handdator

Visa fullständig version : Går inte ner i vikt

joshish
2008-04-12, 20:33
jag började träna för en månad sen ungefär, jag styrketränar 3 gånger i veckan och nu ska jag börja på spinning en gång i veckan (1 timme)

jag styrketränar hela kroppen 30-40 minuter sen springer jag 15 minuter som upvärmning.

när jag började träna så vägde jag 93 kilo, Och nu väger jag 96 sen är väl inte allt fett det är väl vätska och mycket annat som går ner och up men jag tränar hårt och har fått ett schema av en personlig tränare.

äter inte mer än vad jag gjorde innan tvärtom.

Så Varför går jag inte ner? har hört att vissa stannar på en vikt ett bra tag sen går dem ner jätte mycket under en period eftersom kroppen inte vant sig.

King Grub
2008-04-12, 21:13
Går du inte ner i vikt gör du inte av med mer energi än du äter. Även om du tror eller tycker det.

joshish
2008-04-12, 21:24
varför går ja på gym för då? ja springer och styrke tränar hur svårt kan d vara

King Grub
2008-04-12, 21:26
Du äter för mycket. Du kan springa och styrketräna dagen lång - äter du minst lika mycket kalorier som du gör av med, går du inte ner i vikt. Det här gäller alla friska, inga undantag. Den som inte går ner, äter mer än han eller hon gör av med.

myling
2008-04-13, 10:35
jag började träna för en månad sen ungefär, jag styrketränar 3 gånger i veckan och nu ska jag börja på spinning en gång i veckan (1 timme)

jag styrketränar hela kroppen 30-40 minuter sen springer jag 15 minuter som upvärmning.

när jag började träna så vägde jag 93 kilo, Och nu väger jag 96 sen är väl inte allt fett det är väl vätska och mycket annat som går ner och up men jag tränar hårt och har fått ett schema av en personlig tränare.

Så Varför går jag inte ner? har hört att vissa stannar på en vikt ett bra tag sen går dem ner jätte mycket under en period eftersom kroppen inte vant sig.

En vecka har 168 timmar och du tränar 3 av dessa, vad gör du de andra 165? Du har nog svaret där. Träning ger ju alltid hälsofördelar men om det är en viktnedgång du vill ha är det nog maten du får rikta in dig på.

joshish
2008-04-13, 10:43
men jag har stannat på samma vikt ganska länge nu och sen jag började träna så har jag gått up i vikt. om jag slutar träna kommer ja säkerligen gå ner

Roubs
2008-04-13, 10:48
Det kan vara så att du äter mer utan att du tänker på det. Många blir hungrigare av träning och då kanske du utan att du tänker på det lägger upp mer på tallriken osv.
Förstår dock frustrationen :/

joshish
2008-04-13, 13:47
Aaa sant. men om vi tar det i längden då när jag börjar få up lite muskel massa på 1-3 kilo. så kommer ja ju bränna 2-300 kalorier mer per dag + kondition så kommer väl gå ner förr eller senare hoppas jag

King Grub
2008-04-13, 14:08
Aaa sant. men om vi tar det i längden då när jag börjar få up lite muskel massa på 1-3 kilo. så kommer ja ju bränna 2-300 kalorier mer per dag

Var får du dom siffrorna från? 1 kilo muskelmassa förbrukar 13 kcal per dygn.

kelk
2008-04-13, 15:08
Vad äter du på en dag?

joshish
2008-04-13, 21:04
jadu kelk, tyvärr missar jag frukost ganska ofta men ja käkar middag som ligger på 5-600 kalorier skulle ja gissa 700 med mjölk.

någon frukt...ja ligger väl på 2100 kalorier per dag ungefär ibland mer ibland mindre. försöker hålla mig nere.

Någon som har några bra mat tips? jag har extremt dålig fantasi ja gillar sallad så men förutom det

bugulu
2008-04-14, 00:03
jadu kelk, tyvärr missar jag frukost ganska ofta men ja käkar middag som ligger på 5-600 kalorier skulle ja gissa 700 med mjölk.

någon frukt...ja ligger väl på 2100 kalorier per dag ungefär ibland mer ibland mindre. försöker hålla mig nere.

Någon som har några bra mat tips? jag har extremt dålig fantasi ja gillar sallad så men förutom det

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65397 *drool*

Yuffie
2008-04-15, 08:46
Ett tips är ju att skippa alla flytande kalorier.

Mellanmjölk har 45Kcal /100ml, låt säga att du dricker 30cl till middagen bara där har du 135Kcal. Sen kanske du dricker lite juice till frukosten? Pang, samma grej där.

Cohen
2008-04-15, 21:08
Ett tips är ju att skippa alla flytande kalorier.

Mellanmjölk har 45Kcal /100ml, låt säga att du dricker 30cl till middagen bara där har du 135Kcal. Sen kanske du dricker lite juice till frukosten? Pang, samma grej där.

Det är ett bra tips. Ser själv till att inte dricka något innehållande energi alls under defftider. Onödigt att göra så känns det som.

Grejer
2008-04-18, 18:02

Tjena :) du gor ınte ner ı vıkt genom att gymma för allt fett blır ju muskler men om du vıll go ner ı fett so rekommenderar jag dıg att börja med joggıng passar typ 3-4 ggr ı veckan lıksom ju bettre kondıtıon du har desto bettre blır dın fett förbrenıng och do gor du ner ı vıkt :) börja med att sprınga 4 ggr ı veckan och öka varje vecka med lıte mera so typ efter 1-2 monader garanterar jag dıg att du gott ner mınst 7-10 kg :) och so har du fott en topp kondıtıon hehe :)*drool*

Eddie Vedder
2008-04-18, 18:58
Tjena :) du gor ınte ner ı vıkt genom att gymma för allt fett blır ju muskler

Så är det definitivt inte, fett kan aldrig omvandlas till muskler och givetvis kan man gå ner i vikt med ett upplägg som innehåller styrketräning.

Att inkludera styrketräning i sitt träningsschema är alltid en fördel. Vid deff är det en förutsättning för att behålla muskelmassa och dessutom är styrketräning överhuvudtaget mycket bra för kroppen, bulk som deff samt vid viktbalans. För både elitidrottaren och motionären.

men om du vıll go ner ı fett so rekommenderar jag dıg att börja med joggıng passar typ 3-4 ggr ı veckan lıksom ju bettre kondıtıon du har desto bettre blır dın fett förbrenıng och do gor du ner ı vıkt :)

Fettbalansen påverkas inte av ens kondition i sig, bara av ens energibalans. Bra kondition är en fördel om man vill orka förbruka mycket energi, men man går inte per automatik ner i vikt mer av konditionsträning än styrketräning. Allt handlar om hur väl ens träningsförbrukning motsvaras av matintaget.

Guybrush
2008-04-18, 21:10
ja ligger väl på 2100 kalorier per dag ungefär ibland mer ibland mindre. försöker hålla mig nere.

Ligger jag på 2100 kcal/dag går jag upp i vikt. Jag ligger väl på en sisådär 1500 kcal/dag och det går jävligt segt nedåt, även med konditionsträning...

Ät kalorisnål mat som mättar ordentligt. Dock är det bara att acceptera att viktnedgång innebär hunger då och då för de flesta.

Grejer
2008-04-19, 15:11
Så är det definitivt inte, fett kan aldrig omvandlas till muskler och givetvis kan man gå ner i vikt med ett upplägg som innehåller styrketräning.

Att inkludera styrketräning i sitt träningsschema är alltid en fördel. Vid deff är det en förutsättning för att behålla muskelmassa och dessutom är styrketräning överhuvudtaget mycket bra för kroppen, bulk som deff samt vid viktbalans. För både elitidrottaren och motionären.

Fettbalansen påverkas inte av ens kondition i sig, bara av ens energibalans. Bra kondition är en fördel om man vill orka förbruka mycket energi, men man går inte per automatik ner i vikt mer av konditionsträning än styrketräning. Allt handlar om hur väl ens träningsförbrukning motsvaras av matintaget.

Jaha men jag frogade mın gym lerare ,jag hade ju exakt samma problem som snubben har nu, jag gymmar 3 gonger ı veckan men sen la jag bara tıll 4 joggıng pass ı veckan och de funkade skııt bra :) endrade ınge me maten elr not och jag gıck ner 8kg ı bara fett och det er ju so testa bettre kondıtıon do blır lıksom allt bettre förbrennıngen o de aja du kanske er mer erfaren vad vet jag :) men jag gjorde ıaf so och de funkade skııt bra för mıg :D

überstarken
2008-04-19, 15:20
Jaha men jag frogade mın gym lerare ,jag hade ju exakt samma problem som snubben har nu, jag gymmar 3 gonger ı veckan men sen la jag bara tıll 4 joggıng pass ı veckan och de funkade skııt bra :) endrade ınge me maten elr not och jag gıck ner 8kg ı bara fett och det er ju so testa bettre kondıtıon do blır lıksom allt bettre förbrennıngen o de aja du kanske er mer erfaren vad vet jag :) men jag gjorde ıaf so och de funkade skııt bra för mıg :D

Det är väl inte alls konstigt att du går ner mer i vikt för att du börjar röra på dig mer (dessutom såpass mycket mer), utan att ändra på matintaget. Men det betyder ju absolut inte att du inte kan gå ner i vikt för att du tränar på gym.

King Grub
2008-04-19, 15:45
Jtesta bettre kondıtıon do blır lıksom allt bettre förbrennıngen o de

Nej, o de.

Multivitamin
2008-04-19, 16:02

Kul att du gick ner 8 kg! Men hur vet du att det bara är fett? Kan ju vart vätska/muskler

Grejer
2008-04-19, 21:24
Kul att du gick ner 8 kg! Men hur vet du att det bara är fett? Kan ju vart vätska/muskler

De e sant de kan vart de! men jag kende ju sjelv att jag blev starkare och att jag orkade mycket mera o plus började jag eta mycke mer en vad jag gjorde förrut so haha :P

Eddie Vedder
2008-04-19, 21:28
De e sant de kan vart de! men jag kende ju sjelv att jag blev starkare och att jag orkade mycket mera o plus började jag eta mycke mer en vad jag gjorde förrut so haha :P

Vad är det konstiga? Du började träna mer konditionsträning, det förbrukar mycket energi. Mer än så är det ju inte. Det höjer som sagt inte din fettförbränning utöver vad träningen som sådan åstadkommer under tiden som den pågår samt att kroppsfettbalansen inte blir negativ om inte matintaget understiger förbrukningen.

Grejer
2008-04-19, 21:28
Det är väl inte alls konstigt att du går ner mer i vikt för att du börjar röra på dig mer (dessutom såpass mycket mer), utan att ändra på matintaget. Men det betyder ju absolut inte att du inte kan gå ner i vikt för att du tränar på gym.

Ja asso jag vet att man gor ner ı vıkt ner man gymmar oxo :P men snubben hade svort för o go ner ı vıkt so lıksom gav honom ett rod om hur han gor ner snabbare ı vıkt :P

Grejer
2008-04-19, 21:38
[QUOTE=Eddie Vedder;2942990]Vad är det konstiga? Du började träna mer konditionsträning, det förbrukar mycket energi. Mer än så är det ju inte. Det höjer som sagt inte din fettförbränning utöver vad träningen som sådan åstadkommer under tiden som den pågår samt att kroppsfettbalansen inte blir negativ om inte matintaget understiger förbrukningen.[/QUOTE=

asso shıt okej haha du er mer erfaren en mıg o allt du verkar ju kunna de mesta men jag gav bara snubben ett enkelt rod att legga ın joggıng pass po schemat so han rör po sıg mer so han kanske gor ner ı vıkt för de funkade för mıg ıaf jag tror ınte han kommer fatta so mycket av de nı seger med mat ıntaget och de andra vısst de e bra o veta hur man ska göra med trenıngen men de hera var bara ett enkelt rod so du vet de ;)

Johan_P
2008-04-19, 21:39
Ja asso jag vet att man gor ner ı vıkt ner man gymmar oxo :P

Styrketräning är absolut ingen garanti för viktminskning. Speciellt mycket energi krävs heller inte under ett styrketräningspass - det rör sig kanske om 150-250 kcal för en timme.

Johan_P
2008-04-19, 21:41
asso shıt okej haha du er mer erfaren en mıg o allt du verkar ju kunna de mesta men jag gav bara snubben ett enkelt rod att legga ın joggıng pass po schemat so han rör po sıg mer so han kanske gor ner ı vıkt för de funkade för mıg ıaf jag tror ınte han kommer fatta so mycket av de nı seger med mat ıntaget och de andra vısst de e bra o veta hur man ska göra med trenıngen men de hera var bara ett enkelt rod so du vet de ;)

Tror nog de flesta insåg att du ville vara snäll och ge råd om vad som fungerade för dig :) Dessutom roligt att det fungerade, men en del av det du sa var felaktigt, så Eddie ville nog bara korregera det :thumbup:

petah
2008-04-19, 22:59
gör av med mer än du trycker i dig. klart.

joshish
2008-04-20, 16:52
Sådär, jag har tränat i 2 månader och tränar styrketräning och jogging 3 gånger i veckan( jogging 15 min innan styrke ) och 1-2 pass spinning (60-75minuter) i veckan.

ska nu spara till ordentliga springskor o jogga lite extra.

Waggho
2008-04-20, 18:24
Ett tips om du inte har å,ä och ö på ditt tangentbord är att skriva a, a och o istället, och inte e för ä och o för å.

Men nu ser jag att du har skrivit ö på ett ställe. Hm? :confused: