handdator

Visa fullständig version : Går ner för snabbt !

Flushbang
2008-04-13, 12:03
Har hållt diet i en vecka men det går åt helvete för snabbt.
Har gymmat varje dag och kört lite cardio.
I måndags startade jag på 82,7kg. Nu imorse vägde jag 79 blankt. Vet att det är mycket vätska och annat, men tycker ändå det går vääldigt för snabbt. Funderar på att slänga in en ätardag och klämma ett maxmål, är det en dum ide?*gah!*

lectris
2008-04-13, 12:10
Hur mycket väger du?
Hur lång är du?
Ålder?

Hur mycket äter du?

Kan vara bra att veta, annars är det svårt att svara på. Den första veckan brukar det mest vara vatten, du har inte gått ner 3kg fett.

Ge det några veckor till, om viktkurvan inte planar ut så är det bara att höja matintaget :)

Eddie Vedder
är det en dum ide?*gah!*

Dum är den ju inte, men inte någon nödvändighet heller. Det är ju en paniklösning, vilket inte alltid är så konstruktivt, men ett Maxmål är ju gott så visst kan du äta det.:)

Ta en dag och ät lite extra gott och njut utan att hetsa och var för orolig. Därefter fortsätter du deffen på ett lite lugnare sätt. Att gymma varje dag låter t.ex. inte särskilt klokt, iaf inte om du syftar på styrketräning varje dag.

Så jag skulle börja med att ta det lite lugnare med träningen om jag vore du, sedan eventuellt äta lite mer om det fortfarande går för fort.

MrBoris
Har hållt diet i en vecka men det går åt helvete för snabbt.
Har gymmat varje dag och kört lite cardio.
I måndags startade jag på 82,7kg. Nu imorse vägde jag 79 blankt. Vet att det är mycket vätska och annat, men tycker ändå det går vääldigt för snabbt. Funderar på att slänga in en ätardag och klämma ett maxmål, är det en dum ide?*gah!*

avvakta en vecka till med samma intag och se sedan vad som händer med vikten. Jag droppade också snabbt första veckan men nu går det långsammare (~-0.5kg till -0.7kg i veckan)

Flushbang
2008-04-13, 12:13
Hur mycket väger du?
Hur lång är du?
Ålder?

Hur mycket äter du?

Kan vara bra att veta, annars är det svårt att svara på. Den första veckan brukar det mest vara vatten, du har inte gått ner 3kg fett.

Ge det några veckor till, om viktkurvan inte planar ut så är det bara att höja matintaget :)

178cm, 18år.
Tyvärr är det inte 3kg fett såklart. Men är ju rädd att mina surt förvärvade muskler också försvinner *grr*

Eddie Vedder
2008-04-13, 12:34
Men är ju rädd att mina surt förvärvade muskler också försvinner *grr*

Oroa dig inte för mycket över det. Det ska vara något du gör REJÄLT fel för att åstadkomma märkbara muskelförluster.

Men som jag skrev innan, du tränar väldigt väldigt mycket verkar det som. Ger du dig på ett extremt upplägg får du skylla dig själv om "resultaten" blir extrema. Jag säger det återigen, ta det lite lugnare med träningen och avvakta sedan för att se i vilken takt det går.:)

Rahf
2008-04-13, 16:11
3kg är väl rätt normalt första veckan, jag skalade lite över 2kg under min första vecka och därefter normaliserades viktnedgången. Ögonen på vågen och korrigera matintaget därefter.

auToeXeC
2008-04-13, 19:47
Men hur ser dit schema ut på gymet om du är där 7 dagar i veckan? Nyfiken.. :)

Sniggel
2008-04-14, 09:20
Jag hade hellre skärt ner på dagarna så får du lite återhämtning på köpet och unviker att gå in i väggen senare.