handdator

Visa fullständig version : Trämassa? Finns det i verkligheten? Var köpa? (reparera hål i bord)

Lellan
2008-03-30, 22:56
Sicket klantarsel man kan vara då.. Skruvade för glatta livet nyss ihop ett köksbord. Ekensborg el liknande hette det visst (jupp, ikea).

Å så skruvar jag IGENOM bordsskivan... det saknades öööööööööööö såna där platta metallringar med hål i. Istället för att orka krångla med ikea tänkte jag att de ritat fel eller nåt.

Men tydligen hade de en funktion (dvs göra så att man inte skruvar hål i bordet underifrån).

Fråga: jag har något svagt minne av att det finns trämassa? Nåt som fyller igen hål.. Typ nån träfärgad smet man kletar på, sen torkar man av lite, sandpapprar ev när det torkat.. Hålen är mkt små och fick träet att "flisa" sig mest på några ställen. Finns det trämassa? Har jag drömt? Hur lagar jag stackars bordet..
Buhu..:cryout:

Gnusram
2008-03-30, 23:02
Det finns, i flera kulörer t.o.m! Borde gå att hitta på Clas Ohlson eller Biltema eller nåt.

Trance
2008-03-30, 23:03
Istället för att orka krångla med ikea tänkte jag att de ritat fel eller nåt.

Men tydligen hade de en funktion (dvs göra så att man inte skruvar hål i bordet underifrån).

Hahahahaha, förlåt men det är så jäääkla likt en jag känner. Enormt roligt när man läser det men kanske inte överdrivet roligt när man sitter där själv.

Tyvärr är jag inte händig nog att ge dig tips. Sorry.

Gnusram
2008-03-30, 23:04
öööööööööööö såna där platta metallringar med hål i.

Ordet du söker är för övrigt brickor. :D

Kul med nya bord annars, jag har själv skruvat ihop ett bord från IKEA idag, utan missöden dock.

Gnusram
2008-03-30, 23:09
http://www.biltema.se/

Sök på "Kemiskt trä"

Jag är het ikväll! :cool:

Sniggel
2008-03-30, 23:20
Spackel? :D

Gnusram
2008-03-30, 23:23
Spackel? :D

Typ, fast träfärgat. Annars kan man ta lite sågspån av aktuellt träslag och blanda med vanligt trälim.

Har man å andra sidan inget extra trä kan det ju bli lite kontraproduktivt att såga i det man ska laga för att komma över lite sågspån... :D

Tricce
2008-03-30, 23:26
Säg som det är Lellan, det va Psychological som drämde näven igenom bordet när han inte fick nå mer öl? :D

tntballe
2008-03-30, 23:27
Typ, fast träfärgat. Annars kan man ta lite sågspån av aktuellt träslag och blanda med vanligt trälim.

Har man å andra sidan inget extra trä kan det ju bli lite kontraproduktivt att såga i det man ska laga för att komma över lite sågspån... :D

Man får borra i mitten utav bordet, sen alltid ha en skål eller liknande där.

Gnusram
2008-03-30, 23:29
Man får borra i mitten utav bordet, sen alltid ha en skål eller liknande där.

Klurigt!

Annars kan man såga av precis lika mycket på varje ben... Med den uppenbara risken att stå inför nya problem förstås.

Lellan
2008-03-30, 23:36
Haha.. fan va sköna ni är. Lägger "kemiskt trä" på minnet, tack som fan..

Balle - tyvärr var det inte mitt på bordet utan jämna fina hål jäms med ramen som jag skruvade fast under...:em: Så jävla korkat iaf.. :D

Psychological förtjänar inte mer än ½ öl (skitöl, "odin") å han fick varken mer eller mindre än så. När jag tänker efter förtjänade han nog inte ens den..

Tack för hjälpen gott folk! :thumbup: