Logga in

Visa fullständig version : Russin och promenader - bra för kardiovaskulära riskfaktorer och inflammationer.

King Grub
2008-04-18, 11:53
Raisins are a significant source of dietary fiber and polyphenols, which may reduce cardiovascular disease (CVD) risk by affecting lipoprotein metabolism and inflammation. Walking represents a low intensity exercise intervention that may also reduce CVD risk. The purpose of this study was to determine the effects of consuming raisins, increasing steps walked, or a combination of these interventions on blood pressure, plasma lipids, glucose, insulin and inflammatory cytokines.

Thirty-four men and postmenopausal women were matched for weight and gender and randomly assigned to consume 1 cup raisins/d (RAISIN), increase the amount of steps walked/d (WALK) or a combination of both interventions (RAISINS + WALK). The subjects completed a 2 wk run-in period, followed by a 6 wk intervention. Systolic blood pressure was reduced for all subjects (P = 0.008). Plasma total cholesterol was decreased by 9.4% for all subjects (P < 0.005), which was explained by a 13.7% reduction in plasma LDL cholesterol (LDL-C) (P < 0.001). Plasma triglycerides (TG) concentrations were decreased by 19.5% for WALK (P < 0.05 for group effect). Plasma TNF-alpha was decreased from 3.5 ng/L to 2.1 ng/L for RAISIN (P < 0.025 for time and group X time effect). All subjects had a reduction in plasma sICAM-1 (P < 0.01).

This research shows that simple lifestyle modifications such as adding raisins to the diet or increasing steps walked have distinct beneficial effects on CVD risk.

Lipids Health Dis. 2008 Apr 16;7(1):14. Raisins and additional walking have distinct effects on plasma lipids and inflammatory cytokines.

Slartibartfast
2008-04-18, 12:03
YES!

Jag äter mycket russin, men har tidigare trott att de var genomdåliga.

Hur mycket är en "1 cup?"

Snackar vi grandmaa's tea cup, eller 2girls1cup?

King Grub
2008-04-18, 12:05
Sockret är ju mindre bra, men där är det det totala intaget som räknas, i förhållande till aktivitetsnivån (en fysiskt aktiv person kan äta mycket mer socker än en slöhög).

Slartibartfast
2008-04-18, 12:06
Jag är en slöhög iofs. :(

jwzrd
2008-04-18, 12:06
YES!

Jag äter mycket russin, men har tidigare trott att de var genomdåliga.

Hur mycket är en "1 cup?"

Snackar vi grandmaa's tea cup, eller 2girls1cup?

Det amerikanska måttet / 2guys1korv.

forslund
2008-04-18, 12:42
Plasma total cholesterol was decreased by 9.4%

Kan man anta att det är russina som sänkte kolesterolvärdet eller är det ökningen av promenaderna som åstadkommit detta?

Nitrometan
2008-04-18, 14:12
Det amerikanska måttet.
Ca 1,25 dl då väl?

Acquiescence
2008-04-18, 14:15
Ca 1,25 dl då väl?

En kopp är 2.366 dl

z_bumbi
2008-04-18, 15:54
En kopp är 2.366 dl

En (kaffe)kopp är ca 1,5 dl. "A cup" verkar däremot variera mellan ungefär det som du anger och 2,8 beroende på vilket land den kommer ifrån, för att få reda på vilket mått som anges i studien måste man orka leta reda på utgivningsland men det orkar jag inte just nu (jag tycker inte det är så himla viktigt att veta exakt hur stor mängd russin det är).

forslund: Det gällde alla testpersonerna så russin eller promenad eller russin och promenad gav den sänkningen i genomsnitt.

Acquiescence
2008-04-18, 17:24
En (kaffe)kopp är ca 1,5 dl. "A cup" verkar däremot variera mellan ungefär det som du anger och 2,8 beroende på vilket land den kommer ifrån, för att få reda på vilket mått som anges i studien måste man orka leta reda på utgivningsland men det orkar jag inte just nu (jag tycker inte det är så himla viktigt att veta exakt hur stor mängd russin det är).

forslund: Det gällde alla testpersonerna så russin eller promenad eller russin och promenad gav den sänkningen i genomsnitt.

Utgivningsland USA: En kopp 2.366 dl.

PDF (http://www.lipidworld.com/content/pdf/1476-511x-7-14.pdf)