Visa fullständig version : Långdistansförhållande
LadyInsane
2008-03-31, 16:51
Inte det roligaste direkt.
Har du haft det?
Flyttade du eller hon/han till din stad eller tvärtom?
Bröt ni pga avståndet?
Dela med er.
Gick åt helvete för mig men det berodde nog mer på den andra parten, men å andra sidan vet jag många som klarar av det men det är ju inte en opti situation.
Sen var vi kanske inte rätta för varandra hursomhelst, men det tror jag aldrig man är (eller så är jag bara ovanligt cynisk idag). Det handlar nog mycket om var man är någonstans i livet också. Har man lite motorväg bakom möts man kanske på snåriga vägar och stannar kvar lite längre. Nog med flum. Långdistans suger. Do something about it, att gå och länga en vecka eller två och sen träffas tycker jag contradicts the basis of the relationship halvt som halvt om man inte är självplågare (eller är ruskigt individualistisk).
LadyInsane
2008-03-31, 16:57
Inte det roligaste direkt.
Har du haft det?
Flyttade du eller hon/han till din stad eller tvärtom?
Bröt ni pga avståndet?
Dela med er.
Garv, så dåligt skrivet! :D
whatever
och med "do something" menar jag naturligtvis att man kanske bör mötas någonstans, flytta etc eller planera något gemensamt för framtiden (en framtid där man kan kramas även på en onsdagskväll).
LadyInsane
2008-03-31, 16:59
Gick åt helvete för mig men det berodde nog mer på den andra parten, men å andra sidan vet jag många som klarar av det men det är ju inte en opti situation.
Sen var vi kanske inte rätta för varandra hursomhelst, men det tror jag aldrig man är (eller så är jag bara ovanligt cynisk idag). Det handlar nog mycket om var man är någonstans i livet också. Har man lite motorväg bakom möts man kanske på snåriga vägar och stannar kvar lite längre. Nog med flum. Långdistans suger. Do something about it, att gå och länga en vecka eller två och sen träffas tycker jag contradicts the basis of the relationship halvt som halvt om man inte är självplågare (eller är ruskigt individualistisk).
Tack för svaret!
Du har rätt, just vart man är i livet är ruskigt viktigt. Håller fullständigt med. Ja, att ses en-två dagar för att sedan längta i 1-2 veckor känns helt absurt egentligen.
LadyInsane
2008-03-31, 17:00
och med "do something" menar jag naturligtvis att man kanske bör mötas någonstans, flytta etc eller planera något gemensamt för framtiden (en framtid där man kan kramas även på en onsdagskväll).
Tack Snafu, du har rätt. :)
machine gun
2008-03-31, 17:02
Jag har observerat att distansförhållanden har en tendens att hålla längre än "vanliga" förhållanden. Troligtvis för att när man väl träffas, så vill man inte tjaffsa om småsaker etc och det blir därför ingen vardag i förhållandet på samma sätt. Man hinner inte heller börja störa sig på varandras egenheter på samma sätt om man bara ses typ varannan helg. Ett distansförhållande på ett halvår motsvarar närmast ett vanligt förhållande på en månad ur den aspekten.
Jag har observerat att distansförhållanden har en tendens att hålla längre än "vanliga" förhållanden. Troligtvis för att när man väl träffas, så vill man inte tjaffsa om småsaker etc och det blir därför ingen vardag i förhållandet på samma sätt. Man hinner inte heller börja störa sig på varandras egenheter på samma sätt om man bara ses typ varannan helg. Ett distansförhållande på ett halvår motsvarar närmast ett vanligt förhållande på en månad ur den aspekten.
Det är väl det som är problemet iofs. Man vill inte gärna spendera 1 år för att sedan inse att den här personen nog inte är någon man vill spendera mer tid med. (edit: när man kanske kunde ha listat ut det efter en månad i ett vanligt förhållande)
Visst handlar det om att leva för nuet men även framtiden. Tänk på alla andra härliga människor (nu låter jag hippieaktig) man kanske hellre hade kunnat dejta/vara i förhållande med än den man haft ett långdistansförhållande med.
Jag ser det som ett problem med att man lär känna någon långsamt. Hellre intensivt any day of the week, eller en gradual inlärningsperiod (tänk dagis).
LadyInsane
2008-03-31, 17:06
Den tanken har också slagit mig, eftersom jag, som aldrig har passat för förhållanden förrut, nu har ett riktigt bra ett. :D så med andra ord har jag och robert varit tillsammans typ 3veckor..:D
(och ja, eftersom jag redan har fått pm om det, nej jag ber inte om råd ang mitt och deceiver85's förhållande, jag är mest nyfiken på andras långdistansförhållanden..;))
Har haft lite kluringar om det där också och även framtida ihop flytt planer ifall bägge har barn och delad vårdnad hur fasen funk hä? Gå i 2 olika skolor varannan vecka?
machine gun
2008-03-31, 17:08
Det är väl det som är problemet iofs. Man vill inte gärna spendera 1 år för att sedan inse att den här personen nog inte är någon man vill spendera mer tid med. (edit: när man kanske kunde ha listat ut det efter en månad i ett vanligt förhållande)
Jag håller absolut med. Drygt om man bestämmer sig för att flytta för att få bo ihop, bara för att inse att man egentligen inte gillar varandra till vardags.
Ett tips är att varken säga upp jobb eller lägenhet definitivt, förrän man åtminstone testat att bo ihop en månad eller så.
Scratch89
2008-03-31, 17:17
Den här tråden ger mig kalla kårar. Jag och flickan ska ev. flytta ihop till hösten. Nu blev jag tvek.
machine gun
2008-03-31, 17:18
Den här tråden ger mig kalla kårar. Jag och flickan ska ev. flytta ihop till hösten. Nu blev jag tvek.
Har ni ett distansförhållande nu?
Det kan vara nyttigt både att ha avstånd (mindre tjafs/mer egen tid), och att kunna ses ofta (närhet/mindre saknad).
Dessutom är det mycket hur man är som person, är man introvert och trivs i sitt eget sällskap är det givetvis mycket enklare med distans.
Jag tror hursomhelst att det är viktigt att båda kommer överens om en sak, så det inte blir massa krångel senare.
Om du tycker det är jobbigt med distans kan du trösta dig med att ni kanske hade tjafsat en massa (eller ja, det hade ni garanterat), och ifall ni flyttar ihop är det bra om båda kommer överens om att ge varann lite frihet/avstånd om man känner att det behövs.
LadyInsane
2008-03-31, 17:24
Damn, känn inte så! Sorry Scratch! Se det som att ni äntligen får se vad ni går för..:)
Scratch89
2008-03-31, 17:36
Har ni ett distansförhållande nu?
Jupp. Jag flyttade ifrån hemstaden och hon bor kvar och läser sista året innan hon börjar på högskola hon med. Vi pratar om att flytta ihop, mest av praktiska skäl. (Vi ses ändå jätteofta)
Damn, känn inte så! Sorry Scratch! Se det som att ni äntligen får se vad ni går för..:)
Mjo, jag är ändå positivt inställd. Fördelen med att bo ihop är att man då är med varandra utan att ha några direkta krav på att det ska vara så roligt och intensivt, vilket det alltid ska vara när man bokar upp sig hela helger för att vara med personen. Jag vill gärna kunna sitta och surfa på kolo även när hon är i min närhet, och inte behöva känna krav att "Nu måste vi göra något roligt tillsammans när vi väl ses".
LadyInsane
2008-03-31, 17:40
Mjo, jag är ändå positivt inställd. Fördelen med att bo ihop är att man då är med varandra utan att ha några direkta krav på att det ska vara så roligt och intensivt, vilket det alltid ska vara när man bokar upp sig hela helger för att vara med personen. Jag vill gärna kunna sitta och surfa på kolo även när hon är i min närhet, och inte behöva känna krav att "Nu måste vi göra något roligt tillsammans när vi väl ses".
Du har så rätt. Det blir så förbannat intensivt när man väl ses. Varenda sekund måste spenderas tillsammans, inget får gå till spillo. Knappast normalt direkt.
Ni bode inte tillsammans tidigare, utan bara i samma stad innan?
Scratch89
2008-03-31, 17:42
Bara samma stad. Men då kunde man ju ses varje dag (om man ville). Flyttar man ihop så ser man varandra varje dag, oavsett om man vill eller ej. :D
machine gun
2008-03-31, 17:44
Jupp. Jag flyttade ifrån hemstaden och hon bor kvar och läser sista året innan hon börjar på högskola hon med. Vi pratar om att flytta ihop, mest av praktiska skäl. (Vi ses ändå jätteofta)
Men då har ni varit tillsammans ett tag innan du flyttade dessutom? Ses ni hela tiden, så lär ni ju ha ganska bra koll på varandra vid det här laget.
Flyttade officiellt ihop med min nuvarande sambo efter ca 2,5 år. Då hade vi i princip bott ihop i sådär två år redan, fast i två lägenheter :D Nu har vi varit tillsammans i drygt 4 år, bor fortfarande ihop och trivs bra i varandras sällskap :)
shut teh face
2008-03-31, 17:50
Jag har inte haft ett sådant förhållande.. det skulle nog vara ganska jobbigt. :)
Men alla bekanta i min närhet som haft långdistansförhållande har varit väldigt lyckade.
Jag har ett sådant förhållande, och hon ska flytta hit till sommaren om allt går som det är planerat.
Tvinga honom att flytta :whipped:
Tycker även detta som scratch sa stämmer väldigt bra.
Mitt senaste förhållande råkade vara ett distansförhållande.
Jag tyckte det var skönt att inte behöva träffas så ofta. Men jag är väl ett as till pojkvän också..
LadyInsane
2008-03-31, 18:16
Jag har ett sådant förhållande, och hon ska flytta hit till sommaren om allt går som det är planerat.
.
Låter ju jättebra!:)
LadyInsane
2008-03-31, 18:16
Mitt senaste förhållande råkade vara ett distansförhållande.
Jag tyckte det var skönt att inte behöva träffas så ofta. Men jag är väl ett as till pojkvän också..
Förmodligen.
Nee, jag skojade bara!;)
Har haft ett. Det tog slut efter... ehm.. 8 månader eller vad det var. Jag mådde för dåligt psykiskt för att palla ett långdistans. Sedan gick vi båda på gymnasiet och hade ingen superb ekonomi för att stödja tågresorna.
jag träffade min flickvän i fagersta på våren, till hösten flytta hon till örebro (10mils avstånd) men vi träffades nästan varje helg i ca 7-8månader.. på sommaren umgicks vi massor.. sen till hösten flytta vi ihop i örebro, då jag börja plugga där. iofs va planen att flytta till örebro redan innan jag träffade henne.. men de hela blev så mycke bättre nu
Blev tillsammans med min nuvarandre flickvän dagen innan jag skulle påbörja min värnplikt om nu det kan räknas som långdistans förhållande. Funkade skitbra i 7,5 månader sen muckade jag och det funkar fortfarande 2 år senare så det är ju möjligt helt klart.
Ja. Jag flyttade ifrån staden. Nej vi bröt inte pga avståndet.
mangemani
2008-03-31, 18:27
japp,har haft and never again.
avståndet var 1 utav orsakerna men mest var det pga den andre partnern.
Förmodligen.
Nee, jag skojade bara!;)
För att ge lite vettig input så upplevde jag samma problem som någon annan redan nämnt, dvs att man var tvungen att göra något "extra" varje gång man sågs. (Vi brukade ses 1 gång i veckan, typ två nätter.)
Det positiva var att även om förhållandet var kasst så hann man börja sakna varann mellan gångerna. Det hade säkert tagit slut tidigare om vi träffats oftare.. :thumbup:
Har ett sedan ca 2,5 månad tillbaka. Är en timme med bil ungefär så vi har sett varje helg plus lite till. Ganska less på att bara ses på helgerna.
För tillfället letar vi lägenhet i staden hon bor i. Jag har inget som binder mig till Jönne.
Jupp, var ihop med en tjej från Solna. Till slut drog jag in henne till söder och nu har vi barn ihop.
Jupp, var ihop med en tjej från Solna. Till slut drog jag in henne till söder och nu har vi barn ihop.
ett varningens exempel
en bajare och en gnagare under samma tak, *jorgen*
Att tro att vardagen aldrig infinner sig i ett distansförhållande är verkligen att bita sig själv i arslet. Vardagen kommer som ett brev på posten när allt gulligull är avklarat och man inser att livet är mer än sovrummet / bion / mysrummet på ungdomsgården.
Visst är det väl trevligt att hitta på något tillsammans, något speciellt dvs, men hela tiden blir som allt annat tjatigt.
Jag och min flickvän har varit tillsammans i fyra år i april, och det kortaste avståndet vi haft emellan oss är 6 mil. I dagsläge är det 13.
Ser man avståndet som ett hinder / bortförklaring bör man kanske ta sig en funderare över huruvida man är beredd att satsa, men ser man istället möjligheterna till en urtråkig bil/buss/tåg-färd är man på rätt väg. Som allting annat i ett förhållande handlar det om uppoffringar och prioriteringar.
Det GÅR att träffas varje helg, en bussbiljett har aldrig överstigit 1000;- / tur, det GÅR att fixa skjuts / köra själv och det går definitivt att träffas under normala förhållanden (utanför den nykära sfären) och umgås som vanliga par.
Det går.
en bajare och en gnagare under samma tak, *jorgen*
Så illa är det inte, hon hade kommit vilse bara.
Kaboffastar
2008-03-31, 19:20
Min tjej och jag bor 25 mil från varandra aKa 3 timmar med bil 3,5-4 med tåg/buss. 1 år 2 månader har det pågått nu. Hon går ur skolan till sommarn, vem flyttar vart? ingen vet.
Det mesta går att lösa om båda vill det. Man får helt enkelt försöka och lösa problemen medans tiden går. Tänka för mycket på det mår man inte så bra av.
Tre byte med flyg är det avståndet till min tjej. Blev ihop med henne när jag var i Kina och tränade kampsport nu har vi väl varit ihop i 23 månader. Vi bor ihop under hela sommar och vinterlov. Alltingen kommer hon hit eller flyger jag dit. Nu till sommaren är det tänkt hon ska flytta hit till mig permanent då hon är färdish med sin utbildning.
MSN och Skype is your friend.
Det GÅR att träffas varje helg
Nej.
machine gun
2008-03-31, 19:31
Räknas 6 mil ens som distansförhållande? Det är ju typ... andra sidan stan. Många har ju längre än så till jobbet.
Jag tror att något som kan vara en nackdel med distansförhållanden är att risken är större att man flyttar ihop för tidigt, dvs innan man känner varandra så pass bra att man kan avgöra om man kommer att trivas ihop när man lever på varandra 24/7.
Räknas 6 mil ens som distansförhållande? Det är ju typ... andra sidan stan. Många har ju längre än så till jobbet.
Tre på mitt jobb har längre än så till jobb, så nä det räknas knappt.
LadyInsane
2008-03-31, 19:38
Jag tror att något som kan vara en nackdel med distansförhållanden är att risken är större att man flyttar ihop för tidigt, dvs innan man känner varandra så pass bra att man kan avgöra om man kommer att trivas ihop när man lever på varandra 24/7.
Sluta vara så förnuftig..:D
Själv provar jag hellre, samt inser att man var helt fel för varandra, än fortsätter ha ett långdistansförhållande i en evighet, flyttar ihop, och sedan inser att man var fel för varandra.
machine gun
2008-03-31, 19:42
Själv provar jag hellre, samt inser att man var helt fel för varandra, än fortsätter ha ett långdistansförhållande i en evighet, flyttar ihop, och sedan inser att man var fel för varandra.
Det finns ju inte så många alternativ. Annat än att möjligtvis flytta till samma stad utan att flytta ihop, men med dagens bostadssituation flyttar ju folk i princip ihop efter andra dejten ändå :D
Men se till att han flyttar till Sthlm. Du kan ju för sjutton inte bosätta dig i Örebro!
Håller med, alla måste ta fler chanser. Sen tror jag inte att nån är helt perfekt för varann.Ett bra förhållande för mig defineras av hur bra båda är på lösa eventuella tvister mellan partner än brinnande attraktioner i början.
Jag var ihop med min tjej i ca 7månader innan jag flyttade söderut för att flytta ihop med henne. Hade antagligen inte gått lika snabbt om vi bott närmare. Men det kändes rätt och man måste ju våga chansa för att vinna...och jag vann! :)
LadyInsane
2008-03-31, 19:47
Jag var ihop med min tjej i ca 7månader innan jag flyttade söderut för att flytta ihop med henne. Hade antagligen inte gått lika snabbt om vi bott närmare. Men det kändes rätt och man måste ju våga chansa för att vinna...och jag vann! :)
*kissass*
LadyInsane
2008-03-31, 19:48
Men se till att han flyttar till Sthlm. Du kan ju för sjutton inte bosätta dig i Örebro!
Jag vet!! Örebro har ingen rockklubb!*gah!*
maaherra
2008-03-31, 19:48
Har ett sedan ca 2,5 månad tillbaka. Är en timme med bil ungefär så vi har sett varje helg plus lite till. Ganska less på att bara ses på helgerna.
För tillfället letar vi lägenhet i staden hon bor i. Jag har inget som binder mig till Jönne.
En timme med bil? Ja herregud vilken absurd distans, tror du verkligen det kommer att hålla?
japp, jag har haft långdistansförhållande(n!) och kommer aldrig ha det igen. (man ska aldrig säga aldrig men jag är 99% säker iaf)
först sthlm-gbg och sen sthlm-malmö. Bådan tog slut för att 1) jobbigt psykiskt 2) opraktiskt 3) kostar en jävla massa pengar att ta sig till andra sidan landet ett par gånger i månden :)
förhållande ett höll i ~1 år och förhållande två i ~2 år. Rätt duktigt ändå..
machine gun
2008-03-31, 19:49
Du ser. 'nough said.
LadyInsane
2008-03-31, 19:50
Du ser. 'nough said.
:D
Jag har haft ett.
Det var två flyg dit men inte lika dyrt som Prankies.
Det slutade med att jag importerade hit honom.
En timme med bil? Ja herregud vilken absurd distans, tror du verkligen det kommer att hålla?
Nä det är inte långt. Men med tanke på mitt jobb så kan vi lik förbannat inte träffas mer än på helgerna. Lägg där till sex månader i fjärran land om ett tag så kanske vi börjar närma oss något som du kan kalla långdistans? Snälla?
Rellos_87
2008-03-31, 19:58
Blev dumpad av en tjej jag träffat ett tag för fem dagar sen pga av avståndet. Oerhört tråkigt först eftersom jag gillade henne så pass mycket, men nu börjar jag förstå att det nog var bäst så.
Jag vill kunna träffas spontant, och det kan man inte riktigt göra om man bor en bit ifrån varandra. Blir ett sånt projekt så fort man ska träffas tycker jag, och det är inte riktigt det jag söker. Men det var ett bra avslut, så vi är fortfarande vänner.
Men det är såklart, finns viljan så finns det oftast ett sätt. Gäller bara att båda har viljan att få det att fungera.
Deceiver85
2008-03-31, 20:06
Ha! Jag till Stockholm? Du skojar va?
maaherra
2008-03-31, 20:08
Nä det är inte långt. Men med tanke på mitt jobb så kan vi lik förbannat inte träffas mer än på helgerna. Lägg där till sex månader i fjärran land om ett tag så kanske vi börjar närma oss något som du kan kalla långdistans? Snälla?
När du lägger upp det sådär... Ok. Jag får väl gå med på att kalla det för långdistansförhållande.
Ontopic: Min erfarenhet - bland vänner och bekanta - är att det i princip alltid har spruckit. Mer orkar jag inte skriva.
maaherra
2008-03-31, 20:10
Hur vet du att det är dig hon pratar om? :devil:
inte mycket Örebro har.
men du kan få det lugnt, trevlig och frisk luft.
Inte illa
Ontopic: Min erfarenhet - bland vänner och bekanta - är att det i princip alltid har spruckit. Mer orkar jag inte skriva.
+1
Deceiver85
2008-03-31, 20:17
inte mycket Örebro har.
men du kan få det lugnt, trevlig och frisk luft.
Inte illa
Örebro har förvånansvärt mycket ska du se, dessutom har vi en precis lagom stor befolkning.
Örebro har förvånansvärt mycket ska du se, dessutom har vi en precis lagom stor befolkning.
Tills det blir sommar och alla studenter åker hem? :D
OnT har jag ingen aning ;)
jag nämnde ju tre saker.
inte klanka för mycket på mig nu
Nej.
Då ställer jag mig frågan, vad är avståndet? Det är klart att 100 mil emellan kanske inte är direkt praktiskt genomförbart, men 40 fungerar.
machine gun
2008-03-31, 20:51
Jag anar en viss konflikt här.
LadyInsane
2008-03-31, 20:56
Jag anar en viss konflikt här.
Nja, det är knappast den enda konflikten...;)
Ja, och jag flyttade tom till Jönköping för hans skull. Dock så tog det slut. Och jag var stuck in Jönköping. Men det gör inte så mycket nu när jag ser tillbaka på det för tack vare det så träffade jag några personer som jag är riktigt nära idag. Dock så kan ja ångra att jag slösade mer än ett år på honom.
Du får gärna ge exempel...
Och långdistans vet jag inte om jag kallar det att kunna vara hos varandra efter en tågresa på 1.46.
Jag hade en flirt då jag bodde i Italien och han i Dalarna. Jag flyttade till honom. Jag vill ha hela paketet när jag är tillsammans med någon.
Hade även en pojkvän i Skåne. Det kändes lite tunt att ses så sällan, men det var inte därför det tog slut.
Det mesta är nog sagt, man träffas väldigt lite, det kostar massor av pengar, det är jobbiga resor osv men det funkar om man vet att det är värt det.
Du får gärna ge exempel...
Och långdistans vet jag inte om jag kallar det att kunna vara hos varandra efter en tågresa på 1.46.
Jag hade en flirt då jag bodde i Italien och han i Dalarna. Jag flyttade till honom. Jag vill ha hela paketet när jag är tillsammans med någon.
Hade även en pojkvän i Skåne. Det kändes lite tunt att ses så sällan, men det var inte därför det tog slut.
HELA TIDEN?!!??!
Eddie Vedder
2008-03-31, 21:37
Jag är på din sida Deceiver, jag tycker kanonbra om Örebro och har gjort hela mitt liv. Min journal var en gång i tiden rena PR-kampanjen för Örebro.:D
Handcuff
2008-03-31, 21:38
Vi kan göra ett expriment och utvärdera här. Någon som är sugen att testa kan skicka pm till mig :)
Hur långt är Örebro-Sthlm då? Är det dyrt?
Finns google.se eller sj.se?
Finns google.se eller sj.se?
Men orka.
Jag tror dom Bumbi, det funkar om man vet att det är värt det. Har inte haft något distansförhållande själv, däremot hade en av mina närmaste vänner det under i stort sett hela sin (långa) studietid då han pluggade i Lund och hon i Umeå. De är idag gifta sedan ganska många år och bor i en stad som varken är "hennes" eller "hans". Anekdotiskt bevis.
Jag har andra kompisar som det INTE fungerat för, men jag skulle säga att det i deras fall inte varit avståndet utan förhållandet i sig som inte fungerat.
Tricklev
2008-03-31, 22:32
Haha lite word på det där, har haft ungefär samma tid till mer eller mindre varenda tjej trots att vi båda har bott inom Göteborg eller omkringliggande områden.
Skulle chansa på 18-20mil
borde väl ta 1:50h ungefär.
Pris vetefan =)
Skulle chansa på 18-20mil
borde väl ta 1:50h ungefär.
Pris vetefan =)
Om man är under 25 åker man för kring 100-150:-. Tar 1.46-2h.
Annars finns buss för strax över femtilappen, strax under tre timmar.
Buhu.
LadyInsane
2008-04-01, 07:18
Om man är under 25 åker man för kring 100-150:-. Tar 1.46-2h.
Annars finns buss för strax över femtilappen, strax under tre timmar.
Buhu.
För mig tar det 2h ja. Biljetter går oftast på minst 200kr.
Pengarna är knappast problemet, det är tiden det handlar om. Jag är ledig varannan helg, samt ledig ibland på vardagar. Med andra ord är det ganska svårt att ses eftersom han oftast jobbar när jag är ledig.
Så är det ju för alla som inte lever ihop. Ni får träffas i Västerås.
Deceiver får flytta av anledningarna han har inget liv i varjefall och sen bor han i en håla.
Case closed.
Deceiver85
2008-04-01, 08:26
Deceiver får flytta av anledningarna han har inget liv i varjefall och sen bor han i en håla.
Case closed.
April april ;)
Inleddes som ett distansförhållande med ca 50 mil ifrån varandra.
Nu är vi sambos och skall gifta oss till sommaren :)
beckman88
2008-04-01, 09:47
Min flickvän sen 2 år tillbaka åker tillbaks till usa om 30 dagar. jag bodde hos henne i 9 månader och hon bodde hos mig i sverige i 8 månader. vi är båda överäns om att det kommer att bli för svårt att försöka leva med varandra med det avståndet. inget varar för evigt ^^
LadyInsane
2008-04-01, 10:01
Min flickvän sen 2 år tillbaka åker tillbaks till usa om 30 dagar. jag bodde hos henne i 9 månader och hon bodde hos mig i sverige i 8 månader. vi är båda överäns om att det kommer att bli för svårt att försöka leva med varandra med det avståndet. inget varar för evigt ^^
Så nu är det slut?
Skywalker
2008-04-01, 10:36
30 mil i 1,5år och nu bor vi tillsammans.Det var jag som fick flytta, tjejen var inte så sugen på lilla Olofström så det var bara att ta sina gjejer och flytta till Götet.
Vilket iofs inte är unikt för distansförhållanden.
Den absoluta majoriteten av alla förhållanden spricker ju trots allt - oavsett avstånd.
Yes, och nu har vi en dotter tillsammans.
Var 60 mil mellan oss i över 1 1/2 år så vi träffades väl i snitt varannan eller var tredje helg.
Har haft och nej, det fungerade inte.
Kommer att ha igen? Tror jag inte, har hittat min livspartner nu.
Men det är lite intressant att flera i tråden har skrivit " nej det funkade inte och det berodde på den andra personen". Man kan ju vrida på det oxå o se det som att den andra personen betedde sig knasigt beroende på att den första personen betedde sig lite skumt..
Summan är att det är aldrig 1 persons fel att 2 träter. Då skulle jag snarare se det som att man helt enkelt inte var rätt för varandra.
Tricklev
2008-04-01, 15:23
Hehe, det märks rätt tydligt i sådana här trådar att vissa två kolo medlemmar har haft ett förhållande. ;)
Ont: Funkar väll om man får det att funka, som det mesta annat.
Hehe, det märks rätt tydligt i sådana här trådar att vissa två kolo medlemmar har haft ett förhållande. ;)
Ont: Funkar väll om man får det att funka, som det mesta annat.
Och fortfarande har som jag förstår det enligt LIs inlägg på (min) page 1. Jag ser dock många inlägg per page.
Och fortfarande har som jag förstår det enligt LIs inlägg på (min) page 1. Jag ser dock många inlägg per page.
Nu var det nog inte LI Tricklev menade utan samma två som brukar kasta skit på varandra lite i lönndom.
Nu var det nog inte LI Tricklev menade utan samma två som brukar kasta skit på varandra lite i lönndom.
ooo teh gossip. I am clueless :)
Ja, man undrar när dom ska ge sig. Drygt med folk som bara måste dra in allmänheten i sina privata små issues om och om igen.
Ja, man undrar när dom ska ge sig. Drygt med folk som bara måste dra in allmänheten i sina privata små issues om och om igen.
Alltså alla drygar sig ju med alla, fan svårt att lista ut.
Mela och Tricklev? :)
Tricklev
2008-04-01, 15:46
haha, mela kan önska.
Maherra och Jax, Z_Bumbi och Angel, JJ och Cilia. Det var andra potentiella par. Sen kanske Maherra inte är brud, men även killar kan tycka om varandra.
Snafu: Jag är ihop med en som är alldeles för bra på kastrationstänger för att jag ska få lust att vänstra.
http://www.swevet.se/public/images/ProductImages/2929.jpg
JJ och Cilia.
Låter nästan bra. JJ och Cilia. Ja, kanske kan bli en liten romans där. Hon verkar ju vara lite av en karriärskvinna, så Snafu kanske har några råd?
Låter nästan bra. JJ och Cilia. Ja, kanske kan bli en liten romans där. Hon verkar ju vara lite av en karriärskvinna, så Snafu kanske har några råd?
Spring.
Maherra och Jax, Z_Bumbi och Angel, JJ och Cilia. Det var andra potentiella par. Sen kanske Maherra inte är brud, men även killar kan tycka om varandra.
Blanda inte in mig i det här. Maherra är säkert en väldigt trevlig snubbe, men just den typen av förhållande skär sig lite om jag ska vara med i det.
Sen är jag ganska snäll egentligen, har bara viss förkärlek för att vara dryg ibland. Ironi över nätet är tyvärr lite svårt ibland, men jag tror nog att Maherra kopplade.
:(
Är i ett långdistansförhållande just nu. Ett *riktigt* långdistansförhållande och inte 5-10-15 mil från den andra ;o.
Vad sägs som en resa bestående av Buss - Flyg - Buss - Tåg & Tåg. Lägg in en massa väntetider och du har en 12timmars resa till Savonlinna i de djupa skogarna i Finland, 5 mil från Ryska gränsen! ;)
Har vart tillsammans i 1 år och 9 månader och försöker träffas var 1-1.5 månad, vanligtvis i 1 vecka.
Funkar det? jo, men pendlandet suger balle! Är ganska slut när man väl kommer fram men brukar lösas med ett par kyssar och kramar (notera: här visar jag min gulliga sida, jag är egentligen ganska manlig!).
Till sommaren ska hon flytta hit och stanna i ett år för att plugga här. Efter det vet vi inte än. Dock är jag inte supersugen på flytta till de finska skogarna när man har en jättebra lägenhet och ett riktigt bra och roligt jobb... :S
snela, jelp mej smita frå' de finske skogerne!
LadyInsane
2008-04-01, 20:28
Är i ett långdistansförhållande just nu. Ett *riktigt* långdistansförhållande och inte 5-10-15 mil från den andra ;o.
Vad sägs som en resa bestående av Buss - Flyg - Buss - Tåg & Tåg. Lägg in en massa väntetider och du har en 12timmars resa till Savonlinna i de djupa skogarna i Finland, 5 mil från Ryska gränsen! ;)
Har vart tillsammans i 1 år och 9 månader och försöker träffas var 1-1.5 månad, vanligtvis i 1 vecka.
Funkar det? jo, men pendlandet suger balle! Är ganska slut när man väl kommer fram men brukar lösas med ett par kyssar och kramar (notera: här visar jag min gulliga sida, jag är egentligen ganska manlig!).
Till sommaren ska hon flytta hit och stanna i ett år för att plugga här. Efter det vet vi inte än. Dock är jag inte supersugen på flytta till de finska skogarna när man har en jättebra lägenhet och ett riktigt bra och roligt jobb... :S
Ojojoj!
Dock hade jag själv inte klarat att ses en gång i månad, skulle bli alltför sällan. Trevligt att hon flyttar till dig dock, hon kanske bli kär i sverige och stannar. :)
machine gun
2008-04-01, 20:53
Ojojoj!
Dock hade jag själv inte klarat att ses en gång i månad, skulle bli alltför sällan. Trevligt att hon flyttar till dig dock, hon kanske bli kär i sverige och stannar. :)
Är man kär, ses man nog hellre en vecka per månad än aldrig mer.
maaherra
2008-04-01, 21:02
Blanda inte in mig i det här. Maherra är säkert en väldigt trevlig snubbe, men just den typen av förhållande skär sig lite om jag ska vara med i det.
Sen är jag ganska snäll egentligen, har bara viss förkärlek för att vara dryg ibland. Ironi över nätet är tyvärr lite svårt ibland, men jag tror nog att Maherra kopplade.
Klart jag kopplade.
Det enda jag vill hädanefter är att folk stavar mitt namn rätt. Det är MAAHERRA, inte MAHERRA. Notera att det är dubbla A'n efter M'et.
Klart jag kopplade.
Det enda jag vill hädanefter är att folk stavar mitt namn rätt. Det är MAAHERRA, inte MAHERRA. Notera att det är dubbla A'n efter M'et.
Ber om ursäkt. Försöker bortförklara mig med att jag skrev av det jag citerade. Inte nog med att jag glömde ett "a", jag skrev med stor bokstav i början också. Lovar bot och bättring.
Visst handlar det om att leva för nuet men även framtiden. Tänk på alla andra härliga människor (nu låter jag hippieaktig) man kanske hellre hade kunnat dejta/vara i förhållande med än den man haft ett långdistansförhållande med.
Jag ser det som ett problem med att man lär känna någon långsamt. Hellre intensivt any day of the week, eller en gradual inlärningsperiod (tänk dagis).
+1
Flytta ihop så fort som möjligt!
Då får man reda på om man funkar ihop eller inte.
Visst kan det vara nyttigt att vara ifrån varandra ibland/ha lite egentid.
Men det viktigaste är ju ändå att det funkar emellan er i vardagen om ni ska ha någon framtid.
jag har en kompis som träffade en tjej på ett träningsforum, distans kan vi väl fett kalla det med tanke på att han bodde i skåne och hon bodde i finland :D
idag bor dem ihop i skåne och har det bra, vilket är kul för dem
sen finns det ju andra exempel, har en annan kompis som flyttade till sin pojkvän för han spelade fotboll i stockholmsområdet. hon försökte med jobb, studier osv däruppe...men mådde dåligt och kände sig ensam, så förhållandet sprack
det går att flytta om man inte har några starka band, isåfall är det ganska självklart att den som bor i en håla får komma ut ur grottan, tycker jag
det är också upp till var och en att sen knyta nya kontakter i den nya staden, det är inte alltid lätt att installera sig med nytt jobb och hela det kitet
och självklart, som det framgår tidigare i tråden att det beror på var man är i livet. går man fortfarande i skolan och är 18 bast kanske man inte ska ta det första bästa tåget med sitt liv i ett bagage och hoppas. däremot, är man en stabil +20:are... har sett och gjort det mesta man drömt om, först då kanske det är värt att chansa. hälften vågat, hälften vunnet :)
just perioden efter gymnasiet och högskolan kan jag tycka att det händer väldigt mycket. först vill man ut och resa, sen vill man jobba, sen vill man plugga osv. den som är settled down i vår ålder (80-talister) har ju bara inga drömmar och ambitioner
Ja skulle kunna vänta hela livet och åka till andra sidan jorden, om ja träffade den rätta. Tyvärr tror ja aldrig att ja kommer göra det.
Jävlar :D Jag hade nog haft väldigt svårt med så stor distans, men kul att det funkar för dig =)
Manlig + Tunizz *rolleyes*
Tricklev
2008-04-03, 21:51
Ja skulle kunna vänta hela livet och åka till andra sidan jorden, om ja träffade den rätta. Tyvärr tror ja aldrig att ja kommer göra det.
Det är antagligen just den synen du har på kärlek, förhållanden, den rätta mm, som gör att det med största möjlighet aldrig kommer slå in, ja.
Sluta titta på Sex in the city.
Det är antagligen just den synen du har på kärlek, förhållanden, den rätta mm, som gör att det med största möjlighet aldrig kommer slå in, ja.
Sluta titta på Sex in the city.
Sex in the city låter som en dålig p-rulle.
Jag väntar hellre på kärleken än att ödsla min tid på någon jag inte älskar. Kanske slutar det med att jag sitter ensam med min katt när jag är 50, men då är det inte hela världen det heller.
Tricklev
2008-04-03, 22:25
Jag dömmer dig inte, katter är najs.
Jag dömmer dig inte, katter är najs.
Ja visst.
RösböJunior
2008-04-05, 22:39
Har du haft det? absolut.
Flyttade du eller hon/han till din stad eller tvärtom? ...?
Bröt ni pga avståndet antagligen inte.
senaste distansförhållandet höll 5 månader typ. (love at first sight)
Jag tror/och föreslår
* man inte skall ses varje helg, men absolut 2 ggr månaden.
* viktigast! HA INTE överdriven kontakt mellanåt.
för ett lyckat förhållande som kommer eskalera om man gör rätt.
NiXPhoenix
2008-04-06, 01:09
Har du haft det? absolut.
Flyttade du eller hon/han till din stad eller tvärtom? ...?
Bröt ni pga avståndet antagligen inte.
senaste distansförhållandet höll 5 månader typ. (love at first sight)
Jag tror/och föreslår
* man inte skall ses varje helg, men absolut 2 ggr månaden.
* viktigast! HA INTE överdriven kontakt mellanåt.
för ett lyckat förhållande som kommer eskalera om man gör rätt.
RösböJunior :laugh: :laugh:
Du har döpt ditt inlägg till titless.
"för ett lyckat förhållande som kommer eskalera om man gör rätt."
Det där var den skönaste formuleringen jag läst idag, redigt svårt att klura ut vad du menade. Även om det nog är rätt känns inte eskalera som ett speciellt bra ordval. ;)
För mig mest att tänka på : http://pym.se/abss
Sen "man inte skall ses varje helg, men absolut 2 ggr månaden."
Det går fyra veckor på en månad... alltså måste man antingen ses varann vecka eller var en och en halfte (3 av 4). Stora valmöjligheter i ditt gyllene recept. :hbang:
Du gav mig mycket roligt så här sista timmen innna läggdags. :thumbup:
What 'eppens on msn stays on msn
Aight?
http://www.chaan.se/musik/ladyinsane.jpg
RösböJunior
2008-04-11, 14:32
Nix....
jag förstår din vrede eftersom du är oskuld & inte kan bidra denna tråd med något annat än tonårs-tramsigt "dah så pinsamt & kul du formulerade dig där"...
Börja med att citera inlägget direkt ovanför följt av totalt skitsnack blir bara mer löjeväckande. sen att du är vaken 02 vidimerar bara bättre om ditt totalt misslyckade liv rent socialt medmera.
Jag är i ett nu och visst hade det varit skönare om man bodde i samma stad men hellre långdistans än inget alls. Jag tror dock man måste ha planer på att iaf bo i samma stad inom en inte så lång tid framöver. Jag förstår inte de som gör slut för att de ska bo långt ifrån varandra i kanske 1 år.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.