handdator

Visa fullständig version : Angels Journal del II

Sidor : [1] 2

Angel
2008-04-13, 11:55
Den andra journalen va så ouppdaterad att den försvann så nu startar jag en ny.

Målet är att hyffsat ta mig runt ett 5km lopp om exakt 1 månad (13 maj) och mycket bättre på ett annat som är i augusti. Och sen självklart att vara snygg naken.

Träning 13/4-08

Löpning 2,5km
Vet ej tiden men det var skitjobbigt och jag fick gå i uppförsbackarna. Det var iallfall det första seriösa försöket på 8 månader.

Såhär manisk och glad såg jag ut innan. Ha-ha.
http://img443.imageshack.us/img443/7752/ssl11332cd3.jpg

Eldhroka
2008-04-13, 11:58
Du menar den här? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=95846 ;)

Kul med nystart iaf!! lycka till med löpningen :)

Angel
2008-04-13, 12:01
Du menar den här? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=95846 ;)

Kul med nystart iaf!! lycka till med löpningen :)

Ah, titta där va den ju. Nåja, den är en mörk del av mitt liv.

Rex
2008-04-13, 12:14
Lycka till :)

mela
2008-04-13, 14:16
Lycka till nu :)

Luttis
2008-04-13, 16:17
Är det vårruset som hägrar?? Lycka till!!

newb123
2008-04-13, 21:25
RK2RM563ddU

Angel
2008-04-14, 11:57
Träning på rehabgym.
Första gången på ett halvår, riktigt softcoregym, fanns inte ens en sketen stång. Det var typ jag och några kirurger med slitna handleder. Testade det som fanns ledigt ungefär.

lutande hp
6*6kg
6*7kg
6*8kg
6*9kg

sidolyft- ett gäng

Benpress
6*50kg
6*80kg
6*90kg

latsdrag
6*20kg
6*25kg

ryggdrag (va typ samma sak)
6*20kg
6*25kg

världens jobbigaste magövning me pilatesboll-ett gäng
och 10min cardio på det

Har ajaj-ont i skenbenen sen igår med. Värdelöst.

Tricce
2008-04-14, 14:19
Kul att du kommit igång igen, lycka till damen :thumbup:

newb123
2008-04-14, 15:06
Opti antal repetitioner på övningarna!

jaaaaag
2008-04-14, 15:08
Lycka till!

internethjälten
2008-04-14, 21:35
Tja!

Kul att du tar tag i detta nu, men du hade skaffat bra skor
för du fick väl ont i benen sist du gav dig ut och skulle springa?

Du skrev att du ville se bra ut naken, jag tycker du har en het
kropp som det är =)

mvh

Angel
2008-04-18, 10:15
Träning: Löpning 30min

Gick mycket eftersom ja sprang i stan och det gör skiiitont att springa på asfalt, gräs går bättre men känns där med. Ska man lägga ner detta helt eller?

internethjälten
2008-04-18, 12:07
Träning: Löpning 30min

Gick mycket eftersom ja sprang i stan och det gör skiiitont att springa på asfalt, gräs går bättre men känns där med. Ska man lägga ner detta helt eller?

Flytta löpningen till underlag som passar kroppen bättre än
stenhård asfalt. Finns många bra spår runt jönköping men
kankse inte "inne" i city.

Kan rekommendera spåren uppe på hakarp samt de ute
vid Åsa By i Norrahammar.

Mvh nicke

Angel
2008-04-18, 21:44
Flytta löpningen till underlag som passar kroppen bättre än
stenhård asfalt. Finns många bra spår runt jönköping men
kankse inte "inne" i city.

Kan rekommendera spåren uppe på hakarp samt de ute
vid Åsa By i Norrahammar.

Mvh nicke

Jo men ett jäkla meck att ta sig dit ju. Fördelen med att springa är att man kan göra det varsom, annars kan ja lika gärna pallra mig till gymmet ju.

BQ: För långt till skogen, jag vill ju spriiiinga. Det gör man ju på en halvtimma på morgonen innan jobbet. Gymmet kräver mera planering.

Finns det ingen salva eller något man kan köpa? Kommer det gå över om man fortsätter eller är det kört?

Angel
2008-04-24, 08:28
Jag måste bli mera hälsosam. Måste måste. Som det är nu så sover jag kanske 4-5 timmar per natt. Jobbar. Sover lite när jag kommer hem från jobbet. Dricker säkert 2liter pepsi max om dagen och går på koffeintabletter. Hinner nästan aldrig träna, och när ja gör det så blir det som ett stressmoment också. Solen och dagsljuset ser jag överhuvudtaget aldrig. Har ont i benen nästan hela tiden. Ibland vill jag bara lägga mig ner och gråta för jag är så trött. Ibland får jag mindre psykoser och vill slå sönder saker.

Så viktigare prioriteringar för att bli mera hälsosam för mig är:
Stressa mindre, sov bättre (och mindre hattigt),
Gå ut-få solljus och frisk luft.
Dra ner på colan.
Börja laga mat-kommer bli svårt, tråkigt och tidskrävande.
Sluta se micron som din bästa vän i livet.
Träna mera.

sissa
2008-04-24, 11:21
Laga mkt mat när du lagar mat ( och matlagning behöver man inte bara göra minutrarna innan man är håller på att dö av hunger) . Tillaga ett helt gäng kycklinfileér när du ändå är igång och in med det i frysen. Tärna och ha i pitabröd, i sallad, till pasta, till potatis etc etc Gör massor med köttfärsås och frys in. Gör en stor kött/fiskgryta. Det tar inte mkt längre tid oftast att tillaga flera portioner. Och se till att ha bra mat och råvaror hemma i kylskåpet och skafferiet så att det finns där hungern kommer ( även om man inte vet exakt vad man ska göra av råvarorna när man handlar dom)

Angel
2008-04-28, 09:41
Träning: ca 60min morgonprommis. Om det nu räknas som träning, det var iallafall helt beyond att gå vid stranden idag.

Tricce
2008-04-28, 15:08
Jag måste bli mera hälsosam. Måste måste. Som det är nu så sover jag kanske 4-5 timmar per natt. Jobbar. Sover lite när jag kommer hem från jobbet. Dricker säkert 2liter pepsi max om dagen och går på koffeintabletter. Hinner nästan aldrig träna, och när ja gör det så blir det som ett stressmoment också. Solen och dagsljuset ser jag överhuvudtaget aldrig. Har ont i benen nästan hela tiden. Ibland vill jag bara lägga mig ner och gråta för jag är så trött. Ibland får jag mindre psykoser och vill slå sönder saker.

Så viktigare prioriteringar för att bli mera hälsosam för mig är:
Stressa mindre, sov bättre (och mindre hattigt),
Gå ut-få solljus och frisk luft.
Dra ner på colan.
Börja laga mat-kommer bli svårt, tråkigt och tidskrävande.
Sluta se micron som din bästa vän i livet.
Träna mera.

Hmms du har inte märkt om du börjat få migrän eller allmänt ont i huvudet oftare? Jag hade migrän jätteofta och drack även jag jättemycket Pepsimax, slutade med pepsimaxen och migränen försvann!

Angel
2008-04-28, 21:21
Hmms du har inte märkt om du börjat få migrän eller allmänt ont i huvudet oftare? Jag hade migrän jätteofta och drack även jag jättemycket Pepsimax, slutade med pepsimaxen och migränen försvann!

Inte migrän men ofta huvudvärk "utan anledning". En sorts spänningshuvudvärk som vägrar släppa ens med tabletter, ofta framåt kvällen. Har säkert ett samband. Har en trevlig huvudvärk just nu tex.

Nu är jag ledig en vecka, funderar på om man ska åka till Sthlm, eller ligga hemma och vila+träna. Skulle nog behövas.

Rosse
2008-04-28, 21:34
Har du provat att cykla. Det är mycket snällare för kroppen och det behövs ingen större planering.

Angel
2008-04-28, 23:21
Har du provat att cykla. Det är mycket snällare för kroppen och det behövs ingen större planering.

Jadå, behöver bara skaffa mig en lite bättre cykel först.

internethjälten
2008-04-29, 16:42
Jadå, behöver bara skaffa mig en lite bättre cykel först.

Jag har en halvdämpad MBT du kan låna tills vidare om du vill?

Angel
2008-04-29, 16:50
Jag har en halvdämpad MBT du kan låna tills vidare om du vill?

schysst, vad är det då? Bild? :)

Angel
2008-05-02, 11:37
Träning: Lite sporadisk promenader. Kommer gå skit med Vårruset iallfall.

Är i Sthlm nu, och får både luft och dagsljus, trevligt. Och det allra (och enda) bästa med att pojkvännen är en riktig mama´s boy som bor hemma är att hon föder mig med massa god (hemlagad) mat. Hon såg riktigt lycklig ut när ja berättade hur god hennes mat var efter veckor med micromat. Mindre cola och cigg har det blivit också. Dock massa huvudvärk än.
Snart snart kommer jag igång med träningen på allvar, promise.

Blivit beroende av detta också...
yMGyl-l3qqc

och detta sockervaddet..
http://img291.imageshack.us/img291/3185/spa0307sz4.jpg

och lite mindre av...

http://img389.imageshack.us/img389/6503/spa0309gp4.jpg

O.W.
2008-05-02, 12:10
Kan jag förvänta mig att sockervaddet och du är på gymmet ikväll?

Angel
2008-05-02, 12:19
Kan jag förvänta mig att sockervaddet och du är på gymmet ikväll?

Njae, tror han ska dit imorgon, men jag vågar inte följa med (Är rädd för Mini) :em:

O.W.
2008-05-02, 12:58
Njae, tror han ska dit imorgon, men jag vågar inte följa med (Är rädd för Mini) :em:

Då tycker jag ni ombokar till ikväll, jag tror det farliga gänget tränar imorgon;)

Angel
2008-05-02, 16:03
Då tycker jag ni ombokar till ikväll, jag tror det farliga gänget tränar imorgon;)

Nej ikväll skall jag ta med sockervaddet ut på dåligheter.

Angel
2008-05-13, 20:19
Sådär, då va det första målet avklarat -Vårruset 5km.Gick helt okej, kom 3:a på min avdelning (av 13 personer).
Men jag har sjukt ont i skenbenen nu, va tvungen att springa lite till bussen efteråt och aj aj aj. Nu blir det cykling som gäller ett bra tag framöver här känner jag.

Tricce
2008-05-13, 20:27
Sådär, då va det första målet avklarat -Vårruset 5km.Gick helt okej, kom 3:a på min avdelning (av 13 personer).
Men jag har sjukt ont i skenbenen nu, va tvungen att springa lite till bussen efteråt och aj aj aj. Nu blir det cykling som gäller ett bra tag framöver här känner jag.

Kul grattis! Har du några nya mål?

Angel
2008-05-13, 20:30
Kul grattis! Har du några nya mål?

Njae, det finns ju massvis med lopp nu under sommaren, Blodomloppet i augusti är ju ett måste om man jobbar på sjukhuset. Men kan nog inte springa på ett bra tag nu. Så jag får komma på något annat. En 10kgs deff kanske?

internethjälten
2008-05-14, 09:12

Kul att du sprang igår men surt med benen, du har ju haft bekymmer med dem förr ju. Kanske dags att inse fakta att din kropp inte gillar att du springer utan försöka hitta ett annat sätt att öka konditionen på? simma/cykla?

Mvh nicke

Angel
2008-05-14, 21:44
Kul att du sprang igår men surt med benen, du har ju haft bekymmer med dem förr ju. Kanske dags att inse fakta att din kropp inte gillar att du springer utan försöka hitta ett annat sätt att öka konditionen på? simma/cykla?

Mvh nicke

Man måste kunna springa.

internethjälten
2008-05-18, 00:26
Man måste kunna springa.

Okej, därför människan går på alla fyra och har svans för att hålla balansen... *slap*

Angel
2008-05-24, 16:50
Igår: 2h prommenad.

Funderar på om att nästa mål ska bli att gå ner säg 4-5kg fram till midsommar.

Angel
2008-06-15, 18:16
Jobbigt mycket folk så fick bli lite i den ordningen man kom åt.
Stångcurl 3set typ 8*13,5kg kanske,
Hantellyft åt sidan 7*4kg 7*4kg 7*4kg 7*4kg
Hantelcurl
Militärpress i smith 4set
Hantelrodd 8*10kg 8*10kg, va nog väldigt för lätt men ja orkade inte hämta nya hantlar.
Latsdrag
Cablecurl -på lagom vikt tills ja inte orkade mer.

Lite cardio +solning+ cykel till och från gymmet.

Får hoppas det inte går 3mån tills nästa gång ja orkar gå till gymmet...:)

Angel
2008-06-16, 18:35
knäböjish
benpress (en jääävla massa)

...sen spydde jag, duschade och gick hem. Bra pass.

Nitrometan
2008-06-16, 19:35
...sen spydde jag, duschade och gick hem. Bra pass.

Spydde?

Bra?

Låter om om du tog i iaf...

Angel
2008-06-16, 19:40
Det va sjukt varmt och ja hade precis jobbat 9 timmar och inte ätit så mycket.

Pressarna låg förövrigt på 80kg på en herrans massa reps. Ville bara bli trött i benen. (Och det blev jag.) Får köra tyngre när jag har mera ork.

mela
2008-06-17, 05:49
Gött att du tränar på hörrö :) go go go ;D

Angel
2008-06-20, 19:53
Igår: 2h prommenad.

Funderar på om att nästa mål ska bli att gå ner säg 4-5kg fram till midsommar.

Fail på den.

Angel
2008-06-22, 15:58
Min dag-Söndag!

Frukost:
1 halvt glas juice
1 knäckemacka med ost
2,5 dl filmjölk med musli och solrosfrön

En powerwalk på ca 1timma med ett pitstop för att sola solarium.

Middag:
Tacoköttfärs
Fullkornsskruvar "två nävar"
och lite chili creme fraiche

Träning:

Hantelpress
8*8kg 8*9kg 8*8kg 8*8kg -bläh, för mycket killar runt omkring som frustade.
French press med hantel
Snea magmuskler med pilatesboll, sjukt jobbig övning faktiskt
Magmaskin 8*20kg 10*30kg 10*30kg 10*40kg
Bröstpressmaskin -jobbig, låg vikt

Sen var det så jäkla mycket folk på gymmet, fullt precis överallt så jag orkade inte slåss mer utan körde 10min på jobbig trampmaskin, strechade lite och lunkade hem sen. Men allt som allt så tog faktiskt passet en timma ändå.

Nu ska jag nog äta något igen och hoppas att jag orkar upp riktigt tidigt imorrn innan folk börjar vakna.

Nitrometan
2008-06-22, 18:19
Det är jobbigt med för mycket folk... Trängas, nej tack.

Angel
2008-06-23, 10:04
Måndag

09:00 TRÄNING

Blev lite blandat ben och rygg, fick passa på när gymmet var nästan tomt. Har också sjukt ont i triceps från igår (aj) och hade noll matlust på morgonen (varför? jag har alltid matlust ffs). Så här såg det ut iallafall.

Knäböj 4set -Inga vikter att skriva om fortfarande, jag är så jävla stel i benen. MEN, dom var inte i smith för en gångs skull. Jag har kommit ur den nu, äntligen.

Marklyft
8*40kg
8*40kg
8*40kg
4*60kg
-försökte öva in en bra teknik eftersom det var över ett år sedan sist, har dock ingen aning om hur det såg ut.

Raka mark
8*40kg
-inte så tugnt men kände att ja vill att nån ska kolla så ja inte kör helt galet fel.

Benpress
8*40kg
8*60kg
8*80kg
8*60kg
-upptäckte att ja ljugit lite härromdan när ja sa att ja hade gjort massor på 80kg för o köra slut benen, de va nog snarare på 60kg.

Skivstångsrodd-2set

Stående vadpress
10*9kg
8*18kg
8*27,2kg

Sittande rodd

Lite motionscykel.

Ikväll blir det kanske en långprommenad, sen måste jag nog vila från gymmet imorgon iallafall.

Nitrometan
2008-06-23, 11:19
Tack så mycket, blir alltid glad när ja får komplimanger från min favorittjej. Nu får man bara hoppas att denna motivationen jag hittat håller i sig. Men det känns så nu iallfall.
Ser bra ut. Kul att du har motivation igen.

Skoj att du böjer med fri stång.

Mats Loefstroem
2008-06-23, 11:24
Knäböj 4set -Inga vikter att skriva om fortfarande, jag är så jävla stel i benen. MEN, dom var inte i smith för en gångs skull. Jag har kommit ur den nu, äntligen.

Förstod att det här med din nypåkomna förtjusning i Böjkonungen skulle få positiva konsekvenser. Frekventa fria, tunga knäböjar kommer att göra även dig till en vackrare, stoltare och mer lycklig människa!

Angel
2008-06-23, 11:43
Förstod att det här med din nypåkomna förtjusning i Böjkonungen skulle få positiva konsekvenser. Frekventa fria, tunga knäböjar kommer att göra även dig till en vackrare, stoltare och mer lycklig människa!

Jag väntar ju fortfarande på att få adoptera honom. Jag har mutat med massa mat plus att han aldrig ska behöva få röra sig ur min soffa, men min egentliga plan är att han ska bli min personliga passare som ska stå och pusha mig och torka svetten ur pannan på mig och sånt. Kommer aldrig bli några tunga vikter utan lite hjälp känner jag.

Nitrometan
2008-06-23, 11:55
Du har väl sett filmen när Böjkonungen passar mini? Det är en tuff film.

Tunga vikter? Släpa dig ner till JSK kanske?

Angel
2008-06-23, 12:18
Du har väl sett filmen när Böjkonungen passar mini? Det är en tuff film.

Tunga vikter? Släpa dig ner till JSK kanske?

Ja jag bor ju faktiskt granne med JSK. Men nej, haha, det får bli FS ett tag till.
Nej, den filmen har jag missat, länk?

Mats Loefstroem
2008-06-23, 12:21
Ja jag bor ju faktiskt granne med JSK.

NU du, där började du samla fler pluspoäng än du begripit hos Kolozzeums församlade styrkelyftarkår. Har du boendeparkering? Det är ju grisdyrt där på torget annars.

bertbert
2008-06-23, 12:24
Helt allvarligt dock, alla styrkelyftare jag har stött på är mycket hjälpsamma. Du kommer att få bra hjälp på JSK om du vill kunna hantera (ännu) tyngre vikter, det kan jag garantera. Ta kontakt med dem och provträna, du kommer att känna dig välkommen! :)

Angel
2008-06-23, 12:28
NU du, där började du samla fler pluspoäng än du begripit hos Kolozzeums församlade styrkelyftarkår. Har du boendeparkering? Det är ju grisdyrt där på torget annars.

Självklart, och jag har plats för övernattning med tillhörande frukost också.

bertbert: Kanske det, sist ja frågade en kille om hjälp så slutade det med att ja hade lovat att börja jobba i hans pizzeria. :Virro

Nitrometan
2008-06-23, 12:43
Det finns ett hemligt trick. Man får parkera på skolgården intill. Under helger på terminstid så brukar där stå elever och ta 20 spänn för en heldagsparkering. Inte så dyrt.

Nitrometan
2008-06-23, 12:48
Nej, den filmen har jag missat, länk?
HZmPfP0tC4E
Du får gissa vem som är vem.

Mats Loefstroem
2008-06-23, 12:49
Försöker du skydda mig från Angel?

Angel
2008-06-23, 12:51
Det finns ett hemligt trick. Man får parkera på skolgården intill. Under helger på terminstid så brukar där stå elever och ta 20 spänn för en heldagsparkering. Inte så dyrt.

Annars är det gratis dygnet runt på parkeringen vid socialhuset precis brevid på helger. Men det talar vi tyst om :)

Nu ska jag kolla filmen.

Nitrometan
2008-06-23, 13:14
Försöker du skydda mig från Angel?
Alternativt skydda Angel?

Nädå. Bara ett parkeringstips.

Nitrometan
2008-06-23, 14:17
Junedalsskolan var det. Kollade. Hittade.

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=skola&var=j%f6nk%f6ping&Vkiid=tEilxq37hL3NyN+NeY7O2g%3d%3d&Vkid=15484640

Mats Loefstroem
2008-06-23, 14:20
Senast jag letade p-plats i bibelbältet hade jag skjutsat legendariske domare Boström och var helt vimsig av de cigarrångor han utdunstade. Nu känns det bättre. Nu har jag vägledning av en ängel och en poet.

Hur ska det kunna gå fel?

Angel
2008-06-23, 16:57
Är ni ofta här nere eller Mats?

Eftersom så många skriver om även sin psykiska hälsa i sin journal så tänkte jag passa på att säga att jag mår otroligt bra just nu. Har sagt hejdå till det/den i mitt liv som gjorde mig ledsen och osäker. Har kommit igång med träningen, maten funkar bra (hittils),har inga större problem, har semester. Ja allt känns bara otroligt bra nu helst enkelt.

Och nu skall jag snart iväg och träna intervaller på stranden med en kompis. Får väl se hur mycket man orkar bara, är lite mör i hela kroppen.

Mats Loefstroem
2008-06-23, 17:12
Är ni ofta här nere eller Mats?

Nu är man ju som 08 lite psykad över att just Jönköping står för så himla stor andel av Sveriges bästa styrkelyftare, och också väldigt många av de mest intressanta tävlingarna, men så är det. Det är därför dammiga killar och gubbar med lite lätt stolpig gång så ofta ses vingla runt i dina krokar. Ja mä!

Angel
2008-06-23, 19:41
TRÄNING Kondition

1 timma prommenad/jogging och lite sitsup på en gräsmatta. Platsen var Vätterstranden. Det blåste kallt.

Bjussar på några bilder.

http://img124.imageshack.us/img124/3348/bild105nt2.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/8715/bild113uf0.jpg

Fed up
2008-06-23, 23:39
Det brukar gå en tjej på mina pass som är så himla lik dig (tror jag) att jag skulle tro det var du om jag inte visste att du inte bor här.

Skönt att höra om din psykiska hälsa, det märks också tycker jag. Du verkar mycket mer balanserad och trygg i dig själv nu. :thumbup:

Angel
2008-06-26, 07:08
TRÄNING -GYM BLANDAT PASS

Två dagar av vila med läppförstoringar och lite godis. Uppstigning 05:45 och på gymmet 06.30 (och då har ja semester). Hade en killkompis med för lite teknikhjälp.

Militärpress
8*17kg
8*17kg
8*17kg -piece of cake ju

Hantellyft sidan
8*4kg
8*4kg
8*4kg
8*4kg -börjar bli lätt det med

Hantelcurl
2set

Stångcurl
7*13,5kg
7*13,5kg
8*11kg
8*11kg -jaaja

Marklyft
1*40kg
1*40kg
3*40kg
4*40kg
1*60kg
1*60kg
4*60kg
-Fick lite hjälp med tekniken därav dom lite konstiga lyften. Fick bra tips och det gick fint. Får höja vikten lite nästa gång.

Knäböj
-För att kolla tekniken. Fortfarande fritt och med lite mera vikt på, men han tyckte inte jag går djupt nog, kanske är psykologiskt eller för jag är så stel men ja kan fasiken inte djupare. Får nog träna smidigheten i benen lite.

Cablecurl
3set

Ikväll blir det kanske ett gympapass eller en långprommenad.

Nitrometan
2008-06-26, 07:10
Mmmmmmmmmmm... Morronträning! *flex*

Verkar ha varit ett bra pass.

Hoppas du får bra semesterväder idag.

Angel
2008-06-26, 07:23
Mmmmmmmmmmm... Morronträning! *flex*

Verkar ha varit ett bra pass.

Hoppas du får bra semesterväder idag.

Ja, önskar dock jag hade lite högre vikter att glänsa med.
Än så länge ser det mulet ut. Jag tänkte på dina marktips idag med.

Neco
2008-06-26, 11:59
"subscribed"

Har du kommit framåt med nakenhetsmissnöjet? Ta en bild bakifrån så får man ju med båda armar och hull men man slipper magputet :D Ger ändå rätt bra bild att jämföra med. Har du tagit bilder för din egen del åtminstone så du kan dregla över resultatet i sinom tid?

Angel
2008-06-26, 13:34
"subscribed"

Har du kommit framåt med nakenhetsmissnöjet? Ta en bild bakifrån så får man ju med båda armar och hull men man slipper magputet :D Ger ändå rätt bra bild att jämföra med. Har du tagit bilder för din egen del åtminstone så du kan dregla över resultatet i sinom tid?

Haha, ja några sådana bilder kommer inte ut här iallafall, vill ju inte lyckas skrämma iväg dom få läsare jag har.

Angel
2008-06-26, 13:45
Här är min träningslåt för tillfället, man måste ju vara lite gangster även på FS

6tbM9dfk0BE

jaaaaag
2008-06-26, 14:18
Vad kul att läsa att det går bra med träning, kost och allmänt mående.

Trefligt!!! Kram på dej, kör hårt.

Fina bilder =)

Angel
2008-06-26, 20:30
TRÄNING: GYM -BRÖST&TRICEPS (DAGENS ANDRA PASS)

Hantelpress (snebänk)
5*9kg
4*10kg
6*9kg

Triceps cablepushdown
6 set kanske -kommer nog ha träningsvärk

Bröstmaskin
3set
-jävla komplicerad maskin, tog säkert 5min innan jag fick ordning på alla inställningar.

Trampmaskinen 20minuter
-piece of cake när min man Torres var på storbild

Imorgon får det nog bli endast kondition, kanske ben på lördag och vila på söndag.

Nitrometan
2008-06-26, 20:32
Två pass idag. Du ligger i.

Kör inte för mycket bara.

internethjälten
2008-06-26, 21:37
Uppstigning 05:45 och på gymmet 06.30

Det var snabba bud från sängen till gymmet, hur såg frukosten ut?

mvh

Angel
2008-06-26, 21:42
Det var snabba bud från sängen till gymmet, hur såg frukosten ut?

mvh

Ett knäckebröd med ost och en kopp the, inte helt optimalt kanske.

raZmus
2008-06-26, 22:10
Heja heja!

Angel
2008-06-27, 09:05
Gnaaahnnh! Får nog utöka konditionen/dra ner på maten lite. Hade gått upp ett kilo i morse. Va sjutton! Funderar på vad jag ska skylla på.

Så fort huvudvärken lagt sig skall jag ut och powewalka!

Angel
2008-06-27, 12:01
TRÄNING: 1 TIMMAS POWERWALK

Eller en helt vanlig prommenad kan man kalla det också...

Angel
2008-06-28, 11:55
Benpasset blir inställt idag för gymmet stänger om 30 min. Jag får satsa på i morgon.

LadyInsane
2008-06-28, 11:56
Benpasset blir inställt idag för gymmet stänger om 30 min. Jag får satsa på i morgon.

Wtf, vad är det för gym?

Angel
2008-06-28, 11:59
Wtf, vad är det för gym?

FS sommartider typ. Värdelöst.

Nitrometan
2008-06-28, 11:59
Wtf, vad är det för gym?
F&S

Tror jag?

Edit: Tvåa...

Angel
2008-06-28, 14:54
TRÄNING: 1 TIMMAS POWERWALK

Testade även lite joggning längst Vätterstranden. Kändes bra i benen, fint flås med.

Nitrometan
2008-06-28, 17:59
Aha! Lite jogging sådär på eftermiddagen. Låter bra.

myggan
2008-06-28, 23:35
Såg av en slump att du har en journal. Det visste jag inte.

Kul att du tränar. :)

Angel
2008-06-29, 15:24
Såg av en slump att du har en journal. Det visste jag inte.

Kul att du tränar. :)

Den har inte varit den mest uppdaterade direkt. Men den senaste tiden har den fått en liten uppsväng.

Helgen har varit väldigt o-optimal, med två utekvällar med mycket alkohol i rad och dessutom skräpmat på det. Men kul var det.
I morgon blir det nya tag igen.

cR9KWCssK90

Nitrometan
2008-06-29, 19:06
I morgon blir det nya tag igen.
Yay!

Angel
2008-06-30, 05:22
Näää...nä! Har gått och längtat hela helgen efter måndagens pass. Och så vaknar jag 04 inatt och känner att jag är sjuk. Åh, varför? Vill gråta. Jag skyller allt på de sanitära olägligheterna i helgen. Typiskt!!!!!!

Nitrometan
2008-06-30, 07:54
Skyll på spriten. Bara gör det.

Spriten är roten till allt ont... ;)

Vila upp dig och kom igen. Ett missat pass är inte hela världen.

Angel
2008-07-02, 11:19
TRÄNING -GYM

Åh, fick för mig att jag var frisk men det var jag inte, redan efter 5min promenaden till gymmet var jag helt svettig, snorig och fick gå och hosta upp lite sköna slembollar på toan. Så det blev ett superkort svagt litet pass.

Marklyft
5* 40kg
1* 70kg (ändå PB, ja siktar mot 100)

Bänkpress
Hantelpress -typ 1set sedan kände ja att ja skulle svimma och gick hem.

Nu ska jag ut på Sverigeturne en vecka här- Värmland (Karlstad, Sunne, Östra Ämtervik) och Göteborg (Floda) och Smögen.
Skall försöka underhålla träningen, och jag får skriva ner passen och posta dom senare om jag inte har tillgång till internet. Tjing tjing!

Nitrometan
2008-07-02, 11:25
Tjingeling!

PB!! *flex*

Ett nytt PB är alltid bra.

Tur att du var smart och avbröt passet och gick hem.

Angel
2008-07-02, 18:09
Ja det va tråkigt, för det var riktigt tomt på gymmet idag så jag hade kunnat husera som ja ville om ja inte hade varit så kass.

Nu har jag varit ute och gått i flera timmar och spanat lammkött på stranden.

Angel
2008-07-02, 18:39
Tänk om man bara kunde gå ner 20-30kg också, gärna fort.

Nitrometan
2008-07-02, 20:11
Nu har jag varit ute och gått i flera timmar och spanat lammkött på stranden.
Mmmmm. Lammkött.

20-30 kg? Då blir det inte mycket Angel kvar. :(

Neco
2008-07-02, 20:57
Tänk om man bara kunde gå ner 20-30kg också, gärna fort.

hehe... ja gärna sådär medan man sover och så *vips* passar alla kläder helt plötsligt igen!! :)

Carolinew
2008-07-02, 21:06
Kul att du har en journal! Grattis till mark PB:t. Med lite regelbunden träning så får du nog upp 100 inom en snar framtid :)

Nitrometan
2008-07-05, 12:25
Hoppas du har det kul på din "West Swedish Tour 2008".

Angel
2008-07-06, 10:37
Förkylningen sitter i som bara den, en vecka nu!
Men imorgon måste jag vara bättre för då tänkte jag träna på LSC.
Synd att det är så dyrt med engångsträningar bara.

Angel
2008-07-06, 19:01
TRÄNING - STAVGÅNG 5KM
Härskogen, Lerum

Blev lite svettig och fick bra flås,(mycket backar) känns mycket jobbigare att gå med stavar än bara en vanlig powerwalk. Sprang lite på slutet med för att testa benen, är så sugen på att springa Blodomloppet i augusti.

Angel
2008-07-07, 13:42
TRÄNING -GYM-HELKROPP
LSC, Stenkullen

Äntligen fått träna, efter en vecka med förkylning. Är fortfarande lite snuvig och hostar slem (mysigt), så jag tänkte att jag skulle ta ett lugnt helkroppspass med bara lagom vikter.

Platsen var LSC i Stenkullen utanför Göteborg och det var riktigt roligt och inspirerande att träna på ett nytt gym. Fanns massvis med maskiner, stänger, vikter, ställningar, ja ni vet. 4 glassstrutar ger jag gymmet. Det enda som var negativt var att det kostade 80:- för engångsträning (100:- efter kl 14.00), har man ju inte alltid råd med. Och att dom spelade för kass musik. Tur jag hade min nya Ipod då.

Hantelpress snebänk
8*8,5kg @ 5set
-lätt som en plätt

Marklyft
6*50kg
6*50kg
6*50kg
6*50kg
-försökte träna på att göra fina, fick lite ont i ryggen dock

Knäböj
4set i smithen :em:
Men dom va fina,djupare och riktigt roliga

Lårcurlmaskin för baksida lår
4set på 27kg
-droppade svett ner i golvet, mycket hardcore

Good Mornings
Inspirerad av Lady Insanes lovord så fick jag tag på en liten stång och testade. Kändes konstigt till jag fick in putet med asset. Visste inte riktigt var på ryggen jag skulle ha stången heller, tror jag hade den för högt upp för det kändes som den skulle rulla fram när jag böjde fram. Men annars var det en kul övning.

Stående militärpress.
3set, vet ej vad stången vägde men tror det var runt 15kg

Stångcurl
3set

Tricpes Pushdown
2set

Vadmaskin
-Livsfarlig grejj.

Snea magmuskler med pilatesboll

Sitsup med pilatesboll
10st
10st

Sitsup på lutande bänk
10st
10st

Sidlyft med hantlar
10*3kg
10*4kg

Hantelcurl
2set

Sammanfattningsvis så var det ett roligt pass. Var massa biffiga tjejjer i lokalen som gav bra inspiration. Ville träna mer mer mer, och lite tyngre. Men fick hejda mig tills jag känner att jag är helt frisk.

Här får ni en liten bild från min lilla vovve som solar vid min sommarstuga i Värmland.
http://img368.imageshack.us/img368/256/08005dy8.jpg

Miquey
2008-07-07, 14:53
Fint helkroppspass där! Appråpå det med engångsträningar är det helt sjukt att man ska behöva betala närmare 100kr. Jag var på SATS i stockholm och där tog dem 200kr! Det är överdrivet mycket..

jaaaaag
2008-07-07, 14:59
Vad menar du med 4 glassstrutar? Toasts ska det vara! Kanonkul! Höhöh

Angel
2008-07-07, 15:05
Fint helkroppspass där! Appråpå det med engångsträningar är det helt sjukt att man ska behöva betala närmare 100kr. Jag var på SATS i stockholm och där tog dem 200kr! Det är överdrivet mycket..

Ja det är riktigt tråkigt, speciellt när man reser runt en del och vill testa lite olika gym.
200kr är sjukt mycket, vid 100kr går min gräns.

Vad menar du med 4 glassstrutar? Toasts ska det vara! Kanonkul! Höhöh

Ha-ha. förlåt, jag menar självklart toasters!

Endura
2008-07-07, 15:44
...massa redovisad träning...

Skönt med ett snällt helkroppspass att mjukstarta med :)

Ville träna mer mer mer, och lite tyngre.

Vad är planen (=målet) Sickan? *popcorn*

Du kan med andra ord se dig som "stalkad" framöver ;)

Angel
2008-07-07, 15:52
Skönt med ett snällt helkroppspass att mjukstarta med :)

Vad är planen (=målet) Sickan? *popcorn*

Du kan med andra ord se dig som "stalkad" framöver ;)

Målet, hmm...nu är det nog bara att få en riktigt snygg kropp och bli läskigt stark, men det kan dröja ett tag.

I will stalk you back :bpump:

LadyInsane
2008-07-07, 16:10
Awsome! Duktig flicka! Försök att sträcka ut benen så mycket det går och verkligen skjuta bakåt med rumpan, ist för att bara luta dig framåt. Andas in på nedvägen och ut på uppvägen. Kör du på en lätt vikt kan du ställa dig vid en spegel och kolla hur tekniken ser ut. :)

Tricce
2008-07-07, 16:10
Nu när du verkar ha kommit igång med träningen vad har du lagt upp för kost/diet för att matcha den? Vad ligger du på för kcal intag eller räknar du inte utan kör kanske på känn?

Angel
2008-07-07, 16:19
Nu när du verkar ha kommit igång med träningen vad har du lagt upp för kost/diet för att matcha den? Vad ligger du på för kcal intag eller räknar du inte utan kör kanske på känn?

Väldigt bra fråga, jag vet inte. Jag vill dra ner på maten och gå ner i vikt. Men samtidigt så vill jag äta, jag måste äta, jag gråter om jag inte får mat. Men jag äter ungefär såhär:

Frukost:
Fil med musli och nötter.
2 knäckebröd med ost och paprika
1 ägg.

Jobbar jag så äter jag två frukostar, en vid 05.30 och en vid 08.30 och då lite mindre portioner än det.

Lunch
Jobbar jag så blir det oftast en sallad eller det som finns på sjukhuset.
Är jag hemma så äter jag antingen ute eller lagar något. Väldigt varierande.

Middag
Ofta rester från lunchen.

Sen på kvällen kan jag äta fil igen eller något annat, knäckebröd kanske.

Det är jobbigt och tråkigt och jag hatar att laga mat, och jag är en fastfoodjunkie. Äter inga tillskott men lite vitamintabletter och sånt.
Jag skulle behöva King Grub i mitt kök i en vecka.

Endura
2008-07-07, 16:45
Jag skulle behöva King Grub i mitt kök i en vecka.

Har å andra hand inte uppfattat honom som värsta kocken, men han skulle säkert kunna ge bra pekpinnar på innehållet ;)

Angel
2008-07-07, 20:38
Har å andra hand inte uppfattat honom som värsta kocken, men han skulle säkert kunna ge bra pekpinnar på innehållet ;)

Nej det kanske du har rätt i faktiskt, men ja kan ta han ändå. Vi kan leka med våra platttångar ihop.

myggan
2008-07-07, 22:43
TRÄNING -GYM-HELKROPP
LSC, Stenkullen

Äntligen fått träna, efter en vecka med förkylning. Är fortfarande lite snuvig och hostar slem (mysigt), så jag tänkte att jag skulle ta ett lugnt helkroppspass med bara lagom vikter.

Platsen var LSC i Stenkullen utanför Göteborg och det var riktigt roligt och inspirerande att träna på ett nytt gym. Fanns massvis med maskiner, stänger, vikter, ställningar, ja ni vet. 4 glassstrutar ger jag gymmet. Det enda som var negativt var att det kostade 80:- för engångsträning (100:- efter kl 14.00), har man ju inte alltid råd med. Och att dom spelade för kass musik. Tur jag hade min nya Ipod då.

Hantelpress snebänk
8*8,5kg @ 5set
-lätt som en plätt

Marklyft
6*50kg
6*50kg
6*50kg
6*50kg
-försökte träna på att göra fina, fick lite ont i ryggen dock

Knäböj
4set i smithen :em:
Men dom va fina,djupare och riktigt roliga

Lårcurlmaskin för baksida lår
4set på 27kg
-droppade svett ner i golvet, mycket hardcore

Good Mornings
Inspirerad av Lady Insanes lovord så fick jag tag på en liten stång och testade. Kändes konstigt till jag fick in putet med asset. Visste inte riktigt var på ryggen jag skulle ha stången heller, tror jag hade den för högt upp för det kändes som den skulle rulla fram när jag böjde fram. Men annars var det en kul övning.

Stående militärpress.
3set, vet ej vad stången vägde men tror det var runt 15kg

Stångcurl
3set

Tricpes Pushdown
2set

Vadmaskin
-Livsfarlig grejj.

Snea magmuskler med pilatesboll

Sitsup med pilatesboll
10st
10st

Sitsup på lutande bänk
10st
10st

Sidlyft med hantlar
10*3kg
10*4kg

Hantelcurl
2set

Sammanfattningsvis så var det ett roligt pass. Var massa biffiga tjejjer i lokalen som gav bra inspiration. Ville träna mer mer mer, och lite tyngre. Men fick hejda mig tills jag känner att jag är helt frisk.

Här får ni en liten bild från min lilla vovve som solar vid min sommarstuga i Värmland.
http://img368.imageshack.us/img368/256/08005dy8.jpg

Bra skit. Har du träningsvärk ?

Angel
2008-07-07, 22:58
Ingen träningsvärk än Myggan, lite stel i underbenen bara.

newb123
2008-07-07, 23:02
Vilket långt pass, fyfan. Hur lång tid tog det att genomföra?

Angel
2008-07-08, 18:45
Vilket långt pass, fyfan. Hur lång tid tog det att genomföra?

Någon timme, kanske mer. Kollade inte på klockan för jag hade så kul.

TRÄNING-KONDITION-STAVGÅNG

2,5km Härskogen, Lerum

Blev den korta sträckan idag. Min träningsvärk från igår är inte att busa bort. Mest baksida lår (inte så konstigt körde ju 3övningar för dom) och armar.
Även varit konstigt trött och slö hela dagen. Hamnade i matkoma och fick sova några timmar förut.

Imorgon blir det mot Kungshamn/Smögen

Angel
2008-07-11, 15:30
TRÄNING-GYM-BEN

Efter två dagar med sol, hav, räkor och alkohol i Smögen så har jag nu åkt hem till Jönköping igen, och benen fick ett alldeles eget pass idag. Platsen var FS och tiden ungefär 30-40min.

Knäböj -hittade betydelsen av ATG, det va intressant.
GM -tycker fortfarande stången rullar
Stående vadpress
Gluteusmaskin
Benböjmaskin/Baksida lår
Benpress

Det var nog det, tycker ni något saknas?
Nästa gång ska ja höja vikter i allt där, var för lätt, men ändå jobbigt och svettigt.

Kommer bli ett överkroppspass till denna veckan, förmodligen söndag kväll.
Då har denna veckan sett ut såhär
Mån: Helkropp
Tis: Kondition
Ons: Vila
Tors: Vila
Fre: Ben
Lör: Vila/ev Kondition
Sön: Överkropp

Och det är jag nöjd med, minst 3 styrkepass i veckan är mitt mål, och hade jag inte varit bortrest hade jag fått in mera kondition.

(Hihih...vad seriös jag börjar bli)

Angel
2008-07-11, 15:55
Lite bilder från Kungshamn/Smögen.
http://img66.imageshack.us/img66/5548/ssl11633yj4.jpg http://img89.imageshack.us/img89/1554/ssl11656wy9.jpg http://img360.imageshack.us/img360/3594/ssl11683yw2.jpg http://img66.imageshack.us/img66/4366/ssl11675ib9.jpg http://img360.imageshack.us/img360/8828/ssl11680kc0.jpg

Elfdance
2008-07-11, 19:10
Det är jobbigt och tråkigt och jag hatar att laga mat, och jag är en fastfoodjunkie.

Jag skriver under på det där!
Tur att jag har en pojkvän som jag kan be laga mat åt mig... Havregrynsgröt och koka ägg kan jag dock själv, men det är väl typ allt. :)

Jättefina bilder!

Angel
2008-07-11, 21:58
TRÄNING-KONDITION-POWERWALK
ca 1,5 timma

Vätterstranden-Piren och genom City

Kolospotting: Whistler på Piren
Kändisspotting: Calle Schulman

Angel
2008-07-11, 22:29
Vilka övningar tycker ni jag skall köra när jag kör överkropp på söndag? Så att inte passet blir alltför långt men man ändå får med allt?

Endura
2008-07-11, 22:42
Vilka övningar tycker ni jag skall köra när jag kör överkropp på söndag? Så att inte passet blir alltför långt men man ändå får med allt?

Ska passet gå fort kan du välja övningar där du kopplar in så många synergister som möjligt typ chins (rygg+biceps), dips (triceps+bröst+ev axlar), stående axelpress och kanske nån rodd?

Annars mer isolerat (kanske en annan ordning då, räknar bara upp lite övningar):
Axelpress
Bänkpress/Pec fly/deck
Stångcurl/Scot curl
Push down/Sitt dips
Latsdrag
Rodd

Vet inte vad du gillar för typ av övningar, finns ju mängder... :)

Angel
2008-07-13, 19:23
TRÄNING-GYM-AXLAR
(och lite bröst med)

Stående militärpress
6*11,5kg
6*13,5kg
6*16kg
6*16kg
6*16kg

Drag till hakan
6*13,5kg
6*13,5kg
6*13,5kg

Sidolyft och lyft framåt med hantel
-ett antal

Hantelpress
6*9kg
6*9kg
6*9kg

Hade även gymmet snyggaste tischa...(med tack till Pony*cupid* )

http://img105.imageshack.us/img105/4920/ssl11692ru7.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/4521/ssl11695ak6.jpg

Miquey
2008-07-13, 19:25
Fint pass Angel :) Och fina bilder du lägger upp också!

Syndicate
2008-07-13, 19:27
Riktigt nice T-shirt. Me like *cupid*
Var har du köpt den?

Angel
2008-07-13, 19:36
Fint pass Angel :) Och fina bilder du lägger upp också!

Tack tack och tack

Riktigt nice T-shirt. Me like *cupid*
Var har du köpt den?

www.poledance.se

Andy.da.wohoo
2008-07-13, 20:12
Du ger oss änglalika pass Angel;D Bra militärpressar!

Nitrometan
2008-07-14, 09:52
Bra pass.

Fina bilder.

Nice turné!

jaaaaag
2008-07-14, 10:24
Du är jättesöt.
5 toasters.

Angel
2008-07-14, 17:51
5 toasters tjoho! Tack för alla trevliga kommentarer.

Idag var det första dagen på jobbet efter semestern och jag är trött, ingen träning alltså. Planen för veckan är såhär (om den följs är en annan sak)

Mån: Vila
Tis: Kondition
Ons: Gym, rygg och biceps tror jag
Tors: Kondition
Fre: Party eller gymmet, ej bestämmt mig än.
Lör: Gym
Sön Gym

Vikten står väldigt still, får nog börja dra ner på maten snart. Vill inte.

bulldozer
2008-07-14, 18:06
Alltså du väger väl knappt nånting, vad är målet med en viktminskning om man
får vara grov nog att fråga?

Angel
2008-07-14, 18:08
Alltså du väger väl knappt nånting, vad är målet med en viktminskning om man
får vara grov nog att fråga?

Jag har ungefär 20-30kgs övervikt. Så målet är att gå ner ett gäng av dom.

Angel
2008-07-15, 22:22
Tisdag: Planerade konditionen idag sket sig då jag somnade efter jobbet och vaknade med huvudvärk. Firade det hela med lite lösgodis istället (spank me). Dålig karaktär man har. Men nya friska tag i morgon får det bli.

Elfdance
2008-07-16, 09:13
Tisdag: Planerade konditionen idag sket sig då jag somnade efter jobbet och vaknade med huvudvärk. Firade det hela med lite lösgodis istället (spank me). Dålig karaktär man har. Men nya friska tag i morgon får det bli.

Man måste få äta godis ibland, annars skulle det ju vara rena helvetet! Speciellt när man har ont i huvudet ska man få tröst. Små tröstningar med socker på. :)

Nitrometan
2008-07-16, 11:44
Lite tröst kan man få ibland.

Ingen fara.

Det finns inga 20 kg du skulle behöva tappa.

Angel
2008-07-16, 12:56
TRÄNING-GYM-RYGG&BICEPS

Ledig idag, sovit ut, åt lite fil och 2 knäcke sen iväg till gymmet.

Marklyft
7*40kg
2*60kg
1*70kg
1*80kg
1*80kg -räknar dom nog inte, den kom upp, men det var snett och det var fult. Den första var jag för ofokuserad. Den andra kom det 2 killar och kollade och frågade hur många jag skulle göra. Gnah, pinsamt. Efteråt så sa dom också klassiken "Nej nej du behöver inte plocka av"
MEN NÄSTA GÅNG TAR JAG DET LÄTT.

Skivstångscurl
6*16kg
5*16kg -ops lite fail
6*16kg

Hantelcurl
6*9kg
6*9kg

Hantelrodd
6*10kg -tror ja dom vägde, var ej märkta
3*17kg -blev lite trött

Latsdrag
7*4plattor
7*5plattor
7*5plattor

Sittande rodd
5*5plattor
7*4plattor
7*4plattor

cablecurl/enarmscablecurl
-ett gäng

Wierd glutteövning i cable

Crosstrainer -10min

Dagens spotting: Ingen, förrutom en skitsnygg kille som stog och stönade brevid mig. Godfuckindammit!!

Dagens träningsoutfit:
http://img367.imageshack.us/img367/1540/ssl11704xw4.jpg

Dagens hardcore: Blåsorna jag fått på händerna, vafan kom dom ifrån?
http://img380.imageshack.us/img380/3599/ssl11706mc3.jpg

Dagens godast: Gainomaxchockladbarennånting som ja klämde efteråt. Godis ju.

myggan
2008-07-16, 13:05
Du är stark :) Har nog aldrig sett en tjej på gymmet använda 9 kgs hantlar i biceps.

Keep going.

Angel
2008-07-16, 13:07
Du är stark :) Har nog aldrig sett en tjej på gymmet använda 9 kgs hantlar i biceps.

Keep going.

Var det ironi? *mini
Isåfall blir ja en ledsen krokodil :rolleyes:

Fröken
2008-07-16, 13:15
Grattis till att du fick upp 80kg! *flex*
Nästa gång blir det snyggare ;)

newb123
2008-07-16, 13:29
Du är stark för att inte ha tränat så länge. Kötta på nu så kommer det här bli jättebra.

Angel
2008-07-16, 13:42
Grattis till att du fick upp 80kg! *flex*
Nästa gång blir det snyggare ;)

Fast ja räknar det nog inte som ett PB för än jag får upp det ordentligt.

Du är stark för att inte ha tränat så länge. Kötta på nu så kommer det här bli jättebra.

Typ 3 veckor seriöst nu, med ett sjukdomsuppehåll i. Men tack, det känns motiverat och bra nu.

Elfdance
2008-07-16, 13:59

Keep going.

Varför tror du att han var ironisk?

Du ska ta åt dig och få större självförtroende! *flex*

LadyInsane
2008-07-16, 14:04

Keep going.

No offence till Angel, men wtf?? Serious?:D

--------------

Angel, fina marklyft! Men hur är uppvärmningen egentligen? Jag skulle gärna se en 6okg-5, 65kg-3, 70kg-1, 75kg-1..? Kanske är jag jobbig, men blev du verkligen tillräckligt varm av den där uppvärmningen? Annars kan du ju alltid köra lite hyperextentions innan. Funkar ju det med. Duktigt av dig att ta 80kg. Det är ta-me-fan starkt. :)

Vad körde du för glutte-övning i cablen?

Nitrometan
2008-07-16, 14:25
Kötta!

80 i marken e bra!

Allt som kommer upp räknas.

Supa varje helg e inte bra.

Angel
2008-07-16, 19:12
Nu har jag gått en powerwalk på 2timmar (med stopp för solning). Britney i lurarna gör det faktiskt lättare. Och alla endorfiner efter mitt fina pass imorse.

Angel
2008-07-16, 21:55
Idag har varit en bra mat-dag. Såhär såg den ut.

Frukost: Fil med musli, Knäckebröd med ost och paprika
Träning: Gym
Efter: Någon energibar 150kcal
Middag: Nötköttfärs med sallad,paprika,rödlök
Träning: Långprommenad
Kvällsmat: 3 knäckebröd med ost, avokado,paprika, rödlök

Elfdance
2008-07-16, 21:57
Idag har varit en bra mat-dag. Såhär såg den ut.

Frukost: Fil med musli, Knäckebröd med ost och paprika
Träning: Gym
Efter: Någon energibar 150kcal
Middag: Nötköttfärs med sallad,paprika,rödlök
Träning: Långprommenad
Kvällsmat: 3 knäckebröd med ost, avokado,paprika, rödlök

Låter gott! Avokadon undanbeder jag mig, men resten låter mumsigt. :)
Havregrynsgröt med krossade linfrön och bär (t.ex hallon och blåbär) är en sjukt bra frukost, testa!

Nitrometan
2008-07-17, 07:34
Avokado som är så gott!

Mums! :eating:

Tolkia
2008-07-17, 07:44
Avokado som är så gott!
Avokado smakar snusk. Men här är vi eniga:
Supa varje helg e inte bra.
Seriöst så funderar jag faktiskt väldigt mycket på det. Inte bli nykterist, men kanske hålla det till att dricka en gång i månaden istället för varje helg som det blir nu. Har redan ångest inför en fest på fredag.
Det verkar ju som om du funderar en del över det själv, och det brukar man kunna ta som intäkt för att ett beteende/en vana inte är helt opti. Kanske testa att dra ner i två månader och se hur det känns?

raZmus
2008-07-17, 08:04
Jag kan inte bara läsa utan att skriva också. Hejaheja nerifrån Skåne.

Trassel
2008-07-17, 08:07
Nu har jag gått en powerwalk på 2timmar (med stopp för solning). Britney i lurarna gör det faktiskt lättare. Och alla endorfiner efter mitt fina pass imorse.

Skönt att jag inte är ensam om att ha Britney i lurarna, knappt så man vågar erkänna :)

bulldozer
2008-07-17, 08:09
Jag har ungefär 20-30kgs övervikt. Så målet är att gå ner ett gäng av dom.

Seriöst??? Ser inte ut så på de pics jag sett http://planetsmilies.net/shocked-smiley-9489.gif

Angel
2008-07-17, 10:56
TRÄNING -MORGONPOWERWALK CA 1 TIMMA
Jag hatar att gå innan frukost. Snart ska jag cykla till jobbet med, bra träning.

Avokado smakar snusk. Men här är vi eniga:

Det verkar ju som om du funderar en del över det själv, och det brukar man kunna ta som intäkt för att ett beteende/en vana inte är helt opti. Kanske testa att dra ner i två månader och se hur det känns?

Avokado är mums, äter en just nu.
Ja, absolut, det jobbiga är väl mest de sociala reglerna att man inte går på en fest/krogen utan att dricka, och det är oftast inte lika roligt att se allt med nyktra ögon. Men mycket skönare dagen efter.

Jag kan inte bara läsa utan att skriva också. Hejaheja nerifrån Skåne.
Du kan pallra dig upp till Jönköping istället och gå till Twin med mig.

Skönt att jag inte är ensam om att ha Britney i lurarna, knappt så man vågar erkänna :)

Det är "the Britney effekt", man svänger mer på höfterna och får mera svung i stegen.

Seriöst??? Ser inte ut så på de pics jag sett http://planetsmilies.net/shocked-smiley-9489.gif

Bara för jag bara lagt upp Lunarposer, men så är det faktiskt.

bulldozer
2008-07-17, 11:19
Bara för jag bara lagt upp Lunarposer, men så är det faktiskt.

Jahopp, får man se "riktiga" bilder?? Pliiiiiiiiz http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-4755.gif

Endura
2008-07-17, 13:37
Avokado är mums, äter en just nu.
Ja, absolut, det jobbiga är väl mest de sociala reglerna att man inte går på en fest/krogen utan att dricka, och det är oftast inte lika roligt att se allt med nyktra ögon. Men mycket skönare dagen efter.

Älskar avokado, du har bra smak! ;)

Skit i de "sociala reglerna", det är f-n illa att man måste försvara valet att inte dricka i dagens samhälle, borde vara tvärtom!
Jag har inte varit full på minst 6 år nu och mängden alkohol överhuvudtaget som konsumeras över året är lätträknat (har hänt att jag smuttat för att smaka på nåt nytt bara)...
Det finns mycket att vinna på att skippa alkoholen, både på kort och på lång sikt!

Visst, det är en fördel att ha hittat vänner som också väljer bort alkoholen, men finner du bara en bra ståndpunkt, med hållbara argument och verkligen gör det uppenbart att det är ett medvetet val du är stolt över, kommer även din omgivning acceptera ditt val... egentligen handlar det mer om deras eget dåliga samvete än dig ;)

Tolkia
2008-07-17, 14:21
... det är oftast inte lika roligt att se allt med nyktra ögon.
Hahaha, no kidding. Gaaaaanska ofta människan inte är fullt så briljant som hon tror när hon är aprak.

Angel
2008-07-18, 22:00
Fredag kväll. Not so much fun som jag trodde med en nykter hemmakväll. Har ätit en halv pizza och lite lösgodis, så den blev inte speciellt nyttig heller. Känner för en prommenad, men vågar inte gå ut. Hur ska jag klara en hel lördagskväll i morgon med? Nåja, imorgon blir det iallfall gymmet,ben tror jag. Och överkropp på söndag. Då har jag kört 3 styrkepass denna veckan och 2 kondition. Det är okej. *Meningslöstinlägg*

machine gun
2008-07-18, 22:06
Man måste ju inte köra helnyktert på fester heller, man kan ju ta 2-3 öl istället för 8 också. Det gör en betydande skillnad.

Angel
2008-07-18, 22:13
Det är inte så att jag sitter här hemma och suktar efter spriten. (Den ligger i kylskåpet) Jag är inte alkolist. Jag är bara en social pingla som har förbannat tråkigt en fredagskväll. Jag har ätit min pizza, jag har kollat på en rulle. Vad gör man nu? Städa kanske.

Edit: BQ, jag har nästan nästan allid roligt när jag går ut. Om det är i Jkpg dvs.

Angel
2008-07-18, 22:22
En trevlig sak är att jag skall läsa Biomedicin: Food, Nutrition and Health på högskolan i höst. Har redan läst lite näringslära så jag känner mig rätt säker på det områden.

Angel
2008-07-19, 12:58
TRÄNING BEN,MAGE OCH AXLAR

Knäböj
3 set +8kg från förra passet

Raka mark
5*40kg
5*40kg
5*40kg
5*40kg

Militärpress
5*13,5kg
5*16kg
5*16kg
Tänkte även köra på 18,5kg men lyckades ej flippa runt stången och någon brud satt och vrålglodde på mig så jag fick låtsas att jag skulle göra något annat därav:
Drag till hakan:
5*18,5kg

Hantelpress axlar -ny övning
5*4kg
7*7kg
7*7kg
7*8kg

Knäböj
3 set -igen

Sitsup på lutande bänk
5, 5 -läskigt

Benlyft
4,4

GM
2 set -får ej till det

Magmaskin
2set

Benpress
2set

Edit: En kul grej, käkade kesella härrom kvällen och tänkte.."Fan det var inte så illa som jag mindes det" och idag upptäckte jag att det visst var creme fraiche jag hade smaskat i mig. Miffo.

machine gun
2008-07-19, 13:20
Militärpress
5*13,5kg
5*16kg
5*16kg
Tänkte även köra på 18,5kg men lyckades ej flippa runt stången och någon brud satt och vrålglodde på mig så jag fick låtsas att jag skulle göra något annat därav:
Drag till hakan:
5*18,5kg

Haha, schysst manöver :D

raZmus
2008-07-19, 14:03
Jag är inte i Jönnet än på ett tag. Sommaren är bra i Malmö ;)

Angel
2008-07-19, 14:05
Haha, schysst manöver :D

Hehe, ja man vill ju inte faila innan man börjat så ja låtsades som inget.

Jag är inte i Jönnet än på ett tag. Sommaren är bra i Malmö ;)

Lägg ägg heller.

Elfdance
2008-07-19, 14:50
Det är inte så att jag sitter här hemma och suktar efter spriten. (Den ligger i kylskåpet) Jag är inte alkolist. Jag är bara en social pingla som har förbannat tråkigt en fredagskväll. Jag har ätit min pizza, jag har kollat på en rulle. Vad gör man nu? Städa kanske.

Edit: BQ, jag har nästan nästan allid roligt när jag går ut. Om det är i Jkpg dvs.

Kan du inte hänga med ut utan att dricka då? Man behöver ju inte sitta hemma bara för att man inte dricker, i så fall skulle jag aldrig komma ut. :)

Angel
2008-07-19, 17:24
En härlig powerwalk avklarad. Nu ska ja gå ut och käka.

Angel
2008-07-20, 18:15
TRÄNING-ARMAR OCH BRÖST

Var inte helt opti att träna bröst när jag hade världens träningsvärk i axlarna så jag skrev inte upp allt så nogrannt, men här är på ungefär hur passet såg ut.

Hantelpress
en massa set på 8 och 9kgs hantlar. Både plan och snebänk

Sittande curl
Kanske 2set

Liggande tricepsextension med hantel
Några set

Stångcurl
6*13,5kg
6*16kg
6*16kg
6*16kg

Stående hantelcurl
På 8kg tror ja, några set

Curlmaskin
2set, woho den va jobbig

Crosstrainer -10min
Högt tempo, puls 159

Utvärdering av veckan:
Mån: Vila
Tis: Vila
Ons: Gym: Rygg och Biceps
Kondition: Powerwalk 2tim
Tors: Kondition: Powerwalk 1tim
Fre: Vila
Lör: Gym:Ben, Axlar och Mage
Kondition: Powerwalk 45min
Sön: Gym: Armar och Bröst

3 styrkepass och 3 konditionspass, det känns godkänt. Dock skulle jag behöva lägga upp ordningen på styrkan lite bättre. Tips?
Maten har okså varit bra, pizza och godis en dag bara (jag är the candygirl) och alkohol en dag (dock bara måttligt berusad)

Inför nästa vecka så satsar jag på 3 gympass igen och 3konditionspass, dock ska jag försöka göra något annat som tex ta mig till simhallen/stavgång.

Angel
2008-07-21, 18:18
Totalt energilös efter jobbet men var ändå på gymmet för att sola, så ja drog ett lätt kort pass.

Marklyft
6*40kg
6*40kg
4*50kg
4*50kg
4*50kg

Angel
2008-07-22, 22:48
Är det en bieffekt av träningen att man inte kan gå förbi en spegel utan att slå en dubbel bicce och grymta?

bulldozer
2008-07-23, 04:42
Är det en bieffekt av träningen att man inte kan gå förbi en spegel utan att slå en dubbel bicce och grymta?

Absolut http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-5929.gif

Nitrometan
2008-07-23, 07:20
Militärpress
...
Du kan lyfta ut stången från en böjställning. Då behöver du inte flippa runt den.

Jao. *flex*

Angel
2008-07-23, 09:06
Du kan lyfta ut stången från en böjställning. Då behöver du inte flippa runt den.

Jao. *flex*

Funderade på det faktiskt, men vet inte riktigt om dessa mindre stänger passar där, dom känns liksom för korta?

Angel
2008-07-23, 11:33
Träning: Benpass

Svag efter sovit 12timmar

Knäböj smith -djupa, jobbiga och med mer vikt
Knäböj fritt -inte lika fina

Raka mark
5*40kg
5*40kg
5*40kg
5*40kg

GM
10*20kg
7*30kg

Magmaskin-2set
Leg ext maskin -2set
Leg curl -2set
Gluttemaskin -1set på varje ben
Benpress -2 set
Enbenspress - 1 set på varje ben

Crunches 10st

bulldozer
2008-07-23, 11:42
[U][SIZE="5"]
Svag efter sovit 12timmar

Jag som känner mig svag efter att ha sovit mindre än fem timmar per natt
senaste fem nätterna *rolleyes*

Jag vill osså sova tolv timmar *avis*!!! http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-4779.gif

Angel
2008-07-23, 11:44
Jag som känner mig svag efter att ha sovit mindre än fem timmar per natt
senaste fem nätterna *rolleyes*

Jag vill osså sova tolv timmar *avis*!!! http://planetsmilies.net/kaos-not-tagged-smiley-4779.gif

Först sov jag hela eftermiddagen efter jobbet igår, sen vaknade jag och mådde illa en stund, sen la jag mig och sov natten igen.

Varför sover du så lite?

MrBoris
2008-07-23, 11:45

+1, många tror att man har problemet att man vill ha alkohol, men det är inte det som är grejen, det är det sociala man dricker för, ut o ha kul o dansa med sina polare. Den dagen jag öppnar en starköl/spritflaska och dricker ur den och sedan stannar hemma i min ensamhet, den dagen blir jag rädd för mig själv. (festar själv 1-2gånger i veckan)

pilt77
2008-07-23, 13:04
simma på lördag?

Nitrometan
2008-07-23, 13:59
Funderade på det faktiskt, men vet inte riktigt om dessa mindre stänger passar där, dom känns liksom för korta?
Kör med riktig stång?

Du klarar 20 kg.

Annars är det bara att testa, de kanske passar.

jaaaaag
2008-07-23, 14:11
Hur går allt för dej?

machine gun
2008-07-23, 17:50
Hur är simhallen i Jkpg? Finns det snabbsimbanor tillgängliga för allmänheten eller måste man tillhöra nån klubb isf?

pilt77
2008-07-23, 18:14
Hur är simhallen i Jkpg? Finns det snabbsimbanor tillgängliga för allmänheten eller måste man tillhöra nån klubb isf?

ja det finns

bulldozer
2008-07-23, 19:30
Först sov jag hela eftermiddagen efter jobbet igår, sen vaknade jag och mådde illa en stund, sen la jag mig och sov natten igen.

Varför sover du så lite?

4 timmar resväg till jobbet typ.. Går upp halvfem på morgnarna och lägger mig
alldeles för sent. Har en muppad katt som stör en också genom att hoppa omkring på
nätterna och skräna. *rolleyes*

Skulle jag gå och lägga mig på pricken nu och somna omedelbart så skulle jag
få åtta timmars sömn. Tyvär så har jag en del kvar att göra innan jag kan sova *sucka*.
Men innan tio ska jag sova idag så det så!!

Angel
2008-07-23, 21:13
Bulldozer: Låter inget vidare, sömn är livsnödvändigt för mig. Hur kan du ha sådan hemsk restid?

Pilt77: Nej, simma med din flickvän

machine gun: Ja det finns det, tror det är 4-5st 50m banor. Simhallen är väl sådär, känns lite gammal tycker jag. Men det är billigt om man är landstingsanställd som vi, typ 30kr eller något.

MrBoris: Precis, mera själva "festgrejjen" som lockar. Men på fredag blir det ett eldprov av min alkoholkaraktär.

Nitrometan: Det finns antingen 20kgs stänger eller en samling mindre stänge med förskruvade vikter upp till 60kg eller nått. Det är dom jag brukar använda och dom är nog för korta för böjställningen. Men ska jag ta en SL-stång och pressa med då? Är inte den lite väl stor?

jaaaaag: Det går bra, har inte gått ner i vikt något men jag tycker hullet känns lite fastare. Och jag ökar lite ibland. Dock vill jag ha en träningskompis som kan hjälpa mig ibland. Men man kan inte få allt.

jaaaaag
2008-07-23, 21:40
Flytta till Malmö så kan du få en träningskompis på köpet =D

Angel
2008-07-23, 21:53
Imorgon blir det nog bara lite kardioträning, cykla till A6 på dagen och shoppa och sedan gå med stavar till nattjobbet (kanske 5km eller något). Nästa inplanerade pass är på fredag, då jag tänkte köra överkropp. Det känns dock som "överkropp" är ett rätt långt pass så jag kanske hoppar ryggen eftersom jag markade lite i måndags. Men fokus på axlar och armar iallfall. Tips på hur man ska lägga upp det bäst mottages jättegärna.

Angel
2008-07-23, 22:01
http://audreyc.blogg.se/images/2008/ssl11079_1199905317_11942320.jpgVilken mongo-rolig bild

Dansandes till:

hyGLyxlU6zY

Angel
2008-07-24, 15:38
5km cykling och 5km powerwalk. Skitvarmt så ja va tvungen att gå i linne, drog ner kepsen djupt för att undvika att se blickar.

Nitrometan
2008-07-25, 08:27
Nitrometan: Det finns antingen 20kgs stänger eller en samling mindre stänge med förskruvade vikter upp till 60kg eller nått. Det är dom jag brukar använda och dom är nog för korta för böjställningen. Men ska jag ta en SL-stång och pressa med då? Är inte den lite väl stor?
220 cm lång. 20 kg. Alldeles utmärkt. De funkar perfekt till det också.

5km cykling och 5km powerwalk. Skitvarmt så ja va tvungen att gå i linne, drog ner kepsen djupt för att undvika att se blickar.
Asch. Erkänn. Du ville flasha så mycket tuttar som möjligt. ;) *popcorn*

bulldozer
2008-07-25, 08:30
flåt, fyra timmars total restid till jobbet.. dvs två dit o två tebax då försvinner 12
timmar i ett nafs..

Tolkia
2008-07-25, 10:04
Men ska jag ta en SL-stång och pressa med då? Är inte den lite väl stor?
Det är mest en fråga om balans. *pinsamma flashbacks*
Det går bra, har inte gått ner i vikt något men jag tycker hullet känns lite fastare. Och jag ökar lite ibland. Dock vill jag ha en träningskompis som kan hjälpa mig ibland. Men man kan inte få allt.
Jag tycker att du skall mäta dig, om du inte redan gör det, ffa midjemåttet. Det kan hända oanade saker där utan att det händer saker på vågen (och det är inte helt fel, när man tycker att det är deprimerande att det inte händer saker på vågen).

Angel
2008-07-25, 16:35
Marklyft
5*50kg
5*60kg
1*70kg

Militärpress stående
6*13,5kg
6*16,5kg
6*16,5kg
4*18,5kg -där satt den lilla jäveln, ja lyckades flippa stången

Hantelpress
6*8kg
9*8kg
För lätt

Hantelcurl&Stångcurl -en jäkla massa set

Sidolyft axlar
Axelpress
Och ett set böj som avslutning

Svettigt,stressat och rätt energilöst pass efter jobbat natt. Men jag är nöjd ändå.

Angel
2008-07-25, 17:13
Mina händer är helt förstörda, stora blåsor varav en har spruckit. Gör svajnont när man lyfter, och därav mindre vikter. Vad sjutton ska man göra?

Nitrometan
2008-07-25, 17:36
4*18,5kg -där satt den lilla jäveln, ja lyckades flippa stången

Ja jävlar!

Bra jobbat!

Mina händer är helt förstörda, stora blåsor varav en har spruckit. Gör svajnont när man lyfter, och därav mindre vikter. Vad sjutton ska man göra?
Tejpa och smörj med Canoderm.

Canoderm finns på apoteket och är säkert guds gåva till tränande händer.

Andy.da.wohoo
2008-07-25, 17:48
Grattis, du klarade 18,5'an! :thumbup:

machine gun
2008-07-25, 19:50
Helosansalva is the shit! Och sporttejp.

Angel
2008-07-26, 10:39
Helosansalva is the shit! Och sporttejp.

Hur ser sån tejp ut då? Bara tejpar man över? Det känns verkligen överkurs för en vanlig motionär, men vad ska man ta sig till?

jaaaaag
2008-07-26, 10:52
Använder du inte handskar?

Tolkia
2008-07-26, 11:05
Hur ser sån tejp ut då? Bara tejpar man över? Det känns verkligen överkurs för en vanlig motionär, men vad ska man ta sig till?
Brukar vara bred (3-4 cm?) och vit; apotekets är i en orange och blå förpackning om jag inte minns fel.

Det är säkert överkurs, men vad gör man (jag har tejpat fötter och fotleder en hel del för kärringgympa, så ...)? Har man lätt att få blåsor så har man. Annars är ju förstås handskar ett alternativ.

Angel
2008-07-26, 11:16

Jovisst gör jag det. Dom är iofs ganska gamla (2år?) men inte direkt överanvända. Tog en bild:

http://img257.imageshack.us/img257/6286/ssl11724fl3.jpg http://img257.imageshack.us/img257/2666/ssl11726yj9.jpg

Tolkia
2008-07-26, 11:34
Är de lagom stora? De skall nog gärna sitta ganska tajt för att inte ge mer blåsor än de skyddar mot.

Angel
2008-07-26, 11:44
Är de lagom stora? De skall nog gärna sitta ganska tajt för att inte ge mer blåsor än de skyddar mot.

Ja det tror jag att dom är iallfall. Men det kan ju vara dom som orsakar det med, kanske får börja kika på nya.

mela
2008-07-26, 12:13
Smörj händerna och sköt om såren som ja, sår. Allt eftersom så vänjer du sig vid att träna.

Jag kör utan handskar och älskar mina valkar *cupid*

Nitrometan
2008-07-26, 15:35
Oh noes. Inte handskar.

Kör utan.

bulldozer
2008-07-26, 16:41
No handskar, kör på utan så härdas huden och smärttröskeln höjs..

Valkar FTW, annars är man inte hardcore! http://planetsmilies.net/freak-smiley-9409.gif

machine gun
2008-07-26, 16:53

http://www.apoteket.se/intershoproot/eCS/Store/sv/pictures/263947s.jpg
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=5000&ProductSKU=202799&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Tejpa rakt över där du brukar få blåsor innan passet. Typ dra tejpen ett varv runt handen. Om det funkar kan du ju testa tejp+handskar under en period. Så småningom härdas huden.

Dumleman
2008-07-26, 17:29
Jovisst gör jag det. Dom är iofs ganska gamla (2år?) men inte direkt överanvända. Tog en bild:

http://img257.imageshack.us/img257/6286/ssl11724fl3.jpg http://img257.imageshack.us/img257/2666/ssl11726yj9.jpg
http://img210.imageshack.us/img210/4753/gripperui2.jpg

Angel
2008-07-27, 17:28
Bara jobb,jobb och jobb, varje dag. Jag spyr på det, men jag sparar pengar.

Veckan har dock ändå varit okej.

Mån: Gym-Rygg
Ons: Gym-Ben
Fre: Gym-Överkropp

Sedan har jag slängt in lite prommenader emellanåt och jag cyklar ungefär 7km varje dag. Maten har varit sådär, lite junkfood. Och alkoholen har innefattat ungefär 4cider och ett halvt glas vin.

Planer för nästa vecka är att träna på onsdag när jag är ledig, samt till helgen när jag är i Göteborg. Alkoholgränsen är satt till noll och maten ska förhoppningsvis vara bättre.

Angel
2008-07-30, 10:10
Onsdag-Rygg, axlar &biceps

Marklyft
Många lätta set för att träna lite på tekniken, märkte att ja drar ihop knäna när ja lyfter?
Ryggresningar

Facepulls
Militärpress
Axelpress-hantlar
Sidolyft hantlar, en i taget, långsamt-sved som fasiken

Stångcurl
Scottcurl
Hantelcurl
Koncentrationscurl

Ryggmaskin
Ryggmaskin-avancerad
Bicepsmaskin

Kanske en 3-4set * 6-7reps på varje övning. Orkade ej skriva ner.

mela
2008-07-30, 11:18
Sjukt mkt övningar. Men vad är det för ryggmaskin du kör med?

Angel
2008-07-30, 11:36
Sjukt mkt övningar. Men vad är det för ryggmaskin du kör med?

Någon form av high row skulle jag vilja kalla det.

Angel
2008-07-31, 08:34
Ben

Glutte-maskin
1 set på varje skinka

Knäböj
Några set på typ 30kg. Mobba mig inte.

Raka mark

Benpress

Legcurl
Legext

Stående vadpress
60kg kanske? Minns inte

Utfall med hantlar

Gluttemaskinen igen, bara för jag såg en tant ta mer än mig i den.

Mage med pilatesboll.

Tom mage, energilös, trött. Plus att Ipoden dog så jag var tvungen att lyssna på en motherfucker som skrek "wooohoo" och boxades i luften och tog ett ärevarv efter varje litet jäkla lyft. Dö!!

Nitrometan
2008-07-31, 08:39
Några set på typ 30kg. Mobba mig inte.
OK.

Plus att Ipoden dog så jag var tvungen att lyssna på en motherfucker som skrek "wooohoo" och boxades i luften och tog ett ärevarv efter varje litet jäkla lyft. Dö!!
Un. Der. Bart. :laugh:

Vann han? :)

Angel
2008-07-31, 08:53
Han kände sig nog som en vinnare om inte annat.

Angel
2008-07-31, 21:38
Bet upp en valk förrut, och sen hällde jag handsprit i den, pittili vad det sved, ville gråta. Har ätit mycket idag med och känner mig (och ser ut) som en flodhäst. Nästa pass blir på lördag i Göteborg. Längtar redan!

Angel
2008-08-01, 20:57
Göteborg Göteborg, hääärligt.

Hittade 2 bilder i mammas kamera jag slänger in med...

Casa de Angel, visst är min lilla stuga söt?

http://img380.imageshack.us/img380/8458/mapp2019yo7.jpg

Ute på kvällsprommis..

http://img227.imageshack.us/img227/4589/mapp2026nl5.jpg

Deceiver85
2008-08-01, 21:20
Vad är poängen med pro ana citatet i signaturen?

Angel
2008-08-02, 09:24
Vad är poängen med pro ana citatet i signaturen?

Food is evil?
http://must-be-thin.bloggagratis.se/bild.php?filnamn=5392cccd96edd56fb0f93f186e64b1ce4 776256594693.jpg

Neco
2008-08-02, 09:43
Food is evil?
http://must-be-thin.bloggagratis.se/bild.php?filnamn=5392cccd96edd56fb0f93f186e64b1ce4 776256594693.jpg

http://must-be-thin.bloggagratis.se/2007/12/01/383479-pro-ana-ar-inte-fel/

Jasså?

newb123
2008-08-02, 09:57
Tom mage, energilös, trött. Plus att Ipoden dog så jag var tvungen att lyssna på en motherfucker som skrek "wooohoo" och boxades i luften och tog ett ärevarv efter varje litet jäkla lyft. Dö!!

Haha! Var han pinsam tycker du?

Angel
2008-08-05, 15:49
Hälsostats på mig själv:

Hb 138
Saturation 98%
Blodtryck 130/70
P-glucos 5,8 (efter ätit tårta)

= Jag är rätt frisk

Bara så jäkla trött så ja inte orkar träna.
Sprang dock med hunden i söndags.

Nitrometan
2008-08-05, 17:13
Trött e inte bra.

Tolkia
2008-08-05, 17:22
Jag vill också ha det där Hb:t. *gah!*

Vilket osökt får mig att vilja ställa en sjukt off topic fråga i en träningsjournal (men jag tänker att du kanske har koll i.o.m. din profession): Finns det något järntillskott som inte fuckar upp magen? Jag börjar undra om jag inte borde konsumera lite av den varan, och orka ha konstant stiltje i tarmpaketet.

Angel
2008-08-05, 17:34

Vilket osökt får mig att vilja ställa en sjukt off topic fråga i en träningsjournal (men jag tänker att du kanske har koll i.o.m. din profession): Finns det något järntillskott som inte fuckar upp magen? Jag börjar undra om jag inte borde konsumera lite av den varan, och orka ha konstant stiltje i tarmpaketet.

Ta en tablett var tredje eller fjärde dag bara och försök komplettera med järnrik mat. C-vitamin kan förbättra järnupptaget. Annars finns det lågdostillskott som tex Hemofer. Vet inte om det säljs på apoteket eller om det är i Hälsokostaffärer.

bulldozer
2008-08-07, 08:20
Jag brukar köra durofern eller vad det heter.. Nån dag innan mens, under mens och
annars en -två ggr i veckan. Inte lika sjukt trött sen jag kom på att testa
använda järntabletter.

Poxeman
2008-08-07, 09:49
Aha, nu kände jag igen dig (Facebook is the shit...) Du gick i G-enheten va? (Och i 4-5 B på Hästhagenskolan...)
Skoj skoj!

mela
2008-08-07, 11:00

+1

Jag ramlar ner strax under 100 om jag inte äter järntabletter dagligen. Sux :(

Angel
2008-08-07, 11:02
TRÄNING

Ush, inte tränat på en vecka, mått allmänt dåligt, slutkörd. Sov från 16.30-21.30 och 23.00-09.00 igår och inatt så man kan ju tycka att jag borde vara utvilad men kände mig värre än någonsin. Iallafall så gick jag till gymmet eftersom detta är min enda lediga dag denna veckan. Gick skitdåligt, mådde ej bra.

Knäböj
4set @ 30kg

Marklyft
4set @ 50kg
Kändes konstigt och dessutom drog jag axeln halvt ur led.

Stångcurl
1set bläh

Sedan Facepulls, Pulldowns och bicepscurl i cable lite blandat.

15min crosstrainer, skönt att svettas lite.

Sen gick ja hem, helt deppig.
Jag brukar köra durofern eller vad det heter.. Nån dag innan mens, under mens och
annars en -två ggr i veckan. Inte lika sjukt trött sen jag kom på att testa
använda järntabletter.

Låter bra det, ska försöka äta mina järntabletter med nu. Lätt att missa.

Aha, nu kände jag igen dig (Facebook is the shit...) Du gick i G-enheten va? (Och i 4-5 B på Hästhagenskolan...)
Skoj skoj!

Gick i D-enheten :) Var en tönt och hängde jämt ihop med en tjej som hette Ahlebrand. Ja känner igen dig med, men kom inte ihåg vad du gick i.

Poxeman
2008-08-07, 11:18
Haha, jag var och är en tönt...
Gick i H, alltså rakt under er. Klasskompis me Veronica o Mikaela.

Synd att gymmet gick dåligt, det är bara att bryta ihop och komma igen!

Lars Brinkhoff
2008-08-07, 11:48
Annars finns det lågdostillskott som tex Hemofer. Vet inte om det säljs på apoteket eller om det är i Hälsokostaffärer.

Hemofer tycker jag är bra, och betydligt snällare mot magen än 100mg-tabletter. Finns på apoteket.

Angel
2008-08-07, 11:57
Haha, jag var och är en tönt...
Gick i H, alltså rakt under er. Klasskompis me Veronica o Mikaela.

Synd att gymmet gick dåligt, det är bara att bryta ihop och komma igen!

Ska rota fram en gammal skolkatalog när ja är i floda nästa gång :) Fast ja kommer ju ihåg dig. (Jag är fortfarade också en tönt)

Angel
2008-08-10, 09:08
Liten veckosummering för min egen skull:

Skitvecka, jobbat 6dagar, somnat vid 20-tiden varje kväll. Tränat endast en gång och det passet gick dåligt. Ätit mycket onyttigt.

Nu ska jag snart iväg och jobba sista dagen denna veckan, sedan blir det nya tag nästa vecka där jag endast jobbar 3 nätter, så massor av tid för träning och lagande av nyttig mat.

myggan
2008-08-10, 10:59
Låter bra. Ge inte upp nu! :whipped:

Angel
2008-08-11, 13:46
Hantelpress
7*8kg
7*9kg
7*10kg
7*10kg

Flyes
Arnoldpressar @8kg
Hantelpress axlar @8kg
Militärpress
(minns ej alla vikter o reps)

Crunches 10/10
Hängande benlyft

Sidolyft axlar
Enarms hantelextensions

Mådde illa som fan, dåligt pass.

Angel
2008-08-11, 19:07
Huvudvärk hela dagen, gnaah!

Vad är det ni crazy kids tar för att få lite extra energi innan passet? För jag känner att orken tar slut rätt fort.

Marcs
2008-08-11, 19:13

Vad är det ni crazy kids tar för att få lite extra energi innan passet? För jag känner att orken tar slut rätt fort.

Oftast inget, men annars om det är tomt på energi så klämmer jag någon macka eller en liten portion mat:) Får hoppas det går bättre med träningen framöver!

Mvh

Angel
2008-08-12, 19:20
BENPASS

Knäböj
-Samma vikter som innan med fler reps o set. Nästa gång höjjer jag :)

Liggande lårcurl
8*20kg (+vad maskinen vägde)på varje ben

Benpress
En jäkla massa

Gluttemaskin

GM
-Kontakten kommer bara ibland här, men när den gör det känns det gött.

15min på crosstrainern

Första gången på länge jag tränade kvällstid, och tror inte ja kommer göra om det, ensam tjej med massa brölande killar *hjälp*. Fast ja har upptäckt att min kropp trivs bättre med att träna kvällstid, jobbigt. Till råga på allt såg jag jättefet ut i spegeln. Knäböj är inte smickrande, man ser ut som en padda ungefär.

Angel
2008-08-13, 13:56
Varit ute och gått idag, måste dra ner mer på maten nu, har inte gått ner ett gram, buhuh.

Trassel
2008-08-13, 14:04
BENPASS

Knäböj
-Samma vikter som innan med fler reps o set. Nästa gång höjjer jag :)

Liggande lårcurl
8*20kg (+vad maskinen vägde)på varje ben

Benpress
En jäkla massa

Gluttemaskin

GM
-Kontakten kommer bara ibland här, men när den gör det känns det gött.

15min på crosstrainern

Första gången på länge jag tränade kvällstid, och tror inte ja kommer göra om det, ensam tjej med massa brölande killar *hjälp*. Fast ja har upptäckt att min kropp trivs bättre med att träna kvällstid, jobbigt. Till råga på allt såg jag jättefet ut i spegeln. Knäböj är inte smickrande, man ser ut som en padda ungefär.

Det är ju nåt magiskt med speglarna på gymmet. Jag som gärna vill se lite större ut på axlar och armar känner mig superfin på gymmet och inte alls lika fin hemma sen :)

jaaaaag
2008-08-13, 15:49
Det är ju nåt magiskt med speglarna på gymmet. Jag som gärna vill se lite större ut på axlar och armar känner mig superfin på gymmet och inte alls lika fin hemma sen :)

Jaaa jag håller med. Optiljus, så man ser jättefin ut. Och sen när man kommer hem är musklerna försvunna igen haha..

emmzan
2008-08-13, 17:18

Speglar ska definitivt undvikas under seten när man tränar böj :) Gäller även för marklyft och en rad andra övningar. Har även svårt att köra hantelpressar om det är speglar i taket - inspektera sitt eget ansiktsuttryck under pågående set...=*spy*

myggan
2008-08-17, 14:51

Jag trycker i mig RAGE 50-60 min innan passet och sen slukar jag runt 40-50 gram snabba kolisar och en 20 gram vassle precis innan jag börjar kötta. Funkar bra *flex*

myggan
2008-08-17, 14:52
Jaaa jag håller med. Optiljus, så man ser jättefin ut. Och sen när man kommer hem är musklerna försvunna igen haha..

Känner igen det där. Optiljus + pump kan göra underverk. :)

Brukar undvika dom sjukt upplysta speglarna, där ser man bara klen, svettig och tomatröd ut. :)

eleni
2008-08-17, 15:00
Brukar försöka köra knäböj i stora och pösiga kläder. Har man tajta kläder på sig väller allt fett ut vilket inte är så kul att se i spegeln.

Vad man ska göra åt tröttheten? Ja du, bra fråga. Jag brukar försöka förlägga styrkepassen på jobbfria dagar. Gör underverk för mig i alla fall.

Tolkia
2008-08-17, 15:12
Jag är väldigt nöjd med att det inte finns några speglar där vi har balansbollar och sådant (jag är dock tveksam till huruvida det finns någon övning där man ser snygg ut).

De brölande killarna är inte så farliga när man vant sig vid avgrundsvrålen, de tjusiga tjejerna är läskigare. :Virro

Angel
2008-08-18, 13:36
TRÄNING-HELKROPP

LSC, LERUM

Marklyft
För någon månad sedan försökte ja mig på 80kg, vilket va ett halvdant lyft som ja inte räknade utan tänkte vänta lite innan ja gav mig på igen. Today was that day.

4*50kg
3*60kg
1*70kg
1*80kg (PB)
1*83kg (PB)

Efter detta blev ja lite trött men körde lite till, minns ej alla vikter och reps dock

Kronlyft

Knäböj -både i smith och fria, smithen va kajko.

Bänkpress (för första gången på 2år typ)

10*20kg
1F*40kg (fick bara upp ena sidan och fick rulla av stången, hjälp)

Hantelpress
Hantelcurl (8,5kg)
Militärpress
Stångcurl
GM´s
Sidolyft axlar
Triceps push down
Liggande lårcurl
Magövningar
Benpress

Tror det var alles, tappade lite energin där efter marken, men är på det stora hela rätt nöjd ändå.

http://img208.imageshack.us/img208/4897/ssl11818xi9.jpg
(kan inte fatta att jag är singel, jag är ju sjukt söt, ha ha ha ha ha)

Trassel
2008-08-18, 13:41
Tyckte du var rätt söt där :)

Miquey
2008-08-18, 14:41
Grattis till PB:na i marken! Och får hålla med, sjukt söt! ;)

Angel
2008-08-18, 16:55
Tack tack tack, känns kul att man kommer nånstans emellanåt. Undra när man ska ge sig på 85kg?

myggan
2008-08-18, 20:53
Jäklar vilket långt pass. Bra mark, men ta det lugnt i bänken så du inte skadar dig.

Angel
2008-08-18, 21:08
Jäklar vilket långt pass. Bra mark, men ta det lugnt i bänken så du inte skadar dig.

Hade ingen aning om vad ja kunde ta iom att det var första gången på flera år. Så nu ger jag mig inte på den utan passare. Det var sjukt pinsamt.

Angel
2008-08-18, 21:52
Har tappat bort mina handskar också, så det var lite ovant idag utan. ska ja fortsätta köra utan eller köpa nya?

Carolinew
2008-08-18, 22:21
Har tappat bort mina handskar också, så det var lite ovant idag utan. ska ja fortsätta köra utan eller köpa nya?

Vad ska du med handskar till? Mycket bättre att köra utan :) Lite valkar på händerna är bara hardkår ;)