Logga in

Visa fullständig version : Bästa ursäkterna ni hört?

terax
2008-04-03, 19:07
Vilka är de roligaste ursäkterna/flosklarna ni har hört när det kommer till träning?

Några exempel jag råkat ut för är: En kille i mitt fotbollslag, kunde inte vara med på en match för han hade ont i fingret, eller en tjejkompis som påstår att man förbrännar 60% mer om man går med stavar än utan :)

Ni har har säkert mycket roligare att bjuda på, så bring it on!:devil:

von huff
2008-04-03, 19:16
Ett fetto på min klass avstod från pastan för att man blir fet av den.Hon tog en påse godis istället.

Cilia
2008-04-03, 19:23
tjejkompis som påstår att man förbrännar 60% mer om man går med stavar än utan :)
vari ligger ursäkten i detta?

Yankeee
2008-04-03, 19:24
eller en tjejkompis som påstår att man förbrännar 60% mer om man går med stavar än utan :)

Nu vet jag inte den exakta siffran, men man förbrukar hur som mer energi med stavar än utan. Så, eh, lol.

hahavaffan
2008-04-03, 19:32
This is a nice thread.

terax
2008-04-03, 19:47
vari ligger ursäkten i detta?

Ingen ursäkt, men det låter lite som ett expert uttalande, jag har mycket svårt å tro att det stämmer... :) Var lite kul enligt mig ialf!;)

Yankeee
2008-04-03, 19:49
Ingen ursäkt, men det låter lite som ett expert uttalande, jag har mycket svårt å tro att det stämmer... :) Var lite kul enligt mig ialf!;)

Ja, det låter som bs att man skulle förbruka mer energi om man rör på sig mer.

Slartibartfast
2008-04-03, 19:51
Nu vet jag inte den exakta siffran, men man förbrukar hur som mer energi med stavar än utan. Så, eh, lol.

+1

Det handlar om ca 25% mera.

Stoltz
2008-04-03, 19:56

Ja, det låter som bs att man skulle förbruka mer energi om man rör på sig mer.

+1

Tag Team pwnage?

OnTopic: "Nej kan tyvärr inte ikväll, hade tänkt testa konstiga frisyrer med min nya hårgele" - Jag själv som använde mig av den dock, det räknas kanske ej :D

maaherra
2008-04-03, 19:59
Mitt ex ursäkt till varför hon var hånglat med en annan kille:

"Det räknas inte"

joriice
2008-04-03, 20:00
"Hej skall vi leka?"
"Nej jag får bara ha en kompis hemma har mamma sagt."

Prankie
2008-04-03, 20:02
Mitt ex ursäkt till varför hon var hånglat med en annan kille:

"Det räknas inte"

Den var allafall originell. :laugh:

maaherra
2008-04-03, 20:11
Den var allafall originell. :laugh:

Man kan inte beskylla henne för bristande argumentationsförmåga iaf.

Insulinus
2008-04-03, 20:20
Min kompis har kört nya bortförklaringar varje gång det senaste. Den senaste va nog: "Det e ingen ideé att träna nu när jag inte käkat en ordentlig frukost, blir bara omvänd träning"
Detta påståående kläckte han vid 18.00 när vi skulle dra ner. :D

terax
2008-04-03, 20:21
Min kompis har kört nya bortförklaringar varje gång det senaste. Den senaste va nog: "Det e ingen ideé att träna nu när jag inte käkat en ordentlig frukost, blir bara omvänd träning"
Detta påståående kläckte han vid 18.00 när vi skulle dra ner. :D

haha, klassiker :D mer mer!

terax
2008-04-03, 20:28
+1

Möjligt ni har rätt, men tillfället då det sades och sättet det sades på gjorde det mycket roligt... ialf för dem på plats :)

Sen att det gör 60% tror jag knappast på... inte ens 25%... man rör ju på armana utan stavarna med, anyway, det spelar mindre roll.

Whistler
2008-04-03, 20:29
Jag hade tänkt skriva ett långt och fint inlägg, men jag fick ont i tån, så det går inte.

tntballe
2008-04-03, 20:30
Möjligt ni har rätt, men tillfället då det sades och sättet det sades på gjorde det mycket roligt... ialf för dem på plats :)

Sen att det gör 60% tror jag knappast på... inte ens 25%... man rör ju på armana utan stavarna med, anyway, det spelar mindre roll.

Utnyttjar man stavarna istället för att bara bära med sig dom så ökar det nog till över 25%.

Cilia
2008-04-03, 20:33

absolut, ni fick en tjej att känna sig dum.
dessutom över att hon försöker motionera.
Har ni riktig tur så slutar hon också.

burre
2008-04-03, 20:41
Vilka är de roligaste ursäkterna/flosklarna ni har hört när det kommer till träning?

Några exempel jag råkat ut för är: En kille i mitt fotbollslag, kunde inte vara med på en match för han hade ont i fingret, eller en tjejkompis som påstår att man förbrännar 60% mer om man går med stavar än utan :)

Ni har har säkert mycket roligare att bjuda på, så bring it on!:devil:

"Undersökningar visar att det är så effektivt att man nästan kan fördubbla energiförbrukningen i förhållande till att gå utan stavar, om man har rätt teknik och tar träningen seriöst." - http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=900&a=8213

"Finska studier visar att stavgång ökar energiförbrukningen med 55 procent."
-http://www.livsportalen.se/motion/stavgang.asp

"Ökad energiförbrukning. Upp till 46 procents ökning av energiförbrukningen."
- http://www.accu-chek.se/se/rewrite/content/sv_SE/30.1.4:40/article/ACCM_general_article_4351.htm

Därtill sa aftonbladet 55%.

*whatever* *whatever* *whatever*

terax
2008-04-03, 20:46

Eller så är det en kompis, och ingen var taskig eller ens fällde en kommentar vid tillfället... get ur facts straight :) Vi tränar tom ihop då tillfälle ges så, sluta nu. Glöm vad jag skrev.

Yankeee
2008-04-03, 20:48
get ur facts straight :)

Ja, vad sägs om att göra det?

Mistermuscle
2008-04-03, 20:51

Ja vad säger my lady?

terax
2008-04-03, 20:56

Enligt studier så ökar det visst bara 55% vid rätt teknik, så mina facts verkar stämma då :smash: :D

Mistermuscle
2008-04-03, 21:04

Hörru, när skrevs det att tjejen fått något svar på det påstod? När kände hon sig dum, när hon berättade fakta?
Påhopp utan fakta :smash: :smash:

Mistermuscle
2008-04-03, 21:12
Den roligaste ursäkten jag har hört är från en självförsvarsträning.
Vi stod o nötte vanliga sidosparkar då plötsligt en pojk(som ofta nämner skador) sade att han var tvungen att avbryta därför att inget blod kom ut i vaden och därmed fick han kramp och inte kunde forsätta momenten.

En annan gång då vi brottades "bröt" han svanskotan.

Jaja, defekter o defekter :D

BajareN
2008-04-03, 22:12
Den ständiga bitterheten från Cilia. Vadan detta? :)

Tricklev
2008-04-03, 22:18
Enligt studier så ökar det visst bara 55% vid rätt teknik, så mina facts verkar stämma då :smash: :D

Hon var ju bra mycket närmre än dig mr "Jagtrorinteenspå25%".

Ont: Vet inte, folk ursäktar sig aldrig för mig, jag är för farlig, lite som RR, ni vet. *whatever*

Alexton
2008-04-03, 22:47
Har en bekant som brukar slänga ur sig "Nej jag kan inte träna ikväll, har så ont i ryggen efter ha jobbat framför datorn hela dagen" , jo kanske skulle vara bra att träna axlar/rygg/mage för att slippa den där smärtan + gamnacke.

Jaws
2008-04-03, 22:55
Såg något program där en kille drog hem en brud i fyllan. När han börjar nyktra till så inser han hur ful tjejen egentligen är, till och med så att han inte vill ligga med henne. Så han skyller på att han har könssjukdomar i plural...riktig kul.

abbarn
2008-04-03, 23:51

Men herregud människa lägg ner. Varför denna ständiga sarkasm?

Muskelbyggaren
2008-04-04, 01:00
Vadan denna bryddhet kring Cilias sarkasmer?

Jag brukar nog dra fler dåliga ursäkter än mina vänner, så det är nog jag som får stå i skamvrån i denna tråd. Har en tendens att ogilla allt jag förbundit mig att göra oavsett om det är något jag gillar eller inte.

lectris
2008-04-04, 06:44
Så han skyller på att han har könssjukdomar i plural...riktig kul.

ok? jag ser inte det roliga. man kan vara smittad av flera könssjukdomar samtidigt, you know.

Eddie Vedder
2008-04-04, 06:51
ok? jag ser inte det roliga. man kan vara smittad av flera könssjukdomar samtidigt, you know.

Så som jag uppfattar det så ligger det roliga i att man är så desperat att slippa så man verkligen är noga med att framhålla att det är minsann inte bara EN könssjukdom utan man har verkligen flera stycken.

Jag tycker också det är kul.:D

Cilia
2008-04-04, 07:15
Vadan denna bryddhet kring Cilias sarkasmer?
Vet inte.
Nästan alltid är det dessutom folk här som jag inte har en aning om vilka dom är.
Sen är det nästan uteslutande killar på max 20 år.
Jag tror dessutom att dom skulle behöva förstå vad ordet bitterhet betyder.

skaparn
2008-04-04, 07:18
This is a nice thread.

Yieeha!

Scratch89
2008-04-04, 07:19
Vet inte.
Nästan alltid är det dessutom folk här som jag inte har en aning om vilka dom är.

:D

Daniiiel
2008-04-04, 07:43
Vet inte.

Ja måste vara kul för dig att ungdomen ser dig som en bitterkärring. Men det är kanske vad du strävar efter.

747
2008-04-04, 07:47
En kompis till mig ställde diagnosen hjärtmuskelinflammation på sig själv. Efter något år så visade det sig att han inte hade det. Jag vet inte om det var en ursäkt för att slippa träna, men det blev ju liksom som det, då man inte gärna vill träna med en sån allvarligt sjukdom. Jag menar han gillar ju att träna. wtf liksom.

747
2008-04-04, 07:48
Ja måste vara kul för dig att ungdomen ser dig som en bitterkärring. Men det är kanske vad du strävar efter.

Det finns en äldre kvinna i kologruppen på facebook som kallar sig för Cilia Surtant eller något liknande. Jag vet inte vem det kan vara men.

Alfred Nobel
2008-04-04, 07:48
Jag går och köper en påse godis (Gott & blandat, zoo, pimpim, viola, djungelvrål, cola nappar, ahlgrensbilar, etc.) och får alltid en dum kommentar av samma polare, eller någon annan i närheten:

Kompis: Åh, får jag smaka? Jag har aldrig smakat de där förut, är det goda?

Klassiskt "Jag har aldrig smakat de där förut" Och självklart delar man med sig, men å andra sidan greppar jag inte resonemanget, för jag är medveten om att förra veckan frågade han samma sak och då gillade han godiset.

747
2008-04-04, 07:54
Jag går och köper en påse godis [I](Gott & blandat, zoo, pimpim, viola, djungelvrål, cola nappar, ahlgrensbilar, etc.)

Satan i gatan vad du äter.

Cilia
2008-04-04, 08:13
Jag har ingen strävan alls när det gäller att få unga pojkar att se på mig.

747
2008-04-04, 08:15
Jag har ingen strävan alls när det gäller att få unga pojkar att se på mig.

Nä det märks. Trodde du skulle ha bild på facebook men inte då.

Cilia
2008-04-04, 08:16
Nä det märks. Trodde du skulle ha bild på facebook men inte då.
vem säger att jag inte har en bild på facebook?

747
2008-04-04, 08:25
vem säger att jag inte har en bild på facebook?

På din anonyma kanske du har en bild. PM? :banned

WHITEFOLKS
2008-04-04, 08:30
Cilia är härligt Stockholmsdryg, som sig bör när man tillhör "den bättre sorten" ;)

Cilia
2008-04-04, 08:34
På din anonyma kanske du har en bild. PM? :banned
med anonym menar du sidan med mitt riktiga namn?

Cilia är härligt Stockholmsdryg, som sig bör när man tillhör "den bättre sorten" ;)
tack *s* *s*

tjabon
2008-04-04, 08:35
När step-up introducerades i början på 90-talet, så sa alla aerobic-
instruktörer på Olympic Göteborg (Sats) att man vid samma
arbetspuls förbrände dubbelt så mycket vid step-up som vid t.ex.
löpning eller skidåkning.......*bs*

Offtopic: Kan inte nån starta en SVBK-tråd där ni dissar Cilia istället för att spamma här?.....;)

747
2008-04-04, 08:36
med anonym menar du sidan med mitt riktiga namn?

Precis. Vad heter du? Kan du inte chocka oss alla genom att skriva det? Gärna adress också, sthlm är så stort.

abbarn
2008-04-04, 11:32
Vet inte.

Nähä? och för att uttala sig måste man visa id för att du ska bry dig? Jag menar bara på att det är dumt att dryga sig i en tråd som faktiskt är rätt kul.

Tricklev
2008-04-04, 11:35
En kompis till mig ställde diagnosen hjärtmuskelinflammation på sig själv. Efter något år så visade det sig att han inte hade det. Jag vet inte om det var en ursäkt för att slippa träna, men det blev ju liksom som det, då man inte gärna vill träna med en sån allvarligt sjukdom. Jag menar han gillar ju att träna. wtf liksom.

HAHAHAHHAHA Vem fan ställer diagnosen hjärtmuskelinflammation på sig själv egentligen. :hbang:

747
2008-04-04, 12:21
HAHAHAHHAHA Vem fan ställer diagnosen hjärtmuskelinflammation på sig själv egentligen. :hbang:

Han var seriös också. Vi har en annan kompis som har haft det på riktigt så han trodde väl sig känna igen symptomen.