handdator

Visa fullständig version : Deff problem..

LAKE
2003-05-26, 18:24
tjenare.
Har ett litet problem när det gäller min deff. Jag har nu deffat hårt och bra i ca 14 veckor och gått ner 5-6 kg. 105kg - 99kg. Men nu dom senaste veckorna har vågen inte rört sig ett dugg neråt, snarare uppåt (väger mig varje fre morgon innan toalett besöket) trots att jag dom senaste veckorna har kört på hårdare än någonsin = en timmes morgon kardio + 45 min på stepmaskin efter träning. Käkar för närvarande ca 2300kcal. 300g protein. 200 - 250 g kolhydrater, fett räknar jag inte, men det ligger förmodligen för lågt. Har inte råd att köpa fett oljor mm mm.

Vad ska jag göra? Kan det vara en ide att skippa morgonpromenaderna nån vecka eller två ifall kroppen har "vant" sig vid träningen och försöker att behålla fettet? Jag tror inte att jag kan käka mindre än vad jag gör nu. Nån som har varit med om nått liknande och kan skriva och berätta vad jag ska göra?

norpx
2003-05-26, 18:38
20 spänn för en flaska linfrö olja måste du väl ha råd att lägga ut.

shirunai
2003-05-26, 19:49
betydligt billigare än köttet man äter :cryout:

Janna
2003-05-26, 20:16
jag tror helt klar det beror på att du äter för lite fett .. du behöver inte köpa en massa snordyra ojor utan det går lika bra med olivolja, druvkärnolja, rapsolja och så n linfröolja du köper i mataffär tex

dessutom bör du väga dig efter att du vatt på toa .. det får plats en hel del i tarmen o pisseblåsan och det är inte säkert du har lika mkt i systemet varje fredagmorgon

LAKE
2003-05-26, 20:43
oj, jag skrev innan toalett besöket, jag menar såklart efter...

LAKE
2003-05-26, 20:47
Nu måste jag bara fråga, kan det vara olivolja som man använder när man steker kyckling?
Och hur mycket borde jag ta uppskattningsvis?

ivandrago
2003-05-26, 21:09
ändra din rutin. Gissar på att din kropp har vant sig och har inget behov av att använda kroppsfettet som energikälla. Chocka den genom att skita i morgonpromenaden och köra hiit eller annan hård cardio istället, eller både och. Ändra kostupplägget och ät mer fett och lite mindre kolisar, men dra inte ner på totala kcal! Gör ändringar helt enkelt.

Zipitup
2003-05-27, 16:56
ivandrago har en poäng.

Dessutom luktar det överträning lång väg om ditt upplägg.
I så fall har du sjunkande testosteronproduktion som lök på laxen.

Ökar du i vikt på övningarna konsekvent?
Förbättras kondisen märkbart?
Håller du humöret uppe och du orkar med att göra andra saker förutom att träna?

När vilade du en hel vecka eller tio dagar senast?
Gissar på att du är utsliten in till synapserna i nerbanorna och behöver slappa och leka i stället för att späka dig en tid framöver.....?

LAKE
2003-05-27, 18:24
Originally posted by Zipitup
ivandrago har en poäng.

Dessutom luktar det överträning lång väg om ditt upplägg.
I så fall har du sjunkande testosteronproduktion som lök på laxen.

Ökar du i vikt på övningarna konsekvent?
Förbättras kondisen märkbart?
Håller du humöret uppe och du orkar med att göra andra saker förutom att träna?

När vilade du en hel vecka eller tio dagar senast?
Gissar på att du är utsliten in till synapserna i nerbanorna och behöver slappa och leka i stället för att späka dig en tid framöver.....?

Faan, jag är rädd att du har rätt i mycket av det du skriver så nu blir det väldigt lätt träning ett par veckor framöver. OBS!! väldigt lätt träning och då bara 2-3 dagar i veckan. Jag fortsätter med promenaderna som vanligt men bara med en om dagen. Fast först ska jag vila helt från styrketräningen i 4 dagar med start på måndag nästan vecka. Ska bli skönt!!!!

LAKE
2003-05-27, 18:30
Jag har även köpt olja i form av linfröolja och solrosolja så nu ska kropen smörjas. Nu fick jag en liten nytändning och det behövs för det kan vara rätt knäckande att träna som en dåre och sen se att man har gått upp 1 kg på två veckor när allt man vill är att gå ner i vikt. Så TUSEN TACK till alla som har svarat :bpump:

Zipitup
2003-05-27, 18:39
LAKE: Eftersom du tydligen ger mig rätt.

Jag skulle ta tio dagar helt ledigt. Ingen styrka och kondis alls.
Jag vet jag vet....
Du tror att just din kropp skulle fungera på ett aldeles unikt vis och suuuuuga i sig fett på de dagarna och allt skulle vara förgäves.
Men så är det inte serru.
Nu ska kroppen ta den lediga energin för att bygga på dina ledytor, glatta muskler, blodkärl, nervbanor och allt annat som den sparat in på.
Då du.
Då kutar det på rejält med kalorier kan du tro. Dessutom har din kropp nog hyfsad förbränning ändå pga din tidigare träning. Sånt sitter i i många månader.
Tio dagar, och jag lovar dig, att du lyfter mer än innan du slutade. Uthålligheten avtar något, men den repar sig snabbare än att bygga ny styrka.

Sesånu!
Pallra dig iväg och kom inte in igen förren du har vilat tio dagar... :)

ivandrago
2003-05-27, 20:21
håller med zipitup. Vila ut ordentligt ett tag. Det är väldigt slitsamt på kroppen att tränas så mycket samtidigt som man går på energiunderskott.

viceman
2003-06-01, 10:49
Själv körde jag hyffsat hårt o diciplinerat i ca 5 veckor.
Tänkte att det kunde vara bra med paus så det blev kanske fyra dagar utan träning och en MASSA onyttigheter som jag annars slutat med.

Inte gick jag upp nått för det, snarare ner ännu mer. Tror helt enkelt att man måste bryta mönstret då och då.