Visa fullständig version : Kcal intag under deff
Tomainen
2008-03-26, 21:39
Det var ett par år sen man deffade senast. Men nu hade jag tänkt dra i gång en liten en på måndag fram mot sommarn. Ska skala bort ca 6 kilo.
Men minnet har ju bleknat lite. Nån som kan tipsa om vilket kcal intag jag ska lägga mig på till en början?
Har räknat räknat ut snittintaget som jag normalt får i mig på en dag. det ligger på 3850kcal (har räknat i 1,5 vecka). dvs med detta intag går jag varken upp eller ned i vikt.
normal träningsdos är 4-5 styrkepass/vecka.
Under deffen kör jag samma mängd styrka och lägger in 2-3 morgonpromenader + 1-2 löppass/vecka.
mått:
längd: 172
vikt: 78
Halfhigh
2008-03-26, 21:47
3800 kcal och inte gå upp i vikt. Eftersom vad jag har sett så har du inte kört speciellt mycket cardioträning som har förbrännit några kcal.
Ifall du ska "deffa" så ser jag ju inga större problem för dig, du behöver knappt ändra matvanorna, de nog mer att höjja på cardion. Kanske sänka ditt kcal intag lite men inget större märkvärt
Tomainen
2008-03-26, 21:58
mmm låter ju kanske vettigt. glömde ju nämna att jag pluggar polis så jag rör mig rätt mycket om dagarna. Många praktiska moment, självskydd, etc.
Anledningen till deffen är att jag blivit "tvingad" av min familj att ställa upp i några löparstaffeter i sommar. bland annat lidingöstaffetten i höst. 6 kilo borde nog ge mig löpsteget tillbaka
Ok men låt säg att jag sänker intaget lite granna och kör på med lite cardio. Men efter ett tag bör ju förbränningen stagnera, dvs kcal in/ut=0
Om jag då har cardiomängden oförändrad, hur många kcal är vettigt att sänka när den stagnerar?
mmm låter ju kanske vettigt. glömde ju nämna att jag pluggar polis så jag rör mig rätt mycket om dagarna. Många praktiska moment, självskydd, etc.
Anledningen till deffen är att jag blivit "tvingad" av min familj att ställa upp i några löparstaffeter i sommar. bland annat lidingöstaffetten i höst. 6 kilo borde nog ge mig löpsteget tillbaka
Ok men låt säg att jag sänker intaget lite granna och kör på med lite cardio. Men efter ett tag bör ju förbränningen stagnera, dvs kcal in/ut=0
Om jag då har cardiomängden oförändrad, hur många kcal är vettigt att sänka när den stagnerar?
Antingen sänker du den 300-400kcal eller så ökar du upp cardion ettt snäpp hårdare. Typ nån extra promenad här och där, eller en extra löprunda.
Du kommer ju vara rippo till sommarn , kör hårt mannen! *flex*
Tomainen
2008-03-28, 11:49
ok. ska rikta in mig på det. Det lär nog ränta på
hur går det för dig med deffen förretsen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.