt enkelt inte i den här hettan så det blev mycket promenerande och lågt tempo. Skulle tippa på att jag sprang ca 3km, lite mer kanske.
Pulsklockan stannade på 462 kcal och nu ska jag svettas lite i trädgården istället!
Liliaceae
2008-07-28, 20:50
Måndag
Kcal: 1323
Protein: 114g
Motion: jogging/promenad - 462 kcal
Är egentligen lite osäker på kcal-intaget idag då jag var och fikade med en kompis och åt en chokladboll som jag inte vet ifall jag räknat rätt på. Gissade på 100g och ca 450 kcal vilket låter lite väl högt, men man vet ju aldrig. Har inte ätit mer än vad jag tillåter mig själv i alla fall så det är nog lugnt ändå!
Liliaceae
2008-07-29, 22:20
Tisdag
Kcal: ca 1200-1400
Protein: ca 60g
Motion: promenad 90 min
Trött och grinig. Hoppas på en liten viktnergång imorgon, annars blir jag besviken...
/L
Liliaceae
2008-07-30, 20:09
Onsdag
Idag har jag feber. Bestämde mig för att ta en ledig dag från bantningen så nu sitter jag och knaprar lösgodis. Fantastiskt gott och jag orkar inte ens ha dåligt samvete!
/L
Inte fan ska du ha dåligt samvete för det där! Är man sjuk gäller inga regler alls :eating:
Liliaceae
2008-08-01, 21:42
Inte fan ska du ha dåligt samvete för det där! Är man sjuk gäller inga regler alls
Nej, att kunna äta lite onyttigare då och då utan att skämmas är ju också ett steg i processen! Idag har jag dock varit ute och sprungit så nu är jag på rätt spår igen!
Liliaceae
2008-08-02, 17:07
Nu har det lossnat lite på vågen igen! Firade med en löprunda:
promenad till spåret och sen:
7 min jogging
2 min gång
6 min jogging
Liliaceae
2008-08-02, 20:46
Summa lördag 2 augusti
Kcal: 880
Protein: 91g
Motion: jogging (494 kcal)
Körde 2a dagen på mitt nya projekt idag. Tanken är att lära mig springa långt och schemat löper under 28v och innefattar 3 pass i veckan. Jag tror att framgångsreceptet är att man ska hålla sig till de där 3 passen i veckan för att orkar öka distansen så mycket som krävs, men eftersom jag är ivrig så tänkte jag köra ett pass varannan dag i ca 2-3v och sen återgå till det rekommenderade 3/v.
Efter 28v så ska jag kunna springa en halvmara är det tänkt! Ska bli oerhört intressant att se hur det går!
/L
Summa lördag 2 augusti
Kcal: 880
Protein: 91g
Motion: jogging (494 kcal)
/L
Jeesus girl kan man leva på 880 kalorier på en dag? Inte konstigt att det börjar droppa av kg ;)
Liliaceae
2008-08-02, 23:02
Jeesus girl kan man leva på 880 kalorier på en dag? Inte konstigt att det börjar droppa av kg
Jadå, det går fint! Jag är inte hungrig alls, men eftersom 880 kändes lite tramsigt så valde jag att äta lite mer keso, en macka och en skopa proteinpulver så summan för idag får regleras till 1100 istället!
Liliaceae
2008-08-05, 10:13
Tillbaka från mini-semestern!
Pass nr på halv-maran:
5 min gå
1 min löp
14 min löp
5 min gå
1 min löp
Gick fint trots att jag ännu inte hunnit fixa skoskavsgrejer till mina såriga hälar. Det som inte dödar härdar, heter det va?
Summa: 35 min
Kcal: 276
maxpuls: 186
medel:146
Liliaceae
2008-08-05, 22:40
Summa tisdag 5 aug
Kcal: 1253
Motion: 276 kcal förbrända
Nu är jag så trött så trött så trött...
Bra jobbat tjejen!
I säng och vila upp nya deffkrafter, det ska jag göra iaf! :D
Liliaceae
2008-08-06, 07:12
Bra jobbat tjejen!
I säng och vila upp nya deffkrafter, det ska jag göra iaf!
Tack! Det visade sig att det var mer än behövligt att lägga sig tidigt igår - idag vaknade jag nämligen med halsont och har extremt svårt att svälja. Toppen...
Ska trampa iväg och köpa honung nu, det känns som att det kommer att behövas.
/L
Liliaceae
2008-08-11, 22:08
Åå, jag är en dålig bantare...Efter några dagars förkylning så tog jag mig friheten att flippa ur totalt och har inte följt dieten alls...Inte så sugen på att väga mig imorgon, men det är väl lika bra att få svart på vitt.
Idag:
Kcal: 1197
Protein: ca 140g
Liliaceae
2008-08-12, 08:44
Idag: 61,8 - skit också...
Liliaceae
2008-08-12, 19:06
Tisdag 12 augusti
Kcal: 1190
Protein: 119g
Kan hända att jag tar ett päron eller liknande senare också. Nu ska jag se ifall någon vill följa med på jogging!
Kul journal! Du påminner mig mycket om mig själv. Kämpa på!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.