Visa fullständig version : Hur ser detta ut?
Hejsan!
Har efter en tids "uppvärmning" nu tänkt att sätta igång ordentligt.
Här är lite träning och kost som jag tänkt följa så gott jag kan.
Kommentera tipsa skäll! Är dålig på lägga upp sånt här.
Nuvarande vikt. ca 90kg.... Längd 172cm.
(var nu 2-3 veckor sedan jag vägde mig men ska vänta med vägning till 1 juni, då jag förhoppningsvis lyckats ta mig ner till ca 80)
Träning:
Promenad, runt byn 7-8km minst 5 ggr/vecka.
Gym 5 pass/vecka, delat med thai/kickboxning.
2 pass konditionsträning/vecka, då tydligen 2 års av soffliggande har viss negativ verkan på detta :p
Frukost:
Flingor/Gröt. Banan/Havremjölk.
(Koffein tablett om tröttheten blir för påträngande, beroende på skiftgång)
Mellis: nån form av frukt.
Lunch:
Diet Pro måltidsersettning med havremjölk, ibland även en banan om jag vill gå riktigt wild and crazy :)
Mellis: nån form av frukt.
Middag:
Lokala matsalen på jobbet. Oftast fisk/kyckling rikligt med grönt och gärna kokt potatis eller fullkornspasta, om nu så serveras. Rågknäcke.
Middag och lunch kan bytas med varandra beroende på skiftgång.
Tack för mig!
som sagt tipsa skäll eller komentera!:thumbup:
Det ser helt ok ut. Jag hade dock skippat mellanmålen med bara en frukt, jag blir mer hungrig av det. Kanske lite väl mycket träning under deff kan jag tycka, men det är lite olika hur bra man klarar det.
Det ser helt ok ut. Jag hade dock skippat mellanmålen med bara en frukt, jag blir mer hungrig av det. Kanske lite väl mycket träning under deff kan jag tycka, men det är lite olika hur bra man klarar det.
Tack, Jo det är en hel del träning :) Men med träning kan det bli vissa bortfall för vissa andra livsaktiviteter som skall fullfölljas.
Men orkar jag och jag får resultat så kör jag hårt :)
kan du inte äta mat istället för måltidersättning? svårt att säga någonting om din kost då man inte har en aning om mängderna.
kan du inte äta mat istället för måltidersättning? svårt att säga någonting om din kost då man inte har en aning om mängderna.
Jo det kan jag, det är även så att ilband blir det mat. Men pulver alternativet tycker jag är bra dom gångerna man inte hinner eller helt enkelt orkar laga mat eller att tjejen redan lagat nått som inte direkt passar deffen.
Alternativ lunch brukar bestå av sallad/wok/kyckling/fisk/lövbiff.
Påverka din flickvän så att ni äter samma saker då. Det är verkligen hur enkelt som helst att reglera tillsatser (såser, dressing osv) och mängder. Måltidsersättning kanske känns bra och smidigt, men jäklar vad dåligt det mättar i längden. Hungern som trots allt är din största fiende under deff.
Gör det inte för komplicerat, jag har kört på i två och en halv månader med 8kgs viktnedgång totalt. Det är med små förändringar i kosten och lite mer motionsträning.
Lycka till!
Påverka din flickvän så att ni äter samma saker då. Det är verkligen hur enkelt som helst att reglera tillsatser (såser, dressing osv) och mängder. Måltidsersättning kanske känns bra och smidigt, men jäklar vad dåligt det mättar i längden. Hungern som trots allt är din största fiende under deff.
Gör det inte för komplicerat, jag har kört på i två och en halv månader med 8kgs viktnedgång totalt. Det är med små förändringar i kosten och lite mer motionsträning.
Lycka till!
Jo du har rätt om maten! Kanske är det lite av latmasken i mig som väljer pulver alternativet :smash: Det är en balans gång det här med deffning, man får helt enkelt bita ihop.. Det handlar ju mest om ett par veckor/månader.
För mig är det inte så mycket beach 08 eller dylikt utan mer eller mindre om att må bra, fysiskt och psykist :)
Tack för svar!
Inga beräkningar? Du vet ju inte hur mycket underskott du ligger på? Personligen tycker jag att pulver funkar endast runt träningen och kanske som måltidsersättande vid vissa fall.. Matlåda istället för restaurangen på jobbet så har du ännu bättre koll(?)
Scratch89
2008-04-10, 10:29
Mellan vilka mål tränar du?
Oj oj oj nu vart det mycket här :Virro
Det här med beräkningar och dylikt har jag inte direkt nån koll på.. Men Om vi säger att jag käkar mindre än vad jag har gjort tidigare och mer frukt och grönt och det mer hälsosamma alternativet.
Är nog svårt utifrån sett att bedöma min kost utan beräkningar, men får se om jag ger mig in på det i framtiden just nu känns bara en bra balanserad kost och bra träning som ett stort och bra kliv in i ett sundare liv *flex*
Matlåda är väl sådär, tycker det är skönt att köra på matsalen då den är väldigt bra och har ett flertal olika rätter per dag och även nyttiga alternativ.
Även smidigt att dra passér kortet i matsalen som sedan dras från lön.
Tränings passen skiftar enormt beroende av tid och vilket skift jag jobbar..
Jobbar just nu 4 skift, natt/förmiddag/eftermiddag + helg/ledig vecka.
Tack för svar och tips!
Verkar inte som att du får i dej tillräckligt med protein skulle jag vilja påstå. Om nu inte middag och lunch är vääldigt proteinrika, men på vanliga mat-hak brukar det inte vara så..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.