Visa fullständig version : Problem med Guitar Hero 3
bengdoktor
2008-03-31, 09:38
Har precis lånat det till ett PS2 och allt är ok till man ska spela då knapptrycknignarna registreras, men ser att dom trycks ner längst ned i bilden där knapparna visas, MEN (som tony irving säger) inga ackord spelas. Knapparna trycks ned men jag får inga ackord och blir utbuad. Går man in i inställningarna och kolla att knapparna är synkade med tv:n är det helt ok, 0ms är bra men det gär ändå inte spela!
Frustrerande minst sagt. Noen idé nån?
Du "strummar" hoppas jag?
Annars finns det delay options i video menyn har jag för mig (iaf på 360).
bengdoktor
2008-03-31, 09:50
Strumma? Saken är att jag har ingen fördröjning, det syns under låten att jag trycker på rätt knapp precis när det ska tryckas, men det händer inget, om du hajjar? Det borde så att säga låta lite också eftersom allt annat stämmer..
Tricklev
2008-03-31, 10:03
Strummar betyder väll helt enkelt att du slår på "strängen". ;)
Granatgiraffen
2008-03-31, 10:04
Grabben, du måste slå på strängen också. Tryck ner accord och sen slår du på plastsaken. Nu går det för långt.
Hehe, piinsamt. :D
Nej, men det kan inte vara så enkelt?
Du "strummar" hoppas jag?
Annars finns det delay options i video menyn har jag för mig (iaf på 360).
Strummar betyder väll helt enkelt att du slår på "strängen". ;)
precis.
Grabben, du måste slå på strängen också. Tryck ner accord och sen slår du på plastsaken. Nu går det för långt.
Om det är första gången han spelar och inte kört tutorialen så är det svårt att veta.
Om du vet att du gör rätt så gå in i video options och ändra delayen.
bengdoktor
2008-03-31, 10:07
Hahahahaha mjoo det hade jag aldrig kunnat tro! Nej jag spelar inte på easy och nej det är inte första gången. Jag är en ganska respektabel låtsasgitarrspelare men det är ju skiten som inte funkar som det ska nu..
jag ska kolla delayen igen, jag kollade bara som hastigast innan. återkommer med svar
Har precis lånat det till ett PS2 och allt är ok till man ska spela då knapptrycknignarna registreras, men ser att dom trycks ner längst ned i bilden där knapparna visas, MEN (som tony irving säger) inga ackord spelas. Knapparna trycks ned men jag får inga ackord och blir utbuad. Går man in i inställningarna och kolla att knapparna är synkade med tv:n är det helt ok, 0ms är bra men det gär ändå inte spela!
Frustrerande minst sagt. Noen idé nån?
Upplevde samma fenomen med GH3 till Wii. Tajmingen var helt åt skogen trots att man configade den manuellt. När jag kör det på min PS2 funkar det dock utmärkt. Kan bero på att jag har en fin gammaldags TV kanske.
bengdoktor
2008-03-31, 10:18
Nu funkar det bättre, delayen är konstig, men bättre. Får finjustera lite mer ikväll..
Jag har också tjock-tv :)
Ackord? Typ e-moll osv? XD
Ackord? Typ e-moll osv? XD
LOL!
Prova CissMAJ
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.