Visa fullständig version : Playstation 3 nåt o ha?
kimozabe
2008-04-15, 14:18
Funderar på o inhandla en Ps3 nu när HD-DVD formatet förlorat formatkriget så verkar ps3 ett bra köp då man får en spelkonsoll o bluray spelare i ett.
Läste nyligen att senaste firmwaren också updaterar ljudet så man kan få HD ljud outputat vilket tydligen inte fungerat innan.
Ni som äger en maskin, är bluray spelaren så bra som sägs? Hur bra är den på att spela upp vanliga dvd? Är det en fullfjädrad mediastation? funkar spelen bra eller är det framerate dips med mera?
Har en 3 årig Samsung Plasmsa 42" PS5HX som är HD-Ready, dvs 720p 1080i, Ser filmerna o spelen bra ut i dessa upplösningar eller är det Full HD som gäller?
Skulle vilja ha lite mera kött på benen innan jag bestämmer mig helt o hållet :)
Har en och är skitnöjd, Bluray fungerar som det ska, DVD, divx, xvid, osv fungerar också utmärkt. Vet inte om den klarar x264 dock. Sen kommer många stora titlar till xbox360 och ps3 först eftersom det inte är lika vanligt med piratkopiering till dem.
Scratch89
2008-04-15, 14:49
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89762
redbrigade
2008-04-15, 14:56
Kör själv på 1080i och det är väldigt bra bild, vet inte om det är någon större skillnad på full hd.
kimozabe
2008-04-15, 14:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=89762
Tackar :)
Svedberg
2008-04-15, 16:33
Inga spel som stöder 1080p än vad jag vet, inte som är värda att ha iaf?
Det enda jag saknar nu är att den ska kunna spela upp .mkv filer som alla 720p och 1080p filmer är i. Finns program som konverterar om 720p på 5-10 minuter dock till spelbart format, funkade mindre bra på 1080p för mig.
novaline
2008-04-15, 16:55
Klart ok konsol, men ska den användas till mest spelande så skulle jag då utan tvekan köpt ett 360.
Thai-ger
2008-04-15, 16:57
Playstation är fint om man festar eller vill spela med polare, bra att ha singstar, guitarhero och många roliga spel som man kan multiplaya på.
Om man ska spela själv tycker jag dock datorn är sååå mycket bättre. Eftersom på datorn finns det online, dock finns online på ps3 med, men det är inte samma sak,
Playstation är fint om man festar eller vill spela med polare, bra att ha singstar, guitarhero och många roliga spel som man kan multiplaya på.
Om man ska spela själv tycker jag dock datorn är sååå mycket bättre. Eftersom på datorn finns det online, dock finns online på ps3 med, men det är inte samma sak,
ad är det för skillnad att spela on-line med dator vs ps3?
ad är det för skillnad att spela on-line med dator vs ps3?
Beror väl på spel antar jag. Men mus och keyb är ju ett måste för _mig_ till viss sorts spel.
Beror väl på spel antar jag. Men mus och keyb är ju ett måste för _mig_ till viss sorts spel.
jo jag förstår att t.ec. COD 4 t.ex. måste vara lättare med mus men t.ex. fotbollspel?
Vart har ''vi som äger en playstation 3'' tråden tagit vägen?? sökt efter den nu i 20 min!
ahaa. såg nu att xbox o ps3 trådarna vart ihopslagna.
Klart du ska ha PS3!
Blu-ray spelaren funkar finfint!
hahavaffan
2009-01-04, 12:10
Kör själv på 1080i och det är väldigt bra bild, vet inte om det är någon större skillnad på full hd.720p är nog att föredra om du inte har en väldigt stor skärm. Progressivt är bättre än interpolerat varje dag i veckan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.