handdator

Visa fullständig version : Coca Cola Zero vid deff?

Speedrush
2008-04-12, 13:50
Har alltid undrat om Cola Zero har någon negativ effekt när man deffar? när man läser innehållet så står det ju 0 på allting ( men de känns ju som om de borde finnas nån baktanke).

Tack på förhand

tigerofsweden
2008-04-12, 13:52
Har alltid undrat om Cola Zero har någon negativ effekt när man deffar? när man läser innehållet så står det ju 0 på allting ( men de känns ju som om de borde finnas nån baktanke).

Tack på förhand

Frågan har varit uppe många gånger nu och svaret är att det inte har någon negativ effekt. Dock upplever jag att den söta drycken gör mig mer sugen på sött men det är ju bara att låta bli

Speedrush
2008-04-12, 13:53
Frågan har varit uppe många gånger nu och svaret är att det inte har någon negativ effekt. Dock upplever jag att den söta drycken gör mig mer sugen på sött men det är ju bara att låta bli

mjo det kanske, glömde söka på forumet :smash: ... tack för det snabba svaret iallafall :)

Three pigs
2008-04-12, 16:29
Tycker att Coca cola zero o andra lightläsker räddar deffen, helt klart :D

Scratch89
2008-04-12, 16:31
Kyla+koffein kommer ge en ökad energiförbrukning, men det är väl försumbart i det här fallet. Många säger att de blir hungriga/sugna på sött av att dricka lightdrycker, men jag tror snarare att de blandar ihop källan till hunger. Dricker man läsk gör man väl det för att man är sötsugen/hungrig, och att då skylla på colan för att man blir sötsugen efter en halvtimma igen känns ju lite fel. De studier jag har sett visar snarare på att sötsuget och hungern minskar.

Rahf
2008-04-12, 16:44
Jag dricker light-läsk för att det är förbannat GOTT!

Ja, det är ofarligt i form av energimängd, aspartam är väl ett orosmoln för vissa.

Murphy
2008-04-12, 19:33
Är det inte lika illa som vanlig läsk för tänderna, då?

King Grub
2008-04-12, 19:35
Jo, vad gäller syrornas effekt (sockrets effekt på tänderna slipper man ju), men det har knappast med deffresultatet att göra, vilket är vad som efterfrågas.

Lefnart
2008-04-12, 20:35
Min tandläkare sa: "Va, dricker du så mycket läsk, ajaj!!" Då sa jag att det var light och hon sa "Jaha, ja det får du inte hål av." Men då ska man ju komma ihåg att hon tjänar sitt levebröd på att folk får hål hehe.
Fast har inte haft ett hål på 10 år nu iofs... har inte ens haft en enda tandsten, och det är hon väldigt förvånad över. Kanske syran fräter bort dem?! (har druckit väldigt mycket läsk) En troligare förklaring kanske kan vara att jag har "bra" saliv, många anklagar mig för att jag har blekt tänderna med så man kanske har nåt utomjordiskt saliv.

Eller så går det till en gräns sen ramlar alla tänderna ut istället...

För övrigt har light-läsk räddat mig många ggr då jag varit sötsugen. Till skillnad från andra som blir mer sötsugen av light-läsk, stillas mitt sug något enormt.

Lelle

Cohen
2008-04-12, 22:55
För mig funkar kolsyrade drycker i allmänhet bra för att stilla hunger. Sveper man ett glas känner man sig ju liksom uppsvälld och ganska mätt. Sen kan det vara cola, diet cola eller ramlösa.

Men givetvis finns det som sagt ju också nackdelar med stora mängder av vissa av dessa drycker.

Scratch89
2008-04-14, 07:14
Min tandläkare sa: "Va, dricker du så mycket läsk, ajaj!!" Då sa jag att det var light och hon sa "Jaha, ja det får du inte hål av." Men då ska man ju komma ihåg att hon tjänar sitt levebröd på att folk får hål hehe.
Fast har inte haft ett hål på 10 år nu iofs... har inte ens haft en enda tandsten, och det är hon väldigt förvånad över. Kanske syran fräter bort dem?! (har druckit väldigt mycket läsk) En troligare förklaring kanske kan vara att jag har "bra" saliv, många anklagar mig för att jag har blekt tänderna med så man kanske har nåt utomjordiskt saliv.

Eller så går det till en gräns sen ramlar alla tänderna ut istället...

För övrigt har light-läsk räddat mig många ggr då jag varit sötsugen. Till skillnad från andra som blir mer sötsugen av light-läsk, stillas mitt sug något enormt.

Lelle

Jag har också jättebra saliv, men det är fortfarande inte bra att svepa ett par liter cola om dagen bara för att man har bättre förutsättningar än andra. :)